Audi Q7

3.0 Diesel Turbo (TDI) 218CP 4x4 Aut8

Motor / Transmisie

5.0

În momentul lansării, Audi Q7 vine în fața clienților cu două motorizări, una diesel și una pe benzină. Dacă dieselul V6 3.0 de 272 de cai putere și 600 Nm va fi, probabil, bestseller-ul gamei, versiunea pe benzină TFSI de 3.0 litri și 333 CP îi va atrage pe cei care nu se uită deloc la consum și doresc o mașină cu performanțe de vârf.

La testul care a avut loc în Elveția le-am testat pe ambele și ne-am oprit la... o a treia variantă. O versiune ceva mai "cuminte" a motorului V6 diesel de 3.0 litri care va intra în oferta Audi ceva mai târziu. Are 218 CP și 500 Nm, este cuplată la aceeași cutie automată Tiptronic cu opt trepte, dar demonstrează că poate consuma de vreo două ori mai puțin decât un motor echivalent al anului în care a fost lansat primul Q7.

Până să vorbim despre ce oferă acest motor, să reținem un detaliu esențial. Q7 nu mai este hardughia de două tone și jumătate care avea nevoie de motoare cu reactor care să funcționeze în regim dinamic. După o dietă în care a scăpat de peste 300 de kilograme (e ca și cum ar fi ieșit din mașină patru pasageri a câte 80 de kilograme între generații), Q7 3.0 TDI în versiunea de 218 CP a ajuns să tragă la cântar sub două tone, ceea ce înseamnă că avem în față una dintre cele mai mari (dacă nu chiar cea mai mare) reducere a masei proprii din industria auto. E adevărat, însă, că în cazul lui Q7 era loc berechet pentru asta.

Una peste alta, am fost surprins să văd un ansamblu cutie-motor absolut perfecte pentru o mașină de familie de acest gabarit. Ați spune - cum am crezut și eu inițial - că 218 CP sunt puțini pentru un Q7. Ei bine, veți vedea la capitolele următoare cum performanțele sunt absolut explozive față în față cu concurenții, iar consumul real al mașinii rămâne în limite mai mult decât decente. Iar cutia Tiptronic cu 8 trepte a fost modificată între generații atât de serios, încât nu-ți vei mai dori vreodată manuală. 

Motorul de 218 CP de pe Audi Q7 este unul dintre cele mai serioase argumente atunci când vorbim despre o mașină cu picioarele pe pământ. O demonstrație a faptului că îți poți bate concurența fără probleme dacă apelezi la doar două trucuri: o dietă radicală și o ținută de drum net îmbunătățită care să potențeze "aroma".

  • mishazaitev, marţi, 02.06.2015 12:06

    Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o

  • Un baiat, marţi, 02.06.2015 12:17

    Avion. Nu imi plac masinile care seamana la bord cu avioanele. Prefer generatia veche.

  • Cyrus, marţi, 02.06.2015 12:28

    Interesanta masina

  • Kap, marţi, 02.06.2015 12:48

    În articol apare că "a ajuns să tragă la cântar sub două tone" însă fişa de la sfârşit zice 2070 kg. Oricum ar fi, nu cred neam că o măgăoaie de 3 litri ia ceva cu 5-6 în faţă la 100 km. Deci nu.

  • Razvan, marţi, 02.06.2015 14:17

    Nu mai exista ML, avem GLE acum. Legat de Q7, interiorul este reusit, dar exteriorul ma lasa rece.

  • MPT, marţi, 02.06.2015 15:45

    Dupa "cifre" s-ar prezenta bine noul Q7, poate prea bine (cam mult a scazut in greutate...si stim ca o cura drastica de tipul asta vine dupa sine cu efecte secundare care in cazul lui Q7 propabil se vor vedea si simti in timp). La capitolul consum nu am ce spune decat FELICITARI! Dar de asemenea stim ca in viata reala un asemenea consum scazut nu prea ai cum sa atingi cu un asemenea motor si cu asemenea greutate (totusi are 2 tone si). La faza cu "umilirea adversarilor" nu subscriu deloc. Cine naiba face liniute cu asa masina? In rest nu pot spune decat ca se va vinde bine si in Romania, dar eu unul nu pot trece de partea cu design-ul. Grila frontala seamana prea tare cu un Somn.

  • nume, marţi, 02.06.2015 15:58

    Cea mai mare reducere a masei proprii o intalnim la noile RR-uri (full-size si Sport): pana la 420 kg, conform producatorului. Apoi, mai in gluma, mai in serios, Mercedes-ul ML nu mai exista: acum isi spune GLE.

  • hanga, marţi, 02.06.2015 16:09

    ....3L si 218cp....mmmm ata avea si prima generatie dela x5....de acum ...ha ha 10 ani si....

  • mircea, marţi, 02.06.2015 16:12

    @nume Comparaţiile iniţiale au fost realizate cu ML, deci cu versiunea dinaintea facelift-ului şi a redenumirii modelului. Am verificat acum şi cei de la Mercedes-Benz au publicat preţurile noului GLE, deci am updatat întregile secţiuni în care există comparaţie între cele două SUV-uri. Nu se schimbă mai nimic la nivel de clasament în segment, dar cifrele lui GLE sunt mai bune decât ale vechiului ML şi am subliniat asta acum. Mulţumesc pentru tragerea de mânecă :)

  • eee, marţi, 02.06.2015 16:53

    uf, acuma trebuie sa citesc iar articolul, dupa update cu GLE :)

  • @nume, marţi, 02.06.2015 17:11

    Q7 are si varianta de 3l si 272 cp si 600 nm la doar 1500 rpm

  • arhitect, marţi, 02.06.2015 17:17

    prea lunga si prea lata ; locurile de parcare in Europa au 5000 mm x 2500 mm, garajele publice chiar mai putin...problema gabaritului nu se pune la cazinourile unde parcheaza valetul masina ...

  • vianu, marţi, 02.06.2015 17:42

    oare cine va fi utilizatorul tipic de Q7 in romania? familistii responsabili.....

  • Andy, marţi, 02.06.2015 19:08

    @vianu Familisti, familisti. De aia cu 4-5 copii bronzati.

  • zarnesteanu, marţi, 02.06.2015 19:54

    O masina jos palaria. Design modern, tehnologie cat cuprinde, etc. Ce ma mira este ca R Class-ul meu, din 2007,cu motor de 3.0 L are 215 CP si cuplu de 540 Nm. Pe autostrada ajunge la 8 - 8.5 iar in oras din semafor in semafor si pe distante scurte nu sare de 13%. Deasemenea performantele motorului in 4 cilindri de pe GLE mi se par si in ziua de azi fenomenale. Oricum, Audi are un produs pe care il vor putea tine ani de zile pe piata si va fi inca multa vreme proaspat si modern.

  • S, marţi, 02.06.2015 22:03

    Nu stiu cat de mare este in realitate, insa nu mai da aerul ala de SUV, cum o dadea modelul anterior. Era mult mai "agresiv". Interiorul mie imi place ca e simplu. Designul, cel putin din spate nu imi place. Dar unde sunt motorizarile TDI bi sau tri-turbo ? Motorizarea 3.0TFSI de 333cp e aceeasi din cate vad.

  • Alex, marţi, 02.06.2015 23:08

    Daca e 5,4% consumul mixt atunci inseamna ca e spre 4% pe autostrada...un motor de 3.0 in V de 2 tone.....si marmota....

  • Vlad08, miercuri, 03.06.2015 02:00

    Oricum l-am privi este doar un break gigantic cu un design destul de anost.Nici dupa noul model de grile iesite in afara,de la Audi nu ma dau in vant.Interiorul tehnologizat si simplist,deci foarte ok. Ca si consum,iarasi nu as baga mana in foc ca e cel mai mic din segment in viata reala.Varianta "cuminte" a lui X5 cred ca are cam aceasi valoare a consumului,repet,pe acelasi traseu,viata reala. Daca vorbim de un nou public tinta pt Q7,acela de familisti ceva mai cuminti care nu vor sa iasa in evidenta,eu personal,as opta totusi pentru noul Volvo XC90,care e la fel de tehnologizat dar parca are un plus la partea de design.Rivalii x5 si GLE vor ramane la publicul caruia i s-a adresat si vechiul Q7

  • jean, miercuri, 03.06.2015 10:18

    Inaltime model vechi 1737mm, actulul 1741mm, deci actualul e chiar mai inalt, bine insesizabil, poate ca din cauza latimi mari pare mai scund. Imi place ca a disparut imaginea opulenta. În Ro nu cred ca va mai prinde asa bine la melteni pe care îi intereseaza mai mult sa se afiseze in masini opulente si sa se dea mari, decît de calitatile ”ascunse” ale unei masini.

  • unu, miercuri, 03.06.2015 18:29

    versiunea entry level la diesel de 218 cp din 3 litri este cam putin luand in calcul impozit, rca pentru 3 litri, bmw a bagat 2 litri diesel care are cred aceasi putere. ....totusi impozit si rca nu cred ca sunt luate in calcul de cei care dau peste 60k p o masina...

  • Adrian, sâmbătă, 06.06.2015 13:51

    @unu Nu chiar. Sunt multi care dau 100 de mii de euro si se zgarcesc la impozit. Prefera motoare mici din motive economice.

  • Ozi, vineri, 12.06.2015 13:25

    Sincer acest design este foarte nasol.. in rest masina este ok .... !!!