Tinuta de drum
Am condus noua Alfa Giulia QV doar pe asflatul extrem de curat și lipsit de denivelări al pistei de teste de la Balocco. Chiar dacă am încălecat o serie de vibratoare pentru a simți comportamentul amortizoarelor active, experiența nu se compară cu cea a unui drum normal și a denivelărilor întâlnite pe o șosea publică. Așadar, vom aprecia cu reținere comportamentul rutier al Giuliei până când vom avea ocazia să o conducem și șosea.
La Balocco, Giulia QV a impresionat. Caroseria din aluminiu cu numeroase elemente de carbon (capotă, plafon, eleron spate, aero splitter față) are o rigiditate impresionantă, iar mașina se simte extrem de agilă.
Amortizoarele sunt active, iar comportamentul acestora și răspunsul accelerației pot fi modificate de cel de la volan prin rotirea butonului DNA Pro. Acesta are patru poziții: Dynamic, Natural, Advanced Efficency și Race. În modul Race, toate sistemele de asistare sunt anulate, dar chiar și așa mașina rămâne controlabilă și extrem de comunicativă.
Spatele pleacă progresiv și o contrabracare aduce imediat mașina pe trasa corectă. Jucăușă și distractivă, Alfa Giulia QV poate fi folosită cu brio pe circuit tur după tur. Este clar că Giulia este un model extrem de studiat și de bine reglat pentru a satisface și un proprietar foarte pretențios. Iar dacă un M3 te poate intimida și mușcă dacă greșești, Giulia QV este mai primitoare și iertătoare cu cel de la volan.
Direcția este extrem de precisă și directă, raportul de demultiplicare fiind de doar 11.8. Mașina comunică permanent cu cel de la volan, iar reacțiile sunt intuitive, fără a te surprinde în mod neplăcut.
Uau. Îmi era teamă că Alfa va scoate un model care iar va sta în umbra triadei. Dar uau. Prima dată am citit pe Top Gear ce impresii plăcute le-a lăsat, dar nu am fost total convins. Dar văd că părerea începe să fie unanimă. Mă bucur sincer pentru Alfa, chiar dacă e scumpă.