Audi A4

2.0 Benzina Turbo (TFSI) 252CP 4x4 Aut7 Basic

Tinuta de drum

4.5

Aș putea așeza pe foaie o adevărată Iliadă sau Odisee, valsând doar cu informații despre ținuta de drum a noii generații Audi A4. Mecanicii au știut că mașina trebuie să se promoveze melodios și plăcut, motiv pentru care suspensia a fost calibrată pentru a nu transmite zgomote perturbante în habitaclu.

Indiferent de drumul pe care circuli. Este o suspensie premium, capabilă să îți ofere confort și să fie discretă la limitatoarele de viteză apărute în asfalt. Este însă nevoie de alegerea modului Comfort pentru acest tratament, întrucât modul Normal, după cum i-o spune și numele, face din A4 o mașină... normală.

Suspensia adaptivă schimba spiritul mașinii prin simpla apăsare a modului Sport. Acesta rigidizează atmosfera și te scapă de doza infimă de ruliu, resimțită în modul Normal. Alături de celebrul sistem de tracțiune integrală quattro, noul A4 se încolăcește natural, ca un tren pe șine, în fiecare viraj. Mulți s-au plâns că o mașină echipată cu sistemul quattro își pierde din spiritul jucăuș. E drept, dar sunt clienți care își doresc un sedan sigur, capabil să le ofere plăcere prin abordarea precisă a unui viraj, la viteză mare.

O să vă vorbesc puțin și despre direcția adaptivă. Ea este ușoară ca un fulg în mediul urban, departe de cursa greoaie a principalului rival bavarez. Este o senzație de manevrabilitate pe care nu am mai simțit-o nici măcar la mașinile urbane. Este o senzație de care mulți se vor îndrăgosti. La viteză mare, direcția devine rigidă, răspunde rapid, însă, așa cum probabil mulți dintre voi au intuit, este lipsită de feedback și nu comuică foarte bine cu suprafața de rulare.

  • eee, joi, 10.09.2015 12:57

    arata bine, nu am ce zice, sunt convins ca se si conduce foarte bine, dar am impresia ca exemplarul de test sare lejer de 50 000, cu atatea optionale cate are. si daca nu le pui pe alea masina arata destul de sec si in interior si exterior, cand o sa aiba faruri si stopuri fara led, jante mai ieftine, fara artificii de design, in interior fara ecrane ...

  • mifa, joi, 10.09.2015 13:05

    @ AM si ecranul panoramic sta asa erect mereu?

  • ics, joi, 10.09.2015 13:46

    Si de ce i-ati dat 4 stele la siguranta? E cea mai dotata masina din clasa la nivelul de sigurana.... ''Am probat pe autostradă sistemul de menținere a benzii de circulație și am reușit să termin o curbă la 180 de grade fără să pun mâna pe volan. Mai mult, avertizarea pentru unghi mort, avertizarea pentru deschiderea ușii atunci când o mașină se apropie din spate, frânarea automată de urgență și un arsenal întreg de airbaguri și sisteme active contribuie la conturarea unui adevărat cocon în care te simți în siguranță.''

  • ABC, joi, 10.09.2015 14:14

    @mifa: cred ca da, doar la A3 se retrage in bord.

  • C-G-C, joi, 10.09.2015 14:29

    Un review extrem de steril, cu putine informatii utile (doar relatari din mapa de presa), cu 0 (ZERO) pareri personale pertinente (doar tuse subiective - stie BM de ce W) si cu 0 (ZERO) conluzii. In fapt o gluma de test drive, doar multa vrajeala cup iz de poezie. P.S.: Pt cine este interesat, pe youtube, Autobild are deja un comparativ cu cele 3 masini concurente din clasa.

  • zagado26, joi, 10.09.2015 14:51

    Masina arata super dar in materie de design o problemuta. Led-urile seamana destul de mult cu sigla Citroen, un pic culcata :) ! Vedeti fotografia 22!

  • yany, joi, 10.09.2015 20:03

    da, se cam pricep la masini.....

  • Scorpionul_negru, joi, 10.09.2015 20:31

    Nu imi place volanul, schimbatorul de viteze si aerisirea aia (cel mai probabil artificiala) care leaga fantele de aer de pe bord. In rest e ok. Oricum prefer C class oricand. Arata cel mai bine din clasa lui.

  • Alex, joi, 10.09.2015 22:17

    Venetia...paradisul soferilor.. Plansa de bord de BMW Oglinda retrovizoare de la Volvo

  • Scrooge, joi, 10.09.2015 22:22

    Hai c-am vazut-o si pe asta. Poze cu masina pe o barja in fata Palatului Dogilor din Venetia, loc in care teoretic si practic fara barja nu ai cum sa ajungi niciodata nici macar in apropiere. Si pozele sunt si in cadrul unui drive-test :)))). Urmeaza poze in fata Statuii Libertatii.

  • MPT, joi, 10.09.2015 23:52

    O fi buna din multe puncte de vedere insa imi pare destul de banala din pdv al design-ului. Poate sa fie super antifonata si super tehnologizata daca nu transmite nimic din pdv emotional. Pacat.

  • Alex, vineri, 11.09.2015 11:11

    Autorul zice așa: "Ca să nu mai vorbesc despre interfața tactilă prin care poți scrie de mână destinația pentru sistemul de navigație. Această suprafață tactilă a fost mutată pe joystick-ul care comandă sistemul de navigație (n-aș vrea să fiu considerat malițios, dar pare o copie a celui de la BMW)." Probabil nu știa că suprafata tactila pe rotita MMI a aparut intai pe Audi A3, după care BMW a implementat-o la diverse modele din gama lor. Cine pe cine copiaza?

  • fermi, vineri, 11.09.2015 11:30

    dupa cum incepe articolul am crezut ca este comentariu la festivalul George Enescu. Audi A4 a fost si este o masina adevarata . in afara de cifre si de insiruirea dotarilor este greu sa spui in cuvinte daca si cat si de ce apreciezi o astfel demasina

  • Vali, vineri, 11.09.2015 12:01

    "La capitolul viteză maximă avem un prag comun pentru toate modelele din segment, inclusiv pentru Jaguar XE: adică 250 de km/h. Excepție face Volvo S60, care ajunge doar la 230 km/h." "Volvo S60, Lexus IS și Jaguar XE sunt două propuneri ceva mai bine echipate sau mai puternice, prin urmare sunt și mai scumpe." doar o curiozitate, de cand volvo S60 e concurent pentru A4, Serie3, C classe? Cu S40 cum ramane?...sau poate sunt eu gresit informat :) altfel, cel putin in ultimii 10-15 ani, oricate discutii ar fi pe marginea subiectului compararii masinilor germane premium intre ele, pe aceeasi clasa, diferentele sunt atat de mici ca si tehnologie si performante incat alegerea ramane strict o chestie de gusturi si cam atat.

  • Razvan, vineri, 11.09.2015 12:06

    Daca masina asta are 1585 KG, unde este scaderea in greutare cu 120 KG ???????????????????????????????????????????????

  • Vali, sâmbătă, 12.09.2015 00:36

    Nu inteleg. 9,5litri/100km real vs. 5 litri in fisa tehnica si totusi primeste 5 stele? How is that?

  • Valius, luni, 14.09.2015 00:30

    Baietii cu testul. O masina sa scoata consumul din fisa tehnica trebuie sa tina cont de multe conditii: vtiteza de mers, 90-100 e viteza care iti da aproape consumul din carte, turatia,motorului, incarcatura masinii, conditiile de drum, un drum intins si drept nu neaparat autostrada, schimbarile treptelor de viteza la timpul lor, fara bruscari. Eu unul a scos consum mai mic decat in carte, dar aceste reguli le-am folosit, si a mers, de asta imi si permit sa spun. Am un Focus 1.6 16v, consum in carte de 6,7 iar eu de doua ori am scos 5,7! Voi cu 9 e prea mare diferenta de ce-a din carte. Consumul tu ti-l faci. E adevarat mergi ca bunicul dar asta e daca vrei consum ca in carte.Si pana la urma 100 km/h e o viteza buna si segura.

  • ..., marţi, 15.09.2015 18:29

    @Vali Dintotdeauna! Nu esti primul si nici ultimul care face aceasta confuzie. S80 cu E-Class, seria 5, A6. S60 cu C-Class, seria 3, A4. S40... cu Astra, Focus, Golf... Volvo nu are si nici nu a avut pion la clasa limuzinelor S-Class, seria 7, A8, chiar daca multi au impresia ca S80 "joaca" acolo.

  • dorel perciunel, miercuri, 16.09.2015 20:45

    O msina impanata si inghesuita! Cine are si a avut A4, stie despre ce vorbesc. Ceilalti... dau manutze! @... Btw seria C de la Volvo cu ce se compara? Cu bibicletele???

  • sandu, sâmbătă, 19.09.2015 16:32

    @razvan: pai avea aproape 1700kg inainte. Masina asta o sa se vanda ca painea calda.

  • IM, marţi, 22.09.2015 12:25

    Cum a remarcat si Vali, cum puteti sa dati 5 stele la consum cand in realitate consuma aproape dublu, si cred ca grupul VW triseaza si in Europa la fel cum a facut si America.

  • Brembo, marţi, 22.09.2015 21:51

    La asta ce-au manarit baietii in afara de emisii? :-)))Oricum se pare ca a explodat gogoasa pe care o tot umflau baietii de la VW