Skoda Octavia

2.0 TSI 220CP Man RS

Motor / Transmisie

4.5

Skoda Octavia III RS împarte motorizarea cu Volkswagen Golf VII GTI. Asta înseamnă că vorbim despre un motor 2.0 TSI de 220 CP şi 350 Nm, cel mai puternic din echiparea unei berline compacte de volum. 

Dacă mutăm comparaţia în zona hot hatch-urilor tradiţionale, deci de cealaltă parte a personalităţii lui Octavia RS, situaţia e cumva inversă. Pentru că aici găsim maşini care merg de la 204 CP (Kia Pro_cee'd) până la 300 CP şi 380 Nm, cum este Golf R. Octavia RS este, deci, în funcţie de cum o priveşti, fie cea mai tare berlină de pe piaţă, fie un hot hatch cu caracteristici la limita inferioară a segmentului. Ceea ce face ca o comparaţie cu adversarii să fie foarte dificilă, indiferent de abordare. 

Revenind la Octavia RS, indiferent dacă alegem transmisia DSG cu şase trepte sau manuala cu şase rapoarte, ultima prezentă pe exemplarului testat, puterea este transmisă punţii faţă printr-un diferenţial deschis, susţinut de sistemul electronic XDS+, care frânează roţile de la interiorul virajului pentru a înscrie maşina pe drum conform dorinţelor şoferului. Sistemul XDS+ încearcă să înlocuiască un diferenţial cu alunecare limitată, dar nu reuşeşte imitaţia perfectă în orice situaţie. Pentru un cunoscător al modelelor hot hatch nu e destul, dar pentru clientul de berlină compactă care vrea ceva mai sportiv este perfect.

Timoneria transmisiei cu şase trepte este precisă şi are o cursă scurtă. Etajarea transmisiei favorizează acceleraţiile în primele patru trepte, după care începe să se orienteze spre un consum redus la viteze superioare. Asta înseamnă că te poţi distra pe serpentine şi pe orice drum şerpuit când eşti singur şi drumul este liber, dar poţi şi să mergi la mare cu familia fără să stai cu motorul la o turaţie atmosferică doar fiindcă ai hot-hatch şi cutie cu rapoarte scurte.

Într-un fel, e o variantă mai practică, mai matură şi, în general, cu picioarele pe pământ a unui hot hatch tradiţional. Iar asta se întâmplă deoarece Octavia RS este o berlină cu motorul preluat de la un model din acea nişă.

Ce nu este deloc tradiţional la acest model şi nu ne place prea tare este sunetul artificial al motorului implementat în difuzoarele maşinii, lucru care ne-a făcut să-i reducem punctajul. Cu toate că sistemul poate fi amuţit rapid la trecerea pe modul Eco, acest sistem încearcă să păcălească şoferul cu privire la prezenţa unei evacuări sport, cu toate că motorul este silenţios în funcţionare. Parcă prea silenţios pentru o maşină sport. După cum vă explicam mai sus, totul ţine de latura practică. La o călătorie mai lungă sau la mersul încet prin oraş al navetei zilnice, o să te saturi de o evacuare sport convenţională şi s-ar putea să vrei să fie linişte în maşină. Atunci treci pe modul "Eco" şi ai rezolvat problema.

  • ioi, marţi, 11.11.2014 14:17

    imi place octavia rs, dar parca generatia anterioara, mai ales la vremea ei, era mai ok decat asta, cel putin la aspect. ce nu-mi place, in primul rand, e faptul ca PRIZELE DE AER DE SUB DLR, PE LANGA FAPTUL CA-S FALSE, ARATA AIUREA. PARCA E UN CARTON CU NISTE STRIURI :-((( NU PUTEAU SA-L FACA SA PARA REAL, CHIAR DACA-I FALS? P.S. Problema se regaseste si la X5 cu packet M :-(

  • auto_fan, marţi, 11.11.2014 14:32

    Pe Octavia RS si respectiv Golf GTI / GTD / R e DSG 6, nu 7 cum ati scris la inceputul articolului.

  • ABC, marţi, 11.11.2014 15:03

    Excelenta alegere, au reusit ceea ce si-au pus in gand, sa impace si soferul si sotia acestuia. Eu sunt convins, sa vedem sotia ...

  • TC1900, marţi, 11.11.2014 15:26

    asa ca fapt divers airbagurile laterale nu sunt in dotarea standard si nici AC automat , in schimb xenonul da

  • Andrei, marţi, 11.11.2014 15:49

    Masina asta chiar arata bine,desi nu cred ca divizia RS de la Skoda isi propune vanzari record. reply "ioi" chiar crezi ca nemtii isi propun sa iti arate ceva real,daca-i fals...niciodata, este asa cum este din cauza si pentru ca.

  • eee, marţi, 11.11.2014 16:13

    @TC1900 - nici la passat nu e ac automat standard, ce sa mai zic de octavia

  • ioi, marţi, 11.11.2014 16:52

    @Andrei Pai oricum e un fals, fiindca ideea e ca acolo vor sa para ca ar fi prize de aer, cand de fapt nu-s. IDEEA E CA DACA TOT E FALS, SI SE OBSERVA, MACAR SA-L FACI SA FIE PLACUT OCHIULUI. DACA NU VOIAU SA PARA CA E PRIZA DE AER, TREBUIAU SA FACA BARA CONTINUA PANA LA PRIZA DE AER CENTRALA. LOL. LASA-MA CU MITUL "NEMTILOR".. Si eu am masina nemteasca si tot din grupul VW Audi.

  • bujie Vrs, marţi, 11.11.2014 17:32

    Bai Ioi eu am avut octavia rs generatia anterioara. Alea nu sunt prize de aer "cunoscatorule" ci pur si simplu niste ornamente. Si modelul anterior avea acei faguri si pe ornamentele de la proiectoare. Modelul 2007-2009 era sg care avea proiectoarele direct in bara. Toate le au inclusiv actuala masina care la fel ca si tine tot din grupul Vag face parte si nu are valente sportive cum are Rs-ul. Tare sunt curios ce masina din grupul Vag ai.

  • @Bujie, marţi, 11.11.2014 17:51

    "Bai"... tu macar sti ce sunt alea prize de aer??? cum nu vor sa imite prizele de aer? pai tocmai, ca la prima generatie inainte de facelift erau doar proiectoarele pe lateral si in mijloc sub grila de la radiator era priza de aer pentru radiator. la facelift au pus si acele prize de aer false pe lateral si includeau si proiectoarele. daca nu voiau sa IMITE O PRIZA DE AER, trebuia sa faca la fel ca la prima generatie, inainte de facelift... in jurul farului sa fie bara vopsita, nu cu plasticul ala cu striatii honeycomb. ce nai =ba e asa greu de inteles. daca nu au imitat priza de aer, de ce acele zone sunt negre si su striatii tip fagure??? explica "Bai" am un seat leon cupra 1p, "curiosule"

  • @Bujie, marţi, 11.11.2014 17:56

    tocmai aia zic si eu, ca sunt niste ornamente care IMNITA PRIZE DE AER, CEEA CE E O FALSITATE. DACA TOT E UN FALS, RESPECTIV ORNAMENT, MACAR SA-L FACA SA ARATE A CEEA CE IMITA, RESPECTIV A PRIZA DE AER, CA ASA CUM E ACUM, ARATA CA PL. eu n-am zis ca e priza de aer functionala, dimpotriva... asa ca tu nu esti "cunoscator" nici in ale intelegerii unui text, daramite in a te pricepe la masini. citeste in plm ce am scris.

  • Bujie VRS, marţi, 11.11.2014 21:48

    Nu prea stiu, am un Urs de 650 cp si un Audi Rs 4 din cate stiu singura din tara, dar nu prea stiu ce sunt alea prize de aer. Dc te uiti si la un A4 cu pachet s line are acei faguri chiar mai chiciosi piano black. Iar la audi a 4 standard are niste dungi. Sunt pur si simplu ornamente. Nu incearca sa fure pe nimeni nici sa incante niciun ochi. In program asa se si numesc. Dar noi romanii asa ne este natia, ai dreaq si cand nu ne permitem ceva ne pute. La Bmw seria 5 cu pachet M cum e nu tot asa.

  • Ce vina are..., marţi, 11.11.2014 23:54

    ...masina asta ca nu are "rival adevarat in randul berlinelor compacte"???!!! Ati trecut asta la minusuri... daca o sa testati un Veyron, banuiesc ca o sa treceti la minusuri ceva asemenator :)

  • redalert, miercuri, 12.11.2014 08:35

    4,5 puncte la o skodă adică egal cu bmw, audi sau merţ arată că aceste puncte se dau din ventilator. Ori ăştia au inventat o maşinuţă care (coroborat cu imaginea de marcă) este deasupra puterii noastre de înţelegere (chiar ce noutate au adus ? motor, transmisie ? design ?, preţ?). Şi oare de ce folosiţi sistem de notare sovietic până la 5 ? Ca să le uniformizaţi ?

  • Ion, miercuri, 12.11.2014 08:39

    Pai nu prea multi constructori iau o masina cu aerodinamica echivalenta cu cea a unei caramizi si o transforma in model de performanta. Singurul plus al modelului prezentat este motorul. La tinuta de drum nu o sa se compare niciodata cu un hot-hatch. Asa ca lasati-o in "clasa" compactelor de volum!

  • mishazaitev, miercuri, 12.11.2014 10:03

    VAG vinde bine in toata lumea. Skoda este poate cea mai de succes preluare a unei companii mai mici care a existat vreodata in istoria automobilului. Nemtii au preluat-o si au lasat-o sa se dezvolte fara teama ca modelele fabricate la Mlada Boreslav ar putea sa le faca concurenta. Calitatea masinilor Skoda a crescut odata cu fiecare model. Din toata testele facute de publicatiile de specialitate rezulta ca actuala Octavia are materiale demne de o clasa superioara. Iar unii se dau de ceasu mortii si carcotesc.

  • Peter, miercuri, 12.11.2014 10:29

    Sa am bani, de-asta mi-as lua. Intotdeauna am apreciat "echiliibrul" marcii Skoda.

  • Anonim, miercuri, 12.11.2014 13:08

    Detin o Skoda Octavia 3 adevarat ca nu cu acesta motorizare am un 2.0 tdi 150 Cp cutie manuala si pot spune ca este o masina foarte echilibrata dotari,functionare,ergonomie si consum . Nu este o masina perfecta dar impaca multe din asteptarile unui detinator de autoturism nou .

  • Ion, joi, 13.11.2014 08:34

    Raspuns pentru mishazaitev: Mai scoateti capul din gaoace! Iesiti din tara si o sa vedeti ca in marea majoritate a tarilor din Europa, Skoda se foloseste preponderent ca TAXI.

  • esel, joi, 13.11.2014 10:26

    Lancer Ralliart mi se pare cea mai apropiata. Nu este rival direct dar ma asteptam sa o mentionati.

  • johnny_Zwee, joi, 13.11.2014 11:49

    e frumusica masina, dar modelul anterior lui mi se pare mai atractiv ;)

  • @Bujie, joi, 13.11.2014 12:59

    pai da, habar n-ai ce vorbesti... fiindca nu citesti ce am spus. faptul ca ai bani de masini scumpe nu inseamna ca esti si destept. pai NU ASTA AM SPUS SI EU, DESTEPTULE CA SI LA X5 CU PACHET M E TOT ASA? MAI DA O DATA BACALAUREATUL. BANI DE MASINI AU SI TIGANII CU 2 CLASE. SI AM ZIS CU DEZAMAGIRE CA ARATA DE-A PL PRIZA DE AER, EVIDENT FALSA. AM PUS :-( SAU ESTI SI ORB????

  • @Bujie, joi, 13.11.2014 13:08

    si cum daca nu ne permitem zicem ca pute? pai tu citesti ce scriu sau doar dai din gura ca un apucat? pai daca am avut bani de cupra inseamna ca am bani si de octavia rs. deci atunci, nu vorbesti tu cam aiurea, ca o persoana nu prea desteapta? DAR PROSTUL NU-I PROST DESTUL DACA NU-I SI FUDUL.

  • Bujie Vrs, marţi, 18.11.2014 23:15

    IOI nebunule asa esti tu prost mereu sau azi esti mai prost decat in rest. Tu ce m...a....t....a in c....u....r prize ai la Cupra aia nu tot asa .....FALSE. Cred ca Cupra de la Reviste ptr Copii aia cu masini de colectie si te joci cu ea pe birou iar ziua o lipesti pe bord la Loganul lu tactu.

  • CUR, sâmbătă, 12.09.2015 16:19

    Cum a dica nu e buna pt ca nu are rival? e ceea ce nu v a placut? pai ce fel de profesionisti din spatele blocului sunteti voi ma AUTOMARKET? scrieti numai tampenii...si la marea majoritate a masinilor..toate sunt MAN..stiti ceva? SA MA LINGETI IN PULA!