
Motor / Transmisie
Gama de motorizări este compusă în întregime din propulsoare termice, mai mult sau mai puțin electrificate. Așadar, dacă ești fanul motoarelor "la modă", poți opta pentru o versiune plug-in hybrid.
Însă, dacă intenționezi să acoperi mulți kilometri, fără mari bătăi de cap, atunci vei fi bucuros să afli că noul A5 poate fi comandat, în continuare, alături de agregate diesel TDI. Este vorba despre un 2.0 litri, cu patru cilindri, care poate fi alăturat fie unei tracțiuni integrale quattro, fie unei configurații cu roți motrice față.
Noi am avut la test versiunea quattro, dar, indiferent de alegerea făcută, unitatea termică dezvoltă 204 cai putere în intervalul 3.800 rpm-4.200 rpm și 400 Nm cuplu între 1.750 și 3.250 de rotații pe minut.
Pentru un sedan din segmentul premium, fără valențe sportive, 204 cai putere sunt de ajuns pentru drumurile de zi cu zi. Motorul TDI propus de Audi este cumpătat în livrarea puterii, nu impresionează cu reprize explozive de accelerație.
Este puțin gălăgios, chiar și în ture joase, neavând rafinamentul, dacă vrei, motoarelor diesel de la BMW.
La această livrare cumpătată a puterii contribuie, desigur, și transmisia automată S tronic cu 7 rapoarte. Schimbă bine, fără sincope, adică fix ce ar trebui să facă. Nici mai mult, nici mai puțin.
Unul dintre atuurile motorului TDI, disponibil pe A5, este însă altul: sistemul mild-hybrid plus. Când credeai că un TDI nu poate fi mai eficient decât era, ei bine, ba da, poate.
Pentru că sunt dezvoltate pe aceeași platformă, Premium Platform Combustion (PPC), atât A5 cât și Q5 primesc acest sistem mild-hybrid plus. Pe scurt, este pasul următor în materie de sisteme mild-hybrid, o tehnologie care pune eficiența înainte de toate.
Noul sistem MHEV Plus este alcătuit din 3 componente principale: generatorul trenului de propulsie (PTG) cu sisteme electronice integrate și un motor sincron excitat permanent, o baterie de 48 de volți, litiu-ion, și un alternator pe post de demaror și acționat prin curea.
Toate componentele sistemului de 48 de volți sunt răcite cu lichid pentru condiții de operare optime. Dacă vrei să citești, mai pe larg, despre noul sistem propus de Audi te invit să o faci AICI.
Ce trebuie tu să reții este că, față de vechiul sistem mild-hybrid, noua tehnologie permite rulajul pur electric în anumite condiții, pe distanțe ceva mai mari. De pildă la pornirea de pe loc, la opriri, la mersul cu spatele și la parcări.
Totodată, datorită acelui PTG de care vorbeam mai sus, atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât, sistemul mild-hybrid plus va suplimenta cu 24 de cai putere și 230 Nm.
Dar stai liniștit, nu vei simți când motorul electric se trezește la viață. Totul este foarte lin.
Am tot vorbit despre eficiență, acum a venit momentul să dezvoltăm puțin acest subiect.
Foarte seducătoare, efectiv este o operă de artă numai bună pentru casat