Audi TT Roadster

2.0 Benzina Turbo (TFSI) 230CP 4x2 Aut6

Motor / Transmisie

4.5

Sub capota mașinii de teste, prima de generație nouă care a aterizat în România, stă un motor TFSI de 2.0 litri care dezvoltă 230 de cai. E un motor mediu în zona mașinilor de acest tip, roadsterele - cabriolete cu două locuri prin definiție - fiind o specie îndeajuns de rară încât tabloul general al segmentului să fie destul de clar.

Ca idee, reperul segmentul din punctul de vedere al bogăției gamei de motorizări este BMW Z4 Roadster, mașină care poate fi comandată în versiuni care merg de la 156 la 340 de cai putere. Iar această plajă de puteri acoperă toate versiunile oferite de concurenți. Bine, trebuie notat și faptul că la BMW avem și Seria 2 Cabrio, model care are plafon moale (precum TT Roadster), iar din acest punct de vedere e mai apropiat constitutiv de roadster-ul Audi. Seria 2 are însă, tot constitutiv, patru locuri.

Dacă e să vorbim de concurenții reali ai lui TT Roadster 2.0 TFSI, aceștia sunt Z4 Roadster 28i (2.0 de 245 de cai putere) și Porsche Boxster în versiunea de 2.7 litri și 265 CP. În zonă mai există Nissan 370Z Roadster, însă modelul japonez nu are decât motoare de peste 300 de cai, chit că prețul la care poate fi achiziționat e aproximativ egal cu cel în care se învârt Z4 și TT.

Trecând peste formalități și prezentări, TT Roadster în versiunea 2.0 TFSI este o mașină care nu dă în niciun moment impresia că-i lipsește ceva la capitolul dinamică. Împreună cu transmisia S-tronic cu șase trepte, motorul de 230 de cai poate fi docil sau agresiv, cuminte sau nervos, citadin sau de șosea. În funcție de ceea ce-i ceri. Asta pentru că este ajutat și de Audi Drive Select, sistemul prin care mașina se schimbă dintr-una relaxată într-una încordată printr-o apăsare de buton.

Dacă-l iei ca atare, fără să te gândești că Audi are în gamă pe TTS Roadster un motor cu 80 de cai mai puternic, ți se va părea că nu ai nevoie de mai mult decât atât. Iar asta pentru că raportul performanțe/consum este unul excelent și mai mult decât acceptabil pentru orice buzunar, fără excepție. 

Singurul lucru care-i lipsește TT-ului testat din acest punct de vedere este tracțiunea integrală quattro, pe care o poți însă cumpăra separat pe această versiune atunci când comanzi mașina. 

  • Adi, miercuri, 19.08.2015 13:05

    Frumoasa jucaria nimic de zis. Dar cam scumpa. E o masina inutila cu care mergi de cateva ori pe an si atat. Eventual mai poate fi folosita in oras ca e micuta dar te papa la buzunar din cauza consumului prea mare pt. a fi masina de oras. Asa ca pica treaba cu masina de oras. Ramane o masina de fitze numai buna de dus la mare in 2 ! Daca ai familie trebuie sa te duci cu doua masini.

  • edi80, miercuri, 19.08.2015 21:51

    Frumoasa dar exagerat de scumpa si inutila..la ce mizerie e pe sttrazile noastre, numai cu decapotabila sa nu mergi..e o masina pentru un oras cald cu mai bine de 8 luni cald daca nu chiar tot anul..pentru Romania e o fita scumpa insa inutila!! si nu doar asta in general decapotabilele sunt inutile la noi! insa 65k pt o masina cu doua locuri si tol in cap...prostie curata!!

  • Jackson, joi, 20.08.2015 06:48

    Fratilor, trebuie sa intelegeti ca daca o masina nu e pe gustul vostru nu inseamnaca e un gunoi. Uitati-va la interior si la cum e ecranul ala si uitati-va la ce inseamna tt intre masini si mai vorbim dupa. Stiu ca romanul e obisnuit sa aiba o masina cu care poate cara si porcul si cu care merge si la nunta si la caminul cultural. Ar trebui sa treceti peste asta. Suntem in lumea civilizata unde fiecare masina are un rost si o logica. Nu se asteapta nimeni sa se cumpere zeci de milioane de tt-uri roadster. Dar cei care si-l vor cumpara ii vor gusta cu placere caracterul. asta vrea sa zica si autorul in text. Trebuie doar sa-l cititi ca nu doare

  • Andy, joi, 20.08.2015 11:23

    Ideea e ca majoritatea decapotabilelor (mai ales cele premium) se vand in SUA...Clar nu e o masina pentru Romania, insa asta nu inseamna ca nu exista anual cativa cumparatori si la noi care vor achizitiona modelul. Mie personal imi place mult digitalizarea bordului, renuntarea la clasicele "ace" care in afara de sentimentul retro nu au niciun avantaj. Sper sa vad pe viitor asa ceva si la marcile de volum, care pana acum, daca au avut asa ceva, au folosit afisaje simple, monocrom.

  • Ion, joi, 20.08.2015 13:49

    @Automarket Penibil!

  • Scorpionul_negru, joi, 20.08.2015 15:37

    @Andy Tie ! Mie nu imi place digitalizarea bordului. Le detest chiar. Dar asta e...Porsche ce a mai ramas nedigitalizat complet si clasele mai mici de masini. Nu as cumpara asa ceva niciodata. Nu imi plac bordurile de avion !