Renault Megane RS

Motor / Transmisie

4.5

În 2010, conduceam noul Renault Megane RS. Pe atunci, avea 250 CP şi eram încă marcat de experienţa trăită la bordul lui Focus RS. Mi-a plăcut, dar nu eram dat pe spate. Între timp, caii de sub capotă au făcut pui, iar herghelia are 15 capete în plus. Aşadar, 265 CP pe puntea faţă, comandaţi de piciorul drept şi struniţi de un diferenţial cu alunecare limitată - aferent şasiului Cup. Să nu plecaţi de la dealer fără el!

Nu-i cel mai puternic din segment, dar parcă nici nu mai contează. Îşi face treaba în fiecare treaptă chiar şi pe modul normal, iar modul sport dezlănţuie ca la carte cei 265 CP. Sigur, ar fi fost fenomenală o versiune de... 300 CP, să zicem. Dar lăsăm asta în mâinile tunerilor. Ştim că se poate, dar dacă 265 CP au fost suficienţi pentru locul 1 pe Nurburgring la tracţiune faţă, avem încredere în produsul celor de la Renault Sport.

Spre deosebire de alte modele sport, la care pedala de ambreiaj este tare ca piatra şi îţi provoacă febră musculară la gamba piciorului stâng, Megane RS are o pedală mai moale, care conferă feeling exact cât ai nevoie să faci o lansare, fără să te omoare când mergi bară-la-bară, cum o să faci în majoritatea timpului petrecut în oras. Timoneria este destul de scurtă şi precisă, nefiind nici ea un calvar pentru confortul şoferului sau pentru rapiditatea în manevrare. Cu toate acestea, nu putem să nu ne întrebăm o chestie: de ce nu fac băieţii de la Renault o timonerie atât de bună pentru toate manualele din gamă?

  • CT82, vineri, 06.07.2012 16:11

    O masina de vis ce ar trebui s-o vedem mai des pe soselele patriei.

  • zolt, vineri, 06.07.2012 16:12

    Ce tare e scrumiera aia de logan.Interiorul e o mizerie.....

  • f, vineri, 06.07.2012 16:20

    absolut geniala!!!respect Renault Sport!!!

  • Autofan, vineri, 06.07.2012 16:25

    Mie nu-mi place cum realizati testele. Sunt destul de superficial facute. Performantele se rezuma numai la 0-100 si viteza maxima. Parca sunteti copii... "moama cat baga maxim?" Cea mai rapida masina cu tractiune fata ar fi trebuit sa ia 5 stele la Performante si Tinuta de drum. Test prost realizat. O sa caut alte repere in presa internationala.

  • ., vineri, 06.07.2012 16:29

    exceptand scaunele recaro, interiorul este jalnic, demn de nivelul anilor 2004-2005.

  • @., vineri, 06.07.2012 16:57

    Poate si urci data viitoare intr-un Megane RS. Materialele sunt de calitate, iar consola centrala finut lucrata. Este o ambianta sport cu cusaturi excelente, pedalier din aluminiu si volan cu piele perforata placut la atingere. Instrumentele de bord specifice RS dau si ele o nota de calitate.

  • Sharks, vineri, 06.07.2012 17:30

    @. (cred ca reprezinta IQ-ul lui) Daca asta e tot ce ai inteles tu din "filozofia" Renault Sport, du-te linistit la "cocosatul" sau "ursuletul"* tau din 1996 toamna. Pana la urma urmei, daca nu e, nici Dumnezeu nu cere... ----------------------------- *Pasat b5 sau 316/318i, pe intelesul tuturor

  • Mircea, vineri, 06.07.2012 17:45

    Ati scris cam aceleasi lucruri din testul trecut , iar punctajul este identic (de la punctajul motor/transmisie pana la design) deci ati facut acest test degeaba , mai bine faceati cu alta masina

  • ScorpyonVAG, vineri, 06.07.2012 18:25

    O masina care isi merita banii. Face de 2 ori mai bine treaba decat un tractor cu 115cp sau 180cp cu 30-50.000euro care au mai fost testate pe aici.

  • unckle, vineri, 06.07.2012 18:30

    nu mai zi de stele Michelin ca or sa inceapa romanii sa se intrebe cate stele au Fulda, Debica si Matador ;) @masina - mai rar asa ceva, cu siguranta este o masina excelenta (cu minusul de a avea multe treburi pe la interior mostenite de la masina de serie). ia sa-i vezi acu pe google cum cauta ei ce-i aia stele michelin si vine sa-mi zica ei doua ca sa ma invat minte :))

  • Ionut.M, vineri, 06.07.2012 19:38

    Este prost spus RS facelift, este o versiune de 256 CP a RS-ului normal care este denumita simplu de catre Renault, RS 256. Si ati reusit inca o data sa oferiti un test tampit. La faze de genul: "Imposibilitatea comandării farurilor adaptive...". Cum poti spune ca este un minus una din cele mai inutile dotari de pe o masina, un cacat de fitze care nu ajuta la nimic. Se presupune ca testati masini, nu ca prezentati brosura producatorului. Sunteti chipurile "experti" care au pareri si stiu multe despre masini si trebuie sa stiti ce conteaza la o masina, ce dotari nu are rost sa le iei si cate si mai cate pot spune...

  • Ionut.M, vineri, 06.07.2012 19:40

    RS 265 - m-am grabit putin, in fine...

  • AndreiRN, vineri, 06.07.2012 21:07

    O masina de performanta la un pret ridicol de mare. Garantia este de 7 ani?

  • MPS, vineri, 06.07.2012 21:54

    masina per ansamblu este "misto" cu toate ca interiorul cred ca e cel mai prost din clasa ei cu buton de bricheta demn de dacia 1410 :)))) nu pot sa cred ce materiale penibile au folosit la interior, nu poti alege un model cu navi la 30 de mii de euro , adica pe modelul anterior se putea si pe asta nou nu. Nu inteleg asemenea prostii facute de Renault. In fine acum asteptam testul cu noul Astra J OPC.

  • piphut.com, vineri, 06.07.2012 22:33

    Eu am stat in astfel de masina si am dat cateva ture. Va recomand voua celor care scrieti aiurea. Problema nu e interiorul, care oricum e superior unui Megane in haine civile, iar Megane-ul normal are materiale de calitate, aspect recunoscut si de Automarket in alte teste :"Francezii au incercat sa combine un design conservator, sobru si de bun simt, cu materiale de calitate, placute la atingere." Problema sta in dificultatea unor jurnalisti de a percepe subtilitatile unei masini ca Megane RS. Dovada depunctarea injusta la performante si tinuta de drum, dupa cum scrie cineva mai sus. Dar deh, nu toti au talentul unui Tiff Needell sau Chris Harris. Legat de interior, afirmatiile mele sunt sustinute si de restul presei auto. In testul facut ieri de Top Gear cu Megane RS se specifica clar: "Interiorul este bine legat, materialele sunt bune, totul se simte ferm și la locul său."

  • unckle, vineri, 06.07.2012 23:05

    @Automarket - gasca de loganisti face "ravagii" in aplicarea corectitudinii in afisarea comentariilor :)) ... mai sus apar 5 comentarii "vizibile" si 9 care au deranjat orgoliul :)) ... este foarte util sistemul, recunosc ... sunt insa curios cand o sa recunoasteti si voi ;) cine stie, cand o sa recunoasteti si voi ca-i un sistem belea poate o sa bagati si o liniuta in codul paginii pentru ca manutele sa nu apara decat celor logati ;)

  • kretzoooo, sâmbătă, 07.07.2012 09:16

    cea mai proasta idee ati avut-o sa ascundeti comentariile negative

  • C-G-C, sâmbătă, 07.07.2012 09:32

    Nu stiu ce este scris in drive-test sau cum este scris, pt ca pe AM eu nu citesc decat review-urile scrise de Mircea, dar stiu cu siguranta ca masina asta este bulletproof si numai habarnistii in domeniul auto vor avea ceva de comentat. Interiorul este exact ce ar trebui sa fie la o masina sport, cu materiale de o calitate buna, simplu si eficient. @AndreiRN, cred ca ti-am spus in mai multe randuri... esti un navleg! Cauta garantia de 7 ani la tigai, masinile in general au 3. Insa eu pana acum nu am vazut tigaie care sa fie nr. 1 pe Nurburgring, nici macar aia "magica".

  • unckle, sâmbătă, 07.07.2012 11:26

    Excelenta, cea mai buna masina sport cu tractiune fata.

  • LauCalin, sâmbătă, 07.07.2012 14:11

    Masina asta e unul din motivele pentru care apreciez Renault. Faptul ca are un buton Sport amplasat cam ciudat cred ca compenseaza cu alte lucruri mai importante, precum sportivitate si latura practila la un pret (mult) mai mic decat la concurenta directa. Ionut, poate ca daca s-ar oferi un Logan asemanator cu Megane-ul asta ai fi multumit. Insa sansele sunt aproape nule sa se intample asta.

  • adi, luni, 09.07.2012 13:47

    per total o masina excelenta, care face banii. INSA are un minus, designul plansei de bord. Cred ca se putea lucra ceva mai bine acolo. vezi Renault Laguna Coupe..unde modificarile nu sunt notabile dar au efectul scontat! Nu contest scaunele care sunt excelente, nu constesc calitatea materialelor folosite pentru ca se vede ca sunt in regula, ci doar desenul plansei care nu este demn de finetea frantuzeasca a anului 2012. Volanul cred ca putea fi ceva mai sportiv.

  • Bloodrave, luni, 09.07.2012 13:49

    Problema este ca multa lume confunda divizia Renault Sport cu Renault-urile obisnuite. De ceva vreme buna Megane RS e printre cele mai , daca nu cel mai, rapid fwd pe nurburgring si asta spune multe.

  • doar atat cat poti sa minti?, luni, 09.07.2012 14:04

    ersiunea de 265 CP mi-a adus un consum situat între 9.5 şi 13 litri la sută, obţinut în timpul săptămânii, la ore obişnuite de circulaţie. Mai mult decât atât, am obţinut această valoare cu instalaţia de climatizare pornită şi reglată pentru caniculă. .....mai ziceti ca si cu AC pornit... hai ma

  • Liviu_, luni, 09.07.2012 14:25

    @adi , designul bordului e o chestiune de gust. Mie imi place.

  • LUCCI, marţi, 10.07.2012 22:41

    Inainte sa citesc testul pe site, am facut un pariu cu un amic pt. punctaj; fiind Renault am pariat pe minim 4.4 Si am castigat. ,,E cea mai rapida la Nurburgring...bla,bla'' Asa, si? Spuneti ca e super ar sa aiba sa aiba optiunea ,,sasiu-cup'' si alte cele ducandu-i pretul la 31000.Cu atatea variante la preturi apropiate ....ma suzati!

  • anti-prostie, joi, 12.07.2012 19:14

    @LUCCI , asta ai inteles tu? ca sasiul Cup ii duce pretul la 31000 euro?! ai citit de te-ai prostit ! Pretul la oferta e 24.100 euro la care se dauga 2.300 euro sasiul Cup pt cine doreste. Asta duce la un total de 26.400 euro. Are 1400 euro discount, se specifica clar in test! Vrei credibilitate? Fabuleaza mai putin!

  • Ingerul Negru, marţi, 17.07.2012 12:48

    De obicei critic Renaulturile...de serie,mai putin Clio-ul nou pe care nu l-am condus. Insa, cand vine vorba de seria RS...jos palaria. Sa bati Focus RS pe circuit cand ala are cu cateva zeci de cai mai mult nu e la indemana oricui. Si apoi...daca ar fi asa, pe nesimtite, as zice, dar masina asta e o explozie de putere si adrenalina. As merge mai departe si as spune ca toti cei care au ceva impotriva ei nu realizeaza ca problema e intre scaun si volan! Am mers cu Megane RS, e cu totul altceva fata de varianta de serie. Tot comenteaza unii de interior.Stati linistiti, interiorul este fix atat de bun incat sa aiba si discretia necesara unuia care nu cauta opulenta ci vrea sa simta si masina si performanta ei.

  • sdg, joi, 10.01.2013 11:01

    totusi de ce lumea nu cumpara masina asta de 26000 euro? si isi iau tdi/tsi 4x4 dsg?