Calitate / Pret
Audi A8 pleacă de la 77.000 euro cu TVA inclus, dar versiunea testată de noi - V8 TDI - trebuie căutată mult mai sus, pe la 99.000 euro. Dar maşina asta nu este pentru românul mediu, nici pentru germanul mediu, nici pentru francezul mediu sau pentru americanul mediu. A8 e creat pentru elite, iar preţul nu urcă la acest nivel pentru că se poate, ci pentru că primeşti în schimb atenţie la detaliu, rafinament şi un anume exclusivism.
Preţul de pornire al unui BMW 750d cu xDrive de bază este de 102.000 euro. Tot de la BMW, un 740d cu xDrive pleacă de la 91.500 euro, deci observăm uşor că preţul de pornire al versiunii A8 se încadrează între cele două de la BMW. În curtea Mercedes-Benz, un S-Klasse diesel cu 258 CP, cel mai puternic diesel din ofertă la ora actuală, are un preţ de listă de 92.000 de euro.
Orice ai face şi oricum configurezi modelul dorit, te poţi trezi că dai între 10 şi 40 de mii de euro pe dotări opţionale, în funcţie de cât de departe mergi cu personalizarea.
Exemplarul testat de noi a costat 131.975 euro cu TVA inclus. Diferenţa de la preţul de pornire până la preţul maşinii testate vine sub forma opţionalelor, care totalizează 31.488 de euro cu TVA inclus. Dacă ar fi să le enumerăm, umplem patru sau cinci pagini A4 în format de tabel, scris cu font mic. Noi am renunţa doar la sistemul Night Vision, care costă aproape 2.500 de euro, fiind singurul pe care nu l-am găsit cu adevărat necesar în contextul vehiculului de test, farurile LED fiind arhisuficiente pentru a te strecura prin labirintul nocturn numit România.
Baga bani! :)