Skoda Citigo

1.0 Benzina 75CP Man5 Style

Motor / Transmisie

3.5

Gama Citigo are la dispoziţie o singură motorizare, de 999 cmc, care are trei cilindri în linie şi dezvoltă 60 sau 75 CP. Noi am testat versiunea mai puternică, care oferă 95 NM, cu 3 în plus faţă de rivalii 107-C1-Aygo. Propulsorul este potrivit din toate punctele de vedere pentru o citadină, fiind silenţios la ralanti şi suficient în materie de putere şi reprize. Pentru oraş, nici că ai nevoie de mai mult.

În compania transmisiei manuale cu cinci trepte, Citigo se descurcă de minune atunci când ambreiajul este controlat de un om, aşa că am pornit la drum cu speranţa că unitatea robotizată va fi cât se poate de inteligentă şi rapidă. Ştiam din start că nu o să fie vreun DSG mai ieftin, fiind vorba de o tehnologie mult mai puţin sofisticată.

Ei bine, transmisia ASG chiar nu este o versiune mai ieftină a DSG-ului, ci este o soluţie ieftină şi atât. Chiar dacă nu-i prima transmisie pilotată pe care o întâlnim, ne-am străduit să înţelegem cum ar trebui să dozăm acceleraţia astfel încât treptele să nu fie schimbate haotic. Nu de puţine ori ne-am trezit că transmisia este nehotărâtă în privinţa alegerii treptei de viteză potrivite, aceasta alegând o treaptă superioară pe la jumătatea unui deal sau preferând să patineze ambreiajul şi să cupleze treapta 1 sau 2 la 6.000 rpm când noi încercam să accelerăm treptat în treapta superioară.

Încă de la primul demaraj, am observat că transmisia ASG este configurată pentru un economie de carburant, astfel că treptele sunt schimbate la turaţii mai joase, în speranţa că Skoda Citigo va obţine un consum cât mai bun. Transmisia ASG este foarte apropiată de ceea ce oferă francezii în oferta proprie în materie de performanţe dinamice percepute. Astfel, această variantă de transmisie le este recomandată doar celor care nu înţeleg de nicio culoare transmisia manuală şi preferă să se lase pe mâna tehnologiei. Orice ar spune apărătorii transmisiilor robotizate, unitatea ASG nu-i mai rapidă decât un om, nu-i mai confortabilă, nu-i mai ieftină şi nici mai eficientă.

  • klm, luni, 26.11.2012 11:04

    Un fel de Lastun ...mai modern (si aproape la fel de urat). Cam asta a "realizat" Skoda cu aceasta jucarie.

  • antonny, luni, 26.11.2012 11:18

    castigator in fata tripletei franco-nipone si in fata concenului Volkswagen nu e decat Sandero Stepway laurate 0.9 TCe 90CP pret 10800euro

  • Maria, luni, 26.11.2012 13:41

    care dintre voi poate sa imi doneze si mie niste bani sa imi cumpar masina?

  • taz, luni, 26.11.2012 14:01

    scump frate, scump ... sa fi prost sa dai atat pe o astfel de masina

  • dan_grc, luni, 26.11.2012 16:34

    Imi place denumirea echiparii , "Elegance", e o configuratie f eleganta...dar bun, sa spunem ca este o masina pt oameni pragmatici si practici care vor un mijloc de transport in mediul urban, si asta e valabil pt toata concurenta de la aceasta clasa aproape, pai sa vedem cat este de practica daca este pt oameni practici, deci este de 5 locuri, dar hai sa spunem 4, ca si la masini mult mai mari stau prost 3 oameni in spate, dar la acest gen de masini stau bine si doi oameni in spate? Ma indoiesc, dar sa las transportul de persoane in spate, ca doar nu e taxi, cu toate ca are 4 usi, portbagajul...ai pus un bax de apa si-o sacosa si gata, consumul...7.5% in oras mers economic, ceva mai repede peste 8%, pret 11 mii, pai Sandero, cu toate ca este cu-o clasa mai sus, la 10 mii este super oferta, e parfum cum se zice, mai spatioasa si la portbagaj si la interior, mai bine echipata, motorizari mai puternice la pret mai mic, merge si-n oras si-n afara, pt ce sa-ti cumperi in clasa mini asa ceva la pretul asta? Ma refer aici si la Up si la 107, Aygo, etc...o sa spuneti dar Fiat 500 si Mini care sunt mult mai scumpe si la fel de nepractice aproape dc le-ar cumpara cineva? Pai le-ar cumpara pt ca sunt modele legendare, cu personalitate, oricum sunt mai calitative, si cei care au bani pt asta nu cauta economia si preturi de pornire f mici, le vor pur si simplu, plus ca un Mini nu e chiar...mini, are marime mai mult de clasa mica. Eu inteleg aceste modele micute de oras, dar dupa mine mai mult de 8 mii de euro n-ar trebui sa coste, iar pretul de pornire cam 5 mii,

  • Fopel, luni, 26.11.2012 17:06

    Ce s-a scumpit Lastunul.....

  • Alecu_Ruso, luni, 26.11.2012 19:55

    Ce vo placea voua la cutiuta asta,eu nu inteleg.Mai frumos e Matizul decat cubul asta de jucat table.

  • Mafia, marţi, 27.11.2012 00:19

    HA,parca-i Terchea Berchera in partea a 4 a.Oricum Suzuki Alto este cu mult peste ,in aceasta clasa,si ar mai fi Kia Picanto,care vine si cu clima automata. Mai Dane,mai bine taceai naibii din gura,ar trebui sa iti puna cineva scoci la maini sa nu mai poti abera zi de zi .Mai bine iti zic eu ce sa faci,ca sa nu mai pierzi timpul aberand pe AM.Intalneste-te la miezul noptii cu prietenul tau @zarnesteanu,si faceti cateva liniute la culoarea verde a semaforului,si dati-le gata pe pitzipoancele care put a muraturi.A si aveti grija,ca nu garantez pe fiabilitatea ghermancelor voatre.Asa ca in caz ca cedeaza amintiti-va iar ceea ce am spus eu pe AM despre fiabilitate in mai toate comentariile mele ostile.

  • LauCalin, marţi, 27.11.2012 13:32

    Recunsoc ca, in opinia mea, masinutele astea 3 sunt in acest moment referinta segmentului mini. Insa nu configurate asa, mai ales la pretul de 11000 de euro. Dane, hai sa-ti dau un raspuns simplu pentru care eu as alege o masina din clasa mini in detrimentul unui Sandero: masinutele astea mini gen 107 sau Citigo au fost gandite din start sa fie unele dintre cele mai bune din clasa lor, sa fie referintele segmentului. Si de aici rezulta o tinuta de drum mai buna, un confort mai bun... si apropo de putere: puterea mai mare a lui Sandero nu prea se simte datorita greutatii mai mari si a etajarii nu tocmai fericite a cutiei => si un consum mai mare. Oricum Sandero a fost gandita ca o masina medie... si mai multa (la propriu). Un alt argument care sincer ma face sa privesc cu jumatate de ochi marca Dacia, este caroseria negalvarizata. Si inca ceva: Citigo are portbagajul de vreo 250 de litri. Pentu o familie tanara care foloseste masina preponderent in oras eu zic ca e suficient. Si daca e sa ne referim si la drumurile din afara orasului, sa amintim si de pozitia la volan?

  • dan, marţi, 27.11.2012 14:58

    Poza de la bord cu rezervorul plin, e ca si print-screen-urile de la Iphone-uri cu bateria plina, adica, ceva neintalnit in viata de zi cu zi :)

  • dan_grc, marţi, 27.11.2012 15:03

    Caline, cu Sandero a fost un exemplu, cel putin exemplarul din test, Skoda Citigo, nici macar la consum nu exceleaza, ala nu este consum de mini cu motor de 1 litru, si-am spus si eu ca le vad utile si logice ca oferta, dar nu la acest pret, 11 mii , nu exceleaza la nimic, am uitat sa zic de recircularea aerului, pai cu tija de la stanga la dreapta? Si cu-n aer conditionat automat si buton modern pt recirculare cat e, 13 mii? Or fi gandite sa fie cele mai bune, dar chiar sunt? Nu stiu.

  • LauCalin, marţi, 27.11.2012 15:43

    Inteleg ce spui, dar incearca totusi un test mai serios cu una din masinutele astea si probabil ca iti vei mai schimba parerea. Eu sincer am ramas placut impresionat de detaliile de care s-a tinut cont in timpul proiectarii. De exemplu cea mai mare suprafata vitrata care, cel putin in opinia mea este esentiala in oras cand unghiurile moarte sunt o mare problema. Iti spun din experienta ca mie mi se mai intampla sa ma mai aplec ca sa pot sa vad mai bine in intersectii pentru ca montantii A sunt foarte grosi. Si nu uita ca totusi masinuta testata nu are cutie manuala si in general o cutie automata are un consum mai mare. Eu am condus Up! cu motorul de 75 CP, dotare de mijloc, cutie manuala iar pretul era undeva in jur de 9500. Sentimentul a fost unul destul de placut pentru o astfel de masina. Nu stiu, poate ca mi-a placut si pentru ca masina mea este una mica si m-am obisnuit cu spatiul interior sau cu cel al portbagajului care recunosc ca e mai mare ca la a mea. Dar pentru nevoile mele eu zic ca o masina de clasa mini este suficienta. Evident ca asta tine foarte mult si de modul cum va fi folosita masina. Pentru ca, daca este vorba de o familie cu 2 copii si care de multe ori merg mult cu masina in afara orasului, clar un Citigo nu e alegerea cea mai buna. Dar pentru cei care merg mult in oras cu inca unul sau doi in masina, cred ca ar putea fi o posibila varianta. Oricum VAG a mers pe ideea promovata de PSA-Toyota, de la forma caroseriei, pana la tipul de motoare. Doar ca a fost imbunatatita.