Motor / Transmisie
Propulsorul pe benzină de 1.6 litri rămâne calul de bătăie pentru majoritatea viitorilor clienţi. Este un motor preluat de la vechiul SX4, fiind suficient de rafinat şi fiabil pentru a fi transplantat şi pe noul S-Cross. Cei 1.586 cmc repartizaţi în patru cilindri produc 120 cai putere onorabili la 6.000 rpm. Cuplul motor este de 156 Nm la 4.400 rpm. Interesant este ce motorul satisface norma de poluare Euro 6. Pentru a transmite puterea către toate cele patru roţi sau către puntea faţă în cazul versiunilor 2WD, Suzuki a ales o cutie de viteze manuală cu cinci rapoarte.
Motorul este silenţios şi plăcut la utilizare, dar nu te va da pe spate dacă nu-i ceri modul Sport. Asta pentru că răspunsul acceleraţiei este lent dacă lăsăm selectorul modului de transmisie în modul Auto. Deşi pare leneş, acest mod de rulare ajută la reducerea consumul de carburant (împreună cu sistemul Start-Stop) şi este recomandat să fie folosit în mediul urban. La drum lung, putem alege modul Sport şi atunci totul se înveseleşte. Acceleraţia răspunde prompt şi motorul urcă voios către limita de 6.000 rpm. Cutia este şi ea suficient de precisă, levierul mic împrumutat de la modelul Swift fiind o plăcere la manevrat.
am trait ca s-o aud si pe asta: Dacia Duster e cel mai rapid model din segment