Consum

3.5

Consumul mixt, declarat de producător, este de 10.4 litri/100 de kilometri. Nici nu ne așteptam să ne apropiem de această valoare, având în vedere motorul V6 pe benzină și greutatea lui Q8 facelift.

În cei aproape 60 de kilometri parcurși în oraș, consumul a fost de 19.8 litri/100 de km, cu o viteză medie de 14 km/h.

În extraurban, consumul lui Audi Q8 facelift în versiunea 55 TFSI nu este chiar de speriat. Adică în funcție de stilul de condus, consumul se plimbă între 8 și 13 litri/100 de kilometri. Mașina are și un mod de rulare Eco, dar, să fiu sincer, nu l-am activat pentru că știam deja că limitează resursele propulsorului.

BMW X6 40i, echipat tot cu un motor de 3.0 litri pe benzină, dar cu 41 CP în plus față de Q8 55 TFSI, are un consum declarat de 9 litri/100 de km.

Dacă ne uităm în ograda germanilor de la Mercedes-Benz, vedem că singura versiune non-AMG cu motor pe benzină, a lui GLE Coupe, este una hibridă cu încărcare la priză. De aici și consumul de 0.8 litri/100 de km.

Desigur, atâta timp cât ai bateria încărcată, pentru că altfel obții valori poate chiar mai mari decât în cazul lui Q8.

  • DAN, vineri, 24.05.2024 15:16

    Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.

  • PMC, vineri, 24.05.2024 22:39

    Nu stiam ca sunt asa orase frumoase in Antarctica. Neaparat de vizitat. Poate le spune cineva si fetelor noastre degetzele-harnicutze ca planeta e pe cale sa fie lovita de degeraturi la inceput de vara. :)) Dar nu de aia am vrut sa comentez ci ca sa va spun ca am avut dreptate: un motor pe benzina consuma dublu decat unul Diesel. Acelasi motor Diesel ar fi consumat sub 10. Hai ca-s destept, da-va dreq :)

  • dan_grc, sâmbătă, 25.05.2024 12:52

    La mașini mai mici, implicit mai ușoare, benzina nu consuma dublu, diferențele nu sunt mari , dar la modele grele, dieselul încă nu are rival în materie de eficientă și autonomie, raportat la performanțe, o variantă hibridă se apropie, dar este mai scumpă, mai grea, mai complexă .

  • PMC, sâmbătă, 25.05.2024 23:23

    @dan: nu vreau sa fac polemica de dragul polemicii. Dar vreau sa-mi sustin punctul e vedere pana la capat. In cazul in care mai tii minte Audi A2 cu motorul 1.2 TDI, masina aceea comparata cu un model cu aceeasi cilindree pe benzina consuma jumatate. Daca e sa comparam mere cu mere, Dieselul (poate) consuma jumatate fara nicio problema. Nu e o exagerare!

  • dan_grc, duminică, 26.05.2024 11:27

    Asta se întâmpla acum 20 de ani, între timp au mai evoluat și benzinarele, un 1.2 benzină pus pe o mașină cu greutatea unui A2 nu mai consumă dublu . Rămâne așa, dieselul este perfect la mașinile mari și grele .

  • @dan_grc, luni, 27.05.2024 09:24

    Chiar am testat de curand un 1.2 de PSA, in oras a consumat 10-11, in aglomeratie, un 1.5 diesel nu sare de 6.5, maxim 7 in fix aceleasi conditii, la 1000 km facuti diferenta de aproximativ 4l/ 100 km inseamna 40 l, adica in jur de 300 lei aproximativ. La drum lung la fel, acel 1.2 consuma 6-7, un dieesel 4, maxim 5.

  • alex_cu_a_mic, luni, 27.05.2024 11:29

    Mda, confirm ca nu s-au intamplat mari miracole in materie de consum la motoare pe benzina. Asta in ciuda evolutiilor din ultima vreme cu downsizing, injectie directa, compresie ridicata, turbo, uleiuri subtiri, temperaturi inalte si alte tricuri de 1% improvement. Cel mai mare beneficiu adus consumului urban este start-stop-ul. Chiar pe tema asta am avut o disputa cu un prieten cu Vitara 1.6 E6 care zicea ca motoarele astea mai noi sunt altceva fata de cele vechi. Eu i-am zis sa stea linistit ca-s aproape la fel si l-am provocat sa mearga un plin cu s-s dezactivat si sa vada consumul. A rezistat 4 zile si 140km in oras. Avea 12.8% consum cu viteza medie de 18km/h fara start stop. Cu start stop activat in conditii similare scoate 9.5-10.5%. Asa ca s-a linistit cu "motoarele astea noi care consuma putin" lucru care se observa si la modelul din testul de fata.

  • Banditos, luni, 27.05.2024 12:34

    Concluzie: hibridul e cel mai eficient.

  • Seriff, marţi, 28.05.2024 11:21

    @Bandtios in oras da, la drum lung nu, tot diesel este, a fost si va fi cel mai eficient motor.

  • Banditos, marţi, 28.05.2024 23:19

    Drumurile sunt si scurte si lungi. Nu traiesti nici pe drumuri si nici intr-un singur cartier. Eu sunt multumit cu un Iasi-Cluj, 4.7%.

  • aloo, marţi, 11.06.2024 10:17

    automarket, n-aveti si voi o perie, o carpa ceva? iar ne dati poze de sub capota cu jegu' de 3 degete... o faceti intentionat?