Tinuta de drum
Stelvio Quadrifoglio a fost creat special pentru senzațiile tari de pe circuit, iar sportivitatea sa și-a făcut simțită prezența din plin cu ocazia testului de la Balocco.
Comportamentul său a fost impresionant în modul Race, iar reglajele suspensiei și ale motorului ne-au oferit o repriză consistentă de distracție și adrenalină. Direcția precisă și directă, cumulată cu răspunsul prompt al accelerației, au făcut din Stelvio o mașină foarte agilă pentru dimensiunile sale.
Evident că SUV-ul și-a arătat și slăbiciunile când a fost forțat până aproape de limitele sale, dar ținuta sa a fost ireproșabilă per total.
Traseul din afara circuitului, parcurs în limitele regulamentare prin diferite sate, comune și orășele, a scos la iveală un Stelvio cuminte, care se așază bine la drum, fără să impresioneze în modurile standard ale sistemului DNA.
Mașina arată și se conduce senzațional (am făcut drivetest cu versiunea de 280 de cai). Prețul de listă este cel prezentat dar prețul real, cu care se poate cumpăra mașina este cu 10.000 de euro mai mic (86.650 de euro). Poate că n-ar fi stricat să fie prezentată această informație. Și pe siteurile din afară prețurile sunt sub 90.000 de euro, de fapt, la modul real, prețul lui Stelvio este mai bun decât al competiției. Poate că merită o corectură pentru că pare neprofesionalism ca prețul să fie la minusuri când, în realitate, prețul este unul mai mult decât competitiv. Sunt convins că există mai multe mufe USB (ați căutat în cotieră?). Altfel, da, poate că ar fi meritat o cameră mai bună, sunt probleme cu senzorii când se montează o plăcuță cu numărul ceva mai mare, dar, una peste alta, Stelvio este soluția pentru cei care vor să iasă din pluton.