Renault Megane facelift

1.2 TCe 130CP Aut GT Line

Interior

4.0

Megane nu a primit schimbări majore la interior odată cu al doilea facelift din carieră. Echiparea testată de noi este GT Line, deci vârful gamei Megane, ceea ce înseamnă apogeul dotărilor pe care le poate primi o compactă de la Renault în 2014. La fel ca fraţii săi mai mici sau mai mari din gama Renault, Megane primeşte sistemul multimedia R-Link. Acesta vine cu afişajul său tactil de 18 centimetri pe diagonală şi cu interfaţa sa de comandă cu joystick.

Pe lista de schimbări, pe lângă introducerea respectivului joystick, amplasat lângă maneta schimbătorului de viteze, enumerăm şi noul finisaj cromat al ornamentului triunghiular aşezat în partea inferioară a volanului şi noul radio, care renunţă la butonul de volum defazat (cum era acesta), de dimensiuni mici, în favoarea unei interfeţe mai simple şi mai uşor de folosit.

Locul oferit pasagerilor din spate este suficient pentru trei adulţi. Dacă bancheta din spate este ocupată de două persoane, acestea sunt răsfaţate cu două suporturi de pahar, ceea ce nu putem spune despre ocupanţii locurilor din faţă, care au la dispoziţie un singur suport de acest gen. În caz că vă place şi muzica şi cafeaua şi vreţi să vă bucuraţi de amândouă simultan, o să fie greu, căci suportul de pahar este montat foarte aproape de mufa USB, deci veţi avea nevoie de un stick microscopic şi veţi putea să savuraţi cafea doar din pahare mici şi medii.

Revenind la lucrurile pozitive, scaunele din faţă sunt comode şi oferă un suport lateral foarte bun. Toate materialele de la bord par să fie la fel ca înainte, în registrul cu care ne-a obişnuit Renault Megane III, adică în media segmentului şi fără surprize pozitive sau negative. Portbagajul are 405 litri, depăşit doar de cei 408 litri ai lui Citroen C4.

  • gogu, marţi, 20.05.2014 13:25

    pana la urma, are start-stop sau nu? la Tehnologie spuneti ca ar avea

  • LauCalin, marţi, 20.05.2014 14:07

    Daca tinem cont de vechimea pe piata a acestei masini, punctajul este unul foarte bun. Slabiciunile acestei masini par a fi datorate varstei. Trebuie tinut cont si de faptul ca mai toata concurenta are modele compacte mai recente.

  • Nicu din Iasi, marţi, 20.05.2014 14:07

    mai oameni buni sa va spun si eu parerea mea! Eu niciodata nu mi-as cumpara o asa masina.Si sa va spun si de ce, in primul rand asta nu e limuzina! E o buburuza! Limuzina e un Alfa 166.Aia arata a masina! Apoi de ce sa imi iau un 1.2? Mai bine un 3.2 V6 de la Alfa.Asta da motor nu cutie de chibrit de 1.2!!! Doamne ce am ajuns sa cumparam masini

  • Andy, marţi, 20.05.2014 14:38

    Destul de ciudata alegerea realizarii celui de-al doilea facelift in detrimentul unui model nou, mai ales ca probabil ca inca cel putin 2 ani nu vor lansa Megane IV. Motorizarea este performanta iar lipsa start@stop nu mi se pare un dezavantaj decat pe hartie pentru ca, in conditiile traficului bucurestean de exemplu, un sistem start&stop scade mult fiabilitatea unor componente (bine e adevarat ca sistemul poate fi oprit de sofer). Lipsurile ergonomice (gen pozitionarea mufei USB sau a faptului ca nu exista butoane pentru cruise control pe volan) sunt specifice Renault si par intr-adevar stupide pentru un model 2014 (cand si producatori mai fara pretentii pe piata europeana gen Kia sau Chevrolet stau mai bine la acest capitol de cel putin 2-4 ani). Ca model se adreseaza pietei vestice pentru ca in est Fluence-ul e preferat de catre consumatori datorita versatilitatii mai mari. La nivel european nu se va vinde mai bine decat Golf VII, Focus sau Peugeot 308 si s-ar putea ca si Cee'd sa-i ofere o surpriza.

  • ShelbyV8, marţi, 20.05.2014 15:01

    @Nicu din Iasi Eu cred ca numai Rolls Royceu' e limuzina. Sa aiba motor de 6 litri cel putin. Sa se stie cine e bo$$u'. Alfa de care zici e o trotineta. Daca nu ai Rolls degeba.

  • P&T, marţi, 20.05.2014 16:15

    Decat un cazan spart si gaurit de vreme ca 166 as cumpara oricand acest megan.

  • eee, marţi, 20.05.2014 17:13

    decat orice cazan spart si fumegand ulei , mai bine si un logan nou. fie el si chel.

  • And, marţi, 20.05.2014 18:49

    Groaznic de scump.

  • TC1900, marţi, 20.05.2014 21:25

    mai cumpara cineva asa ceva ?? nu prea am mai vazut prin buc meganuri noi

  • LUCCI, marţi, 20.05.2014 21:34

    ,,Locul oferit pasagerilor din spate este suficient pentru trei adulţi''-Revin si va acuz de subiectivism in cazul Renaulturilor. Am condus un astfel de model la sfarsitul lui aprilie,la un drive organizat de dealerul local.A fost criticata si de Tudor Bratu la emisiunea de profil de pe TVR1 si-i dau dreptate: spatiul in spate este foate redus, pt. pretentiile clase si in comparatie cu ceilalti competitori!!Insa, ca de obicei, ne spuneti ca e loc suficient pt. trei adulti.Minciuna, doar daca nu cumva sunt coreeni ori vietnamezi.Daca era vorba de alta marca....nici nu comentez. Sa ne intelegem, Megane este ok ca masina, mi-a placut tinuta de drum, raspunsul motorului, antifonaea, scaunele feta sunt belea, dar nu ne mai aburiti cu ...obiectivitatea in cazul votarii firmei frantuzesti!

  • mog, vineri, 23.05.2014 12:12

    adevarul e ca Tudor Bratu e si o mare somnitate in teste auto. nu zic ca n`ai dreptate, dar aia 2 sunt niste maimutoi opariti.

  • mog, vineri, 23.05.2014 12:39

    pardon, somitate*

  • va spun, sâmbătă, 24.05.2014 02:26

    Eu sunt in italia , iar dupa fiat si lancia, masinile frantuzesti predomina. Scenicul pe taxi e de altfel foarte des intalnit. Citroen vinde bine si el. Megane-ul n-am auzit sa fie vorbit decat de bine.

  • @va spun, duminică, 25.05.2014 17:10

    daca ai scris cu i, mic, probabil ca esti din ... Mica Italie, nu? ar trebui sa fie numai limuzine pe acolo :)