Subaru XV

2.0 Diesel Turbo 147CP 4x4 Man6 Style

Motor / Transmisie

4.0

Boxer Diesel. Alăturarea celor doi termeni ar fi stârnit multe sprâncene ridicate în rândul cunoscătorilor în urmă cu ceva vreme. De ce? Pentru că nu existau asemenea motoare. Subaru, un constructor dedicat motoarelor boxer alimentate cu benzină, a construit în final, mânat de nevoile anilor 2000, şi un boxer care arde motorină. Construcţia s-a făcut de la zero, lucru avantajos din mai multe puncte de vedere. În cazul de faţă, rezultatul are 1.998 centimetri cubi, oferă 147 CP la 3.600 rpm şi atinge cuplul maxim, de 360 Nm, încă de la 1.600 rpm. Deşi nu-i campion la cai putere, are cel mai bun cuplu din segment la cea mai joasă turaţie, majoritatea rivalilor oferind fie o valoare mai mică, fie o valoare aproape la fel de bună, atinsă la o turaţie mai ridicată.

Împreună cu transmisia manuală cu şase trepte, motorul Boxer Diesel al lui Subaru XV oferă un comportament impresionant, acesta având o urcare rapidă în ture după ce trece de turaţia la care îşi atinge cuplul maxim. Practic, pe lângă nivelul de decibeli dezvoltat în unele momente, singurul reproş adus motorului este comportamentul la turaţii joase, acesta având tendinţa de a vibra când rulaţi la ralanti în primele două trepte. În afară de acest detaliu, care va fi deranjant în primă fază, XV vă va răsplăti cu reprize bune şi cu un comportament dinamic pe şosea, în ciuda faptului că are mai puţin de 150 CP.

  • .marius., marţi, 19.06.2012 21:22

    Partea din spate putea fi mult mai bine desenata. Daca reusesti sa treci peste partea asta, pretul convinge destul de bine.

  • kim_vl, marţi, 19.06.2012 23:00

    1) Eu nu inteleg cum vine treaba asta cu vibratiile tocmai de la un motor (cu cilindrii orizontali opusi) care se lauda teoretic cu lipsa vibratiilor. 2) Ati uitat de Qashqai 1.6 dCi 130 CP/4000 rpm 320 Nm/1750 rpm (256 Nm/1500 rpm) 4x4 MT6: consum (teoretic, la fel ca la toate celelalte) 6.1% urban, 4.6 extraurban si 5.1 mixt. E adevarat, are sistem stop&start la fel ca si Mazda CX-5, in timp ce Subaru XV nu dispune de asa ceva.

  • constantin, marţi, 19.06.2012 23:18

    pareta din spate seamana cu noul ford focus in 4 usi ,sincer mi-as fi dorit aceasta masina,am vazuto la cativa proprietari in c-ta e super masina

  • Alex Radoi, miercuri, 20.06.2012 00:17

    Daca ar fi o masina "buna" (si fiind un Subaru foarte probabil chiar este), as putea sa ignor faptul ca e urata si sa o cumpar doar pentru ceea ce poate. ;)

  • Compass, miercuri, 20.06.2012 07:34

    Urata masina. Am vazut-o in realitate si arata ca naiba. Masina pare conceputa in anii '90.

  • so, miercuri, 20.06.2012 10:17

    stop&start = iti freci electromotorul, cunosc un prieten care are un sharan 2011 si s-a dus electromotoru, la reprezentanta stop&stat impreuna cu toata electronica de vina!!! nu mi-as cumpara o masina cu acest sistem niciodata!!!

  • danutz9393, miercuri, 20.06.2012 11:08

    Ideea cu stop&start nu este prea buna la motoare diesel, ele nu sunt concepute pentru a fi oprite si repornite la intervale scurte de timp.... e mai mult o chestie de marketing dar care face rau motorului (in special fiabilitatii pe termen lung) si economia de carburant nu este chiar impresionanta prin folosirea sistemului.

  • slv83, miercuri, 20.06.2012 13:27

    Mi-as lua masina asta din doua motive: - motorul boxer diesel potent - sistemul de tractiune integrala

  • ERATA, joi, 21.06.2012 09:52

    @Sebastian Toma "360 Nm, încă de la 1.600 rpm. Deşi nu-i campion la cai putere, are cel mai bun cuplu din segment la cea mai joasă turaţie, majoritatea rivalilor oferind fie o valoare mai mică, fie o valoare aproape la fel de bună.." Valoarea cuplului... Nu e niciun "aproape" la fel de buna, ci valoare identica cu Koleos 2.0dci 175 CP si anume 360 Nm

  • @Erata, sâmbătă, 25.01.2014 23:34

    Da, numai ca Subaru scoate din 2.0 147 de cai putere cuplul acela, pe cand Koleos abia din 174 cp. Pricepi ce inseamna tehnologia?

  • aurel, sâmbătă, 24.06.2017 02:29

    am subarul xv din 2012 si vreau sa spun ca nu la-si schimba pe nimic