Skoda Fabia

1.2 HTP 70CP Avantaj

Calitate / Pret

3.0
Skoda Fabia porneşte de la 10.018 euro cu toate taxele incluse. Vorbim de versiunea de 60 CP a motorului HTP de 1.2 litri şi de nivelul de echipare Trend. În cazul în care vă interesează modelul Fabia şi nu vă permiteţi altă motorizare, vă recomandăm să faceţi un efort financiar şi să alegeţi versiunea de 70 CP a aceluiaşi motor, care are un preţ de pornire de 10.361 de euro în acelaşi nivel de echipare. Exemplarul testat de Automarket costă 10.739 de euro cu toate taxele incluse. Să vedem ce alte opţiuni mai avem la această sumă. O analiză rapidă ne arată că nu avem chiar atât de multe posibilităţi, singurele modele mai ieftine sau cu un preţ apropiat fiind Dacia Sandero, Hyundai i20, Seat Ibiza şi Suzuki Swift. Pe de o parte, amplasarea lui Ibiza la preţul de 10.410 euro le oferă clienţilor să aleagă un model în baza design-ului, fără să îşi mai bată capul cu diferenţe în ceea ce priveşte platforme, motorizări, service-uri şi condiţii de finanţare şi achiziţie. Practic, avem de a face cu o diferenţă de numai 49 de euro dintre Skoda Fabia 1.2 HTP şi Seat Ibiza 1.2 MPI Reference. Pe de altă parte, dacă privim gama Dacia Sandero observăm că putem achiziţiona o subcompactă diesel cu un motor de 70 CP contra sumei de 10.055 de euro cu TVA inclus. Obţinem un motor cu aceeaşi putere nominală, 48 Nm în plus şi un consum de carburant mai redus. Celelalte modele comparate au preţuri apropiate de 12.000 de euro, iar unele chiar depăşesc această valoare – vezi Citroen C3 1.4i Confort – care are un preţ de pornire de 13.016 euro cu toate taxele incluse, dar şi Mazda2 cu ai săi 12.990 de euro cu TVA inclus şi Ford Fiesta 1.25 Trend, care porneşte de la 12.040 de euro cu toate taxele incluse.
  • cristi, miercuri, 18.08.2010 21:39

    Platforma actualei Fabia este aceeasi cu cea a vechii Fabii, insa nu e similara cu cea de pe generatiile actuale Polo si Ibiza. Ca de obicei, documentarea inainte de a scrie un articol ar ajuta mult. Sincer, 2.8 mi se pare o nota cam prea mica, avand in vedere notele concurentilor directi.

  • vlad, miercuri, 18.08.2010 21:59

    Nu e nimeni interesat de jegu asta de masina?

  • Andrei, miercuri, 18.08.2010 22:27
    skoda

    un rezultat slab ..era de asteptat.

  • Ivanoff, miercuri, 18.08.2010 22:32
    Impartiali...

    Ori sunteti "bata" in domeniu,ori sunteti rau voiti!... Ati pomenit de toate modelele concurentei la capitolul dotari/pret si nu ati amintit de Toyota Yaris... La 10.420 e de departe c m dotat model din gama,amintind aici doar Aerul conditionat,stopurile cu tehnologie LED,distributia pe lant a motorului,radio CD cu MP3 si intrare suplimentara auxiliara,inchidere centralizata din telecomanda,computer de bord,ABS,EBD si BA,plus garantia de 5ani sau 160.000 km din bara in bara... Dc pt voi Yarisul este "irelevant",va recomand sa mai aruncati o privire pe APIA!

  • Ivanoff, miercuri, 18.08.2010 22:35
    Completare

    PS: Am uitat sa va mai spun ca Yarisul a optinut 5 stele la EuroEncap... Si mai am o curiozitate: ce este " sistem reglaj moment motor "?

  • unckle, joi, 19.08.2010 08:32

    Inca un exemplu de masina de oras care "te baga in faliment" pe autostrada :) Amortiziarele mai moi or sa placa publicului de romania . . . ca avem niste drumuri ... ca in bancul ala cu Dacia Duster ( "uite ba, romanii astia ar face orice numa sa nu repare drumurile", in caz ca nu il stiati )

  • Dannte, joi, 19.08.2010 09:36
    SKODA

    GEAMURI LATERALE MARI ??????? ce ai condus gogule pana acum? - tancheta? La acest model de FABIA geamurile si vizibilitatea in general sun cel mai mai mare lucru prost la aceasta masina, urmeaza motoarele de 3 pistoane - o penibilitate de masina - au stricat tabla degeaba. Dute vere si tu pe la CLIO sa vezi acolo geamuri si vizibilitate - cred ca este campion clio la acest capitol plus ca are 5 stele la EuroNcap.

  • octav71, joi, 19.08.2010 10:10

    Nu sunt foarte multe de spus despre masina. Am condus varianta "veche" a Fabiei cu motorizarea HTP si nu este chiar atat de rea. Ce e drept, in afara localitatilor am ascultat 3 melodii pana sa ajunga la 140km/h :) Si eu sunt curios sa aflu ce inseamna "sistem reglaj moment motor" si "sistem de franare dublu". @Sebastian Toma: spune-mi te rog ca nu ai copiat din ce ai primit de la vreo agramata tinuta in poala de vreun directoras de la Porsche Bucuresti Vest, ca altfel nu imi explic cele doua chestii de mai sus! In rest, articolul e bun, masina simpla.

  • sebaa, joi, 19.08.2010 10:29

    @ Ivanoff, Octav71 Ai explicaţia la rubrica respectivă, în paranteze. Sistemul dual rate nu este nici el nou în lumea auto, dar merita menţionat. I se mai poate spune şi sistem de frânare dublu, pentru că asta înseamnă - în esenţa sa. @Ivanoff Toyota Yaris porneşte de la 11.160 de euro cu toate taxele incluse. Nu luăm în considerare promoţiile sau alte oferte la publicarea unui drivetest. Nu toate promoţiile sunt permanente. Uite aici lista de preţuri şi dotări ale lui Yaris, pentru a vedea ce date am studiat în momentul comparaţiei. http://www.automarket.ro/masini-noi/toyota/yaris-5-usi-754/ @Dannte Deşi suprafaţa vitrată a geamurilor nu este în mod neapărat cea mai mare din segment, acestea sunt amplasate bine în ceea ce priveşte unghiul şi oferă o perspectivă foarte bună a şoselei - cel puţin din ceea ce am întâlnit în testul nostru. Mulţumim pentru atenţie.

  • mihai, joi, 19.08.2010 13:58
    parere

    Nu pot spune decat ca am condus un polo genetatie 2006 cu acelasi motor, chiar si pe zapada prin bucuresti, pentru oras e masina si motorul perfect chiar si vara cu aer dat drumul. Are un sound de diessel si fata de clioul meu care are 1.4 16 v 100 co se simte intr-adevar ca are cuplu la turatii joase dar doar atata, este un motor decent consuma decent daca nu te infigi in el are distributie pe LANT, si mai pica parca din bobinele de inductie si mai merge in 2 pistoane, in rest pot spune ca are o tehnologie extrem de simpla si de fiabila in acelasi timp masina despre care vb era un Happy cu 50 000 km la pord si i s-au schimbay doar consumabilele , inlocuit antigel , termostat, si 1 bobina

  • Ion, joi, 19.08.2010 14:04
    pentru cunoscatori

    Numai cunoscatorii pot da 12.000 de euro pe o masinuta in 3 cilindri cu 70 de cai putere.

  • CelFaraNume, joi, 19.08.2010 14:51

    @Sebastian Toma faceliftul acestui model a fost facut de Giugiaro? Care sunt primele modele desenate de Giugiaro?

  • sebaa, joi, 19.08.2010 15:28
    @CelFaraNume

    Nu, Skoda Fabia facelift nu a fost desenat de Giugiaro. Nu ştiu unde ai citit tu de Giugiaro, că nu i-am menţionat nicăieri pe italieni. Modelul este desenat de echipa internă de la Skoda, nicidecum de Giugiaro.

  • unckle, joi, 19.08.2010 16:15

    cred ca Ion a sintetizat corect intreaga afacere mai bine nu putea fi spus

  • flavius, joi, 19.08.2010 18:48
    Porcarie

    Nota 3 e maximum pentru acest jeg de motor.Tipic Skoda=prost si scump.

  • Skocrap, joi, 19.08.2010 21:41
    Umbra la asfalt

    cea mai inutila masina de pe drum. Iar consumul.......este o minciuna. Eu am avut modelul de 64 de cp, tot asa, pe combi, si aveam media de consum de 12%. La Mazda 6 MPS de 260 cp este de 14%...dar are cu 200 de cp in plus.

  • COCO, joi, 19.08.2010 21:50
    ar trebui....

    sa testati si una dintre motorizarile 1.4 TDI de 70 sau de 80 CP pt a va face o idee despre o masina foarte economica. Modelul pe benzina ce-i drept e mai ieftin, dar nu este ceea ce trebuie in privinta consumului si a performantelor. Diesel-urile in schimb sunt mult mai placute la pedala, dar mai ales la buzunar... :)) Cat despre design... chiar daca ar trebui sa nu se discute gusturile aici chiar nu-i inteleg pe cei care nu indragesc felul cum arata masinuta asta destul de cocheta.

  • Marius, joi, 19.08.2010 23:08
    masina proasta

    o mare teapa marca VAG... va spun din start: va luati 1.2 6v va duceti in cap cu cel putin 45 de milioane pt schimbarea chiulasei... asta daca aveti noroc sa nu se strice si catalizatorul pana reusiti sa va ajungeti la service cu ea... fiabilitate zero! am caz real la 40.000 km

  • unckle, vineri, 20.08.2010 08:40

    Skocrap ... interesant nume... problema cu masinile ( toate ) este ca daca stai cu pedala jos consuma mult, indiferent de marca. Daca tu ai avut o masina de 64 de cai si ai vrut sa fii zmeul soselelor, sa ii faci pe toti loozerii aia cu bmw sau audi ... nu ti se pare normal ca masina aia sa consume ??

  • Andi, luni, 23.08.2010 12:39
    Alt model concurent

    Cred ca la concurenta poate fi trecut si Mitsubishi Colt. Versiunea de 1.1 75 CP, cuplu 100 Nm porneste de la 10002 EUR (TVA inclus) ptr nivelul de echipare Inform. Consum mediu 5.5 l/100km. Versiunea de 1.1 Clear Tec porneste de la 10524 EUR. Consumul mediu este de 4.9 l/100km. Versiunea de 1.3, 95 CP, cuplu 125 Nm porneste de la 11077(TVA inclus) ptr nivelul de echipare Invite. Consum mediu 5.8 l/100km. Colt 1.3 Clear Tec Invite este 11598 (TVA inclus). Consumul mediu 5.0 l/100 km. Preturile nu sunt promotionale. Versiunea de 1.1 Clear Tec mi se pare o oferta mult mai buna calitate/pret.

  • TheOne, luni, 23.08.2010 15:20
    Fabia 1.2 70 CP

    Am condus modelul prefacelift de Fabia Combi 1.2 HTP 70 CP (2009) si sunt foarte multumit de ea (si da am condus si conduc prin natura jobului meu multe modele de masini, majoritatea modele mici de dupa 2008 si cu litraj mic. Motorul asta "il face" pe 1.4 80 Cp de pe Golf (nu stiu exact care sunt greutatile specifice ale masinilor). Fiind in 3 pistoane cu presiune marita simti motorul foarte bine si se duce pana in 140-160 km/h destul de repede si nu consuma 10%....mai degraba am testat mers continuu 140-150 km/h vre-o 10 minute si consumul nu a trecut de 7% iar la mers normal 110-120 km/h chiar era sub 6%. Am deja >50000Km intr-un an jumatate la bord si nu am schimbat decat necesarul (ulei, filtre, etc). Poate nu este cea mai buna dintre ofertele actuale dar este foarte practica si de incredere. Nu are cu siguranta calitatea materialelor dar este pretul corect.

  • codi, luni, 23.08.2010 16:19
    Fabia 1.2 60CP

    Conduc modelul prefacelift Fabia 1.2 HTP 60CP, de aproape 2 ani. Nu faci rally cu masinuta asta, nu pentru asta a fost construita. In schimb te misti din punctul A in punctul B, rapid, econom, fara batai de cap cu locul de parcare etc. Numai masinile jegoase se pot vinde in Romania mai mult de 10k

  • Aditza, luni, 23.08.2010 23:51

    Moama ce bord are....aduce a Golf 2 din 1990. De toata jena.

  • cmg_george, joi, 26.08.2010 13:40
    Performanţe

    Cred ca pe locul 2 la performanta se afla i20 cu 12.9 nu Fiesta cu 13.3 Mie imi pare ca versiunea anterioara arata mai bine...

  • simpli_cititor, sâmbătă, 28.08.2010 00:26
    @Aditza

    Stii exista diferite masini. Germanii s-au prins ca rolul unei masini este in principal sa te duca de la A la B si cu un aer conditionat macar. Un motor mic, are un consum mic cu ajunsurile si deajunsurile sale. Noi romanii, ducem mai greu cu asta, si privim masinile ca niste bibelouri .. Acum degeaba ma complic eu tie sa-ti aduc motive ... tu la fel de snob o sa ramai

  • gigi, vineri, 17.09.2010 19:20

    De ce nu testati si fabia cu motor tsi?

  • vali86, miercuri, 15.06.2011 15:37
    prea mica nota

    aceasta masinuta nu e supersonic dar te duce si te aduce in siguranta alaturi de inca 3-4 persoane si bagaje ergonomia e ridicata iar tinuta de drum este una buna, dar multi care au pus note sunt sigur ca nu au condus masinuta, iar la tehnologie sa fim seriosi e foarte avansata pentru banii pe care ii dai pe ea, e o masina solida, cel sau cei care au pus note sunt sigur ca au punctat doar motorasul care te multumeste daca sti sa il exploatezi, eu detin o astfel de masinuta si deocamdata pot sa ma declar multumit de ea, daca ar fi fost pe bune testul de mai sus aceasta masinuta ar fi meritat 3.5 dupa parerea mea oricum daca iei varianta full si cu dieselul de 1.2 sau tsi de 1.2 , eu sustin ca e peste concurenta (citroen, renaul, toyota peugeot, ford ) dar cel mai bine se vede in timp si din punct de vedere al fiabilitatii; la partea cu consumul eu am scos 4% cu motorasul de 1.2 , 70htp si am mers legal , deci cum zicea cineva mai sus aceasta masinuta trebuie sa sti sa o conduci iar multi care comenteaza nu au condus o masina niciodata , numa bine

  • crdi, joi, 21.07.2011 11:58

    si hyundaiul are destule motoare de 1.5 3 cilindrii destul de performante aaaaaa apare concurenta ? salutare

  • eu, joi, 01.12.2011 16:22
    skoda fabia

    e masina buna da daca prostul de flavius comenteaza prost ce sa ii fac fabia e omasina buna cu consum mic si versiuni bune aaratati unclio la poza si clio ala al tau e de cacat

  • daniel, duminică, 08.01.2012 23:49
    Fabia [am testat-o si am mers cu ea cu 190 km/h]

    Va pot spune ca am testat o fabie de 1.2 60 cp si am mers cu ea cu 190 km/h si se mai ducea , ceea ce Dacia Sandero -Dacia Logan chiar si 1.4 nu ar fi putut sa mearga :) Best car Va mai pot spune ca skoda este o masina care are motor de vw- tabla-vw-comfort-vw tot.... Si totusi am incercat si logan 1.4 si am mers cu el 165 km/h mai mult nu s-a dus, si la demaraj mai slaba decat fabia Un sfat din partea mea- nu comparati Skoda cu Dacia-Renault-Ford Respect:)

  • eo, luni, 09.01.2012 13:17

    Voi sunteti si sparti..pe bune..adica skoda fabia vine cu noul motor de1.2 tsi de 105 cai , care face senzatie in europa , si voi testati modelul cu motor de 1.2 si 70 de cai HTP care era si pe skoda fabia din 2006.

  • CodrutC, sâmbătă, 18.08.2012 16:17

    daniel tu esti prost sau te prefaci ? fabia 1.2 60 cp 190 km/h si se mai ducea ? pe cine minti aici ?

  • CodrutC, sâmbătă, 18.08.2012 16:23

    de cand fabia de 70 cp bate golful de 80 cp* ? Fabia 1.2 HTP 70 cp : Viteza maxima km/h 163 Acceleratie 0-100 km/h s 14.9 Golf 1.4 80 cp : Viteza maxima km/h 172 Acceleratie 0-100 km/h s 13.9 Cum poti sa combari golful cu fabia ? in primul rand motorizarea de 1.4 80 cp este prima motorizare pe lista de preturi la golf pe cand fabia vine in standard cu 60 cp :)) nu o sa gasesti tu in viata ta pe fabia 270 cp cum gasesti pe golf din fabrica !

  • whateveriu, sâmbătă, 25.08.2012 16:12

    audi niste enormitati in lista asta de comenturi de ma umfla rasul ... Hyundai... daca ati urmarit vreodata macar de curiosi Top Gear... that's not a car, it's a Hyundai, as easy as that..... singurul om care stie despre ce vorbeste dintre toti e eo - tipul care pomeneste de TSI... daca n-ai bani si vrei sa dai 8 mii juma, o sa trebuiasca sa iti iei motorul de 1.2 htp si n-ai decat sa te plangi ca ai consum mare la 130 la ora... e normal... daca vrei sa ii dai talpa, cumpara Fabia RS, cu motor 1.4 tsi si 180 de cai... acelasi motor de pe vw scirocco..insa in momentul ala va trebui sa mai pui cam 10 mii peste pretul de pornire de la 1.2...(dar la o tona 100 va fi periculos de rapida - periculos in sensul propriu al cuvantului) eu conduc ford, dar masinutele astea sunt foarte bine facute si de bun simt... insa daca vrei sa dai liniute... ia-ti un bmw de 10 ani, baga maneaua maxim la casetofon si izbeste-te de primul zid ca nu pentru asta e facuta o masina DE ORAS cu motor de 1.2

  • Grigore, sâmbătă, 28.03.2015 15:12

    Auzi tu la unii ! ca nu se compara Fabia cu Fiesta !!! Pffff !!

  • emilescu, vineri, 26.06.2015 18:35

    Am o skoda fabia combi din 2009 ,varianta style,cu care am facut 60.000 de km fara nici o problema .Nu am schimbat decit consumabilele atunci cind a trebuit.Consumul in afara este de aprox.5.5 in conditiile in care nu nerg mai iute de 120 km/h(vit medie aprox 70-75)km/h. Sint foarte multumit de ea ,e fiabila ,are garantie la rugina 10 ani,are toate dotarile necesare,nu consuma mult ,are distributie pe lant,asigurarea e de 280lei/an iar rovigneta 114lei/an.Deci sint foarte multumit de alegerea facuta.Daca vrei fugareala si demaraj in tromba nu e normal sa-ti cumperi masina de mai sus si inseamna ca nu ai gindit bine alegerea...