Interior
Din nou, compromisul nu a fost un cuvânt în vocabularul designerilor italieni atunci când acestia s-au adunat să conceapă interiorul modelului Giulia QV.
Scaune profilate Sparco, spătar din fibră de carbon, spațiu suficient atât în față cât și pe bancheta din spate, plus un portbagaj de 480 litri. Nu avem chiar calitatea pe care o regăsim într-un Audi, producătorul care oferă probabil cele mai bune interioare la această oră, dar Giulia QV se apropie mult de oferta germană. Bordul este îmbrăcat în piele, iar unde nu este piele avem inserții de fibră de carbon. Volanul are dimensiuni ideale, cu partea de jos ușor teșită. Cele trei spițe sunt subțiri, dar există loc pentru câteva butoane de la sistemul audio și cruise control.
Comenzile pentru sistemul audio au fost mutate pe consola centrală, alături de noul buton rotativ care controlează sistemul multimedia și de controller-ul sitemului DNA Pro, de unde se pot alege modurile de rulare. Pedalierul este metalic, iar pedala de accelerația este lungă și prinsă în podea. Singurele elemente mai enervante sunt manetele pentru semnalizator și ștergătoare. Alfa a ales sistemul cu impuls, maneta rămânând mereu pe centru după alegerea comenzii. Personal, nu apreciez acest sistem care a fost folosit și de BMW și Opel pentru o vreme.
Avem frână de parcare electronică, iar butonul pentru deschiderea portbagajului este ascuns undeva lângă cel pentru deschiderea capotei, dar una peste alta, efortul italienilor este demn de un segment superior. Alfa Romeo Giulia QV poate sta fără rușine lângă BMW M3 și Mercedes C 63 AMG.
Uau. Îmi era teamă că Alfa va scoate un model care iar va sta în umbra triadei. Dar uau. Prima dată am citit pe Top Gear ce impresii plăcute le-a lăsat, dar nu am fost total convins. Dar văd că părerea începe să fie unanimă. Mă bucur sincer pentru Alfa, chiar dacă e scumpă.