Suzuki Swift facelift

1.2 94CP Man GA

Consum

4.0

Fiind o maşină de clasă mică, destinată preponderent uzului urban, consumul de carburant este important. Suzuki spune că Swift-ul de 1.2 litri consumă în medie 5 litri pentru fiecare 100 km. Dacă alegem să îl scoatem la drum întins, consumul scade la 4.4 litri. În mediul urban consumul oficial este de 6.1 litri/ 100 km.

Noi am ales să utilizăm Swift-ul facelift preponderent în mediul său preferat: oraşul. Consumul în mediu urban înregistrat de computerul de bord a fost de 7.4 litri/100 km. Am scos micul Suzuki şi la un drum scurt în jurul capitalei, Swift dovedindu-se placut şi la drum întins. Consumul de carburant a scăzut până la 6 litri/100 km. 

Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, constatăm că Swift 1.2VVT este unul dintre cele mai economice dintre modele de clasă mică dotate cu motoare aspirate. Singurul care îl întrece este Hyundai i20 1.2, cu o medie de 4.9 litri/ 100 km, dar acest motor oferă doar 85 CP. Însă toate modele dotate cu motoare de generaţie nouă supraalimentate prin sistem turbo raportează medii de consum mai mici (4.3-4.7 litri/100km) chiar şi pentru puteri mai mari. 

  • xxx, luni, 28.04.2014 10:38

    Am mers cam 300km (Sibiu-Satu Mare) cu un Swift din prima generatie cu motor de 1,2, nu stiu cati Cp avea. Nu mi-a displacut masina, se aseza foarte bine pe drum, a consumat rezonabil 5,6, problema este daca merita sau nu bani Din pacate pt ei sunt cunoscuti mai mult pt SUV-rile lor in Europa

  • f, luni, 28.04.2014 13:33

    am un swift din 2007 cumparat in 2008 second hand. Am mers cu el 110 000 km (varianta 1.3 si 92 cp) Pana acum, nici o reparatie, doar 2 becuri schimbate. Are acceleratii comarative cu un golf 1.9 tdi de 110 cai, sta bine pe sosea dar nu e foarte bine antifonat. Consuma intre 4 si 9% in functie de stilul de condus sau de mediu extraurban sau urban. Acum, dupa 6 ani de utilizare are nevoie de o revizie generala care pe langa ceva articulatii de schimbat mai cuprinde si amortizoare si ambreiaj. Dupa primele estimari cam 800 eur toata afacerea. Pe ansamblu, sunt multumit cu exceptia faptului ca nu e suficient antifonata

  • slVW_83, luni, 28.04.2014 16:03

    De cât amar de timp asteptam un test cu un Swift! O găsesc o mașină foarte tare, subapreciată în România (nu e Polo, Corsa sau Fiesta) însă vedetă în Ungaria (se produce la Estergom)! Eu unul mă gândesc serios la o achiziție, mai ales că poate fi dotată și cu 4x4! Mă bucur că vă gândiți și la marci ca Suzuki!

  • LUCCI, luni, 28.04.2014 18:12

    @slVW_8- Subscriu!Multa lume nu stie ca Daewoo Tico (cel mai bun produs vreoata de firma coreeana, oficial!!!) era de fapt un Suzuki Alto, model 1988, produs sub licenta. Am avut doua si imi scot palaria pt. ce au oferit la timpul lor.Inca vedem multe in trafic, au o conditie mai simpla dar nu se strica!Revenind la Suzuki, cred ca cei ce nu o au in lista atunci cand vor sa-si cumpere o masina, gresesc foarte mult.Au si variante off road(Jimny e visul oricarui vanator) precum si ceva ,,muscle''-Kizashi. O marca ce arata respect cumparatorului, fara a-i pune 2- senzori, inutili de altfel, care sa se defecteze la -4 luni si apoisa te usuce de bani!

  • MRC, luni, 28.04.2014 20:18

    Foarte faina masinuta! Am fost la un drive-test in urma cu vreo 3 ani si mi-a placut foarte mult. Cu toate astea consider ca are doua minusuri (altele decat cele prezentate de redactor in articol) respectiv: portbagaj cam micut si spatiul pe bancheta spate (un picut cam inghesuit). Dar, pentru cineva care nu tine atat de mult la spatiul de pe bancheta spate si nici nu are prea multe bagaje, consider ca este masina potrivita. De altfel, inca de la aparitia actualei generatii, masina s-a putut mandri cu dotari care lipseau la concurenta sau care erau oferite in echipari de top, foarte scumpe. Ma refer la Bluetooth, scaunele incalzite, keyless-entry, senzori de lumina si de ploaie..

  • Marian.Nedelcu, luni, 28.04.2014 21:00

    Masina asta are cel mai mare avantaj in fata concurentilor, si anume : 1. Poate fi dotata cu tractiune 4x4 ( un lucru foarte util in traficul urban pe timp de iarna ) 2. Pretul + siguranta ( 9 airbag-uri )

  • LUCCI, luni, 28.04.2014 21:23

    Pentru ca ,din nou, nota mi se pare subiectiva in sens negativ, am aruncat o privire peste mai multe modele ale concurentei testate de dvs. inca din 2009, cu motoare aspirate si cilindree apropiata, Fabia, 206,Mazda 2 si Sandero. Nu are rost sa va spun ca ati cantarit diferit valori care il pozitionau pe Swift deasupra unor concurenti cel putin la 4 capitole; Interior, Consum , Performante si Motor.Nota de la Performante este hilara pt. ca vorbim de un aspirat iar 3 stele cred ca ar obtine daca prindea suta in 15 secunde. La acelasi capitol era interesant, de exemplu, sa aflam si in cati metri se opresc micutele.Aici cred ca minim o jumatate de stea mai trebuia adaugata punctajului. Interiorul l-ati penalizat pt. ca are f. multe spatii de depozitare dar plasticul e naspa. Portbagajul e micut dar si masina este destul de scurta. Pasagerii nu ar sta comod la drumuri lungi.....O judecam ca si auto de oras sau ca limuzina, ca nu inteleg?Fabia probabil ca e frumoasa la interior daca Swift e de 3,5 stele....Nu mai comentez de notele celorlalte doua repere ca pierd timpul , insa daca nu are romb pe capota, Swift , dupa dvs, e un jaf de 3.9....Este o masina de cel putin 4.1, zic eu.

  • ShelbyV8, marţi, 29.04.2014 00:15

    Am vazut ca multi lauda acest model si nu vreu sa supar pe nimeni. Am condus acum cativa ani modelul precedent. Personal, masina mi s-a parut una din cele mai dezamagitoare din punct de vedere am modului in care se conduce. Motorul se tura ciudat, iar pozitia la volan nu era deloc buna (poate la un model mai scum se pot face mai multe ajustari la scaune si volan). Probabil ca acest model are imbunatatiri. In urma unui simplu test nu se poate vorbi despre fiabilitate. Acest lucru mi se pare valabil pentru orice masina.

  • @Marian, marţi, 29.04.2014 10:39

    mai bine dau autoritatile cu materiale antiderapante decat sa-ti doresti 4x4 pe o masina de clasa mica (spre mini in cazul de fatza). "Tre sa fii cu capu" sa-ti doresti 4x4 pe o asa masina pentru 1-2 luni pe an cat ar fi o iarna mai grea la noi iar restul lunilor sa cari sistemul dupa tine degeaba, iar de bani in plus nu mai vorbim. Ma rog, daca te dau afara din casa poti sa o "sufli" si cu aur.

  • f, marţi, 29.04.2014 11:40

    din pacate toti, dar absolut toti redactorii auto din Romania compara orice masina testata cu BMW M5; din aceasta cauza vezi tot felul de afirmatii ca directia prea moale si nu-ti prezinta feed-back, ca franele sunt nu stiu cum, ca bancheta nu e cum trebuie, ca se apleaca in curbe, ca nu trage motorul.......etc , deci: masinile, in general, sunt pentru soferi nu pentru piloti, pentru piloti avem M3, M5, RS3, RS6, AMG...etc da??

  • Marian.Nedelcu, marţi, 29.04.2014 12:12

    @@Marian, nu ai inteles logica comentariului meu si nici nu ai sa o intelegi, daca stai numai langa Moskwicz. Sa traiesti !

  • @Marian, marţi, 29.04.2014 12:30

    si daca stau langa "Mosvici" care e problema ?? Banuiesc ca ai venit pe lume pe bancheta din spate al vreunui Mercedes 600, in timp ce loserii cu "Mosvici" se uitau pe geam la tine cu invidie.

  • @Marian, marţi, 29.04.2014 12:31

    ....... ca sa intelegi o logica ea trebuie sa existe. In cazul tau lipseste cu desavarsire.

  • @Marian, marţi, 29.04.2014 12:35

    Tu in afara de Moskwicz mai stii alta masina ???? Daca ma uit la comentariile tale apare in fiecare :))))) Cred ca ai frustrari de cand erai mic si te impingea mama in autobuz in timp ce veciul isi plimba copiii cu masina respectiva :))))

  • Marian.Nedelcu, marţi, 29.04.2014 15:19

    Salutare ''tovarase'' a lu' Aspirina. Inca astept un raspuns la intrebarea publicata la stirea cu ''lexus''.Nu m-ai lamurit cu ''turbo lagul'' Sa traiesti!