Tehnologie

5.0

Suntem la capitolul tehnologie, așadar este timpul să vorbim despre una dintre atracțiile principale ale noului Q6 e-tron. Este vorba despre noul ansamblu curbat, cu tehnologie OLED, care integrează instrumentarul de bord digital, de 11.9 inch, și ecranul central de 14.5 inch al sistemului multimedia.

Dar să le luăm pe rând. Instrumentarul de bord afișează toate informațiile de care ai nevoie pentru condus, poate chiar prea multe. Din fericire, are o grafică personalizabilă, ceea ce înseamnă că poți alege o temă mai simplă.

Sistemul multimedia este bazat pe Android Automotive, ceea ce înseamnă că ai la dispoziție toate aplicațiile pe care le cunoști deja, cum ar fi Waze, Google Maps sau Spotify, la degetul tău. Ecranul OLED are o grafică foarte bună și răspunde bine la comenzi, fără întârzieri notabile. Unde mai pui că oferă și o selecție de jocuri, ca să treacă mai ușor timpul la stația de încărcare.

Așa cum este normal, conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este wireless.

Germanii îți pun la dispoziție și un Head-up Display cu realitate augmentată, poate unul dintre cele mai bune din industrie. Îți proiectează toate informațiile relevante în câmpul vizual.

Dar asta nu este tot. Pachetul Tech Pro costă 6.260 de euro și aduce un al treilea ecran în habitaclu. Este destinat pasagerului din dreapta și afișează diverse informații, inclusiv despre navigație, viteza de deplasare și așa mai departe.

Atunci când scaunul din dreapta nu este ocupat, ecranul este în stand-by și afișează o grafică simplă. Și ce faci când ai pasager? Nu îți distrage atenția cel de-al treilea ecran? Răspunsul este simplu: nu. Funcția Active Privacy Mode face ca display-ul să pară oprit, dacă îl privești de la volan.

Dar, aceleași informații pot fi regăsite pe display-ul central de 14.5 inch. Așadar, nu văd de ce ai cheltui peste 6.000 de euro pentru a avea acest al treilea display. Poate doar dacă vrei să îți impresionezi prietenii.

Dacă vrei ca noul tău Audi Q6 e-tron să semene și mai mult cu nava Enterprise, din punct de vedere al tehnologiei, află că, opțional, poate fi echipat cu faruri Matrix LED și cu stopuri LED, ambele având semnături luminoase care pot fi modificate. Ai la dispoziție 8 variante din care poți alege.

Pentru melomani, sistemul audio Bang & Olufsen Premium 3D este un "must have". Are 16 difuzoare, inclusiv în tetierele scaunelor față, tweetere 3D, difuzoare medii, subwoofer, difuzor central, amplificator cu 20 de canale, tehnologie Fraunhofer Symphonia 3D și o putere totală de 830W.

  • ds, marţi, 15.10.2024 10:38

    Chestia asta cu renunțarea la butoanele fizice și transferul funcțiilor lor pe ecran mi se pare o alegere foarte proastă din partea fabricanților. Practic la butoanele fizice te duci cu mâna direct la locul respectiv fără să fie nevoie să-ți abați privirea, la varianta touch screen, oricât ai fi de obișnuit cu poziția, tot te duci cu privirea sau, mai rău, trebuie să cauți în meniu. De exemplu, la un Volvo xc 60 pentru dezactivare start/stop trebuie să intri în vreo două meniuri, ori nu mi se pare normal să fie așa. În rest... chiar scumpă. Să zicem că la 104.000 prefer un Lexus RX 500 f sport, 2.4 hybrid. Altă viață! Și mai rămân și cu 2000 în buzunar.

  • dan_grc, marţi, 15.10.2024 11:44

    Până acum ceva ani nu exista Audi de 100k unde calitatea anumitor materiale sa nu fie ce trebuie, spor la vânzări.

  • :))), marţi, 15.10.2024 12:20

    Fix cu EQB concureaza acest Q6 E-tron. :))))) Cat despre masina in sine... sunt sigur ca (inca) un model de 75.000+ de euro era fix ce ii lipsea pietei de electrice. Doar cu atat pot sa vina sefii aia cu salarii anuale de milioane de euro?

  • recesiune, marţi, 15.10.2024 13:26

    s.a ajuns la o nesimtire obscena a preturilor, pana acum vreo 5 ani +100k era rezervat pt masini excentrice sau de performanta, acum e pt modele care se vor de familie.. probabil pt ca trebuie bani de la toata familia ca sa ti.o cumperi...

  • deputy, marţi, 15.10.2024 15:22

    Nava spatiala cu bord de VW la care au agaugat cateva tablete in plus. cool. de pret nici nu trb sa mai vb....este spatial de-a dreptul!

  • Matei_cel_nou, marţi, 15.10.2024 20:35

    Și inflația a fost grosolană în ultimii 5 ani, și veniturile au crescut. Cel puțin în zona căreia i se adresează masina asta.

  • aha, miercuri, 16.10.2024 09:20

    Nava spatiala? Mai degraba DOA.

  • DanG, miercuri, 16.10.2024 13:40

    @DanGRC Pana cum cativa ani nu gaseai materiale proaste pe A4, ce sa mai vorbim de AUDI-uri de 100000 Euro :-) Shrinkflation in toata regula, platesti mai mult si primesti mai putin. Subscriu la ce scriu cei de mai sus, fix de asta avea nevoie piata in acest moment: un SUV electric de 100000 euro care isi pierde 50% din valoare intr-un an de zile.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.10.2024 14:30

    Dacă își pierde 50% din valoare într-un an îmi iau și eu. Am dat 50k pe mașina mea, nouă, ce-i drept. Reality check: nu-și pierde 50% din valoare într-un an și asta se poate demonstra ușor. Dacă exagerezi în halul asta nu faci decât sa îți subminezi propriul argument

  • Cornel, joi, 17.10.2024 08:26

    Cateva observatii: Care este nivelul de radiații emise de către bateria unei mașini electrice ?. Așa cum la telefoanele mobile există indicele S.A.R (Rata specifică de absorbție),mă întreb când va fi publicat indicele S.A.R. si de către producătorii de autoturisme. Electricgate probabil va fi cel mai mare scandal după dieselgate. Chiar nu se întreabă nimeni ce efecte are statul pe o baterie de 2 metrii pătrați timp de să zicem 5 ani?. Coloana ,colonul, dar și celelalte organe care ne stau la aproximativ 20-25 cm de o baterie (de minim 40kw maxim momentan 98kw). Inclusiv “iubiții” producători de hybride au montat bateria sub scaunul șoferului (sau al pasagerului- Mazda/Ford),dacă nu chiar în spatele banchetei (unde de obicei punem copii în scaune dedicate-vezi fostul Mondeo Hybrid). Ne gândim să economisim combustibil/bani, dar ce facem cu sănătatea?.