SEAT Leon X-Perience

2.0 TDI 150CP 4x4 Man

Consum

4.0

Pe parcursul testului din Spania am putut conduce modelul Leon X-Perience pe o varietate de drumuri naționale și secundare, plus autostradă, trafic urban și chiar un mic traseu offroad. Deși are un profil mai înălțat, acest lucru nu se simte în mers la viteze de croazieră. Consumul oficial mediu de carburant pentru varianta cu motor TDI de 150 CP este de 4.9 litri/ 100 km. În timpul testului nostru, consumul înregistrat de computerul de bord a variat între 5.9 și 6.2 litri pentru fiecare 100 km parcurși.

Comparând modelul Leon X-Perience cu singurul modele concurent din aceeași clasă disponibil la noi în țară, Volvo V40 Cross Country D3, modelul cross din Suedia se dovedește a fi mai economic, cu un consum oficial mediu de 4.4 litri/100 km.

  • mishazaitev, luni, 27.10.2014 11:28

    Frumos si practic!

  • a, luni, 27.10.2014 11:36

    la plus motor TDI hmm... daca era CRDI sau HDI sau chiar si un dCI (mai refinat usor decat cel de pe Dacia) unde il treceati?

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 27.10.2014 12:18

    @a : Unde sa-l treaca ?Este motor CR , NU PD !!! Lasa-ma ca am fost si azi cu un DCi din 2011 si nu e mai rafinat 100% !

  • TC1900, luni, 27.10.2014 12:31

    o masina reusita. din pacate preturile la noi sunt f mari pt seat. cine e interesat poate intra pe seat bulgaria sa vada discounturi acolo.

  • leo, luni, 27.10.2014 12:47

    Am intrat de curiozitate pe configuratorul de pe seat.ro si la un model X-Perience cu 184 Cp TDi si DSG + optionale (dar fara navigatie si piele) pretul urca spre 32.000 Euro!!! Daca adaugi toate optionalele cred ca ajungi la 35-36.000!!! Cam scump domnilor de la VW! Dar masina e frumoasa si foarte practica.

  • croco, luni, 27.10.2014 13:09

    "Seat Leon X-Perience nu are o concurență directă prea bogată. Cel mai puternic adversar este "verişorul" Skoda Octavia Scout, dar acest model încă nu a ajuns la noi în țară." Primul Scoout 3 s-a livrat in Romania in data de 08 octombrie 2014.

  • miishaziatev, luni, 27.10.2014 13:10

    @TC1900 In Bulgaria TVA este 20%, iata o reducere a pretului cu 4% datorata statului si nu importatorului. In alta ordine de idei, iti doresc sa ai tu bani sa cumperi o masina ca asta. Te asigur ca orice dealer din Romania iti va oferi o reducere de 2-3000 euro la achitarea pretului intreg si de cel putin 1500 euro la un leasing cu avans 50%.

  • sandu, luni, 27.10.2014 13:50

    o masina frumoasa si practica. sper sa se mai schimbe perceptia romanului de a cumpara skoda, avand in vedere ca seat-ul este mai ieftin si obtii discounturi mai bune.

  • gigi_frana, luni, 27.10.2014 13:52

    daca "low-cost"-ul asta Seat a luat 4.5, pai ar cam trebui sa ne asteptam la o nota de 4.8 - 4.9 pentru Golf Alltrack, nu-i asa AM? sau poate chiar primul 5.0 din istorie :)

  • b, luni, 27.10.2014 14:10

    a dat si @a saracut un coment in care critica tdi si gata ati sarit cu minus. eu am auzit ca motoarele vw au probleme de fiabilitate mai ales tsi la care cica se rupe distributia pe lant

  • razvanis, luni, 27.10.2014 14:23

    @leo - pretul versiunii despre care zici pleaca de la 27.700 euro tva inclus, pana la 32mii asa cum te plangi ai pus optionale de 5mii de euro taticule, nu stiu daca mai ai ceva de comentat. Ca nu ai pus tu navigatie si piele e optiunea ta dar repet ai pus optionale de 5mii de euro ... adica aproape 20% din valoarea masinii. Si ma indoiesc ca pe piata gasesti ceva comparabil raportat bani / dotari / masina totusi este un motor de ultima generatie EU6 cu DSG si tractiune integrala ... eu stiu ca strugurii sunt acri, dar pentru unii sunt chiar foarte dulci, in special pentru cei care au bani de astfel de masini.

  • @miishaziatev, luni, 27.10.2014 14:43

    iti multumesc pt gândurile calduroase la adresa finantelor mele. in alta ordine de idei - link catre preturile din bg la seat leon st - e o reducere din pretul de intreg de 12%, fara leg cu tva http://www.seat.bg/ckfinder/userfiles/files/BG%20NEW%20Pricelist%20MY15%20-%2008_07_14%20New%20Leon%20ST.pdf asa ca fapt divers si pe mobile.de , m-am uitat la un seat leon St nou - pe stoc si surpriza e mai ieftin ca la noi , deci probabil VW din dragoste pt romani le da preturi de preturi

  • johnny_Zwee, luni, 27.10.2014 15:56

    nu mai credeti ma toate lucrurile de le auziti, mai filtratile si voi!!! Pana nu faci un test drive si pana nu conduci modelul respectiv masina nu-ti poti face o impresie despre ea, doar dupa aparente. Asa arata bine!

  • iulian27, luni, 27.10.2014 16:30

    cei de la ,, automarket ,, va felicit pt modificari dar totusi de ce mi-ati sters comentariul va e rusine sau..........a.......nu ati vrut sa vada si altii cacofoniile voastre

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 27.10.2014 21:22

    @iulian27: Deobicei greselile pe care le fac si pe care noi le aratam, sunt corectate si comentariile sterse.

  • leo, luni, 27.10.2014 21:27

    @razvanis - in legatura cu acreala strugurilor, conduc o masina cu un pret dublu fata de acest Seat. Ar fi bine sa te pui la punct cu matematica si sa vezi ca de la 27.700 la "spre 32000 " nu sunt 5000 de euro iar 20% din 27.700 sunt peste 5500. Iar pe viitor sper sa folosesti cu mai mult bun simt verbele din comentariile tale si sa intelegi ca nu toti am "fugit" de acasa inainte de 7 ani....

  • Mecanicu', marţi, 28.10.2014 10:10

    Se poate spune ca incepe sa se creeze un segment distinct pe piata auto dominat de grupul VW: - Volvo XC70 - Audi A6 Allroad Quatrro - Audi A4 Allroad Quattro - VW Passat Alltrack - VW Golf Alltrack - Skoda Octavia Scout - Seat Leon X-perience Acestea sunt modelele care conteaza in acest segment. Opel a incercat ceva cu Opel Insignia Country Tourer insa s-a dovedit a fi doar un set de plastice aplicate pe masina cu aceeasi garda la sol ca si break-ul, fara alte imbunatatiri. La fel este si cazul pachetului outdoor de la skoda superb. Consider ca aceste masini sunt foarte potrivite pentru Romania - datorita infrastructurii rutiere de exceptie :) - dar si pentru oamenii activi care obisnuiesc sa iasa de pe strada pe drumuri forestiere, sa mearga la pescuit ori au activitati in aer liber. Principalele avantaje: - tractiune permanenta 4x4 performanta - foarte folositoare pe zapada, gheata, atunci cand ploua reduce considerabil riscul de acvaplanare - consum de combustibil redus fata de SUV-uri - costuri de intretinere foarte bune - de la VW Passat Alltrack in jos toate masinile cantaresc maxim 1550 kg si merg pe anvelope de 17. este clar ca vom avea costuri rezonabile fata de un SUV de peste 2 tone, cu suspensii mai scumpe, anvelope mai scumpe, discuri si placute de frana mai scumpe, revizie mai scumpa, consum mai mare, asigurari, taxe si impozite mai mari. - sunt foarte spatioase, portbagaj incapator peste 550 litri - sunt mai confortabile decat break-urile datorita trenului de rulare off-road special reglat. - sunt mai solide decat break-urile datorita ranforsarilor suplimentare, astfel riscul de scadere a rigiditatii masinii in timp este mai scazut Mie personal imi plac aceste masini si le gasesc foarte utile , confortabile, rezistente si "oneste" Un articol bun al celor de la Automarket, cu o singura recomandare: Volvo V40 Cross Country D3 poate fi comparat doar cu Mercedes GLA nicidecum cu vreunul din modele de mai sus, datorita faptului ca sunt considerabil mai lungi si mai late decat Volvo.

  • Mirel, marţi, 28.10.2014 10:55

    Comentariul dat de Mecanicu' la acest articol este cel mai pertinent

  • @miishaziatev, marţi, 28.10.2014 11:04

    In Germania preturile de pornire la configurare sunt: - www.seat.de ----- pentru seat xperience 150 cp pet de pornire - 29.740 euro----- pentru seat xperience 184 cp pret pornire 33.060 euro - www.skoda.de ----- octavia scout 150 cp pret de pornire - 30.250 euro , octavia scout 184 cp pret pornire 32. 650 euro In Romania preturile sunt: - www.seat.ro ----- seat x-perience 150 cp pret de pornire 24.580 euro ---seat xperience 184 cp pret de pornire 27.779 euro -www.skoda.ro ----octavia scout 150 cp pret de pornire - 24.957 euro , octavia scout 184 cp pret pornire 27.280 euro Pentru masinile enumerate mai sus, in Romania, preturile de pornire ar putea fi mai mici cu 850 - 950 euro daca TVA-ul ar scadea la 19%

  • leo, marţi, 28.10.2014 12:18

    In Germania preturile de pornire sunt mai mari pentru ca variantele de baza au echipare mai bogata ca la noi. Multe din dotarile de serie de pe piata germana apar la noi pe lista de optionale la preturi maricele.

  • Obbie, marţi, 28.10.2014 12:24

    @Mecanicu': ai bagat modele diferite in aceeasi oala (ce cauta A6 allroad alaturi de A4/Passat si Golf/Octavia/Leon ? - deja sunt 3 clase diferite de caroserie), iar unele avantaje enumerate de tine sunt de-a dreptul puerile, fara a avea o informare sau experienta personala cu astfel de masini. Astfel: - "tractiune 4x4 perfomanta": mai toate au Haldex, doar A4/A6 vin cu Torsen. Deci, aici mai trebuie studiu ca ajungem sa comparam mere cu portocale. Eu folosesc altfel adjectivul de "performant" in ceea ce priveste AWD-urile (atentie, nu vb de 4x4): symmetrical AWD de la subaru si X-drive de la BMW sunt cam cele mai performante la ora actuala. - "consum redus de combustibil fata de SUV-uri": relativa afirmatie. Daca pe Leon/Octavia/Golf prinzi un motor subdimensionat (TSI-uri mici), atunci esti mancat. O Mazda CX-5 (SUV), pe benzina, va scoate consumuri mult mai bune decat turbo-uri mici pe caroserii intinse la maxim pe platformele respective. Iti zic din proprie experienta. - "sunt mai confortabile decat break-urile datorita trenului de rulare off-road special reglat": majoritatea modelelor de volum (octavia/leon/golf) au acceasi suspensie ca variantele standard (poti sa intrebi la deleri despre asta). A6 allroad vine cu optiune de suspensii reglabile, aia e altceva (dar si pretul pe masura). Faptul ca sunt mai inalte => ruliu mai mare => senzatie de barca pe drumuri virajate (vezi orice review pretinent, incepand cu sandero vs varianta stepway si terminand cu A4 Avant vs A4 Allroad). Solutia: suspensii adaptive, acolo unde exista ca optiune. - "sunt mai solide decat break-urile datorita ranforsarilor suplimentare": total gresit. Daca tu crezi ca un model din asta de tip allroad are altceva decat niste elemente de protectie, o garda la sol mai mare, o suspensie mai moale (in unele cazuri) si tractiune integrala, te inseli amarnic. Elemente de rigidizare suplimentare strict dedicate pt off-road eu unul n-am vazut decat la la Jeep Wrangler, la trecerea de la modelul standard la cel Rubicon. Or mai fi si la alte masini 4x4, dar in nici un caz la struto-camile de volum nu se va gandi producatorul la asa ceva. De preturi nu comentez, fiecare face ce vrea cu banii.

  • mog, marţi, 28.10.2014 13:27

    Mecanicu` : haldex nu e tractiune 4x4 permanenta. din ce stiu, nici macar un 4x4 lock nu au - sa blochezi diferentialul central. doar la audi - anumite motoare totusi (a4, a5 a6 a7 si a8 precum si s, rs si all road) ai sistemul asta permanent (din grupul vag ma refer)

  • mog, marţi, 28.10.2014 13:32

    obbie: xdrive de la Bmw, nici ala nu e un 4x4 clasic, e permanent intradevar, dar e setat 40% fata, 60% spate, axat spre sportivitate mai degraba, nu offroad. nu are nici asta un "lock" clasic 50-50, e dinamic in functie de drum.. eu il consider pe locul 3 ca si sistem AWD, dupa audi si subaru. e si rover pe acolo, dar doar cu defenderul...

  • Obbie, marţi, 28.10.2014 14:33

    @mog: pai clar eu m-am referit doar la sisteme de tip awd cand am zis de bmw x-drive si s-awd. Nu am avut ocazia sa fac teste cu bmw pe rampe amenajate special pt evaluarea acesor sisteme, dar din ce-am vazut la tot mai multi review-eri independenti este foarte apreciat. Si, nu in ultimul rand, chiar pe forumul subaru romania au aparut voci care recunosc ca x-drive-ul a ajuns din urma sau chiar depaseste (generatiile mai noi) s-awd-ul. Iar de audi ce sa zic, pana la A3 si TT se foloseste haldex, de la A4 in sus torsen. Comparatii intre cele doua sisteme gasesti f multe pe net. Fiecare are avantajele si dezavantajele sale. Generatile noi de Haldex sunt chiar f bune (in plus, e sistem proactiv). Si tot pe net sunt multe teste tehnice (pe rampe) comparative intre Q3 si X1, Q5 si X5, etc. E mare pacat ca la noi in Ro nu avem astfel de teste (review-urile auto pun accent pe alte aspecte), asa cum de exemplu, exista la rusi (cred ca cele mai multe demo-uri/teste offroad cu subaru XV le-am vazut la ei). Bottom line, e foarte important ca cineva care vrea sa cumpere masina cu tractiune integrala sa stie ce fel de sistem foloseste acel model, sa inteleaga cum functioneaza d.p.d.v. tehnic, sa fie constient de capabilitatile lui (comparativ cu alte sisteme oferite de alte marci) si nu in ultimul rand sa se documenteze despre avantajele si dezavantajele fiecaruia (ex: multa lume uita ca un diff are nevoie de schimb ulei/filtre).

  • mog, marţi, 28.10.2014 14:51

    corect daca`ti doresti un sistem 4x4 bun doar pt sosea, sportiv, evident xdrive cred ca e alegerea nr1. daca insa mai iesi de pe sosea, in special daca ai un suv, audi, subaru sau rover sunt mai potrivite. restul, sistemele astea nepermanente sunt ok daca le stii limitele, asa cum ai zis si tu.

  • Mecanicu', marţi, 28.10.2014 15:31

    @ Obbie @mog 1. Nu am amestecat clasele am vorbit de un segment in care am incercat sa evidentiez break-urile cu un minim de capabilitati in afara soselei. de exemplu BMW are segmentul X - X1, X3, X4 etc este clar ca X1 este mult mai mic decact X5 insa fac parte din acelasi segment clasa X. Eu cred ca aceste break-uri pot fi reunite intr-un segment. 2. Haldex de generatia a V-a este un sitem de tractiune integrala foarte performant, iar asta nu o dovedesc testele auto, nu o spun eu nedocumentat. In decembrie 2013 automotor si sport a facut un mega test pe zapada in Alpi cu masini din diferite clase cu tractiune integrala: Porsche Cayene, Range Rover, Subaru XV, VW Multivan, LexusRX, Opel Mokka, VW Golf. La acest test pe zapada VW Golf cu tractiune integrala Haldex de generatia a 5-a a obtinut locul 3 dupa Porsche Cayene si Range Rover cu rezultate remarcabile aici linkul: http://www.4wheelfun.de/news/sieben-allradsysteme-im-vergleich-suche-nach-grip-6628940.html 3. Aici nu discutam de Mercedes clasa G, Jeep Wrangler Unlimited Sahara, Land Rover Defender - masini cu garda la sol de 40 cm si dedicate terenului accidentat, dealtfel aflate in dotarea multor armate din lume pentru capabilitatile lor. Ca sa-ti faci o idee BMW X5 are garda la sol de 22 de cm iar Skoda octavia scout 17,5 cm. 4. Consum. 4x4 inseamna in primul rand diesel nu benzina. O masina 4x4 diesel are consum si cuplu mai bun decat 4x4 pe benzina. Din ce motive ti-ai lua un 4x4 pe benzina in afara faptului ca doresti sa vezi cum este sa consumi 25 litri la suta de km? 5. Skoda Octavia Scout/ Seat Leon Xperience nu au acelasi tip de suspensie ca varianta break...ca sa scurtam discutia uita-te aici la specificatiile producatorului diferit fata de varianta break - X-PERIENCE (diferit fata de Style) ---scrie clar TREN DE RULARE XPERIENCE in limba romana: http://www.seat.ro/countries/ro/files/pricelists/lest.pdf Exclus comportamentul de barca - este o afirmatie neintemeiata si nejustificata. Majoritatea testelor revistelor de specialitate remarca diferente insesizabile fata de variantele break din punct de vedere al stabilitatii, un comportament rutier exemplar si confort superior. Deasemenea aceste break-uri cu pachete off-road sunt considerate de specialisti dela la Auto Bild, Automotor si Sport si Top Gear o alegere inteligenta in defavoarea SUV-urilor masive. Seat Leon Xperience si Skoda Octavia Scout vin spre deosebire de break-uri cu diferential blocabil XDS in combinatie cu tractiunea 4x4...asta este iarasi trecuta in lista de dotari de serie. Cine doreste poate sa vada cum functioneaza haldex generatia a V-a aici : http://www.youtube.com/watch?v=ZSkwYwgd3ZI Mai sus am explicat cat am putut de bine, documentat, cu link-uri ale revistelor de specialitate si conform documentatiei tehnice disponibile pentru modele in discutie. Stiu multi vor spune ca nu sunt de luat in seama insa cand si revistele auto frantuzesti si englezesti si germane si americane spun ca din punct de vedere tehnologic si al confortului VW golf 7 nu are concurenta sa stiti ca asa este. Dupa cum se vede si in acest test a obtinut acest golf transformat in seat un punctaj foarte mare...pentru o parere cat se poate de pertinenta testati masinile care va intereseaza! Am impresia ca politicienii de azi sunt oglinda noastra. Majoritatea vorbesc fara argumente, fara dovezi pe principiul "Ce smecher sunt! Ce ti-am zis-o" si din cauza asta lucrurile merg asa in tara asta si suntem unde suntem. @mog esti total pe dinafara spui niste lucruri inspaimantatoare

  • Snow, marţi, 28.10.2014 16:03

    @Mecanicu' - sunt de acord cu multe dintre cele mentionate; aici insa: "tractiune permanenta 4x4 performanta - foarte folositoare pe zapada, gheata, atunci cand ploua reduce considerabil riscul de acvaplanare" am mari semne de intrebare si te-as ruga sa elaborezi putin. Parerea mea este ca viteza la care se produice acvaplanarea e determinata doar de anvelope si suspensie. Iar peste 90-100 km/ora acvaplanarea e 'garantata' indiferent de profilul anvelopelor si calitatea suspensiei.

  • Mecanicu', marţi, 28.10.2014 16:32

    @ Snow Hans-Joachim Stuck pilot german foarte apreciat - o legenda in germania - face aceasta afirmatie la minutul 1:33 in acest drive test cu skoda octavia 4x4: http://www.youtube.com/watch?v=7SVf5wzwl6g Spune ca tractiunea 4x4 este la fel de importanta ca ABS-ul si ca reduce riscul acvaplanarii. Explicatia este simpla: acvaplanarea este o pierdere a aderentei, a contactului cu asfaltul iar masina devine de necontrolat exact ca in cazul in care pierzi controlul masinii pe zapada. In acel moment intervine sistemul de tractiune integrala care transmite puterea catre rotile care au aderenta mai buna si opreste tractiunea pe cele pe care s-a pierdut aderenta. toate astea se intampla cu ajutorul diferentialului blocabil si al sistemului electronic de mentinere a stabilitatii. Aici video: http://www.youtube.com/watch?v=ZSkwYwgd3ZI Nici nu se pune problema sa nu ai anvelope de vara ok sau de iarna dupa caz. Calitatea anvelopei ajuta fara nicio discutie.

  • Mecanicu', marţi, 28.10.2014 17:09

    Scuze aceasta este formularea corecta: Spune ca tractiunea 4x4 este la fel de importanta ca ABS-ul si ca reduce riscul pierderii stabilitatii si controlului masini cand intervine fenomenul de acvaplanare. ce sa-i faci, faci economie de cuvinte schimbi sensul propozitiei...

  • mog, miercuri, 29.10.2014 10:48

    wow mecanicul, ne dai un test facut de nemti in care golful iese cel mai bun. asta da impartialitate. te provoc oricand la o discutie despre sistemele 4x4...

  • mog, miercuri, 29.10.2014 10:55

    apropo,ca sa stii si tu, un sistem gen haldex, magna etc, nepermanent, nu va fi niciodata, dar niciodata mai bun ca un awd. nici macar pe sosea. in primul rand sunt toate asimetrice, si vei avea torque steering... eventual ia si noteaza...

  • Obbie, miercuri, 29.10.2014 13:03

    @Mecanicu: Zici asa: " Aici nu discutam de Mercedes clasa G, Jeep Wrangler Unlimited Sahara, Land Rover Defender" " Consum. 4x4 inseamna in primul rand diesel nu benzina" Pai nu vorbim, dar ce cauta 4x4 in discutie nu inteleg. Nu stiu daca chiar confunzi un sistem 4x4 (cu diferential blocabil) cu cele de tip awd (permanente sau nu) sau folosesti 4x4 ca termen de marketing (a se vedea Octavia 4x4 care n-are nici o treaba cu 4x4). Masinile de care se discuta aici sunt din a doua categorie. Despre consum nu faci decat sa-mi intaresti convingerea ca vii cu idei preconcepute in ceea ce priveste motoarele pe benzina cuplate cu transmisii awd. Fa un test cu Subaru benzina sau Mazda CX-4 AWD benzina si ai sa ramai surprins. De CX-5 iti zic din proprie experienta, consumuri de 10l in oras iarna, 7.5 extraurban. Doar datorita faptului ca alti producatori au dat fail cu motoare pe benzina (si bat aici catre cele turbo) pe suv-uri, asta nu inseamna ca tre sa-ti cumperi diesel. Capabilitatile acestor break-uri (si suv-uri mici - gen X1/GLA) sunt egale cu cele oferite de un Logan. Garda la sol e f mica (17 cm la X1..hai sa fim seriosi), iar unghiurile de degajare mai proaste decat la un Logan. Multi isi vor face mari iluzii in legatura cu aceste struto-camile cand chiar nu e cazul. Reviste de "specialitate" nu ma intereseaza. M-am lamurit acum multi ani cum se fac clasamentele acolo (atat masini, cat si pneuri). Daca era sa ma iau dupa reviste nemtesti, inecam 23k euro intr-un golf cu a/c manual si bara torsiune spate , dar vezi domn`le aveam masina clasata bine in topuri. Din pacate, lumea nu prea mai trece prin filtrul gandirii astfel de decizii si e influentata f mult de marketing. Si eu unul cred ca asta e si tinta acestui segment de masini. Dupa 5 ani de utilizare a unui break "4x4" va veti da seama ca nu a adus nici un avantaj fata de varianta normala.

  • mishazaitev, miercuri, 29.10.2014 13:08

    @mog Partea cu lipsa de obiectivitate a testelor facute de publicatiile germane este un mit, din pacate mult prea des reluat de catre fanii masinilor non-germane. Intr -unul din numerele de anul acesta al Autobild era publicat un test de fiabilitate ale mai multor masini de clasa mica produse pana in 2004 efectuat in Germania. Practic era un ghid pentru cei care doreau sa achizitioneze asemenea modele sh. Culmea este ca prima masina germana de acest tip inclusa in top, Polo, se afla pe un loc de mijloc dupa cel putin 3 masini japoneze (yaris, swift si micra) dar si dupa hyunday getz. Mai mult decat atat, corsa din generatia respectiva, facea parte alaturi de Clio si Peugeot 205 din categoria masinilor despre care autorii testelor spuneau ca, desi au inregistrat volume importante de vanzari, nu sunt deloc fiabile. Legat de superioritatea AWD, partial ai dreptate in sensul in care e posibil ca tinuta de drum a unui vehicul dotat cu tractiune cu adevarat permanenta sa fie mai buna in conditii de exploatare extrema chiar si pe sosea. Insa acesta nu este un criteriu de alegere a unei masini. Nu stiu de ce, dar sunt limuzine u tractiune pe o singura punte in care te poti deplasa extrem de confortabil. Si apoi uzura, consumul, costurile de intretinere sunt factori la fel de determinanti in alegerea unei masini. Nu intamplator chiar si producatorii japonezi consacrati Nissan, Suzuki, Mitsubishi folosesc pe henul acesta de masini sisteme de tractiune integrala la care un mod normal tractiunea este pe o singura punte. Nu stiu cati dintre clientii de ASX sau de SX4 merg pe asfalt in modul 4x4 de dragul placerii de a conduce. Pe de alta parte, atunci cand lauzi cu atata patos anumite masini si anumite sisteme, mai spune-ne si preturile. Ca si eu mi-as cumpara Land Cruser, sau Pajero nou cu 25 000 de euro.

  • @Obbie, miercuri, 29.10.2014 13:16

    Hai sa vorbim despre Subaru ca tot faci apel la experiente personale. Eu sunt la al doilea Forester. Primul a fost in 2.0 benzina. Consum in Bucursti 12-15. Cu reductorul pus manca si 25. Actual este un 2.5 XT 15-17. Nu are reductor, desi i-ar trebui, recunosc. Da, chiar nu mi-as mai lua un 4x4 pe benzina. Poate o NIVA cu care sa ies iarna din zapada sau sa merg la pescuit. Apropos de Logan, daca tu imi spui mie ca unde intri cu Octavia Scout, intri cu Loganul si mai si iesi, chiar cred ca ar trebui sa-ti mai pese de revizte.

  • mishazaitev, miercuri, 29.10.2014 13:17

    eu am scris @obbie

  • mog, miercuri, 29.10.2014 13:22

    mishazaitev: hai sa ne intelegem. eu vorbeam cu semidoctul mecanicu` (probabil de masini lego) si afirmatiile lui aberante cu haldex care in viziunea lui bate orice sistem awd permanent.strict asta. el habar nu are ce un open diferential si XDS`ul de la VAG, fac pariu. cat despre ce merita sa cumperi, sau nu, cat costa una sau alta, e total alta discutie si pornim una daca vrei, separat. eu unul as alege mereu un sistem de tractiune cu deferential mecanic, gen Torsen sau LSD si nu unul reactiv, electronic, gen haldex sau magna.

  • mog, miercuri, 29.10.2014 13:28

    inca o chestie, intradevar, rational, judecand logic, un haldex din asta e mai mult decat suficient pt un break (si nu numai), fie el si cu tenta offroad. mai usor, consum mai bun, mai simplut si mai ieftin. chestii pe care nu ai cum sa le eviti cand iti cauti o masina, si iti doresti si 4x4. asta nu inseamna ca e si mai bun, e doar suficient pt unii sau altii. atat.

  • mog, miercuri, 29.10.2014 13:35

    ce`ti trebuie reductor misha la 2.5 xt? ai turbo, cuplul mare destul de jos, forester nu e masina de hard off road...nu ti trebuie reductor sa iesi din nameti la un turbo benzina sau diesel... la aspirat, da. toate subaru au ala pe aspirate.

  • mishazaitev, miercuri, 29.10.2014 13:42

    Ai si dreptate si un vot pozitiv din partea mea. -::)) Totusi, hai sa nu ne mai jignim, chiar daca indemnul asta vine din partea unuia care, recunosc, nu ezita sa intepe cand are ocazia.

  • tyd, miercuri, 29.10.2014 19:07

    la caruta asta de bani imi iau c5 hydractive 3+ si automata + bani de motorina si revizii cativa ani...auzi tu Eco, Comfort, Sport și Individual...mai usor cu marketingul ca avem destui ignoranti atehnici

  • Soarec, vineri, 31.10.2014 17:30

    Ce tari sunteti voi ma, daca sunteti fani subaru, citroen etc chiar nu inteleg de ce cititi articole despre masini din grupul VW.. Eu unul nu-mi pierd timpul sa citesc vreodata un articol despre vreun jeg de pegeut, citroen, fiat...pentru simplu fapt ca nu ma intereseaza, nu sunt convins ca alea sunt masini si este greu sa ma convinga cineva.... Pana la urma cele mai bine vandute masini noi de import in Romania sunt VW si Skoda....puteti sa va dati voi cu curul de pamant cat vreti asta nu se poate schimba cu vorbe ci cu fapte

  • Mecanicu', vineri, 31.10.2014 19:19

    in primul rand AWD inseamna all-wheel drive (AWD) systems - iar Haldex Traction AB is a division of the Swedish manufacturing company Haldex AB. It specializes in the development and manufacture of intelligent all-wheel drive (AWD) systems. @ mog & @ obbie, smecherii de serviciu sa le spuneti la aia de fac Land Rover, Lamborghini si Bugatii ca folosesc o tractiune de rahat dupa capul vostru --- Haldex 5 The Haldex 4WD system is currently used in the following vehicle models: Volkswagen Group (Volkswagen AG)[15] Audi A3 quattro Audi S3 Audi Q3 Audi TT quattro Bugatti Veyron SEAT León 4 SEAT Altea Freetrack 4 SEAT Alhambra 4 Škoda Octavia 4x4 Škoda Superb 4x4 Škoda Yeti 4x4 (Haldex Fourth Gen) Škoda Yeti Outdoor 4x4 (Haldex Fifth Gen) VW Golf R VW Bora 4motion VW New Beetle RSi VW Passat 4motion B6 Platform VW CC 4motion VW Sharan 4motion VW Tiguan VW Golf IV 4motion VW Multivan 4motion VW Caddy 4motion VW Transporter 4motion Lamborghini LP 700-4 Volvo Cars Volvo S40 AWD Volvo V40 Cross Country AWD Volvo V50 AWD Volvo S60 AWD Volvo V60 AWD Volvo S60R AWD (Second Gen 2004-2005, Third Gen 2006-2007) Volvo XC60 AWD (Haldex Fourth Gen) Volvo V70 AWD (Third Gen 2008-2009, Fourth Gen 2010-2012, Fifth Gen 2013 - ) Volvo S70 AWD Volvo V70R AWD (Second Gen 2004-2005, Third Gen 2006-2007) Volvo XC70 (Second Gen 2003-2005, Third Gen 2006+) Volvo S80 AWD Volvo XC90 AWD (Second Gen

  • Mecanicu', vineri, 31.10.2014 19:22

    @ mog @ obbie ce dragi imi sunteti voi astia tineri si infierbantati! Ma sa aveti voi bani pe cat aveti gura de mare si sa va luati Mercedes clasa G ca sa nu mai comentati ca nu va ajunge tractiunea... sa nu va mai aud pentru ca..... cu din astia ca voi nu o mai scoate omu' la capat. Deci concluzia: daca vine vreun tanar la tine sa te ia la misto ca masina ta are tractiune integrala Haldex, raspunsul este ca Haldex are si Lamborghini, Bugatti, Land Rover, Volvo Si Audi, asta ca sa nu mai lungiti discutia inutil!

  • mog, sâmbătă, 01.11.2014 12:48

    Mecanicu`: n`ai inteles nimic. la fel si Soarec. ce zic eu si ce intelegeti voi. n`am zis nicaieri ca aia e de rahat si alta e perfecta. am zis doar ca una e mai buna decat cealalta. nu de 100 de ori mai buna, doar mai buna si pe sosea si in offroad. atat. una e mecanica, alta e electronica. una e permanenta alta e dinamica. samd.

  • Mecanicu' @mog, miercuri, 18.02.2015 13:33

    1. Prietene, imi primul rand eu nu te-am jignit cum ai facut tu mai sus 2. Am un minim de cultura automobilistica, si inteleg perfect despre ce este vorba 3. Nu exista masini care sa exceleze la toate capitolele, ori sunt foarte bune in offroad, ori sunt foarte bune pe strada. 4. Constructorii au inteles punctul 3 si astfel a aparul Xdrive-ul de la BMW care pana in ziua de astazi face treaba foarte buna pe sosea, poate cea mai buna treaba, insa in offroad nu e buna de nimic. Avantaje greutate scazuta, consum mic, sta masina pe strada ca trenul pe sine. Astefel VW s-a bagat si el si a adoptat Haldex V, la fel de capabil ca xdrive-ul. Tractiunea fier pe fier sau lama pe lama cum s-ar spune este mult mai grea, consuma mai mult, este mai brutala si mult mai potrivita in offroad, bineinteles insotita de o sumedenia de comenzi ce permit cuplarea/decuplarea reductorului si a diferentialelor blocabile. Avantaje: foarte rezistenta in timp, foarte capabila in offroad. Cu toata responsabilitatea afirm ca pe autostrada acest sistem 4x4 nu este la fel de capabil ca unul electronic de la BMW sau VW. Skoda octavia sedan 4x4 2.0 tdi, 110kw, 150 cp, consum mediu 4,7% cu tractiune integrala haldex si cantareste fix 1433 kg.

  • Omide, marţi, 24.03.2015 13:31

    Mecanicu e cel mai tare pentru că ştie ce vorbeşte şi este documentat. Restul sunt nişte şoareci opăriţi care peobabil unii nici nu au carnet. Eu am Passat Alltrack de 8 luni şi sunt mulţumit de el. Este o maşină care îţi dă încredere în orice situaţie şi în niciun caz nu există senzaţia de barcă. Singurele nemulţumiri sunt consumul (indiferent cum şi unde ai merge nu scade sub 8,5/100 motorină) şi zgomotul la rulare.