Tinuta de drum

4.5

Dacă există ceva care ne amintește de clasicele modele Audi, atunci, fără îndoială, acel „ceva” este ținuta de drum. Deși avem de-a face cu o mașină foarte grea, cumva, surprinzător, suspensia reușește să facă față oricăror provocări cu brio. Și nu, nu am avut la dispoziție o suspensie adaptivă în acest caz.

Practic, Audi Q4 e-tron are un comportament predictibil pe asfalt, absoarbe imperfecțiunile drumului cu grație și nu își pierde eleganța nici pe zone ceva mai accidentate. Chiar și gropile ceva mai mari nu au pus suspensia în dificultate, deși modelul nostru era echipat cu jante de 21 de inch.

Răspunsul șasiului la comenzile șoferului este predictibil, fără smucituri sau ruperi de aderență bruște.

Chiar și atunci când vrei să mergi ceva mai sportiv, în modul Dynamic, comportamentul lui Q4 e-tron este liniar. E bine, totuși, să reții că o astfel de mașină nu a fost creată pentru a face furori pe serpentine. Sigur, până la o anumită viteză greutatea de 2.2 tone este ținută în frâu decent. Dar, dacă exagerezi, scârțâitul anvelopelor îți va sugera că te apropii de limita aderenței. Pentru că direcția nu o va face. Feedback-ul ei este minimal.

Cea mai bună variantă de a forța limitele atunci când ești în Q4 e-tron pe serpentine, este să alegi o viteză medie, și să folosești o dozare atentă a resurselor cu piciorul drept. În astfel de condiții, vei experimenta chiar supravirare de la volanul noului SUV electric, ceva ce nu prea poți spune despre multe modele din Ingolstadt în momentul de față.

Puțini oameni vor ajunge totuși în acea ipostază. Majoritatea celor care vor achiziționa un Q4 e-tron îl vor folosi predominant prin oraș, unde traficul greu și străzile înguste vor face astfel de distracții imposibile. În astfel de situații însă, se evidențiază servodirecția extrem de ușoară, raza de bracaj scurtă, manevrabilitatea excelentă precum și garda la sol de 18 centrimetri, care ajuta la evitarea denivelărilor din asfalt sau la escaladarea ocazională a bordurilor.

  • ds, joi, 21.10.2021 14:46

    Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.

  • bogdanm, joi, 21.10.2021 14:56

    @ds Corect. Erau și ele trecute acolo, dar nu au apărut. Am făcut update. Mulțumim.

  • Haudi, joi, 21.10.2021 14:57

    Electricul ăsta e treacă-meargă, la 88k probabil produc pe stoc. Nu le dați un telefon să înlocuiască grilele la termice? Arată de parcă au reciclat PET-uri.

  • Kirotractor, joi, 21.10.2021 15:47

    Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri. Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV. N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh. Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.) Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic. Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.) OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla. Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...) P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales). Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.

  • Moldovean, joi, 21.10.2021 17:04

    Sincer, fără să fiu ironic, pentru mine cel mai interesant lucru la mașina asta este sigla de pe volan care, cred că după vreo 20 de ani, nu se află înconjurată de vreun cerc sau de o formă care amintește de grilele Audi. Iar asta pentru că îmi amintește cu plăcere de volanul lui Audi 80 al tatălui meu pe când aveam 4 ani. Atât. În rest nimic.

  • PMC, joi, 21.10.2021 23:17

    Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o

  • haha, vineri, 22.10.2021 09:37

    488 km autonomie data de producator, 300 km daca mergi in regim de autostrada 130km/h, deci daca pleci de la buc la cta pe A2 si te grabesti putin ai sanse sa nu mai ajungi ca se termina bateria.

  • raz, vineri, 22.10.2021 12:15

    24 kWh/100 km la 130km/h este un consum enorm. sunt totusi departe de referinta in segment, dar de apreciat ca au reusit sa scoata un produs overall ok.

  • Kap, vineri, 22.10.2021 15:05

    E cel puțin avântată afirmația despre "orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Așa zisa cerere mărită a clienților (infimă ca bucăți vândute, mai ales dacă ne raportăm la persoane fizice) vine ca urmare a interzicerii viitoarelor motoare pe combustie și a impunerii forțate a mașinilor cu baterii, care mai sunt și subvenționate exagerat. Deci mai ușor cu pianul pe scări, mașinile electrice nu s-au impus încă, așa cum nu au reușit nici acum peste 100 de ani. Cât despre mașina de față, aduce noutăți doar în gama Audi și va fi un blitzkrieg la vânzări doar dacă i se aprinde bateria.

  • Seriff, vineri, 22.10.2021 15:20

    ''Orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Cum suna asta, e de fapt un mod frumos de a spune ca masinile termice sunt amenintate cu taxe la greu, multe diesel-uri nu mai au voie in orase si tot asa. Clientii nu prea au de ales, dar tot cumpara termice, electricele abia reprezinta ceva din vanzari, desi sunt mega subventionate de statul comunist care vrea binele tuturor si le da pomeni

  • andrei, marţi, 26.10.2021 10:30

    nu stiu ce sunteti voi asa incantati de electricele astea dpdv al senzatiei de condus. am condus 2 si nu mi-a placut niciuna. pur si simplu nu imi place cum se simte, chit ca acele indicatoarelor se misca repede. plus ca o masina de 2tone+ e grea pe viraje, o simti.

  • @PMC, joi, 28.10.2021 12:23

    "Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o" Asa zic si eu -> dar despre apartamentele din Cluj-N. Si cu toate astea nu gasesti apartament cu 2 camere sub 90k euro.