Alfa Romeo Giulia QV -

2.9 Benzina Biturbo 510CP Aut8 QV

Motor / Transmisie

5.0

Pentru noul Giulia QV, inginerii mărcii Alfa Romeo spun că nu au făcut nici un fel de compromis. Începând cu motorul, inima acestei berline performante a cărei misiune este de a readuce marca Alfa în lumina reflectoarelor. Sub capotă avem un motor biturbo V6 de 2.9 litri cu un unghi de 90 de grade între cilindri. Deși comunicatul oficial spune că motorul este de "inspirație" Ferrari, este foarte clar faptul că propulsorul este împrumutat din banca de organe a Căluțului Cabrat. Este, de fapt, motorul folosit și de modelul 488 GTB, dar cu doi cilindri în minus. Chiar și așa, uzina de 2.891 cmc poate produce 510 cai putere la 6.500 rot/min, iar cuplul maxim este de 600 Nm la 2.500 rot/min. Puterea este impresionantă, cifra fiind mai mare față de ce oferă un BMW M3 sau Jaguar XE 3.0. 

Toți cei 510 CP sunt transmiși către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte sau printr-o automată cu opt trepte marca ZF. Axul cardanic este fabricat din carbon din rațiuni de greutate (același cardan de carbon este disponibil pe toate versiuniile modelului Giulia), iar un diferențial activ (numit oficial Alfa Torque Vectoring) are grijă ca puterea să ajungă în mod corespunzător la cele două roți din spate. Apropo, este prima Afla cu tracțiune spate după mai bine de 30 de ani. Ultimul model Alfa care transmitea puterea către puntea spate a fost Alfa Romeo 75.

Pornirea motorului se face prin intermediul unui buton roșu amplasat direct pe volan, o altă reminescență Ferrari. Acesta se trezește la viață cu un sunet gutural transmis prin intermediul celor patru evacuări amplasate simetric. Atunci când îl ducem către linia roșie, avem parte un mârâit nervos care se amplifică în intesitate, dar nu devene niciodată supărător.

Motorul este o reușită din punctul de vedere al plăcerii la utilizare. Urcă extrem de rapid în ture, puterea este disponibilă aproape imediat, iar cutia automată cu mod secvențial schimbă fulgerător. Pentru o experiență totală, Alfa și-a dotat modelul cu clapete de dimensiuni mari amplasate pe coloana volanului. Un simplu impuls și treapta este schimbată instant. Treptele pot fi schimbate și cu ajutorul levierului, care trebuie mutat către cel de la volan pentru a trece în modul manual. Versiunea cu cutie manuală dispune de un sistem de sincronizare a turației la retrogradare, sistem ce elimină necesitatea de a face heel and toe atunci când retrogradăm.

  • Moldovean, luni, 23.05.2016 13:14

    Uau. Îmi era teamă că Alfa va scoate un model care iar va sta în umbra triadei. Dar uau. Prima dată am citit pe Top Gear ce impresii plăcute le-a lăsat, dar nu am fost total convins. Dar văd că părerea începe să fie unanimă. Mă bucur sincer pentru Alfa, chiar dacă e scumpă.

  • q, luni, 23.05.2016 13:24

    din dieselul de 2,2L se putea scoate ceva mai mult...oricum e o evolutie de la 2,4 si tot 210cp...la...

  • mda, luni, 23.05.2016 13:35

    Se pare ca Alfa si-a mai revenit, dar cu o floare nu se face primavara.

  • CGI, luni, 23.05.2016 13:50

    Se pare ca o parte din poze au fost facute asta toamna...

  • ~, luni, 23.05.2016 14:06

    Ma bucur pentru Alfa. Era si timpul sa revina. De asemenea ma bucur ca pune o presiune foarte mare pe triada germana si poate cu ocazia asta se mai trezeste si BMW!

  • mircea, luni, 23.05.2016 14:10

    @CGI Sunt fotografiile on location făcute de fotografi profesioniști și puse la dispoziție de Alfa Romeo în cadrul evenimentului. Pentru fotografii realizate de noi la test, te invităm pe pagina de Facebook Automarket.

  • schumi, luni, 23.05.2016 14:14

    Urmeaza Stelvio. ;-)

  • S, luni, 23.05.2016 14:16

    Sper sa sufere de o depreciere cat mai mare, specific fiat, alfa romeo... ca sa o pot cumpara si eu pe la vreo 30.000 sh :))

  • Cyrus, luni, 23.05.2016 14:47

    Poate incercati sa adaugati si cateva secvente video in review-uri? Asa, ca ideie..

  • arhitect, luni, 23.05.2016 15:45

    excelent gasit titlul ! este bine ca mai apare un Alfa, Jaguar , Volvo la atata monotonie teutona...

  • Bogdan, luni, 23.05.2016 15:47

    Stiu de ce nu o cumpar. Nu am unde sa montez enormitatea de numar de inmatriculare pe bara fata. Arata superb iar specificatiile dau cel putin pe hartie foarte bine

  • albastru, luni, 23.05.2016 16:27

    Un Audi A6 Iinainte de facelift nereusit made in china,

  • Scorpionul.negru, luni, 23.05.2016 21:15

    Daca pastrau farurile de la 159 rotunde nu vreau sa stiu ce iesea...cred ca o bijuterie. Asa e o porcarie chinezeasca pe afara. Interiorul e chiar frumos nimic de zis. Alfe adevarate au fost 159, GT, Brera, Mito, Giulietta,8C Spider & Competitione si cateva clasice. In rest slabut....mai ales asta.

  • ztele, luni, 23.05.2016 23:00

    159, GT, Brera si MiTo nu sunt "adevarate" Alfa Romeo, din pacate :)

  • ztele, luni, 23.05.2016 23:50

    Giulia nu are CD Player, am senzatia ca e singura in oferta actuala. Ma insel?

  • Scorpionul.negru, marţi, 24.05.2016 00:09

    @ztele Pt mine sunt adevarate si nu are nimeni cum sa imi schimbe parerea. Pt. tine care sunt ?

  • ztele, marţi, 24.05.2016 00:19

    Nu sunt adevarate in sensul ca nu sunt pure. Pentru mine 75 e. Si Giulietta din anii '80, si 166, si Spyder.

  • alfonso, marţi, 24.05.2016 08:12

    In articol scrie ca greutatea e de 1.580 kg, iar in tabelul de la sfarsit e trecut 1650. Puteti sa va hotarati ? Sau prima e greutatea la gol (dry weight) ?

  • Liviu, marţi, 24.05.2016 08:49

    @ztele Alfa e o marca dinamica, iar 166 nu-i facea cinste deloc. 166 a fost un esec, atat in termeni de vanzari, fiabilitate, cat si dinamica. Alfa 159 macar a avut un cuvant de spus in fata seriei 3, pe cand 166 a fost un esec total in fata seriei 5.

  • r, marţi, 24.05.2016 09:07

    78000 euro pentru un supercar (3,9 s/100, 307 kmh ) este un preț foarte bun. Dar 510 CP pe puntea spate este 51% crimă cu premeditare. Ce faci dacă ești cu piciorul pe accelerație și mai și strănuți ?

  • XXL, marţi, 24.05.2016 10:21

    LOL 78 000 Euro pffff! Jesus ! La banii astia imi iau Mercedes CLA 45 AMG si imi mai si raman bani de o afacere una alta !! Scump !

  • ztele, marţi, 24.05.2016 10:40

    Liviu: 166 a fost probabil cea mai fiabila masina pe care am avut-o vreodata. Stiu ca suna cretinesc. Seria 5 nu ma interesaza catusi de putin, la fel cum nu m-a interesat vreodata cat de bine sau de rau se vand masinile care-mi plac mie.

  • MARIUS, marţi, 24.05.2016 10:58

    DE CAND FACE AUDI CELE MAI BUNE INTERIOARE ?

  • @MARIUS, marţi, 24.05.2016 11:25

    Incepand cu anii 2003-2005...

  • Beewhore, marţi, 24.05.2016 11:38

    BMWHO?

  • Scorpionul.negru, marţi, 24.05.2016 17:22

    @ztele Pareri si pareri. Veriosara tatalui meu a avut de noua un 75....o masina care nu mi-a placut niciodata. Din topor totul la ea....166 are botul ala de mistret iar nu l-as lua nici picat cu ceara. Pure ? Hm....mai pur ca un GT, 8C sau o Brera nu stiu ce ar putea fi de la Alfa...

  • Marius, miercuri, 25.05.2016 09:54

    Imi pare bine ca au revenit dar cum a zis si cineva mai sus este greu cu o floare nu se face primavara , in orice caz le doresc succes .

  • Kirotractor, luni, 30.05.2016 09:37

    Vector de imagine f. eficient pentru resuscitarea marcii italiene - fiindca le-a "iesit" o masina realmente dinamica, echilibrata si placuta la condus "tare". ...UNDE s-ar putea insa utiliza macar 70% din cei 510 CP?! - ma-ntreb eu. Ca romanul naiv, evident, fiindca circuite-s destule, desi nu la noi. Nu ma suspectati oricum de invidie vs. bogatani, ca peste 5 ani as putea sa-mi iau si io una SH la sfert de pret. Hmm, cred c-o s-o inmatriculez in Bulgaria totusi... plus c-ar trebui sa incep de pe-acu' sapaturile. Ca sa gasesc petrol, clar. :-)

  • edy, sâmbătă, 03.09.2016 15:36

    cand o aparea ca model de serie,pa-pa concurenta bmw,vw sau ce vreti voi.