Motor / Transmisie
Sub capota mașinii de teste, prima de generație nouă care a aterizat în România, stă un motor TFSI de 2.0 litri care dezvoltă 230 de cai. E un motor mediu în zona mașinilor de acest tip, roadsterele - cabriolete cu două locuri prin definiție - fiind o specie îndeajuns de rară încât tabloul general al segmentului să fie destul de clar.
Ca idee, reperul segmentul din punctul de vedere al bogăției gamei de motorizări este BMW Z4 Roadster, mașină care poate fi comandată în versiuni care merg de la 156 la 340 de cai putere. Iar această plajă de puteri acoperă toate versiunile oferite de concurenți. Bine, trebuie notat și faptul că la BMW avem și Seria 2 Cabrio, model care are plafon moale (precum TT Roadster), iar din acest punct de vedere e mai apropiat constitutiv de roadster-ul Audi. Seria 2 are însă, tot constitutiv, patru locuri.
Dacă e să vorbim de concurenții reali ai lui TT Roadster 2.0 TFSI, aceștia sunt Z4 Roadster 28i (2.0 de 245 de cai putere) și Porsche Boxster în versiunea de 2.7 litri și 265 CP. În zonă mai există Nissan 370Z Roadster, însă modelul japonez nu are decât motoare de peste 300 de cai, chit că prețul la care poate fi achiziționat e aproximativ egal cu cel în care se învârt Z4 și TT.
Trecând peste formalități și prezentări, TT Roadster în versiunea 2.0 TFSI este o mașină care nu dă în niciun moment impresia că-i lipsește ceva la capitolul dinamică. Împreună cu transmisia S-tronic cu șase trepte, motorul de 230 de cai poate fi docil sau agresiv, cuminte sau nervos, citadin sau de șosea. În funcție de ceea ce-i ceri. Asta pentru că este ajutat și de Audi Drive Select, sistemul prin care mașina se schimbă dintr-una relaxată într-una încordată printr-o apăsare de buton.
Dacă-l iei ca atare, fără să te gândești că Audi are în gamă pe TTS Roadster un motor cu 80 de cai mai puternic, ți se va părea că nu ai nevoie de mai mult decât atât. Iar asta pentru că raportul performanțe/consum este unul excelent și mai mult decât acceptabil pentru orice buzunar, fără excepție.
Singurul lucru care-i lipsește TT-ului testat din acest punct de vedere este tracțiunea integrală quattro, pe care o poți însă cumpăra separat pe această versiune atunci când comanzi mașina.
Frumoasa jucaria nimic de zis. Dar cam scumpa. E o masina inutila cu care mergi de cateva ori pe an si atat. Eventual mai poate fi folosita in oras ca e micuta dar te papa la buzunar din cauza consumului prea mare pt. a fi masina de oras. Asa ca pica treaba cu masina de oras. Ramane o masina de fitze numai buna de dus la mare in 2 ! Daca ai familie trebuie sa te duci cu doua masini.