Citroen C4 Picasso
Stil pentru familie
Cel mai nou monovolum din familia Citroen a venit si in Romania.
Prezentat la Salonul de la Paris, modelul C4 Picasso nu este un
inlocuitor al deja cunoscutei Xsara Picasso. Xsara Picasso ramane in
oferta ca monovolum de buget. C4 Picasso se alatura astfel familiei C4
fiind un monovolum compact cu design atractiv. Liniile rotunjite atrag
atentia din primul moment. Impresioneaza in primul rand parbrizul de o
deschidere ampla ce se intinde pana aproape de capetele ocupantilor
locurilor din fata. Daca se opteaza si pentru palfonul de sticla
efectul obtinut este impresionant.
Silueta este inalta si oarecum masiva, C4 Picasso fiind o masina destul
de mare pentru un monovolum compact. De fapt, C4 Picasso este cu doar 2
cm mai scurt in lungime decat fratele mai mare Citroen C8. Dintre
monovolumele compacte cu care concureaza (Renault Grand Scenic, Opel
Zafira, Mazda 5) este probabil cel mai spatios. Dupa ce ne obisnuim cu
marimea exterioara, accesam interiorul. Habitaclul este aerisit cu
comenzi plasate strategic pentru a nu ocupa prea mult loc. Daca consola
centrala este dominata doar de displayul digital care tine loc de
plansa de bord, comenzile climatizarii sunt plasate in stanga
volanului. Doar Renault Espace a mai folosit acest sistem, si necesita
un pic de obisnuinta. Surprinde apoi lipsa unghiurilor moarte in ceea
ce priveste vizibilitatea. Suprafata vitrata mare precum si montantii A
foarte subtiri isi arata astfel utilitatea. Parbrizul extrem de inalt a
necesitat si montarea unor parasolare diferite de cele normale. Ele pot
culisa pe niste sine verticale astfel ca cel de la volan si pasagerul
din fata sa poata regla pozitia lor in functie de necesitate.
Inteligent si foarte elegant.
Volanul are aceeasi parte centrala fixa plina de comenzi preluata
de la modelul C4 hatchback. Citroen C4 Picasso este bazat pe o
platforma combinata de Citroen C4 hatchback/ Peugeot 307 cu ampatement
marit. Este fabricat la uzina Citroen din Vigo, Spania si va fi vandut
in paralel cu vechiul model Xsara Picasso. Exista trei nivele de
finisare: X, SX si Exclusive. Motorizarile sunt un mix variat intre
propulsoarele pe benzina si cele diesel asa cum Citroen ne-a obisnuit
sa isi doteze modelele. Patru motorizari sunt disponibile in Romania
inca de la lansare, doua pe benzina si doua diesel. Motorizarile pe
benzina sunt un 1.8 de 127 CP si 2.0 de 143 CP. Propulsoarele diesel
sunt binecunoscutele 1.6 HDI de 110 CP si 2.0 HDI de 138 CP. Modelul
testat era dotat cu motorul diesel de 1.6 litri HDI si 110 CP in
versiunea de baza.
Chiar si asa, dotarile sunt suficiente, cel de la volan avand la
dispozitie aer conditionat, torpedou refrigerat, tempomat, geamuri
electrice fata, oglinzi electrice si incalzite, computer de bord, ESP,
frana de stationare electrica.
Partea ce mai interesata este modularitatea. Monovolumul compact cu
sapte locuri s-a mai vazut, chiar si cu doua locuri din portbagaj care
se pliaza perfectin podea. Citroen insa a insistat de facilitatea cu
care se face aceste operatiuni. O tragere usoara de coarda fiecarui
scaun si acesta se plieaza fara efort in podea. Pentru a atinge o
asemenea performanta Citroen a proiectat un sistem complex de parghii
si elemente in miscare care fac atat de usoara plierea scaunelor. Daca
acest sistem va mai functiona si dupa cateva luni, timp in care copiii
au turnat o emulsie de coca-cola si biscuiti in el este o cu totul alta
problema. Tot pe latura practica, Citroen a creat o multime de spatii
de depozitare in interiorul modelului C4 Picasso. In partea frontala,
avem doua torpedouri de dimensiuni uriase plus o multime de alte
spatii.
Toate variantele folosesc o frana de parcare electronica al carei buton
de actionare se afla in partea superioara a consolei centrale. La
plecare, frana se dezactiveaza automat. Si cum este C4 Picasso la
condus? Este suficient de rapid si agil pentru o masina de familie.
Motorul de 1.6 HDI trebuie un pic solicitat pentru a misca rapid masina
care cantareste 1.530 kg plus pasageri si bagaje. Este o alegere buna
insa, avand cel mai bun raport performante/ consum. Pentru un ritm mai
alert trebuie ales propulsorul diesel mai mare de 2.0 litri HDI si 138
CP.