Renault Twingo

1.2 16v 75CP Trend

Interior

3.0

Încă de când ai acţionat mânerul de deschidere a portirei - identic cu cel al primei generaţii Twingo, te gândeşti la atenţia pentru detalii a francezilor şi la spiritul respectivului model. Odată urcat la volan, vei constata că ai o poziţie destul de înaltă, de parcă ţi-ai pune mai multe perne sub şezut când mergi la karting. În timp ce exteriorul are un aspect atragător, francezii parcă au uitat de "funky" atunci când au desenat interiorul lui Twingo. Mai mult decât atât, materialele utilizate nu sunt nici ele excepţionale, deşi au un aspect interesant. Habitaclul este orientat spre funcţionalitate, elementele estetice fiind lăsate deoparte. Spre exemplu, lângă maneta schimbătorului de viteze găsim două suporturi de pahar. Unul dintre spaţii este ocupat de un suport de dermatograf, în timp ce al doilea spaţiu este ocupat fie de un pahar propriu-zis (la alegerea clientului), fie de scrumiera din dotare.

În faţa şoferului mai există un spaţiu de depozitare, al cărui aspect îţi atrage atenţia cum te urci la volan. Suprafaţa cauciucată ar trebui să-ţi găzduiască telefonul, alături de alte obiecte de dimensiuni similare. Vă recomandăm să o folosiţi cu geamul închis, ca să nu vă pierdeţi obiectele de preţ la un viraj mai strâns. Turometrul este singurul ceas de bord montat în faţa şoferului, celelalte elemente fiind amplasate central. Opţional, Twingo poate fi configurat cu scaune spate culisabile individual, oferindu-le clienţilor posibilitatea de a renunţa fie la pasageri, fie la bagaje.

Habitaclul punctează la capitolul spaţiu, modelul Twingo fiind printre cele mai generoase la acest capitol din întregul segment, ca să nu mai vorbim de modelele oferite doar în versiuni cu trei uşi. Atât spaţiul pentru genunchi, cât şi pentru cap este la cel mai bun nivel din clasă, iar acest lucru se simte după câteva ore petrecute la bord.

  • muchookoo, luni, 30.05.2011 13:50
    si twingo sport?

    dar de twingo sport, de la divizia sport, cu 133 cai putere, sasiu si suspensii special gandite ce spuneti?

  • Sebastian Toma, luni, 30.05.2011 13:51
    @muchookoo

    Spunem că nu este oferit şi în România.

  • tomita, luni, 30.05.2011 14:03

    un raspuns pe masura de la automarket. aici e un test drive al modelului in sine. si se stie ca reno sufera masiv la segmentare. adica e mult prea selectiva aceasta. nici sa vrei nu iti aduce un model necomercializat pt romania. de ce? hai sa ne intrebam de calitatea oferita si de piesele componente. daca tu vrei sa dai banii pe o model necomercializat standard la noi, totusi pe comanda totutl ar tebui sa fie disponibil.

  • cs, luni, 30.05.2011 14:19
    @tomita

    Ce tot bati campii mah?! :)) importatorul carei marci iti aduce tie asa pe "comanda speciala" un model care nu se importa oficial in Romania? asta banuiesc ca vrei, pt ca esti cam incoerent... si ce sa intrebi de calitatea pieselor? Calitatea e la standarde Renault si daca o sa cauti vei gasi Twingo in toate topurile de fiabilitate. @Sebastian Toma Twingo Trend 1,2 16V 75CP e 8.500 euro la promotie

  • Sebastian Toma, luni, 30.05.2011 14:34
    @cs

    La rubrica ”Preţ” nu luam în considerare reducerile sezoniere sau promoţiile, ci doar preţul de listă.

  • unckle, luni, 30.05.2011 14:57

    deci daca a-ti testat ... cat consuma in realitate? .. ca stim si noi sa citim pliante... (scuze de intrebarea "brutala" dar paragraful "consum" are doar 5 randuri, ceea ce nu prea spune lucruri bune despre volumul de date care s-a vrut a fi prezentat)

  • kiki, luni, 30.05.2011 15:00
    siguranta

    "Twingo poate fi configurat cu scaune spate culisabile individual, oferindu-le clienţilor posibilitatea de a renunţa fie la pasageri, fie la bagaje"- Nu faceti asta in timpul mersului

  • GsmWorld, luni, 30.05.2011 15:04

    Daca ar fi facut si o versiune cu 5 usi gen tripletii Aygo, 107, C1, ar fi avut si mai mult succes.

  • tzenu_bmw, luni, 30.05.2011 15:26

    turometru este extrem de bine pozitionat si foarte original........ volanul si schimbatoru de viteze sunt cam urate......in rest o masina cool..

  • Todish, luni, 30.05.2011 15:42
    Reclama Stalinskaya

    Bai frate ce enervanta este reclama aia la stalinskaya care apare tot timpu...

  • unckle, luni, 30.05.2011 16:23

    @Todish - apare asa ca sa o tii minte ... desi nu stiu cat de "convingatoare" va fi reclama la urmatoarea achizitie, ca poate avea efectul invers celui urmarit daca este prea enervanta :) .. da ce sa-i faci cu oamenii din publicitatea romaneasca - neamuri peste neamuri iar aia talentati sunt marginalizati ... deci?..cat consuma in realitate?

  • Sebastian Toma, luni, 30.05.2011 16:29
    @unckle

    După calculele noastre, am înregistrat un consum urban de 7.2 litri la sută într-un regim economic de rulare, cu aerul condiţionat în funcţiune. Cu două din cele 8 "liniuţe" de pe bord, am parcurs 120 kilometri în mediul urban într-un regim mixt de rulare. Deoarece ne-am bazat pe afişajul din bord (indicatorul de carburant), valorile de mai sus sunt empirice.

  • unckle, luni, 30.05.2011 16:48

    Thanks! :) o exprimare empirica a aparut si la testul cu Hyundai i10: "Practic, rezervorul are 33 de litri, divizaţi în 12 "liniuţe" pe bord. De dragul curiozităţii, cu o singură "liniuţă" poţi parcurge în jur de 35-40 kilometri, ceea ce se transformă într-o autonomie de cel puţin 360 kilometri." ... doar ca 12 liniute inmultite cu 35-40km dau vre-o 420-480km ca autonomie, luate asa "empiric" In cazul acesta, daca "eroarea" calculului empiric este undeva pe la (maxim) 10-20%, inseamna ca avem o masina cu un consum mai mult decat decent :) Cand mai faceti astfel de teste cu masini fara computer de bord, de ce nu mergeti si voi sa faceti un plin la inceput si unul la sfarsit? Ar putea fi obtinuta o cifra de consum destul de exacta, mai ales ca v-ati miscat numai in oras.

  • Sebastian Toma, luni, 30.05.2011 16:54
    @unckle

    Cu plăcere. În urma discuţiilor apărute la testul respectiv, am decis să renunţ la respectivele informaţii - utile pentru unii, irelevante pentru alţii. Ai înţeles greşit, nu am testat maşina doar în oraş. Testul de consum din "plin-în-plin" necesită ceva mai mult timp decât avem noi la dispoziţie pentru efectuarea testului. Tocmai de aceea, noi comparăm întotdeauna valorile declarate şi abia apoi vorbim de consumul înregistrat în cadrul testului nostru.

  • unckle, luni, 30.05.2011 17:05

    Plin in plin poti face si parcurgand 50km ... doar ca "eroarea" este ceva mai mare decat daca mergi pana golesti rezervorul. Cert este ca ar fi fost mult mai exact decat aproximarea dupa liniute ( iar daca masina are clasicele liniute electronice "Renault" aproximatia este mai mult decat grosolana). ma refeream la "Cu două din cele 8 "liniuţe" de pe bord, am parcurs 120 kilometri în mediul urban într-un regim mixt de rulare." ... de unde am dedus ca a-ti parcurs 120km in oras... Scuze de insistenta asupra partii cu consumul, dar la o astfel de masina este un punct "forte" ... sau nu. Parerea mea personala este ca omul care cumpara o astfel de masina se uita la consum mult mai mult decat cel care cumpara un A4 2.0tdi / 320d / C250 (am enumerat 3 masini economice si scumpe pentru ca viitorii lor proprietari au o situati financiara mult mai buna decat un viitor posesor de Twingo)

  • tzenu_bmw, luni, 30.05.2011 17:40
    @unckle

    cei cu tine omule??? vrei sa devi jurnalist auto...... insistenta de care dai dovada........nu cred ca are nevoie de scuze insa ar trebui sa te mai si opresti din a posta cate 4,5 sau 6 comentari la fiecare articol....... ma mir ca inca nu tiai deschis un site-auto personal unde cred ca numa tu ai avea dreptu la comenturi...... mai fa o pauza si esi afara si respira.....socializaeza.....

  • Vasi, luni, 30.05.2011 17:53
    @unckle

    Scrii mult si prost. Unii cu prea putina cultura auto te-ar putea lua in serios. Te dai tu "citit" , insa ideile aberante si repetatele greseli gramaticale te dau de gol... cica "a-ti testat", " a-ti parcurs" :)) omule, "ati" e vb auxiliar si se scrie fara cratima in contextul asta... Asta unu la mana... doi la mana... "liniutele" ce indica combustibilul ramas in rezervor e precisa si mult mai practica decat un ceas banal... si daca pare ca o "liniuta" tine mai mult decat alta, asta e pt ca rezervorul are o forma neregulata... nu inseamna ca nu indica bine... mai ai de invatat...

  • fny, luni, 30.05.2011 17:59
    Drept la exprimare

    tzenule, lasa omul sa se desfasoare si sa intrebe ce are pe suflet. De asta ii pusa facilitatea de comentarii la un articol.

  • unckle, luni, 30.05.2011 18:02

    Tzenule, nu am decat "ceva mai multe" comentarii decat tine pe AM, scorul fiind de 1200 la 800 pentru mine :), iar data de la care am facut contul este cam aceiasi cu data la care te-ai alaturat si tu "comunitatii". Faptul ca am pus 4 comentarii intr-un dialog cu AM nu cred ca ma face jurnalist ... este destul de greu sa stergi "inginer" de pe diploma sau "formatia profesionala". Din pacate, pentru astia legati de maini si de picioare in birou, si internetul este un mijloc de socializare - in plus, pe AM mai inveti cate ceva (cum ar fi ca Dusterul are reductorul inclus in treapta 1-a ... mi-e cam dor de colegul Semtex .. ma mir ca nu a aparut p'aici sa ... etc.). Acum sa nu crezi ca singura mea ocupatie este sa stau sa citesc AM si sa comentez tot ce misca - sunt ferm convins ca poti gasi pe AutoMarket.ro mult mai multe articole la care nu am spus nimic decat articole la care am spus ceva. Uite acum ma duc sa socialzez cu traficul dintre Stefan Cel Mare si Regie - afara ploua, distractie GARANTATA :)) bafta!

  • tzenu_bmw, luni, 30.05.2011 19:25
    @unckle

    nu am nimik cu tine nici cu alti de pe site..... si nu cred k conteaza care are mai multe comenturi...... pana la urma nu e nici un premiu de castigat....... numa bine.......

  • unckle, luni, 30.05.2011 23:23

    @ Vasi - am terminat liceul cu 5 la romana, pe linie dintr-a noua pana intr-a doispea :) ... ce sa-i fac nu le am cu gramatica... ma bucur ca ti-am dat ocazia sa scrii ceva ce ti-a umplut de bucurie seara. Cu siguranta imi esti superior din toate punctele de vedere, inclusiv gramatica si rezolvarea integralelor triple care definesc formele rezervoarelor Renault. Asta unu la mana. A doua la mana - ai tu sange in instalatia ta de geniu al gramaticii si integralelor triple sa pui pariu cu mine ca liniutele alea nu sunt ghidate de un amarat de plutitor de doi bani identic cu cele care ghideaza ceasurile banale ? . . . de parca pe Twingo de zece mii de euro se pun senzori supersofisticati care indica exact cati litri mai ai in rezervor, si fiecare liniutza indica exact 5 litri (40 de litri pe 8 liniute... hai ca o impartire stiu si eu). Da' ce stiu eu... ca doar fac parte din cei de dincolo de maretul zid al cunoasterii domeniului auto. A treia la mana: ce te face sa crezi ca ceea ce scrii tu este mai putin "prost" decat ce scriu eu :P ? @Tzenu_bmw - corect, nu castigam nimic .. aproape nimic. Spun "aproape" nimic pentru ca exista un mic castig - textul ala de mai sus care poate servi tuturor in momentul deciziei de achizitie (completat de acel 7,2 estimat de Sebastian Toma pe parcursul testului ;) )

  • LauCalin, marţi, 31.05.2011 03:04
    Twingo

    Ca deobicei, deliciul comentariilor il fac atacurile mai mult sau mai putin vizibile sau care "te ataca la orgoliu". Eu zic ca atata timp cat AM este un site auto generalist fiecare are dreptul sa creada ce vrea despre cine vrea. Conteaza insa modul cum o spune. Si revenind on topic, personal consider ca alaturi de tripletii PSA si Toyota, Twingo este cea mai buna alegere din clasa mini. Si asta pentru raportul pret/dotari (nu m-am referit neaparat la calitate, pentru ca asta ofera si Ka de exemplu, insa dotarea standard e mai slaba).

  • Serd, marţi, 31.05.2011 11:54
    E criza!

    Ati fost tot timpul criticati la capitolul consum. Acum insa sa nu cadem in extrema cealalta si sa nu mai comunicam nimic. De parca atunci cand vreti sa testati masina nu ati sti ca trebuie sa acoperiti si acest aspect. Sau la un test de asta de-al vostru faceti doar poze si ii verificati doar acceleratia si viteza. Asa cum aveti pretentia ca lumea sa acceseze site-ul vostru si sa va citeasca randurile cred ca aveti si obligatia ca ceea ce transmite-ti sa fie corect. Asa ca la un test oarecare puteti sa va riscati si voi sa faceti un plin"ochi",sa va faceti treaba cu ea si la sfarsit sa anuntati si voi o cifra de consum cat de cat acolo,cu specificatia daca masina era sau nu in perioada de rodaj in functie de km. Nu puteti ca si site respectabil sa vii cu aberatii de genul liniutelor din bord.O liniuta se poate stinge imediat sau mai poti parcurge un oarecare nr. de KM.

  • eu, vineri, 10.06.2011 16:05
    ARE 5 STELE

    De unde ati scoso voi pe asta cu 4 stele desteptilor -si la top gear au busit twingo cu un volvo vechi si au zis ca are 5 stele

  • adnrei, luni, 26.11.2012 14:18

    Incearca euroncap.com si apoi comenteaza