Tehnologie
Dacă se mai îndoia cineva, noul A4 este, de departe, cea mai avansată propunere din segment, capabilă să înghită într-un val tehnologic fără precedent pe oricine: profan sau experimentat. Totul începe de la Virtual Cockpit, ecranul de 12.3 inch care înlocuiește instrumentele de bord și care, mulțumită minților luminate de la Nvidia (acea companie de care toți am aflat în ecranul de deschidere al unui joc pe calculator) se mișcă incredibil de natural și de rapid. Are o mulțime de posibilități de personalizare.
Fără îndoială, preferata mea și, probabil, în curând și a voastră, este harta 3D care poate fi afișată pe tot acest ecran. Chiar dacă poate părea redundant, ea fiind disponibilă și pe ecranul de 8 inch din centrul planșei de bord, prezența sa luminează ziua oricui prin atenția la detalii și culorile vii. O spun fără emoție: după ce BMW a făcut legea cu navigația sa 3D, constructorul bavarez și-a găsit nașul. Culmea, tot în Bavaria, dar la Ingolstadt.
Comenzile sistemului de climatizare, care se trezesc la viață doar dacă apropii degetul de butoanele din aluminiu, sunt iarăși o dovadă a tehnologiei avansate. Ca să nu mai vorbesc despre interfața tactilă prin care poți scrie de mână destinația pentru sistemul de navigație. Această suprafață tactilă a fost mutată pe joystick-ul care comandă sistemul de navigație (n-aș vrea să fiu considerat malițios, dar pare o copie a celui de la BMW). Este o poziționare dictată de rațiuni de economisire a spațiului.
Și pentru că cea mai melodioasă propunere din segment trebuie să seducă și timpanul celor de la volan, Audi propune același sistem de sunet Bang&Olufsen de pe fratele mai mare Q7. Acesta vine cu o serie de mici difuzoare, poziționate pe montanții față, cu scopul de a te învălui complet într-o senzație auditivă pe care nu ai mai trăit-o într-o mașină.
La sistemele de siguranță amintite în capitolul dedicat, aș vrea să mai adaug prezența pilotului automat predictiv. O invenție senzațională, pe care am testat-o pe o autostradă de lângă Veneția. Deși ai fixat viteza de rulare la 130 de km/h, pilotul automat o poate ajusta în funcție de semnele de circulație întâlnite pe drum, sau de elevația terenului. Dacă apar indicatoare temporare cu o limitare a vitzei la 100 de km/h, pilotul selectează singur viteza de rulare. De asemenea, înainte de pantă sau rampă, precum și înainte de o curbă (dictată de sistemul de navigație), pilotul automat ajustează viteza de deplasare și distribuția resurselor.
Pentru cei care petrec mult timp în mediul urban, funcția Traffic Jam Assist va fi o binecuvântare. Dezvoltată din nevoia de a le oferi celor care petrec mult timp în mașină ceva mai multă relaxare, pentru altfel de activități, tehnologia se ghidează după automobilul din față și după liniile de demarcație. Mașina rulează singură în coloană, accelerând și oprindu-se singură. Poate chiar evita un obstacol apărut brusc. Așadar, un prim pas către mașina autonomă, pe care Audi ne-a promis-o odată cu lansarea viitorului A8.
arata bine, nu am ce zice, sunt convins ca se si conduce foarte bine, dar am impresia ca exemplarul de test sare lejer de 50 000, cu atatea optionale cate are. si daca nu le pui pe alea masina arata destul de sec si in interior si exterior, cand o sa aiba faruri si stopuri fara led, jante mai ieftine, fara artificii de design, in interior fara ecrane ...