Interior

4.0

Sunt ușor pus în dificultate pentru că nu sunt încă împăcat cu nota pe care am dat-o. Spațiu cât să facă cinste dimensiunilor exterioare, dar atent calibrat cât să nu ai senzația că te-ai rătăcit prin mașină, că ești și tu pe acolo. Aș dori să mă refer la 4 locuri, nu la 5, pentru că așa văd lucrurile la acest nivel. Altfel putem migra cu povestea spre un portbagaj exterior și o micuță remorcă agățată în spate, pentru a completa nevoia de transport.

Fiecare loc oferă spațiu suficient, dar în același timp este plăcut delimitat pentru a induce și acea senzație de intimitate, de spațiu personal. Și spun asta în condițiile în care designerii interioarelor Audi par că nu au mai beneficiat de o vacanță prin zone mediteraneene de multă vreme. Ador planșa de bord, privită de pe bancheta spate. O linie simplă, elegantă, curată. Bravo, Audi! Dar în clipa în care sunt la volan, apar problemele.

Tabloul de bord, da, îl consider unul dintre cele mai inspirate din industrie. Te poți bucura de un instrumentar digital cu aspect clasic, cu ceasuri care nu îți lasă așa mult impresia de artificial ca la alții. Și posibilitățile de configurare le găsesc inspirate și suficiente. Îmi place și modul în care consola centrală face tranziția spre tunelul median.

Dar încep să am probleme când mă intersectez cu display-urile. Nu am nimic de reproșat graficii, modului intuitiv de navigare prin meniuri, dar am o problemă pentru că fiecare comandă implică luarea privirii de la drum și concentrarea atenției pe ce zonă de pe display ajung cu degetul. Asta pentru a fi sigur că nu comand altceva.

Progresul îl percep ca pe ceva sosit să-mi simplifice existența, nu să genereze angoase. Iar dacă mai adaug faptul că planșa de bord a modelului testat era sinonimă în proporție de 75% cu o suprafață lucioasă care scotea în evidență fiecare scamă sau granulă de praf, poți migra ușor spre tocirea smalțului de la dinți.

Să mai adaug că și reglarea gradului de deschidere a gurilor de ventilație se realizează tot plimbând degetul pe o zonă sensibilă la atingere. Nu mai detaliez că deja o sprânceană a început să se zbată.

Accesul este bun la interior, portierele sunt generos dimensionate și cu o deschidere largă. Da, trebuie să îți oferi luxul de a căuta un loc de parcare la fel de generos.

La capitolul ”Eu cu ce mă îmbrac?”, trebuie să fii foarte atent, pentru că portbagajul are un volum de 390 litri. Cea mai mică valoare din triada germană o are Clasa S care oferă 350 litri în versiunea S580 e, LS 500h AWD propune 400 de litri, iar 745e oferă 420 litri.

  • Nicu, marţi, 18.01.2022 11:53

    O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.

  • Seriff, marţi, 18.01.2022 12:16

    Bordul arata bine, imi place ca au integrat ecranul in bord si nu au lipit o tableta cum e trendul la toti, in rest ce sa zic, o super masina, nimic de reprosat.

  • Je, marţi, 18.01.2022 12:27

    Intr-adevar o masina misto, nu am ce zice! Dar daca as avea banii de un A8 nou as lua un S-classe. :D

  • @Je, marţi, 18.01.2022 13:08

    de gustibus...toate-mi plac, varfuri de gama fara cusur. ordinea preferintelor mele ar fi A8, S, 7, dar cu oricare as fi mai mult decat ultra-satisfacut :)

  • Moldovean, marţi, 18.01.2022 14:56

    Totuși, nimeni în această clasă nu reușește să transmită acea senzație impunătoare și de lux ca un S-Class. Această generație A8 transmite oarecum așa sobrietate, eleganță, lux, se apropie de S-Class, dar încă nu e acolo. Iar generațiile trecute de A8 erau net inferioare S-Class-ului, păreau foarte banale pentru o mașină ce se dorea de lux. Seria 7 la fel, nici actuala generație nu transmite acel lux, sobrietate și senzație impunătoare ca S-Class.

  • ~, marţi, 18.01.2022 17:26

    Este nevoie de o corectare mica: BMW 745e are motor de 3l nu de 2l cum este mentionat in articol. A nu se face confuzie cu generatia precedenta LCI-ului, si anume 740e care avea motorul de 2l.

  • Răzvan, marţi, 18.01.2022 18:39

    Eu de ce nu mai pot sa votez pe aici?

  • MRC, marţi, 18.01.2022 18:57

    Deci...o caruta de bani pentru un amalgam. Autonomia electrica este suficienta pentru oras, dar ca sa mergi cu A8-ul doar prin oras...ai probleme la mansarda. Sau poate nu ai cu ce te lauda si iti trebuiesc "etichete", asa ca incepi sa te lipesti de tot felul: eticheta de la masina, eticheta de la haine (obligatoriu la vedere), eticheta de la ceas. Daca iesi in afara orasului, tot cu suc din dinozauri o sa functionezi. Dar stai! Asa limuzina e pacat sa o tii doar in oras, pentru a merge cat mai mult electric. Ca doar d-aia ai luat-o hibrid, nu? Sa folosesti cat mai mult partea electrica! Portbagajul este invers proportional cu pretul: un spatiu de compacta, intr-o masina de 5.3 m lungime. Neaparat trebuie rabatata bancheta.

  • SteveUK, marţi, 18.01.2022 20:32

    tot nu inspira sau arata opulenta. Iubesc interiorul, totusi

  • Kirotractor, miercuri, 19.01.2022 09:04

    ”Understatement” pare lozinca-n segmentul ăsta, nu opulența. Despre mașină, numai de bine -- chiar dacă-i prea greuceană, în ciuda aluminizării. Nu mai repet (și tot degeaba :-)) că PHEV-uiala e doar green-washing + virtue-signaling pentru tartorii cu chauffeur. ...Că n-or veni cu Dacii Spring în zonele urbane cu zero emisii după ce coboară din yachturi și lear-jet-uri private (scutite recent de taxe ”verzi” în UE, cum bine preciza un coleg.) P.S: De apreciat (din nou) scriitura plastic-sugestivă a lui C. Ciobanu, care are mereu cuvintele la el.

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 19.01.2022 12:55

    @~ Să nu fi făcut o confuzie, eu am vorbit despre consumul mediu declarat al modelului BMW 745e, care este de 2 litri de benzină, nu despre cilindreea acestuia.

  • King rocker, miercuri, 19.01.2022 19:21

    De când au apărut electricele care le dau clasa, toate mașinile germane păstrează liniștea. Sa n-o păstreze prea mult că raman cu liniștea

  • Seriff, marţi, 25.01.2022 10:34

    @king rocker, le dau clasa la ce? la timpul petrecut in parcare pana se incarca? La pretul inlocuirii bateriei? Sau la viteza de maxim 80 la ora la drum lung ca sa nu se descarce in 200 km bateria?

  • Vax albina, miercuri, 09.02.2022 23:04

    Daca a4 si a6 sunt ok, A8 comparat cu W223 hibrid cantareste juma de to mai mult, are -30% la portbagaj, ampatament identic dar+ 20 cm lungime iar pentru a vedea navigatia trebuie sa-ti cobori privirea.