Alfa Romeo Giulia

2.2 Diesel Turbo (Multijet) 180CP 4x2 Aut8 Super

Interior

4.5

Dincolo de suprafața vitrată destul de îngustă a noului Alfa Romeo Giulia, clientul descoperă sentimentul acela special pe care ți-l oferea vechiul 159. Surprinzător, pentru că este un interior cu multe influențe germane. Noroc că turometrul îți vorbește în italiană: "giri" înlocuiește clasicum "rpm".

Materialele sunt moi și plăcute la atingere. Chiar și pe consola centrală și în partea inferioară. Italienii s-au dat peste cap să ascundă plasticul moale. De asemenea, volanul sport extrem de frumos desenat trădează inserțiile unui material textil, combinat cu pielea. Este un răsfăț pentru mâinile celui care are șansa să-l atingă. Nu știu însă cât de bine se va păstra acest material textil în timp. Probabil va trebui să te speli pe mâini de fiecare dată când te urci la volan. Un obicei sănătos, zic eu.

Ergonomia este destul de bună, acționarea comenzilor pentru climatizare fiind intuitivă. Ceea ce nu este intuitiv pentru un client care tocmai și-a comandat o mașină de familie premium este butonul de pornire a motorului, amplasat pe volan. Poate doar clienții Ferrari să fie obișnuiți cu asemenea detalii.

Giulia apelează la sentimente speciale pe care le trezește designul și calitatea execuției. Pe tot parcursul testului am așteptat, cu inima strânsă ce-i drept, un semn al nepăsării italiene, al unui finisaj imperfect (găsisem în trecut bucăți de plastic dezlipit într-un Maserati Granturismo). N-am găsit.

Totul se simte germanic, până și funcționarea puținelor butoane de pe planșa de bord. Au un feeling metalic și precis. În plus, încadrarea sistemului multimedia în planșa de bord mi se pare una dintre cele mai inspirate soluții găsite vreodată de un constructor auto. Pur și simplu genială. E drept că aveți nevoie și de cel mai mare ecran disponibil pentru a completa cum trebuie tabloul.

Spațiul pe locurile din spate este decent și se încadrează în limitele segmentului. Locuri de depozitare sunt suficiente, inclusiv pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. Portbagajul este și el copiat parcă după valorile rivalilor germani, adică 480 de litri, însă gura de încărcare este, poate, cea mai mare din segment. Asta înseamnă că puteți introduce obiecte voluminoase fără probleme.

  • arogantul, luni, 21.11.2016 11:12

    cred ca acest drive test a bagat sectiunea de drive test a AM in moarte clinica Va place gura de incarcare, in schimb nu spuneti nimic de cat de putin inalt este portbagajul in interior, degeaba poti sa bagi pe gura chestii mari daca nu incap pe verticala in portbagaj, Va place designul interior dar oare scaunele alea fata super incomode nu fac si ele parte din interior? In schimb va displace pretul de parca masinile germane ar fi gratis. in schimb elogiati un motorash de , atentie, nu 2, nici 2,4 ci 2,2 litri, care nu ofera mare scofala la capitolul cai putere, in schimb va udati complet cand vorbiti de cuplu de 450 de Nm. BMW tot atata scoate, tot 450 de Nm si nu din 2,2 litri ci doar din 2 litri, deci nu inteleg aceasta bucurie puerila pe care o aveti la motorashu asta. Ca sa nu mai vorbim de motorul diesel pe doi litri de la volvo care scoate 470 de Nm, si o caruta de cai putere in plus, 225, si la fel ca BMW , tot din 2 litri, nu 2,2.

  • Claudiu, luni, 21.11.2016 11:19

    Hmm....e cazul sa joc pt,prima data-n viata la loto.Ca muncind....m-am lamurit :) E o masina misto rau de tot.

  • Tembelus Rex, luni, 21.11.2016 11:21

    Exista alternativa benzina ca sa nu va mai deranjeze zgomotul de la diesel......marea problema, cel putin in Romania va fi pretul si mentalitatea romanilor - din acest motiv vom vedea probabil destul de rar modelul pe strazi ....mai ales achizitionat din showroom cu 0 km la bord.....probabil le vom vedea peste 4-5-6 ani aduse din afara...... Din punctul meu de vedere e un sedan cam fara cusur.....pana si gura de incarcare a portbagajului e generoasa...... PS: Fac si o predictie - daca diferenta de pret va fi mica intre ea si Stelvio ....Stelvio va culege laurii (se va vinde mai bine)......(offtopic - la fel cum va fi si intre S90 si XC90 - diferente de pret mici, evident cum oamenii vor Suv-uri, astea se vor vinde mai bine).....

  • eee, luni, 21.11.2016 11:23

    wow, masina asta e superba! design italian adevarat! bravo alfa! am vazut una visinei pe strada sambata, dinte-o autostrada plina de masini , numai pe ea o vedeai, atat de diferita era! poate si din cauza ca era o versioune foare sport, dupa numarul de tevi de esapament ...

  • arogantul, luni, 21.11.2016 12:10

    Tembelus a pus punctul pe i mentlitatea de kkt de a avea SUVuri ca sa iti duci odraslele la scoli scumpe in centru si sa te fatai pe la coafor si la magazine bio. astia vor fi cumparatorii nimeni nu mai stie sa aprecieze un sedan , si bucuria condusului, acum ne trebuie SUVuri ca sa ne masuram dimensiunea stiuletelui

  • ioi, luni, 21.11.2016 12:26

    Masina e chiar misto si are acceleratii mai bune decat BMW 320d. Pacat de 1cei 200cmc in plus, care te fac sa platesti impozit de cateva ori mai mare decat un 2.0l http://www.autobild.de/artikel/alfa-romeo-giulia-bmw-3er-test-10825807.html Sunt niste tabele in josul paginii din link, cu masuratori 0-100, 0-160 kmh

  • Scorpionul.negru, luni, 21.11.2016 12:50

    O masina mediocra la pret de masini premium gen seria 3 sau C class. Cine sa fie nebun sa faca compromisul si pt. ce ? Doar sa fie diferit ? Nu se merita !

  • ztele, luni, 21.11.2016 13:18

    Mediocra in ce sens? Ai vreun argument?

  • vlad, luni, 21.11.2016 14:28

    ce-a facut bobitza? 48k EURO...aha sigur

  • EDY, luni, 21.11.2016 15:07

    sperietoarea seriei 3 si a4 a sosit!!!

  • CLUBLANCIA.RO, luni, 21.11.2016 15:27

    Pret prea mare, nota prea mare, culoare care nu o prinde prea bine..... de LANCIA, se mai aude ceva, nenea sergio ???

  • Obbie, luni, 21.11.2016 16:10

    Am reusit sa examinez masina in detaliu interior/exterior la salonul auto. Concluzia: total dezamagit la capitolul finisaje interioare si spatiu. La 40k euro cat ajunge un model cu dotari medii (adica cat un Seria 4 gran coupe tot 2.0 benzina) mi se pare scumpa. In plus, toate review-urile pe care le-am vazut cu Giulia (facute cu variantele pt muritori, nu Quadrifoglio) asteptau ceva mai mult de la masina asta pe partea de dinamica, rafinament, insonorizare. Cum zicea cineva mai sus, o masina mediocra care nu-si justifica pretul de lansare.

  • Andrei, luni, 21.11.2016 17:25

    O masina trebuie sa fie mai mult decat frumoasa. Nu vad niciun argument obiectiv la intrebarea de ce as lua o Alfa in locul lui BMW serie 3.

  • arhitect, luni, 21.11.2016 18:03

    Designul, exterior si interior e superbissim ...demn de scoala italiana ! Este cea mai : frumoasa(toata lumea e de acord cu asta, vezi de exemplu,premiul volanul de aur http://www.autoexpress.co.uk/car-news/97655/golden-steering-wheel-2016-winners-revealed) , sigura (98% protectia pasagerilor adulti la impact conform test EuroNCAP) si scumpa masina din clasa ei (deocamdata in Romania). Apropo...cred ca e o greseala de redactare....reducerea in oferta de lansare fata de pretul de lista este 10% si nu 17% ! vezi http://www.alfaromeo.ro/wp-content/uploads/2016/10/Fisa-Alfa-Romeo-Giulia-octombrie-20162.pdf La pret de achizitie e mai explicita prezentarea in forma tabelara, cum o publicati de obicei. Pe cand un drive test cu versiunea "normala" motorul de 2 itri pe benzina, echipata cu cutie automata, care, propabil, va fi cea mai ceruta pe piata de catre "alfisti" ?

  • arhitect, luni, 21.11.2016 19:27

    Alfa Romeo Giulia, poate cel mai frumos clip de prezentare https://www.youtube.com/watch?v=cCPYmVZwXc4 Alfa Romeo Giulia, poate cea mai muzicala lansare https://www.youtube.com/watch?v=zLztUVdYO0w Alfa Romeo Giulia, poate cel mai complet review https://www.youtube.com/watch?v=fDcRdu3kHG0&t=2254s

  • arhitect, luni, 21.11.2016 19:41

    UITASEM ... Alfa Romeo Giulia cea mai rapida masina de serie , vezi turul de la Nurburgring https://www.youtube.com/watch?v=5gEdJmIVqLY&t=91s si o proba de acceleratie pe autostrazile germane https://www.youtube.com/watch?v=dIt7Jr2B0bI&t=15s

  • @ scorpionul.negru + carcotasi, luni, 21.11.2016 22:11

    Modelul testat poate fi mediocru comparat strict cu elitele din segment. Nu cred ca e pe acelasi nivel cu opel insignia, toyota avensis + toate celelate modele de volum. Diferentele fata de BMW, Audi, Jaguar sau C class sunt infime daca faci o analiza rationala, cateva secunde in plus sau minus la acceleratie de ex, nu te incalzesc in 99.9% din cazuri. Pretul este in favoarea Giuliei in mod cert , indiferent de lista (nu cred ca este foarte corect comparat aici), dar am Giulietta noua si era la dif de cateva mii de eur fata de BMW si altii. Decizia este strict in fct de preferintele legate de marca, si f probabil in RO nu va fi un success deosebit, tinand cont de imaginea personala pe care ti-o doresti prin asociere cu masina.

  • mm, marţi, 22.11.2016 06:28

    buba cu zgomotul o are si cel de 1.6 de la giulieta dar dispare la turatii de peste 2200, in schimb este un motor f. vioi, as mentiona totusi ca ati lua alfa diesel este cel putin stupid, pentru diesel exista made in germany.

  • Kirotractor, marţi, 22.11.2016 09:36

    @mm & alti stimabili comentatori: inainte sa spuneti "pentru diesel exista made in germany" ar trebui sa va mai ganditi, dar si sa va mai informati. ...Fiindca exact inginerii de la Alfa Romeo (si NU Fiat) sint inventatorii sistemului Common Rail, adoptat APOI si de nemti, printre multi altii care au cumparat licentza - de la Alfa !!! Motoristii italieni sint asadar cel putin la fel de competenti ca designerii peninsulari, iar unele minusuri legate de rafinament sint cauzate exclusiv de producatorii agregatelor (VM in general pt. "italience"), dar si de managerii care accepta livrari "nerafinate" ori fac poate economii la izolarea fonica. in rest, acceleratiile Giuliei 2.2 diesel sint fenomenale pt un motor de numai 180 CP si o masa proprie de +1,5 tone (mai mica totusi decit Seria 3 similar motorizata), iar tinuta de drum pare... pina si unor testeri germani superioara. In afara de pretul cam mare, un minus (pt. drumurile noastre mai ales) imi pare garda la sol foarte redusa - mai mica chiar decit a "nemtoaicelor" similare si, zic eu, justificabila doar pentru versiunea "corsaiolo" de 510 CP. ...Un motiv in plus pentru care subscriu la opiniile ca Stelvio va fi mai vanduta decit Giulia - si nu doar in Romania.

  • Andi, miercuri, 23.11.2016 15:41

    Nu avem educatia necesara pentru a aprecia un Alfa Romeo. P.S.: Diesel sport =))) =))

  • mihai, joi, 24.11.2016 23:55

    1(unu la mana) alfa Romeo o masina plina de istorie si pt oameni pasionati de automobile unde alfa Romeo ocupa un loc special pana si in inima lui Enzo Ferrari...si continui...alfa Romeo GIulia un nume care circula in lumea auto de vreo 8-9 ani....ci din 1962.prima alfa Giulia!.2 motor zgomotos!? cu contra arbore pt echilibrare unic in industria auto cel putin in motoare diesel!?si alte balarii care ma scot din minti......sunt posesor de alfa Romeo 156,NU 159 ci 156 si dau clasa la audi,VW,BMW(din aceeasi clasa si perioada ma refer) la fiabilitate,tinuta de drum si designe ....desigur.aaa si inca ceva motor de 2.2jtd cu 180 respectiv 210 cp pe variante veloce,lumea trebie sa inteleaga ca nu cilindreea este singurul factor care influenteaza puterea motorului.....plus de alta ei au ales aceasta versiune pt pozitionarea injectorului,surplusul de cuplu in turatii joase ,rafinament maxim,consum.probabil au luat in calcul si puterea pe cilindreea unitara. si multe altele in care nu am timp sa specific aici....mentionez ca sunt mecanic auto.alfa Romeo este masina adevarata,nu cotet ca VAG sau alte balarii de masini.

  • mihai, vineri, 25.11.2016 00:04

    alfa Romeo twin spark....cea mai fiabila masina cu care am mers.....si am mers cu multe....de la opel la mercedes.mers sportiv ma refer...schimbat in 7200 rpm.da 7200 rpm.ai citit bine. in treapta a doua cu 105 km/h. cu consum de 18,5 mixt ce i drept.plus drifturi si liniute.nu a cedat nimic.....cum asa?masina proasta?cumparata special sa o alerg nu sa o menajez!!!!alfistii stiu despre ce vorbesc!!!!

  • mihai, vineri, 25.11.2016 00:14

    am distrus 2 masini si am fost implicat in doua accidente.dauna toatala.....atat de tare am mers cu masina!!!!si tot alfa Romeo conduc!!!schimbat 7200 de ture de dimineata pana seara timp de vreo 3-4 ani cu alfa Romeo 156!!!!!nu odata pe an.va astept cu orice mercedes sau vw,bmw audi. sa facem o liniuta sa vedem cat or sa tina cotele voastre.

  • mihai, vineri, 25.11.2016 00:17

    senzor defect de la temp motorina sau antigel(temp motor) sau releu.in cel mai rau caz pompa de inlata presiune.presupun ca ai common rail

  • ', duminică, 27.11.2016 12:24

    Care e mai fumoasa: Alfa Giulia sau Jaguar XE?

  • Barto, luni, 28.11.2016 11:50

    de ce as da 20k de euro in plus pe o alfa fata de o mazda 6? http://www.zeperfs.com/en/duel6362-5856.htm

  • mihai, luni, 28.11.2016 21:35

    Pentru ca e alfa Romeo,e cu mult peste mazda la orice capitol.

  • Barto, marţi, 29.11.2016 12:36

    este peste mazda dar hai sa nu exageram, strict dpdv al peformantelor eu nu vad sa fie vreo diferenta... iar 20k in plus pentru a avea aceleasi dotari mi se pare prea mult

  • mihai, marţi, 29.11.2016 17:58

    o masina performanta nu inseamna doar acc 0-100 cuplu sau v max.....am dreptate? sa intram in detalii?

  • Barto, miercuri, 30.11.2016 15:22

    ai dreptate, tocmai de aia am si pus link la comentariul meu, link pe care nu te-ai obosit sa il vezi, din cate se pare... uita-te acolo, sa vezi reprize, si mai spune-mi inca o data povestea despre 0-100 sau Nm din fisa tehnica

  • mihai, joi, 01.12.2016 21:39

    inteleg destul de bine aceste valori,dar sunt de parere ca alfa Romeo Giulia pe un circuit sta mult mai bine ca timpi fata de o mazda 6.probabil chiar si cu variante de 150 cp.este o masina foarte echilibrata.

  • arhitect, vineri, 06.10.2017 17:21

    ‘Segmentul premium este despre orgolii”...mare adevar, la care as completa ‘“ stilul este omul”, iar Alfa Giulia e un cumul de performante si bun gust !