Tinuta de drum
Pentru a extrage tot ce are mai bun de oferit Tonale când e vorba de dinamică, trebuie să ai câteva condiții îndeplinite. Prima este să încarci cât de cât bateria, înainte să pleci la drum. Pe parcursul celor 800 de kilometri parcurși la bordul lui Tonale PHEV am observat că puterea și modul în care e livrată variază în funcție de resursele din baterie.
În modul Dinamic, răspunsul pedalei de accelerație este impecabil și instantaneu. Cât durează puseul de cuplu din ceafa ta? Ei bine, în funcție de resursele disponibile în acumulator. Vârfuri pot fi atinse și cu bateria descărcată. Aceasta are un buffer disponibil pentru astfel de momente, dar pentru distracție constantă, ai nevoie de ceva mai multă susținere electrică.
Pe viraje, versiunea PHEV se simte neutră spre supraviratoare, o diferență majoră, comparativ cu modelul mild-hybrid. În unele momente chiar am avut impresia că aș putea să scot spatele de pe trasa ideală, dar sistemele de siguranță m-au ținut în frâu. Cert este că te poți distra foarte bine de la volanul lui Tonale, mai ales pe un drum șerpuit cum e Transrarăul.
Pe urcare totul a fost axat pe echilibru și găsit limitele mașinii. Frânele s-au comportat excelent, direcția e foarte bine setată, nici prea grea, nici prea ușoară (ar fi fost util ceva mai mult feedback), iar șasiul și-a ținut greutatea sub control excelent, în pofida celor câteva sute de kilograme suplimentare.
Greutatea în plus nu este, însă, complet de ignorat. Prin oraș, atunci când mergi la muncă și nu urmărești trasa ideală, vei resimți o scădere a confortului în habitaclu când vine vorba de suspensie. Jantele de 20 de inch nu au ajutat nici ele, dar suspensia lui Tonale este rigidă cu adevărat, mai ales dacă dai de ceva gropi de dimensiuni medii spre mari, cum găsești destul de des pe la noi.
Pe coborâre, am pus totul înapoi în modul Normal, iar până la baza muntelui am reușit chiar să reîncarc 100% bateria.
Iar asta înseamnă că, tot traseul de întoarcere, inclusiv câțiva kilometri prin oraș, au fost făcuți în liniște deplină, Piatra Neamț fiind oricum o urbe mult mai relaxată decât infernalul București.
Și aici găsești magia lui Tonale PHEV, în caracterul său bipolar. Dacă vrei să mergi prin oraș complet electric poți să o faci. Dacă vrei să omori pinguinii cu emisiile tale în timp ce te distrezi pe serpentine, poți să faci și asta. Totul într-un singur model.
Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .