Subaru Legacy

Motor / Transmisie

3.5
Pe mainile noastre a intrat versiunea de baza a sedanului japonez, pusa in miscare de un motor boxer cu patru cilindri orizontal-opusi, capabil sa dezvolte 150 de cai putere. Motorul pe benzina cu o capacitate de 2.0 litri beneficiaza de o camera de combustie modificata si o forma noua a orificiilor de admisie, care isi pun serios amprenta asupra consumului de carburant. Japonezul dispune, cum am amintit si mai sus, de 150 de cai putere, resimtiti la 6000 de rotatii, suficienti sa faca din sedanul testat de noi o masina destul de dinamica, corecta si suficient de potenta, insa relativ limitata atunci cand vine vorba de un sofat ceva mai implicat, mai alert. Senzatia de disconfort este creata si de absenta unui cuplu motor mai generos, cei patru cilindri oferind doar 196 de Nm. Din fericire, japonezii au lucrat la configuratia motorului boxer pentru a oferi soferului intregul moment motor la o turatie acceptabila pentru o unitate pe benzina, mai exact 3000 de rotatii. Propulsorul este echilibrat si foarte silentios atunci cand vin vorba de zgomot interior insa lasa permanenta impresia ca ar mai fi fost nevoie de inca 50 de Nm in plus. Pentru a estompa aceasta senzatie, Subaru a gandit impreuna cu motorul boxer si o noua generatie de transmisie continuu variabila (CVT), botezata Lineartronic. Cutia pozitionata longitudinal, de tip lant, are meritul de a exploata exemplar resursele oferite de motor si a le etaja foarte bine pe masura ce pedala de acceleratie este calcata. Cele sase rapoarte se succed liniar, firesc, fara intreruperi bruste sau ruperi de ritm inconfortabile. Raspunsul este perfectibil, ceea ce inseamna ca reactiile nu sunt atat de prompte pe cat ne-am fi dorit, insa senzatia de "delay" este destul de greu perceptibila si nici pe departe atat de deranjanta ca la alte modele. Am putea spune ca Subaru a reusit sa dea nastere uneia dintre cele mai reusite transmisii CVT. Pentru ca promite tuturor un sofat mai implicat, Subaru pune la dispozitie si un set de padele pozitionate in spatele volanului, care imbunatatesc timpul de raspuns si estompeaza senzatia de intarziere resimtita in modul automat. In plus, padelele fixate de volan asigura un control permanent al soferului asupra cutiei in viraje stranse. Multumita acestor trasaturi pozitive, Lineartronic este detaliul care salveaza oarecum nota modelul japonez.
  • ZTZ, joi, 19.11.2009 19:13

    tocmai ce era sa va felicit ca ati renuntat la vechiul fotograf dar cand am deschis poza am constatat ca pozele erau facute in afara, probabil inca un test tipic facut in kuala lumpur, pattaya, zimbawe, somalia si etc. E mai ieftin asa.

  • ....., joi, 19.11.2009 19:24
    ......

    o masina foarte urata

  • Vlad.P, joi, 19.11.2009 20:28
    :(

    Subaru s-a inmuiat total. Performantele scad de la un model la altul iar noile tendinte de design se intrec in cursa pentru cea mai ciudata si neadaptata masina. (nu vorbim aici de sti) Nisa initiala Subaru se indeparteaza pe zi ce trece fiind inlocuita de un public din ce in ce mai comercial.

  • Maka, joi, 19.11.2009 21:27

    Seamana cu ultima Vectra face-lift din fatza iar in rest si mai ales la interior arata ieftin si monoton ca o Toyota... Pacat caci Subaru, Saab, Volvo si Alfa Romeo erau singurii producatori care proiectau un design aparte dupa standarde proprii si cu produse unice. Daca veche generatie imi placea mai mult decat Seria3, acum s-ar situa la sfarsitul listei mele de preferinte. Pacat.

  • slv83, joi, 19.11.2009 21:36
    :)

    Subaru nu s-a inmuiat deloc ,doar are o componenta comerciala mai pronuntata.Spre deosebire de VW care foloseste aceeasi platforma pe Golf,Octavia,Leon,Yeti,Jetta cei de la Subaru isi pastreaza individualitatea si nu umbla cu disperare dupa un profit imediat! As alege oricand un Legacy in locul unui A4,cu toate ca cel din urma este preferatul meu in materie de masini nemtesti.Raportul pret-calitate oferit de Subaru + sistemul de tractiune integrala fac toti banii!Poate mai putin in Romania unde stereotipiile sunt in floare si cultura auto are mult de suferit!

  • Castravetele, joi, 19.11.2009 21:58
    exact

    ai dreptate slv83. iar tu esti exemplul potrivit.

  • adrian, vineri, 20.11.2009 08:25
    ???

    1. De cand joaca Subaru in liga premium? Ati auzit voi vreun comunicat in sensul asta sau vreo pretentie a constructorului? Si de ce aceasta insistenta in a o compara cu Volvo si A4, cand n-are nici o legatura cu ele? Cu Mazda 6 mai merge, dar prea putin, avand in vedere ca nu dispune de AWD in varianta asta de motorizare. 2. De ce nu s-a amintit si de celelalte motorizari, 2.0 diesel boxer si 2.5 turbo de 265cp?

  • hensongraphics, vineri, 20.11.2009 09:22
    imi place

    Mie unul imi place foarte mult. Asa s-a zis si de Impreza, ca de fapt in realitate sa arate foarte bine. Ma rog, gusturile nu se discuta. Personal aduce a Lexus IS. Este o evolutie fata de modelul anterior. Importante sunt "ingredientele" Subaru, cu care suntem obisnuiti: AWD, motor boxer etc.

  • johny BOY, vineri, 20.11.2009 09:25

    insa lasa permanenta impresia ca ar mai fi fost nevoie de inca 50 de Nm in plus... cum s-a calculat asta|? ca pare o cifra destul de exacta...

  • unckle, vineri, 20.11.2009 09:29

    adrian are aici un punct de vedere foarte corect ... Subaru mai aer de invata pana o sa faca masini Premium iar comparatia cu A4 si S40-60 este un pic exagerata. un test cu o motorizare mai performanta nu ar fi adus o crestere de punctaj ... ar fi castigat la motor si ar fi pierdut la consum ..deci...

  • Lache, vineri, 20.11.2009 09:37
    Subaru

    De cand a aparut subaru pe drumurile romaniei?Cate subaru sunt pe drumurile noastre?Avem service-uri pentru ele?Avem tehnicieni subaru in Romania?Stie cineva sa schimbe o curea de distributzie,sa scoata o planetara fara sa modifice directzia?Nu! Curios este ca subaru nu a aparut de mult in romania,sunt putzine pe drumuri(e o masina care inghite multzi bani),dar sunt deja o gramada de specialisti.Romania,nu?

  • Lache, vineri, 20.11.2009 09:43
    Inca o chestie!

    A urcat cineva intr-un Tribeca?(E tot un subaru)Comentatzi dupa ce urcatzi intr-unul!

  • Vlad.P, vineri, 20.11.2009 12:29
    da sau nu

    Ba da Lache, sunt service-uri Subaru excelente in Romania cum e cel de la Brasov, distributia la subaru se face pe lant deci....

  • dac, vineri, 20.11.2009 13:41
    subaru

    A4 TFSI are 160 cai.

  • Lache, vineri, 20.11.2009 14:06
    Lantz de distributzie

    Vlad,numai motorul in 6 cilindri si cel diesel au distributia pe lant,restul au curele de distributie,deci... Motoarele de 2,5 l nu se mai fabrica,cadeau ca mustele.Impreza STI(initzial avea peste 325 cp)a fost "detunat"ca sa indeplineasca normele de fum.Acum 7 ani nu era nici un service subaru in Brasov.Stii ca un tehnician subaru este pregatit chiar de cei de la subaru?Ca sa fie recunoscut de orice service subaru in toata lumea,pregatirea respectiva dureaza chiar si 6 ani.Stiai asta? Stii cum este un asemenea examen?300 de intrebari in 2 ore,fara nici o documentatzie la indemana.Si costa si o gramada.Seful trebuie sa plateasca.Crezi ca patronul roman baga mana adanc in buzunar?Mai gandeste-te!

  • Vlad.P, vineri, 20.11.2009 14:19
    ai dreptate pe undeva

    Nu contest, poate stii tu mai multe ca mine, dar mecanicii Subaru din cate stiu eu sunt pregatiti la Subaru. Hai sa fim seriosi o curea de distributie o schimb si eu daca ma chinui un pic, nu e asa o filozofie. Asa e acum 7 ani nu era nici un service, dar ce relevanta are asta acum? 2.5GT nu e motor de 2.5? Ai dreptate cu lantul si curelele.

  • ytbu, vineri, 20.11.2009 15:25
    2.5

    pe STI este motorul de 2.5 pe noul legacy este motorul de 2.5 cum adica nu se mai fabrica tu vezi in viitor si ne prezinti noua in prezent Lache?

  • Lache, sâmbătă, 21.11.2009 04:22
    Mii de scuze

    m-am exprimat gresit.Motoarele de 2.5 se fac in continuare,dar nu mai sunt motoarele care au fost scoase primele.Prin august sau septembrie 2008,au aprit productzia la motorul asta .Nu au fost reusite de loc.L-au reproiectat si acum merge bine.Este adevarat, nu-i mare filozofie sa schimbi o curea,mai ales ca aceasta are semne pe ea,dar totusi sunt mici chichitze pe care nu trebuie sa le ignori.Pinioanele de la axele cu came,fiecare are cate doua semne.Aici trebuie atentzie.Nu ai nevoie mai mult de 1 ora pt.schimb. Cer scuze daca am jignit pe cineva.Nu a fost din rea vointza.

  • Lache, sâmbătă, 21.11.2009 05:14
    Vlad

    Am vazut cine-i seful de la service subaru Brasov.Domnul Pescaru Lucian.Un om extraordinar de bine pregatit .Un adevarat profesionist.Pot sa spun ca cei de acolo sunt pe drumul cel bun.Tot respectul pt. domnul Pescaru.L-am cunoscut.

  • gtrazvan, luni, 23.11.2009 00:56
    @Lache

    Cred ca in viata ta nu ai avut treaba cu mecanica, Subaru nu are nimic iesit din comun fata de alte masini, la noi sunt mecanici care deja desfac si tuneaza GT-R -ul cu succes care este cu mult mai complex decat Subaru. Subaru STI am vazut desfacute bucatele si reasamblate - tunate ffbine, asa ca ce spui tu acolo sunt niste aberatii. Oricum eu am tot respectul pentru marca asta ai are atat modele xu un target familial cat si modele cu valente sportive. Mitul ca este un model exclusiv sportiv este o aberatie, de cand exista Subaru au avut atat modele linistite act si modele sportive. Sistemul lor 4x4 este unic si mult mai performant decat majoritatea sistemelor actuale iar calitatea modelelor lor se ridica la un nivel superior modelelor europene.

  • Stanila Ciobanila, luni, 23.11.2009 04:00

    razvane lasa 4tuningul si ce ai mai vazut pe acolo la sectiunea subaru si nissan si revino cu picioarele pe pamant. sunt mecanici care habar nu au ce este un subaru, sunt mecanici care inca lucreaza dupa tutoriale de pe net s.a. aici nu vorbim de exceptiile romaniei 10-20-50 la numar...ci de majoritatea mecanicilor care in afara de tdiuri nu stiu nimica.

  • Lache, luni, 23.11.2009 07:14
    Pt,Razvan

    In primul rand ,subaru 4x4 nu exista.Daca ai avut treaba cu macanica,si te mai si pricepi,atunci cupleaza sau decupleaza tu puntea fatza la un subaru.4wd symmetrical,e cu totul altceva.Treaba cu gtr-ul e poveste.Ai umblat in gtr ai pierdut garantzia.Cei de la nissan stiu cand tu alergi cu un gtr.Mai are si un program antitunning pt.astia ca voi,priceputzi la toate.Daca ai vrut sa impresionezi pozitiv pe cineva,nu ai reusit.Negativ ai reusit.Daca tu umbli la masina in fatza blocului,cu o surubelnitza si o cheie de 13 mm,asta nu inseamna ca stii ceva.Poate nu am avut treba cu mecanica ,dar castig o gramada ca tehnician auto.

  • Vlad.P, luni, 23.11.2009 14:59
    @ Lache

    Admir un om care poate sa recunoasca ca a gresit. In sfarsit un om cu care se poate discuta civilizat.

  • Lache, luni, 23.11.2009 23:50
    Vlad

    Multzumesc Vlad.Esti cumva din Brasov?Eu tot din Brasov sunt.Recunosc,amgresit .Am vrut sa fiu un pic rautacios,dar nu merita.Multzam inca o data.

  • gtrazvan, marţi, 24.11.2009 08:56
    @Lache

    :))) dar castig o gramada ca tehnician auto." Esti genul de om care se da mai inteligent decat este. Transmisie 4x4 este folosita generic. "Four-wheel drive, 4WD, 4x4 ("four by four"), or AWD ("all wheel drive") is a four-wheeled vehicle with a drivetrain that allows all four wheels to receive torque from the engine simultaneously. While many people associate the term with off-road vehicles and Sport utility vehicles, powering all four wheels provides better control in normal road cars on many surfaces, and is an important part of sport of rallying. In abbreviations such as 4x4, the first figure is normally taken as the total number of wheels and the second is normally taken as the number of powered wheels (the numbers are actually axle-ends to allow for more than one wheel on each end of an axle). 4x2 means a four-wheel vehicle in which engine power is transmitted to only two axle-ends: the front two in front-wheel drive or the rear two in rear-wheel drive.[1]" 4x4 = 4 roti motrice indiferent de sistem. Cand spui ca un Subaru este complicat este clar ca esti paralel cu mecanica, pune mana sa desfaci cateva masini si motoare si dupa sa comentezi, teoretic pare mult diferit de la o masina la alta, practic diferentele sunt mici. Subaru este chiar facil de umblat la el din multe puncte de vedere si nu este nimic de nedeslusit la el, iar mecanici prosti intalnesti la toate reprezentantele si la alte sute de service-uri indiferent de marca. Cand vorbeam de GT-R nu vorbeam si nici nu ma intereseaza de garantie, spuneam doar ca mecanicii romani sunt in stare sa-l desfaca si sa-l tuneze cu succes. "Stie cineva sa schimbe o curea de distributzie,sa scoata o planetara fara sa modifice directzia" - aberezi. Cred ca tu ai vrut sa impresionezi dar crede-ma aberezi mult. O zi buna!

  • Lache, marţi, 24.11.2009 10:46
    Ai doar 22 ani

    Problema asta ar trebui sa te intereseze pe tine.Ai experientza? Ai sa-tzi spun despre planetarele de la subaru.Dai roata jos,desfaci piulitza de la planetara,desfaci surubul de la pivotul inferior si scotzi planetara .Daca desfaci cele doua suruburi de la amortizor,fara sa faci semne ai modificat "camber angle" Daca copiezi articole de pe wikipedia,macar tradu-le in romaneste.Ce inseamna "camber",gasesti pe wikipedia.Subaru este atat de simplu la partea mecanica,incatnu-tzi vine sa crezi.Despre motor,asa bine cum stii,este boxer,deci,din start este diferit de un logan.Daca tu zici ca wrx sti este un motor banal,asa este.Te pot contrazice?Zici ca ai vazut multe motoare desfacute si refacute.Bravo tzie.Problema este daca le-ai desfacut tu.Evident ca nu.Cum sunt "tunate ffbine" motoarele banale de subaru?Ai pus un POD filter?Crezi ca subaru a cheltuit milioane de dolari in cercetare,ca sa vii tu sa pui un fucking stupid filter?Esti in stare sa faci un OBD?Esti in stare sa schimbi un heavy duty ratio solenoid?Unde-i ala si ce e ala?Nu stiu,pt ca aberez.Stii cum sa racesti un intercooler in timpul mersului?Crezi ca daca ai un mic atelier in uscatoria blocului potzi sa schimbi niste bujii la sti?Sau o "dual mass fly wheel"? Ce insemna?Wikipedia...Dupa cum am spus,ai doar 22 de ani si toata viatza inainte.Pt,invatzat.Si daca potzi sa citesti printre randuri,nu am spus niciodata ca subaru este complicat.De aia au avut atat succese,pt ca se repara usor.Pt cultura ta generala,un motor de masina,nu-i un 'motor de batut la usa in doi timpi si tri miscari".cand am facut primul motor de dacie(aberatzia aia de motor),pe genunchi in fatza blocului,tu nici nu erai.Toate cele bune,si succes la tunat motoare!

  • Lache, marţi, 24.11.2009 11:35
    sti bujii

    Razvanele,tata! Pentru schimbul de bujii la wrx sti mai ai nevoie si de un cric.Asa-i ca aberez?Innainte de a raspunde ,intereseaza-te ,intreaba-tzi prietenii aia care fac tunning la gtr.Mai intreaba si unde este cutia de viteze la gtr.Daca eu spun ca este pe puntea spate,aberez?

  • gtrazvan, marţi, 24.11.2009 11:49
    @Lache

    Cred ca ai citit profilil altcuiva sau ai probleme cu vederea. * Membru din 04.03.2007 * Varsta 38 * Locatie Bucuresti * CE MASINA /MASINI CONDUC WRX & Civic EG4 & Rio * CE MASINI AM MAI CONDUS >100 * MASINA LA CARE VISEZ GT-R, EVO, STI, ZR1, M3 etc. * TOP MASINI Nespecificat Asta este profilul"meu. Probail lipsesc din profil: >30 de masini avute, diploma de macanic (din pasiune, nu profesez), etc. Daca nu sti engleza iti traduc eu descrierea 4x4 de pe Wikipedia sau orice alta explicatie simpla de pe Google, care puteai sa o cauti si tu inainte sa ma contrazici. Personal nu am nimic cu tine, ma enerveaza doar ca exagerezi. O zi buna!

  • gtrazvan, marţi, 24.11.2009 11:52
    @Lache

    Bujiile merg schimbate fara cric. GT-R -ul are cutia de viteze in spate si 2 diferentiale. Si nu mai face pe desteptul, vorbeste si tu normal. Sti vb aia, Daca taceaï ........ .

  • Lache, marţi, 24.11.2009 12:36
    Mii de scuze

    Cu ce am exagerat?Engleza o stiu bine.Vorbesc la munca engleza de 7 ani.Lucrez ca mecanic la subaru,prin emisfera sudica pe undeva.La cate masini ai avut,si ai,si conduci,mai ai timp si de altceva?Da recunosc.Te=am confundat.Dar acelasi stil.Puteai sa-mi explici cu cuvintele tale,nu sa copii de pe wikipedia.Chiar conduci un wrx?chiar potzi sa schimbi bujiile fara un cric bagat sub masina?Chiar ai loc pt.cheia de bujii si ce mai trebuie acolo?Daca scotzi motorul,e adevarat nu ai nevoie de cric.Am o nelamurire:ce fel de diferentziale?LSD?Te rog sa-mi spui si mie cum scotzi bobinele de inductzie de la sti.Daca e secret,te intzeleg,dar vroiam sa fiu un pic mai rapid la munca,si sa le spun:this is romanian way!Sa le cada mucii in fasole. Sa ai parte de cat mai multe super cars.Multa bafta!

  • gtrazvan, marţi, 24.11.2009 21:30
    @Lache

    Si la WRX-ul meu e la fel ca la STI, tot greu se scot bobinele de pe fiecare bujie, sunt putin diferite de STI dar acelasi sistem (incomod) si bujiile ies cu o cheie potrivita de bujii mai scurta si cu nuca. Oricum asta este una din operatiile imputite de la Subaru si nu numai, este o operatiune imputita la motoarele boxer. In romania pe langa multitudinea de mecanici "priceputi" exista si cateva exemplare de profesionisti adevarati, care sunt insa mai rar intalniti pe la reprezentante. Multa bafta la locul de munca.(placut sper)

  • Lache, miercuri, 25.11.2009 07:02
    Razvan

    multzumesc,este un loc placut cu adevarat.Dupa parerea mea e mai usor sa schimbi o curea de distributzie la subaru decat bujiile la anumite motoare.Wrx sti(nu ultimele modele)chiar trebuie sa ridici cu cricul motorul pe o parte. Numai de bine!

  • addx3100, vineri, 06.09.2013 14:17

    laba...despre ce vorbim aici? Raspuns: despre tot ce ne pricepem! cam toata lumea ajunge sa se certe despre orice, cand vine vorba de commenturi: politica, masini, femei, NASA.... hai sa mai trecem si la obiect si sa lasam mandria deoparte. am un logan, dci...si vreau sa sar la alta clasa/masina/marca. voi avea parte de un venit ce-mi va permite asta. ca multi alii, care citesc comentariile "cunoscatorilor" sunt desgustat de certurile "barbatesti" de pe site-uri. morala: ce am invatat de aici???