Motor / Transmisie

4.5

Pe lângă pulsul ridicat de simpla prezență în imediata apropiere a acestei limuzine, aveam să aflu și că sub capotă mă așteptau aproape 450 de cai putere și cuplu destul cât să tractez o semiremorcă.  De altfel, dacă mașina de față nu ar fi avut bifată o opțiune care să elimine codul aferent motorizării de pe capacul portbagajului, probabil că aș fi știut dinainte ce mă așteaptă. Inscripția 60 TFSIe ar fi dat în vileag caracterul hibrid de sub capotă.

Însă a fost mai bine fără inscripții. A fost ca un film căruia nu i-am văzut trailerul. Surpriza a venit atunci când am plecat de pe loc.

Așa cum sugerează acel TFSIe, modelul de față este unul hibrid de tip plug-in, adică va rula electric prin oraș pe cât posibil. Iar asta înseamnă că, atunci când te pui la drum pentru prima oară, vei fi surprins de cât de rafinată și silențioasă este această mașină.

Ulterior am aflat că, și dacă pornești motorul termic, nu renunți la foarte mult confort acustic. Acel V6 de 3.0 litri, turboalimentat, pe benzină, este bine echilibrat și izolat fonic.

Pentru a fi mai precis, acest 60 TFSIe se bazează pe 340 de cai putere proveniți de la motorul termic. La pachet se adaugă încă 136 CP oferiți de un motor electric, încastrat în cutia de viteze cu 8 rapoarte, de proveniență ZF. În total te vei putea baza pe un maxim de 449 CP și 700 Nm livrați către toate cele patru roți prin intermediul unei tracțiuni integrale celebre: quattro.

Totul sună bine până aici, însă trebuie amintit faptul că acest tren de rulare vine la pachet și cu o baterie destul de grea, de 14.1 kWh. Aceasta e poziționată în partea din spate, reduce spațiul disponibil în portbagaj și duce masa totală a modelului german la aproximativ 2.350 kilograme. La gol!

Cu toate acestea, masa generoasă nu e resimțită la bord. Rularea în modul hibrid va căuta permanent să utilizeze electronii stocați în acumulator atunci când te deplasezi, indiferent de mediul în care te afli. A8 60 TFSIe poate rula electric cu viteze de până la 130 km/h, dar cu o scădere uriașă a autonomiei. Chiar și așa, faptul că poți să faci asta cu un motor de doar 136 CP și 350 Nm cuplu spune tot ce trebuie să știi despre mania care ne-a cuprins pe toți în acești ani cu privire la „câtă putere” trebuie să aibă o mașină.

Nici trecerile de pe modul electric pe cel hibrid nu sunt de ignorat, fiind absolut impecabile, fără sincope de niciun fel în modul în care este livrată puterea.

Cutia automată cu 8 trepte își face onest treaba. A fost unul dintre detaliile discrete, care nu s-a afirmat. Cu alte cuvinte, și-a făcut treaba impecabil când a venit vorba de liniaritate.

  • Andrei, joi, 19.01.2023 10:51

    Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,

  • eu, joi, 19.01.2023 10:55

    evident, masina e impecabila din toate punctele de vedere, dar testul cu astfel de avioane il faceti doar de amorul artei, in rest e pierdere de timp pentru toata lumea, pentru ca nimeni dintre cei care urmaresc automarket nu isi permite asa ceva, iar cei care chiar isi permit si urmeaza sa o cumpere nu citesc automarket, din mai multe motive, sper ca dupa atata timp aveti si voi profilul cititorului. mi-as dori sa vad mai multe teste cu masini mai pamantene, cu preturi de pana la 30-35k.

  • ds, joi, 19.01.2023 10:58

    Impecabilă! Ce să zic, mașină pentru protocol, companii mari, milionari cu ștaif și cu șofer personal, ca să te poți bucura de confortul și luxul ce ți-l oferă, Singurul cusur pe care i-l gasesc este acela cu suprafețele lucioase de pe bord. Parcă au luat-o razna toți producătorii cu asta și nu mai spun că se văd petele și amprentele într-un mare fel.

  • @Andrei, joi, 19.01.2023 11:05

    Portbagajul este suficient, incap fara probleme 4 trollere de dimensiuni medii. Pentru orice altceva exista Mastercard. Ca tu gandesti autentic romaneste si te intrebi unde iti intra saltelele de apa pentru fiecare membru al familiei, cutia frigorifica si navetele de bere cu care pleci de acasa in concediu, e alta problema. Nu radeti, am vazut un romanas cu exact masina asta Audi A8 (la mana a 7-a, sa fie clar) asta vara spre Grecia avand incarcatura mai sus descrisa.

  • Deputy, joi, 19.01.2023 11:17

    toate bune si frumoase. super limuzina. ati omis sa precizati care este viteza de incarcare a bateriei si/sau care e timpul total de incarcare.

  • Pentru "eu", joi, 19.01.2023 11:28

    Pasionații citesc automarket și în general cam toate publicațiile auto si moto, fie centrale, locale sau internaționale. Eu sunt cititorul ăla care a cumpărat un A8 facelift 60 tfsi de 4.0. Vis-a-vis de motor, varianta V8 biturbo chiar este "ce a recomandat doctorul", m-a distrat afirmația. Restul concluziilor din test sunt corecte si in mare parte obiective, chiar e o limuzină liniștită pentru plăcere pură, iar motorul V8 te unge pe suflet. Dar sa ne bucuram cu toții de masinile pe care ni le-am ales fiecare. :)

  • @Andrei, joi, 19.01.2023 12:03

    Sa-ti spun ca in Q7 era un copil mic si trei adulti, plus ceva echipament de golf, iar portbagajul era plin pana la refuz? In asta bagi doua carucioare de golf si nu mai incape nici macar o poseta.In rest ai dreptate, doar ca este exact invers.

  • eu, joi, 19.01.2023 14:37

    @Pentru "eu" atunci, domnul meu, ma declar placut surprins sa descopar aici un adevarat pasionat, care din pretiosul sau timp in care cu siguranta genereaza venituri substantiale absolut necesare intretinerii faptice a unei astfel de pasiuni elitiste isi aloca o parte sa urmareasca atat de mult material pe teme auto-moto. sunt convins ca ambele activitati se pot desfasura concomitent, fara ca una sa aduca prejudicii celeilalte, cheia este doar sa avem vointa, iar tu esti dovada vie ca daca exista vointa, orice este posibil si orice realizare ne este la indemana. felicitari pentru aceste reusite impresionante si dupa cum bine spui, iti doresc sa te bucuri din plin de noul tau audi a8 60 tfsi, asa cum si noi ceilalti ne bucuram de masinile pe care ni le-am ales.

  • Jose Car Reras, joi, 19.01.2023 20:45

    Masina ma duce mai degraba cu gandul la Tzanca Uraganul sau J'adore decat la Calatoria walkiriilor ( Wagner are si el Marsuri, funebru / de nunta). Si bateria mea a ramas fara, stie autorul de unde pot lua 2-3 saci cu electroni?!