Skoda Superb Combi

2.0 TDI 170CP Elegance combi DSG

Motor / Transmisie

4.0
La bordul navetei spatiale Enterprise, Jean Luc Picard trebuia sa dea ordine unui subordonat pentru a "schimba" treptele de viteza. In cazul lui Superb Combi TDI CR de 2.0 litri, Capitanul Picard nu ar trebui sa spuna nimic, deoarece "subordonatul" sau tacut este transmisia DSG cu sase trepte. Asadar, avem de a face cu un diesel de 170 CP la 4.200 rpm si 350 Nm inca de la 1.750 rpm. Pe o masina de familie de 1.669 kilograme, veti crede ca Superb Combi este submotorizat chiar si in versiunea de 170 CP. Testul nostru ne-a aratat insa un model cu o motorizare echilibrata, ce ofera reprize potrivite spre bune si o silentiozitate de individat. Silentiozitatea acestui motor este atipica pentru un TDI, nivelul de decibeli si vibratiile emise de acesta fiind mai apropiate de un motor otto decat de un diesel. Revenind la perechea motor-transmisie, transmisia DSG poate fi operata automat in modurile Drive sau Sport, sau soferul poate schimba treptele de viteza dupa bunul plac cu ajutorul padelelor de pe volan sau al manetei schimbatorului de viteza pentru momentele in care acesta ramane singur in masina. Practic, nu ai niciun motiv sa treci in modul manual in timpul utilizarii zilnice, acest mod fiind necesar doar pentru momentele in care simti nevoia sa ai control 100% asupra cutiei de viteze intr-o depasire sau pe o serie de viraje si nu te-ai obisnuit cu ritmul in care schimba treptele de viteza unitatea DSG. Sau daca ai nevoie de o frana de motor serioasa. La apasarea brusca a pedalei de acceleratie pana la fund, Superb Combi da impresia unui boxer care se impinge in corzile unui ring pentru a aduna energie potentiala, dupa care alearga spre adversarul sau, in cazul asta – soseaua libera din fata. Raspunsul la pedala al transmisiei DSG este foarte bun si acopera micile ezitari ale unitatii TDI in regimul de turatii de sub 2.000 rpm. Odata ce treceti de 2.000 de rotatii pe minut, veti observa ca propulsorul TDI common rail al acestui model este foarte viu pana la aproximativ 4.300 rpm, turatie extrem de ridicata pentru un TDI si mare pentru un diesel. Daca veti forta nota si veti ramane in acest regim de turatie pentru prea mult timp, nu veti castiga mare lucru, decibelii emisi de motor nefiind un lucru pozitiv. Rapoartele transmisiei DSG sunt optimizate pentru economie de carburant, dat fiind faptul ca in treapta a 6-a, la viteza 120 km/h, motorul are o turatie de 2.250 rpm. Motorizarea testata pare sa fie una dintre cele mai potrivite pentru aceasta caroserie, fiind printre primele pe care le recomandam unui client de Superb Combi.
  • kretzoooo, marţi, 11.05.2010 18:44
    da...

    Felicitari Automarket ! foarte frumos articolul dar mai ales automobilul.

  • intrebari, marţi, 11.05.2010 18:53

    1. oare cate seturi de telescoape vom schimba la hayon in 3 ani? 2. au revizuit electronica?

  • ionut, marţi, 11.05.2010 18:59
    reusita

    O masina care pare ca a fost gandita de la inceput ca si combi iar berlina a fost derivata din ea . Avand in vedere popularitatea modelelor combi pe piata vesteuropeana este pe deplin justificat acest lucru. O oferta foarte tentanta pentru o masina de familie , lipseste insa parca un diesel mai nobil v6 sau macar mai puternic la 200cp undeva , dar probabil ca dublata de o tractiune integrala ar fi intrat serios peste felia A6combi

  • Fra, marţi, 11.05.2010 19:44
    poze putine...

    Imi plac atat articolul cat si masina, singura mea sugestie ar fi sa mai adaugati ceva poze cu elementele amintite ca fiind pozitive: portbagaj, scaune spate, plafonul panoramic, Kessy etc...

  • Stefan, marţi, 11.05.2010 19:46

    Nu inteleg de ce ati notat astfel Tinuta de drum. Aica 7/10? pai de ce? Din ce sta scris acolo se pare ca nu e nimic in neregula cu tinuta de drum. "pai penalizeaza condusul sportiv"...Ok dar asta e o masina sport?..iar afirmatia de mai sus nu intra intr-un conflict major cu "copiii in puf" ????? Mi se pare mie sau acea nota e aruncata acolo la misto?....

  • xss, marţi, 11.05.2010 19:47

    Eu zic ca tot BMW Seria 5 ar fi trebuit sa ramana Top Story pe pagina voastra. Proaspat lansata Serie 5 e de mai mare importanta pentru industria automobilistica decat un break prafuit de la o sub-marca gen skoda...

  • ..........., marţi, 11.05.2010 22:37
    .............

    foarte frumoasa masina......

  • imoove, marţi, 11.05.2010 22:38
    pret piperat

    Totusi, la peste 30.000 de euro cat costa, e cam scumpa. Practica, da, insa nu zi de zi. In trafic e un pic prea corpolenta. Ca masina de vacanta e perfecta. imoove

  • xss, miercuri, 12.05.2010 01:11
    @Automarket > skoda e 31.160 !!

    E umflata bine de tot nota la calitate / pret. Renault LAGUNA Estate GT Line 2.0 litri diesel 150 CP, 340Nm/2000 rpm, cutie automata cu mod secvential in 6 trepte este la 20.400 euro cu TVA. Sunt aproape 11.000 euro diferenta !!! La banii astia poti sa-ti iei un DUSTER sau o alta masina de clasa compacta !

  • Castravetele, miercuri, 12.05.2010 02:47
    @xss

    esti fantastic... ti se pare cumva ca scoda superb e totuna cu renault laguna? bine ca nu spui ca e cu 30.000 mai ieftina decat un seria 5 break...

  • serifu, miercuri, 12.05.2010 03:09
    @xss

    de ce sa ramana seria 5 top story? a fost testata gata tot masina e...prafuita, de ce? ca nu faci gogosi cu ea sau nu iti sta bine la semafor cand vrei sa conduci "sportiv" cu ochelarii anporio?

  • mircea, miercuri, 12.05.2010 08:06
    @xss

    Corect. Renault Laguna e cel mai ieftin model din segment si ar primi 10/10 la un test. De asta a primit Superb 9/10. Pe de alta parte, pretul amintit de tine nu e corect. Nu comparam promotii de sezon si alte reduceri de pret, pentru ca nu e corect fata de rivali. Comparam exclusiv preturile de lista. Iar aici, diferenta dintre cele doua e de 5000 de euro. O diferenta oarecum normala in conditiile in care Laguna are 150 CP, iar Superb 170.

  • ironR, miercuri, 12.05.2010 09:46
    multa masina

    cam lunga si prea grea (1,7 tone), cred ca ar fi mers bine un sistem 4x4, macar un fel de 4x4 pt oras...daca o umpli ajungi la 2,3 - 2,5 tone, ca la cat de mare e tot iti vine sa bagi in ea. Mie unu nu-mi place forma rotunjita in spate, si din cate vad s-au luat dupa fabia, tot asa se termina spatele, adica urat. Interiorul in schimb e bine lucrat, si are o ambienta placuta.

  • slv83, miercuri, 12.05.2010 09:50
    UA&MD

    Perfecta pt. traficantii de tigari din Ucraina si Moldova.................prietenii stiu de ce!

  • xss, miercuri, 12.05.2010 11:15
    @Mircea

    Discount-ul e de fapt de 4.300 euro la Laguna. Deci real ar fi 20.400+4.300=24.700 euro. Diferenta pret Laguna-superb 6.460euro in marketing diferenta de 20 CP se traduce cel mult prin 1.000 de euro. Cutia dsg e 1.000 euro in plus fata de CVA Laguna. Dotarile se pot echivala. Rezulta o diferenta de pret de peste 4.000 de euro! Pentru ce? La interior Laguna a fost recunoscuta pentru calitatea premium, cu finisaje excelente, materiale atent alese si confort acustic... Chiar si pt un break, ca tinuta de drum e mai dinamica Laguna. Si da, am condus-oin mai multe randuri, deci stiu ce scriu. Plus ca Laguna e mai sigura si arata de 1000 de ori mai bine decat soda asta... O alta chestie e ca motorul 2.0 dCI e generatie mai noua, fiind conceput la vreo 5 ani dupa 2.0 TDI Inca odata intreb: pentru ce? pentru ce sa dai peste 4000 de euro in plus pentru o barca mancatoare de ulei? http://www.zf.ro/companii/renault-laguna-estate-break-cu-veleitati-premium-in-segmentul-mediu-3095493/

  • DKW, miercuri, 12.05.2010 12:32

    @xss Esti foarte frustrat de o tin intruna cu consum de ulei la TDI. Orice masina mananca ulei fie Bmw, Mercedes, Audi depinde de cum conduci daca faci liniute si pleci cu scartaiala mereu, iti consuma ulei si scuter-ul, asa ca depinde cine conduce masina un om sau un cretinoid. Laguna e un Logan de lux - zdrangane chedere, plastice ..etc la service se stie piese mai scumpe ca la Bavaria Motors, Gigi Duru care repara Logan repara si Laguna daca nu stai langa masina la revizie iti baga Dacia Oil ( prista oil bulgaria) si in factura ai trecut ELF ca doar traim in romania. La capitolul service Skoda dupa parerea mea stau cel mai bine avem o flota de Fabia la firma.

  • xss, miercuri, 12.05.2010 12:54
    @DKW

    Ai condus tu Laguna si ai facut revizia in reprezentanta Renault? ha! vezi ca minciuna are picioare scurte ! Conditiile si acoperirea retelei Renault e net superioara sfrijitei retelei skoda... Iti garantez eu ca service-ul e mai scump la skoda. La niciun Renault nu se pune Dacia Oil la reprezentanta. Cunosc reteaua mult mai bine ca tine. Asta-s niste minciuni nesimtite din partea ta.. Si daca minti in privinta asta, minti si in alte privinte.

  • catalin, miercuri, 12.05.2010 13:41
    Model competitiv tehnic

    E bine ca exista competitie in acest segment. E constructiv pentru noi in postura de clienti. Nu trebuie sa va mai razboiti, e clar ca mai ales acum in perioada de contractaer economica se vor vinde mai mutl masinile mai ieftine. Diferenta de pret intre Laguna si Skoda e notabila si nu e de neglijat. Pentru doar 20 cai in plus putini vor fi cei care vor decide ca merita 6400 euro. E bine venit un diesel care scoate in hartii un timp sub 9 secunde cel putin in hartii. Asteptam concurenta sa vina cu motoare mai performante, mai ieftine si mai economice. Cat mai aproape de cazul ideal.

  • @xss, miercuri, 12.05.2010 14:33

    un proprietar de logan pickup a dat 1.200 ron pe o revizie normala + placute de frana. daca asta nu ti se pare scump inseamna k traiesti pe alta planeta. renaultu merge dupa un princiu preturi mai mici fata de concurenta si la revizii te rupe.

  • Ion, miercuri, 12.05.2010 15:03

    e posibil sa stea mai bine la reteaua de service renault dar Superbul asta ii da palme la renault laguna orice model ar fi el asta din drive test corect nu era combi dar nu stiu cata relevata are.Despre superb s-a spus ca este un E klasse ieftin, normal ca orice cretinoid din romanica contesta orice opinie de specialitate din afara dar asta traim aici si asta .....e degeaba!!

  • VST, miercuri, 12.05.2010 15:07

    Incredibil cati dealeri renault disperati pe siteul asta.Nu ar trebuii sa iesiti la clientii care se plimba prin showroom si sa incercati sa vindeti ceva!!!

  • mog, miercuri, 12.05.2010 15:42
    draguta

    pentru cei care spuneau ca "ar fi fost buna si o tractiune integrala" exista 2 variante de motorizare (1.8t 160 cp si tdi ul asta de 170cp) care se pot completa si cu tractiunea integrala.nu e sistemul audi quatro, e haldex, dar tot e ceva.

  • Adrian, miercuri, 12.05.2010 18:44
    @ @xss

    Revizia la Logan pickup (ulei+ filtru, filtru aer, filtru motorina) si placute in nici un caz nu depaseste 800 ron, cu piese de origine. Cineva minte. Cine oare?

  • cozappz, miercuri, 12.05.2010 20:48
    @Adrian

    Minte factura! Atat timp cat vorbim din auzite, parerile noastre sunt irelevante. Oricum, am vazut si Aro in reprezentanta Reno/Dacia dar si Reno in reprezentanta VW. Asa ca ne porcaim pe aici si baietii destepti tot 70Lei/ora +TVA incaseaza la manopera. Si stiu si de cei cu 65Lei/ora +TVA dar nu e chiar asa de mare diferenta incat sa merite sa ma duc la ei. Si nu, nu ma duc la nea Bebe din spatele blocului :P

  • sebyro, miercuri, 12.05.2010 22:11
    masina buna e...

    masina buna este aia care te scoate din accident in viata, sau care nu polueaza,sau care te gadela ca sa zambesti la volan:) ps:mult domnule 70 lei ora,atat e la reviizii!! o revizie normala 180-190 lei la fiat(ulei ,filtru ulei,set huse scaun si volan+ manopera )

  • sebyro, miercuri, 12.05.2010 22:18
    MY FIAT IS FANTASTIC

    apropo de ulei,,, orice masina consuma ulei, problema e sa nu pape mult, poate ne va lamuri domni de la automarket,

  • unckle, joi, 13.05.2010 09:48

    Consumul de carburant a fost facut de voi sau sunt cifre de pe la skoda ? problema cu consumul de ulei este destul de sensibila pentru posesorii de TDI ... amuzant . . . totusi nu cred ca "legenda" sa nascut din rautatea posesorilor de BMW, gelosi pe pasaturile tdi :) o alta treaba.. cica motoarele functioneaza in "paramatri" cu un consum de ulei destul de mare ... citisem despre niste motoare care merg "bine" consumand 400g de ulei la 1000km :)

  • DKW, joi, 13.05.2010 12:58

    raport calitate - pret - confort - motorizari Skoda Superb sterge pe jos cu toata concurenta uite motorizari : 3.6 FSI 4x4 191 (260) - M6 - 33.000 cu tva 3.6 FSI 4x4 191 (260) - DSG6 2.0 TDI CR DPF 4x4 125 KW(170 CP) - M6 - 27.300 Euro cu tva 1.8 TSI 4x4 118 KW(160 CP) - M6 - 26.000 Euro cu tva

  • Andrei_VVB, sâmbătă, 15.05.2010 00:57

    Alo tati! Nu cam confundati voi TDI PD cu TDI CR? Adica ii tot una daca zic ca se mananca rahat pe aici cum mananca un motor VAG PD sau un CR ulei ?

  • Cristi, sâmbătă, 15.05.2010 22:44

    Noile motoare TDI CR sunt mult mai silentioase si nu consuma ulei, asa ca nu va mai cramponati de vechile motoare....Si apropo de service, revizia la 2.0TDi este aproximativ 700 - 750 RON deoarece se utilizeaza ulei special pentru motoarele cu filtru DPF!

  • iuan, duminică, 16.05.2010 14:40
    apai astea ---=skoda superb combi

    fain,totusi,o credeam mai tare,si cand am vazut-----------"suspensie cuminte" slab,motor cu suspensie slaba,e slaba la ce o credeam eu,170 CP??? acuma ma gandeam la un demaraj extraordinar,la skoda octavia,ma gandeam la superb ca e mai tare ca octavia,asta ii si mai tare,si apai astea cat o fi de slabe(inaintea lui combi)????foarte slabe,170 CP e maxim,la CP e tare dar la suspensie,(acuma nu stiu cat o fi la turatie maxima pe rpm.

  • Costi9b, joi, 20.05.2010 00:43
    superba

    Superba masina, dar trebuie sa ai o varsta pt masina asta!

  • octav71, joi, 20.05.2010 11:58

    Masina este ok, dar cam scumpa. La banii astia mai degraba Subaru Outback /Legacy. Are si suspensie si mai ales tractiune. Oricum, Skoda incearca marea cu degetul sa vada ce si cat poate intr-un segment in care clientul vrea mult la suma de bani platita. @Automarket: de curiozitate, cu ce anvelope a venit echipata? Am avut o surpriza cu cineva care a cumparat o Octavia noua si a venit cu Matador MP14, ceea ce mi se pare bataie de joc.

  • simpaticus, sâmbătă, 12.06.2010 22:20
    :)

    DRIG ;)

  • simpaticus, sâmbătă, 12.06.2010 22:24
    ;)

    APOPOS CU PAPATUL DE ULEI LA 2,0 TDI. ASA ESTE. PAPA, DAR ASA E FACUT SI E DAT IN CARTE, TOTUSI A APARUT UN ULEI NOU FINLANDEZ, AM TRECUT PE EL, ZGOMOTUL S-A DIMINUAT CE-I DREPT F PUTIN, DAR MASINA TRAGE ALTFEL DUPA 3500 rot/ min, CE-I TOT DREPT, AM O CUTIE UN PIC MAI SPECIALA PE MASINA FATA DE CELE UTILIZATE DE GRUPUL vwa

  • sp0nsoru, sâmbătă, 09.04.2011 14:58

    Ar trebui sa studiati putin cei mai carcotasi si sa vedeti ca masinile noi de la VAG cu motoare CR nu mai consuma ulei. In alta ordine de idei ar trebui luat in calcul ca Skoda Superb Combi a fost declarata masina anului 2010 in Anglia...si nicidecum nu putem sa o comparam cu un Renault. Aici discutam despre Calitatea materialelor, spatiul interior (e depasita aceasta masina doar de E-Classe Combi), fiabilitatea motorului. Pretul pentru motorizarea de 2.0 cu 170 de cai la modelul Elegance este de 26700 euro, si are dotari standard de nu are Laguna nici in optionale. Skoda Superb se bate cu A6, Toyota Avensis....nu Renault.