Renault Megane Sport Tourer

1.5 dCi 110CP Aut GT Line

Motor / Transmisie

3.5

Motorul diesel de 1.5 litri aflat sub capota acestui Megane ST facelift este deja un propulsor arhicunoscut. Este una din multele versiuni ale motorului 1.5 dCi Renault, motor care se află în dotarea multor modele din grupul Renault. De la Dacia Logan şi până la Duster şi Lodgy şi apoi Renault Clio şi Megane. A venit în diverse versiuni de putere, dar una dintre cele mai populare este cea de 110 CP. 

Cei 110 CP sunt dezvoltaţi la 4.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 240 Nm la 1.750 rpm. Este un motor cinstit, dar care are deja o vârstă. Noul 1.6 dCi vine puternic din urmă. Este zgomotos la turaţii mari şi necesită ceva mai mult rafinament. Atu-ul său este însă un cuplu suficient de mare la turaţii joase şi un consum mai mult decât ok. 

Partea mai interesantă vine la capitolul transmisie. Renault şi-a dotat modelul Megane cu noua cutie de viteze automată cu două ambreiaje numită EDC. Acest tip de transmisie automată poate fi asociat doar cu motorul 1.5 dCi de 110 CP şi este disponibilă pe modelele Megane şi Scenic. 

EDC-ul se doreşte a fi DSG-ul lui Renault, dar francezii mai au încă de lucru. Cutia este un mare pas înainte faţă de o transmisie automată clasică, dar ar trebui sa schimbe cele şase trepte din dotare fără ca cel de la volan să sesizeze acest lucru. În cazul cutiei EDC, schimbările de treaptă sunt sesizabile în modul automat, uneori dând senzaţia că sistemul ezită înainte de a decide dacă treapta trebuie schimbată. În mod manual, treptele pot fi schimbate prin intermediul levierului, dar între momentul acţionării levierului şi schimbarea efectivă de treaptă există un o întârziere sesizabilă. Partea bună e că Renault este pe drumul cel bun, şi probabil următoarea generaţie a cutiei EDC va remedia aceste mici imperfecţiuni. 

  • Opinie, miercuri, 24.10.2012 20:11

    Un test de n-ar mai fi. E facut la repezeala si nu atinge deloc esenta masinii. Iar 3.5 stele la design pt cel mai frumos break din clasa compacta... dovedesc cat de subiectivi sunteti cand e vba de Renault

  • antonny, miercuri, 24.10.2012 21:44

    @opinie daca masina asta e frumoas atunci HYUNDAI I40 CW e magnifica

  • Camicaze, miercuri, 24.10.2012 22:05

    @Samba.In primul rand imi place cum ai clasat tot si ca este adevarat ceea ce spui.Sper ca din comentariul tau sa inteleaga multi.Desii se vede clar ca cei cu TDI puteau sa iti dea atatea voturi negative.Se pare ca va feriti de adevar fratilor,treziti-va,are dreptate baiatul acesta.Iti respect comentariul @Samba! Va pupa Camicaze dragilor.

  • Get real, miercuri, 24.10.2012 22:05

    Mascariciul "Chuck Norris" si "Samba" sunt una si aceeasi persoana.

  • slVW_83, miercuri, 24.10.2012 22:35

    @ Samba Cu toate ca detin un TDI de ultima generatie, deci commonrail, iti dau dreptate 100%!!! Folosesc masina cu motor Diesel DOAR pentru deplasari lungi, de cel putin 100 KM. Pentru frecusul cotidiano-urban folosesc o masina dotata cu celebrul dar fiabilul 1.4 MPI. Daca unii ti-ar citi comentariul cu atentie ar invata ceva util, e chiar foarte pertinent!

  • antonny, miercuri, 24.10.2012 22:41

    @slVW_83....crezi ca o sa invete o parte din oamenii ca nu are ce cauta un diesel in oras??? .......

  • dan_grc, miercuri, 24.10.2012 22:46

    @slVW_83 Daca era un articol diesel vs benzina, cu avantaje si dezavantaje, ar fi fost un comentariu pertinent, asa este, dar cum nu este si el incepe cu injectoarele de la Logan, atunci este un comentariu impertinent. Si ca sa fiu si la subiect...@Opinie, nu cred ca mai este cel mai frumos break din clasa, era, Astra break eu zic ca este mai frumos din orice unghi.

  • LauCalin, joi, 25.10.2012 00:18

    O masina care costa mult, insa daca analizezi pretul oferit de concurenta cu un motor similar si dotari asemanatoare pretul nu mai e asa mare. Un lucru caracteristic Renault, lucru care nu e rau deloc. Masina asta a demonstrat ca Renault a invatat din greselile trecutului in privinta fiabilitatii, asta referitor la ce spunea Mafia. Cred ca cel mai mult masina asta renteaza sa o cumperi la mana a doua, cu 2-3 ani vechime si vreo 50-60 000 de km, care e aproape la jumatate de pret. Asta e, un romb argintiu nu are aceiasi valoare la un "W argintiu sau un oval albastru. Pacat.

  • Raul, joi, 25.10.2012 09:36

    Masina e superba, iar interiorul te unge pe suflet. Excelenta pentru familie:)

  • ., joi, 25.10.2012 09:48

    Din cauza saraciei accentuate din tara noastra de aici si prezenta mare a daciotilor. Fiind o natie neevoluata, daca unu a zis ceva de prima ta masina sau actuala chiar daca e din familie automat primeste o cazma in cap cum adica sa zica el ca tu ai luat un cazan . Eu am vazut articolul legat de vanzari si cam stiu pe unde se afla "meganu" concluzie => mult prea apreciat, cu siguranta nu merita.

  • eee, joi, 25.10.2012 10:34

    @LauCalin: ar trebui sa iei in considereare ca o persoana care isi cumpara motorul asta face multi km. la 2-3 ani eu ma astapt la cel putin 150 000 daca o aduci din germania sau franta. de obicei o sa o cumperi cu mai putin de 180 000, pt ca la km astia se schimba mai multe kituri la ea, si pregatesti macar vreo 500 de euro sa bagi in ea. eu cand am facut chestia asta am mai bagat 1000. si trebuie sa iei in considerare faptul ca dupa inca vreun an - doi ai o masina cu peste 200 000 km pe care nu o mai cumpara nimeni si o dai pe doi euro. motorul asta tine f bine si la peste 200 000, dar eu as recomanda, daca poti, sa o cumperi noua. daca nu iti permiti, ce ai zis tu e solutia perfecta, eu am facut si asa, si apoi am cumparat si noua. ambele variante sunt ok, numai ca masina noua se simte mai puternica decat cea veche, desi au pe foaie aceiasi cai. dpdv financiar, calculat, am pierdut un pic mai mult la masina noua pe acelasi interval de timp (4 ani), aprox 1000 de euro. la masina noua dai banii la inceput, la cea second pe parcurs, ceea ce e mai usor, mai ales daca ai un nenea de incredere si ieftin cu mecanica sa iti mai schimbe una-alta. Sper ca experienta mea sa fie cuiva de folos.

  • MV, joi, 25.10.2012 10:37

    @. Mai punctulet, primul semn ca fugi de responsabilitate e ca nu te semnezi. Nu vrei sa ti se raspunda, dar eu o s-o fac pentru ca meriti sa fii trimis acolo unde-ti treci numele. Asadar... cum ramane cu prejudecatile prostesti pe care tu le afisezi cu atata mandrie? In primul rand Megane nu este o masina bine vanduta numai in Romania (o tara populata de cercopiteci in opinia ta, evident tu fiind singurul specimen dintr-o rasa superioara de vita nobila) , ci si in restul Europei civilizate -Europa de Vest - acolo unde face volume importante. Megane se mentine constant in top 3 preferinte pe segment, fiind luni in care se vinde mai bine chiar decat Astra sau Focus. Revenind la tara bananiera numita Romania (repet: este opinia ta, nu si a mea... nu-mi plac oamenii care-si plang de mila si se biciuiesc si se autostigmatizeaza permanent) , trebuie mentionat ca Megane ST e cel mai vandut break compact. O vezi, o placi, o conduci, o cumperi. Multi insa nici nu se deranjeaza s-o vada, daramite s-o conduca. Prefera sa dea comentarii idioate pe automarket.

  • Pana, joi, 25.10.2012 22:36

    A zis MV referitor la semnaturi. Ce mi-e un punct, ce mie "io", ce mi-e xss, ce mi-e un vechi amic Carlos. Aveti in comun pasiunea si fata de Renault si modul cum va spuneti parerile. Aceiasi aroganta si (exact) acelasi limbaj. Parerea mea e sa incercat sa aveti "toti 3" limbajul vostru propriu. Cam bate la ochi. Ma rog. Ia arata-mi si mie topurile alea unde Megane Estate se vinde mai bine decat Opel Astra sau Focus. Nu de alta, dar eu nu am gasit. Si cica: http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-continua-sa-fie-cel-mai-vandut-model-din-europa-47443.html Deci nu se vinde mai bine nici versiunea hatchback care e mai accesibila si in general asemena caroserie are vanzari mai mari decat un break. Dar sa ne intelegem: asta nu inseamna ca are vanzari slabe, insa nu trebuie sa exageram. Si apropo, oricum o dai Megane se vinde foarte bine in Romania si datorita pretului mai mic si dotarilor mai bune decat concurenta, mai ales germana. La 15000 de euro iti permiti un Megane puternic cu dotari bune sau un Golf VI cu motor mai slab si dotari mai putine. Mai pune in balanta si garantia oferita de fiecare si trage linie.

  • mog, vineri, 26.10.2012 11:45

    desi nu sunt fan renault, nu pot zice ca nu e interesanta. ca pret e sub concurenta la care aspira ei (vw, opel, ford), dar e batut de cruze, sau hyundai-kia. acum alegerea tine de gusturi si de preferinte...un break de obicei e ales de oameni fara mari pasiuni auto, care cauta doar cel mai bun raport calitate pret la o masina, avand nevoie de spatiu suplimentar la interior. noi nu prea avem cultura breakului, prin alte tari e altfel...

  • MV, vineri, 26.10.2012 13:38

    Nu exista Megane Estate in 2012. Exista Sport Tourer. Esti pe dinafara. Plus ce nu pricepi tu e ca cifrele de vanzari nu se dau separat in functie de caroserie (hatchback, break etc) , ci cumulat pe denumirea modelului. Industria auto e inca o mare necunoscuta pentru tine. N-ai nicio treaba, totusi te bagi in seama... in consecinta, de ce sa nu tratam prostii cu aroganta? Scriam de tari civilizate da: http://bestsellingcarsblog.com/2012/10/22/belgium-9-months-2012-golf-megane-and-scenic-on-top/ http://bestsellingcarsblog.com/2012/10/02/spain-september-2012-worst-ever-recorded-month/ http://bestsellingcarsblog.com/2012/07/14/slovenia-june-2012-renault-megane-hits-highest-ever-market-share/ PS: Renault Romania oferea standard 4 ani garantie cu mult timp inainte sa-si schimbe Vw oferta si sa scumpeasca masinile.

  • Mihai, vineri, 26.10.2012 20:24

    @Dragos Baltateanu Eu am condus un Megane cu EDC si schimbarea treptelor e insesizabila. Poate sunt eu mai nesimtit si voi niste finuti, insa chiar si asa opiniile voastre nu corespund cu multe din opiniile presei internationale mult mai versate.

  • Pana, vineri, 26.10.2012 20:52

    Mda, chestia asta Sport Tourer este o chestie specifica Renault. Asa cum Audi isi denumeste brak-urile Avant sau BMW, Touring. Si tot ce nu intelegi tu este ca una e sa fii in top la vanzari la nivelul unei tari si alta e sa fii la nivel de continent. Sa fii undeva sus la nivel de continent inseamna vanzari bune si foarte bune pe mai toate pietele. Ori chestia asta nu prea se aplica in cazul lui Megane. Pe mult mai multe piete Golf este mult mai sus la vanzari si asta se vede in clasamentele de vanzari pe continent, cum iti spuneam mai sus. Iar faza cu garantia... este tot o chestie de marketing. Dar tu sa nu ma crezi, bine? Exemplu: crezi tu ca daca Kia si Hyundai aveau garantie in Romania ca Renault, Ford sau VW vindeau atat de bine? Mai gandeste-te (tine cont si de preturile lor). Si apropo, cu tot cu garantia de 4 ani in Romania si cu dotarile si motorizarile cel putin la fel de bune ca VW, Renault nu mai e pe primul loc la vanzari. Tu nu intelegi ca imaginea lui VW este mai buna si asta vinde foarte mult. Si ca ii faci fata vii pe piata cu niste chestii: gen preturi mai mici, dotari mai multe, motorizari mai puternice, garantie la fel sau mai mare, oferta de finantare cat mai avantajoasa pentru cat mai multi, toate la un pret mai mic fata de concurenta. Apropo, cat garanteaza Renault caroseria lui Megane impotriva coroziunii? Iti inteleg intentia de a apara o marca pe care o apreciezi. Dar asa cum are si avantaje (foarte clare) asa are si slabiciuni. ca orice marca dealtfel, fie ca e Dacia, fie ca e Bentley. Incearca totusi sa fii mai echilibrat, ca nu suntem chiar niste habarnisti. Evident, tu acuma vei crede ca am ceva cu Renault si o spun cu aroganta, cu toate ca nu te-am jignit cum ai facut-o tu mai sus. ;)