Renault Megane facelift

1.2 TCe 130CP Aut GT Line

Consum

4.0

Lipsa sistemului Start-Stop penalizează modelul franţuzesc la consumul de carburant, fie că vorbim despre valorile obţinute în ciclul standard de testare, fie că vorbim despre rezultatele din lumea reală. Compacta de la Renault are un consum mediu declarat de 5.6 litri la sută în compania motorizării şi transmisiei testate.

Omologul său din gama Volkswagen Golf, echipat atât cu tehnologie Start-Stop, cât şi cu sistem de dezactivare a cilindrilor, vine cu un consum mediu de 4.7 litri la sută, deşi are 10 CP în plus. Sistemul Start-Stop face minuni şi pentru Seat Leon, o versiune de 1.8 litri echipată cu transmisia DSG cu 7 trepte având un consum cu 0.1 litri la sută mai mare decât cel al Megane-ului testat, pe când Leon 1.2 TSI DSG anunţă un consum mixt de 4.8 litri la sută. La egalitate cu Megane 1.2 TCe EDC stă, în mod ironic, Mazda3 G120 AT6, o compactă cu automată convenţională şi motor 2.0 aspirat, dar care are un sistem Start-Stop avansat, care îi aduce acelaşi consum mixt.

Modelele care obţin un consum mai ridicat decât Megane-ul din testul nostru sunt Auris 1.6 CVT (5.7%), Focus 1.6 PowerShift (6.4 litri) Astra 1.4 Turbo (6.6 litri la sută), i30 1.6 GDi (6.7 litri) şi C4 1.6 VTi 120 (6.9 litri). În apărarea lor, Auris, Focus şi i30 au motorizări aspirate, iar majoritatea modelelor din acest grup vin cu CVT-uri sau cu automate convenţionale, excepţie fiind Focus. Odată cu facelift-ul lui Focus, modelul va primi transmisia PowerShift şi cu motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP, ceea ce ar putea să-i aducă lui Megane TCe EDC un nou concurent serios la acest capitol.

În cadrul testului nostru am obţinut un consum urban de 8.4 litri la sută. În afara oraşului, consumul înregistrat a fost de 6.7 litri la sută, pe când pe autostradă acesta a fost de 7.4 litri la sută la 130 km/h şi 2.800 rpm. Valorile prezentate sunt obţinute într-un stil de condus economic, dar fără a renunţa la confortul asigurat de sistemul de climatizare.

  • gogu, marţi, 20.05.2014 13:25

    pana la urma, are start-stop sau nu? la Tehnologie spuneti ca ar avea

  • LauCalin, marţi, 20.05.2014 14:07

    Daca tinem cont de vechimea pe piata a acestei masini, punctajul este unul foarte bun. Slabiciunile acestei masini par a fi datorate varstei. Trebuie tinut cont si de faptul ca mai toata concurenta are modele compacte mai recente.

  • Nicu din Iasi, marţi, 20.05.2014 14:07

    mai oameni buni sa va spun si eu parerea mea! Eu niciodata nu mi-as cumpara o asa masina.Si sa va spun si de ce, in primul rand asta nu e limuzina! E o buburuza! Limuzina e un Alfa 166.Aia arata a masina! Apoi de ce sa imi iau un 1.2? Mai bine un 3.2 V6 de la Alfa.Asta da motor nu cutie de chibrit de 1.2!!! Doamne ce am ajuns sa cumparam masini

  • Andy, marţi, 20.05.2014 14:38

    Destul de ciudata alegerea realizarii celui de-al doilea facelift in detrimentul unui model nou, mai ales ca probabil ca inca cel putin 2 ani nu vor lansa Megane IV. Motorizarea este performanta iar lipsa start@stop nu mi se pare un dezavantaj decat pe hartie pentru ca, in conditiile traficului bucurestean de exemplu, un sistem start&stop scade mult fiabilitatea unor componente (bine e adevarat ca sistemul poate fi oprit de sofer). Lipsurile ergonomice (gen pozitionarea mufei USB sau a faptului ca nu exista butoane pentru cruise control pe volan) sunt specifice Renault si par intr-adevar stupide pentru un model 2014 (cand si producatori mai fara pretentii pe piata europeana gen Kia sau Chevrolet stau mai bine la acest capitol de cel putin 2-4 ani). Ca model se adreseaza pietei vestice pentru ca in est Fluence-ul e preferat de catre consumatori datorita versatilitatii mai mari. La nivel european nu se va vinde mai bine decat Golf VII, Focus sau Peugeot 308 si s-ar putea ca si Cee'd sa-i ofere o surpriza.

  • ShelbyV8, marţi, 20.05.2014 15:01

    @Nicu din Iasi Eu cred ca numai Rolls Royceu' e limuzina. Sa aiba motor de 6 litri cel putin. Sa se stie cine e bo$$u'. Alfa de care zici e o trotineta. Daca nu ai Rolls degeba.

  • P&T, marţi, 20.05.2014 16:15

    Decat un cazan spart si gaurit de vreme ca 166 as cumpara oricand acest megan.

  • eee, marţi, 20.05.2014 17:13

    decat orice cazan spart si fumegand ulei , mai bine si un logan nou. fie el si chel.

  • And, marţi, 20.05.2014 18:49

    Groaznic de scump.

  • TC1900, marţi, 20.05.2014 21:25

    mai cumpara cineva asa ceva ?? nu prea am mai vazut prin buc meganuri noi

  • LUCCI, marţi, 20.05.2014 21:34

    ,,Locul oferit pasagerilor din spate este suficient pentru trei adulţi''-Revin si va acuz de subiectivism in cazul Renaulturilor. Am condus un astfel de model la sfarsitul lui aprilie,la un drive organizat de dealerul local.A fost criticata si de Tudor Bratu la emisiunea de profil de pe TVR1 si-i dau dreptate: spatiul in spate este foate redus, pt. pretentiile clase si in comparatie cu ceilalti competitori!!Insa, ca de obicei, ne spuneti ca e loc suficient pt. trei adulti.Minciuna, doar daca nu cumva sunt coreeni ori vietnamezi.Daca era vorba de alta marca....nici nu comentez. Sa ne intelegem, Megane este ok ca masina, mi-a placut tinuta de drum, raspunsul motorului, antifonaea, scaunele feta sunt belea, dar nu ne mai aburiti cu ...obiectivitatea in cazul votarii firmei frantuzesti!

  • mog, vineri, 23.05.2014 12:12

    adevarul e ca Tudor Bratu e si o mare somnitate in teste auto. nu zic ca n`ai dreptate, dar aia 2 sunt niste maimutoi opariti.

  • mog, vineri, 23.05.2014 12:39

    pardon, somitate*

  • va spun, sâmbătă, 24.05.2014 02:26

    Eu sunt in italia , iar dupa fiat si lancia, masinile frantuzesti predomina. Scenicul pe taxi e de altfel foarte des intalnit. Citroen vinde bine si el. Megane-ul n-am auzit sa fie vorbit decat de bine.

  • @va spun, duminică, 25.05.2014 17:10

    daca ai scris cu i, mic, probabil ca esti din ... Mica Italie, nu? ar trebui sa fie numai limuzine pe acolo :)