
Interior
Pe aceeași platformă PPC este dezvoltat și noul Q5, tocmai de aceea habitaclul celor două modele este, practic, identic. Ai aceeași dispunere pentru cele 3 display-uri, despre care voi vorbi mai încolo, același număr extrem de redus de butoane fizice, mult prea multe zone tactile și acoperite cu negru lucios, dar și aceeași calitate decentă a materialelor.
Asta pentru că, în anumite zone, mai întâlnești plastic destul de tare. Din fericire nu ajungi prea des cu mâinile pe aici, dar ele există.
Revenind la zonele tactile. Pe volan ai butoane tactile, care îți dau bătăi de cap atunci când conduci, însă partea mai puțin bună este că majoritatea zonelor unde ajungi foarte des cu degetele sunt acoperite cu negru lucios.
Aproape întregul tunel central este "piano black", iar butoanele pentru reglarea oglinzilor laterale, pentru luminile exterioare și pentru funcția de memorie a scaunelor față le regăsești acum pe portiera șoferului, tot sub o suprafața finisată în negru lucios.
Inevitabil, vei avea aici foarte multe amprente și multe particule de praf, pe care nu ai cum să le eviți.
Partea bună este că bordul, panourile portierelor și consola centrală sunt îmbrăcate în materiale moi și, pe deasupra, ecologice. Kaskade și Dinamica sunt două materiale obținute prin reciclarea poliesterului.
Mașina noastră de test a avut bifat interiorul S, tocmai de aceea scaunele față au avut o tentă sportivă, iar tapițeria a fost o combinație de microfibră neagră și piele în aceeași culoare. Că tot veni vorba de tentă sportivă, am apreciat poziția de condus ușor coborâtă, specifică mașinilor sport.
În ceea ce privește culoarea tapițeriei, Audi îți pune la dispoziție mai multe tipuri de materiale, dar și nuanțe de bej, gri și maro. Din păcate, nicio culoare mai îndrăzneață. Din fericire, atmosfera sobră din habitaclu este însuflețită de benzile LED regăsite la nivelul bordului și al portierelor. Noaptea, aceste benzi creează un efect vizual de plutire. Ai inclusiv o bandă LED de contur care interacționează cu tine.
În habitaclu regăsești multe spații de depozitare generoase și bine poziționate.
Pentru pasagerii din față, spațiul nu este o problemă. Cei din spate, însă, mai ales dacă au o înălțime peste medie, vor fi deranjați de plafonul plonjat care fură câțiva centimetri din spațiul la cap. Din fericire, nu vor avea probleme cu spațiul la genunchi pentru că, atunci când pornești motorul, scaunul față culisează în față.
Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 417 și 1.271 de litri, în funcție de poziția banchetei. BMW Seria 3 stă mai bine la acest capitol, oferind un portbagaj de 480 de litri, la fel și Mercedes-Benz Clasa C (455 litri).
Foarte seducătoare, efectiv este o operă de artă numai bună pentru casat