Motor / Transmisie
Pentru noul Giulia QV, inginerii mărcii Alfa Romeo spun că nu au făcut nici un fel de compromis. Începând cu motorul, inima acestei berline performante a cărei misiune este de a readuce marca Alfa în lumina reflectoarelor. Sub capotă avem un motor biturbo V6 de 2.9 litri cu un unghi de 90 de grade între cilindri. Deși comunicatul oficial spune că motorul este de "inspirație" Ferrari, este foarte clar faptul că propulsorul este împrumutat din banca de organe a Căluțului Cabrat. Este, de fapt, motorul folosit și de modelul 488 GTB, dar cu doi cilindri în minus. Chiar și așa, uzina de 2.891 cmc poate produce 510 cai putere la 6.500 rot/min, iar cuplul maxim este de 600 Nm la 2.500 rot/min. Puterea este impresionantă, cifra fiind mai mare față de ce oferă un BMW M3 sau Jaguar XE 3.0.
Toți cei 510 CP sunt transmiși către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte sau printr-o automată cu opt trepte marca ZF. Axul cardanic este fabricat din carbon din rațiuni de greutate (același cardan de carbon este disponibil pe toate versiuniile modelului Giulia), iar un diferențial activ (numit oficial Alfa Torque Vectoring) are grijă ca puterea să ajungă în mod corespunzător la cele două roți din spate. Apropo, este prima Afla cu tracțiune spate după mai bine de 30 de ani. Ultimul model Alfa care transmitea puterea către puntea spate a fost Alfa Romeo 75.
Pornirea motorului se face prin intermediul unui buton roșu amplasat direct pe volan, o altă reminescență Ferrari. Acesta se trezește la viață cu un sunet gutural transmis prin intermediul celor patru evacuări amplasate simetric. Atunci când îl ducem către linia roșie, avem parte un mârâit nervos care se amplifică în intesitate, dar nu devene niciodată supărător.
Motorul este o reușită din punctul de vedere al plăcerii la utilizare. Urcă extrem de rapid în ture, puterea este disponibilă aproape imediat, iar cutia automată cu mod secvențial schimbă fulgerător. Pentru o experiență totală, Alfa și-a dotat modelul cu clapete de dimensiuni mari amplasate pe coloana volanului. Un simplu impuls și treapta este schimbată instant. Treptele pot fi schimbate și cu ajutorul levierului, care trebuie mutat către cel de la volan pentru a trece în modul manual. Versiunea cu cutie manuală dispune de un sistem de sincronizare a turației la retrogradare, sistem ce elimină necesitatea de a face heel and toe atunci când retrogradăm.
Uau. Îmi era teamă că Alfa va scoate un model care iar va sta în umbra triadei. Dar uau. Prima dată am citit pe Top Gear ce impresii plăcute le-a lăsat, dar nu am fost total convins. Dar văd că părerea începe să fie unanimă. Mă bucur sincer pentru Alfa, chiar dacă e scumpă.