Consum

4.0

Cei 14.1 kWh, capacitate totală, ajung în teorie pentru 47 km. În realitate, am reușit să parcurg electric undeva între 32 și 35 km cu ”un plin”. Partea interesantă este că cei 136 CP și 350 Nm au fost suficienți pentru partea urbană. Nu a fost nevoie să trezesc la viață vreo supapă. Audi comunică un consum, în ciclu WLTP, de 19 kWh. În realitate lucrurile au stat puțin altfel: 34.5 kWh a fost consumul urban înregistrat la o viteză medie de 17 km/h. Cam acesta este Bucureștiul.

Mașina lasă impresia că suge și ultimul watt din baterie și abia apoi apelează la resursele clasice. În funcție de cât de ponderat ești, în mediul urban, poți supraviețui cu un consum mediu de 6.5 litri. Surprinzător de bună valoarea.

La drum lung, poți avea surpriza ca această valoare să fie mai mare, și asta pentru că motorul termic va fi treaz cam pe toată durata călătoriei.

Acum vine momentul introducerii în scenă a rivalilor. În ciclu WLTP, Audi comunică un consum mediu de 2.7 litri. Prin urmare, luăm această valoare drept etalon.

Primul ales este BMW 745e, un plug-in hybrid care se laudă cu un consum mediu, în același ciclu de testare, de 2 litri. Este imposibil să vorbim despre electrificare în acest segment și să nu invităm la masă un Lexus LS 500h AWD, primul model din segment care le-a arătat clienților premium kilowatt-ul.

Iar dacă trecem pe listă și Mercedes-Benz S 580e 4Matic care are un consum mediu declarat, în ciclu WLTP, de 0.7 litri, realizăm că un procent bun din populația din Ingolstadt se află în ședințe interminabile. 

Am fost tentat să-i ofer notă maximă, dar consumul în modul EV este puțin cam mare, iar toată magia unui astfel de model se arată proprietarului doar dacă dezvoltă obișnuința de a băga zilnic mașina în priză.

În termeni de eficiență, dacă mi-aș imagina acest A8 în versiune electrică cu o baterie de 70 kWh, aș spera la o autonomie de minim 200 de kilometri.

  • Nicu, marţi, 18.01.2022 11:53

    O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.

  • Seriff, marţi, 18.01.2022 12:16

    Bordul arata bine, imi place ca au integrat ecranul in bord si nu au lipit o tableta cum e trendul la toti, in rest ce sa zic, o super masina, nimic de reprosat.

  • Je, marţi, 18.01.2022 12:27

    Intr-adevar o masina misto, nu am ce zice! Dar daca as avea banii de un A8 nou as lua un S-classe. :D

  • @Je, marţi, 18.01.2022 13:08

    de gustibus...toate-mi plac, varfuri de gama fara cusur. ordinea preferintelor mele ar fi A8, S, 7, dar cu oricare as fi mai mult decat ultra-satisfacut :)

  • Moldovean, marţi, 18.01.2022 14:56

    Totuși, nimeni în această clasă nu reușește să transmită acea senzație impunătoare și de lux ca un S-Class. Această generație A8 transmite oarecum așa sobrietate, eleganță, lux, se apropie de S-Class, dar încă nu e acolo. Iar generațiile trecute de A8 erau net inferioare S-Class-ului, păreau foarte banale pentru o mașină ce se dorea de lux. Seria 7 la fel, nici actuala generație nu transmite acel lux, sobrietate și senzație impunătoare ca S-Class.

  • ~, marţi, 18.01.2022 17:26

    Este nevoie de o corectare mica: BMW 745e are motor de 3l nu de 2l cum este mentionat in articol. A nu se face confuzie cu generatia precedenta LCI-ului, si anume 740e care avea motorul de 2l.

  • Răzvan, marţi, 18.01.2022 18:39

    Eu de ce nu mai pot sa votez pe aici?

  • MRC, marţi, 18.01.2022 18:57

    Deci...o caruta de bani pentru un amalgam. Autonomia electrica este suficienta pentru oras, dar ca sa mergi cu A8-ul doar prin oras...ai probleme la mansarda. Sau poate nu ai cu ce te lauda si iti trebuiesc "etichete", asa ca incepi sa te lipesti de tot felul: eticheta de la masina, eticheta de la haine (obligatoriu la vedere), eticheta de la ceas. Daca iesi in afara orasului, tot cu suc din dinozauri o sa functionezi. Dar stai! Asa limuzina e pacat sa o tii doar in oras, pentru a merge cat mai mult electric. Ca doar d-aia ai luat-o hibrid, nu? Sa folosesti cat mai mult partea electrica! Portbagajul este invers proportional cu pretul: un spatiu de compacta, intr-o masina de 5.3 m lungime. Neaparat trebuie rabatata bancheta.

  • SteveUK, marţi, 18.01.2022 20:32

    tot nu inspira sau arata opulenta. Iubesc interiorul, totusi

  • Kirotractor, miercuri, 19.01.2022 09:04

    ”Understatement” pare lozinca-n segmentul ăsta, nu opulența. Despre mașină, numai de bine -- chiar dacă-i prea greuceană, în ciuda aluminizării. Nu mai repet (și tot degeaba :-)) că PHEV-uiala e doar green-washing + virtue-signaling pentru tartorii cu chauffeur. ...Că n-or veni cu Dacii Spring în zonele urbane cu zero emisii după ce coboară din yachturi și lear-jet-uri private (scutite recent de taxe ”verzi” în UE, cum bine preciza un coleg.) P.S: De apreciat (din nou) scriitura plastic-sugestivă a lui C. Ciobanu, care are mereu cuvintele la el.

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 19.01.2022 12:55

    @~ Să nu fi făcut o confuzie, eu am vorbit despre consumul mediu declarat al modelului BMW 745e, care este de 2 litri de benzină, nu despre cilindreea acestuia.

  • King rocker, miercuri, 19.01.2022 19:21

    De când au apărut electricele care le dau clasa, toate mașinile germane păstrează liniștea. Sa n-o păstreze prea mult că raman cu liniștea

  • Seriff, marţi, 25.01.2022 10:34

    @king rocker, le dau clasa la ce? la timpul petrecut in parcare pana se incarca? La pretul inlocuirii bateriei? Sau la viteza de maxim 80 la ora la drum lung ca sa nu se descarce in 200 km bateria?

  • Vax albina, miercuri, 09.02.2022 23:04

    Daca a4 si a6 sunt ok, A8 comparat cu W223 hibrid cantareste juma de to mai mult, are -30% la portbagaj, ampatament identic dar+ 20 cm lungime iar pentru a vedea navigatia trebuie sa-ti cobori privirea.