Renault Megane

Motor / Transmisie

4.0

Am incercat sa simtim potentialul celui mai nou motor propus de Renault pe Megane, vreme de cateva zile, timp in care am apasat pedala de acceleratie a unitatii TCe de 130 de cai putere. Strecurat sub capota unei variante hatchback cu cinci usi, propulsorul pe benzina este capabil sa livreze puterea totala la 5500 de rotatii. In plus, cei patru cilindri turbo sunt capabil sa ofere un cuplu motor de 190 de Nm, resimtit inca de la 2250 de rotatii, un aspect placut, daca stai sa te gandesti ca vorbim despre un motor pe benzina, insa nu suficient de competitiv daca stai sa iti arunci ochii in lista de motorizari a rivalului Opel Astra. Cei 190 de Nm sunt suficienti pentru a imprima un caracter dinamic compactei de 1200 de kilograme, care se dovedeste a fi foarte bine izolata fonic. Dezamagire pentru cei care se asteaptau la un sunet nervos al motorului, abia la 6000 de turatii TCe-ul rasfatandu-si stapanul cu un urlet timid. Unitatea turbo este cuplata la o transmisie cu sase rapoarte, bine etajate, care se succed rapid in prima faza, pentru a facilita accelerarea. Rapoartele cutiei devin insa mai lungi in treptele superioare pentru a favoriza consumul. Un aspect neplacut, dar cu care te poti obisnui, este cursa lunga a schimbatorului, care nu ofera nici cea mai mica impresie de sportivitate celor care isi doresc asa ceva. Raspunsul acceleratiei este bun, insa poate scadea in promptitudine pe masura ce viteza de rulare creste si sare de 140 de km/h. In concluzie, motorul TCe de 130 de cai putere este ceea ce multi fani Renault asteptau pe noul Megane: o doza de putere mai mare fara compromisuri in ceea ce priveste consumul. In acest moment Renault ar putea foarte bine scoate din gama lui Megane cealalta optiune pe benzina, mentinuta in viata doar din ratiuni financiare.

  • Ce sa "este" oare?, vineri, 09.04.2010 19:28

    Se anunta o disputa interesanta intre posesorii de golf 4 tdi 98´ cu numere de bulgaria sustinuti de cei cu golf 5 tdi candywhite 1.6/1.9 tdi cu plafon negru foliat si jante de tabla cu capace, si posesorii de clyo symbol respectiv renault megane 1.5 dCi cu motoare de logan si materiale care se exfoliaza la 50 de mii de km. Merita vazut.

  • da da da!, vineri, 09.04.2010 19:59

    e o masina care va face ca posesorii vag sa crape de ciuda ! :))

  • Turbo, vineri, 09.04.2010 20:05
    @antevorbitor

    Cata dreptate ai!!! So se vor face "cocalari", "tractoristi", "manelisti" intre ei de parca ar fi platiti pentru comportamentul suburban. Eu ma bucur in speranta ca isi refuleaza frustrarile aici si nu pe strada pe cei de pe trecerea de pietoni sau nu calca cu gioarsele lor vreun nefericit care se nimereste in fata lor. Acum la obiect: Imi place tenta sportiva pe care o pune Reno pe Megane si e bine ca tine sub control pretul, poluarea si consumul. Nu ma astept de la performante spectaculoase de la un motor de 1.4 nici chiar cu doua turbine daca ar fi. Masina e gandita pentru consum redus cu tenta sportiva.

  • un fan, vineri, 09.04.2010 20:38

    Buna masina ! Bravo Renault !

  • super la calitate!, vineri, 09.04.2010 21:42
    @Automarket

    Cred ca la calitate / pret Mégane merita un 9. Kia Cee'd e putin mai ieftina ca e mai proasta la interior, are amortizoare pe gaz si motorizari zgomotoase (probleme de antifonare)

  • aha, vineri, 09.04.2010 21:57

    La amortizoare cu gaz Iti zdrangane monezile din portofel si pietrele in rinichi din cauza duritatii... fiecare pietricica, fiecare denivelare capata cu totul alte valente... dupa o noapte de bauta, ce ai vrea sa conduci: un Megane sau un Ceed? Eu n-as da Megane nici pe cea mai p--doasa masina de la kia. Sunt total impotriva kitsch-ului coreean!

  • roadrunner, vineri, 09.04.2010 22:28

    cel mai mult la masina asta "imi" plac scaunele, care ofera o sustinere laterala ce tinde spre 0.

  • io, vineri, 09.04.2010 23:31
    @roadrunner

    Daca scrii asta inseamna ca n-ai urcat in viata ta intr-un Megane 3. vorbesti vorbe... n-ai ce face! *cuvantul il scrii cu ghilimele ca nu stii daca se scrie cu cratima sau fara, nu? :))

  • baronu_albastru, sâmbătă, 10.04.2010 08:52
    aceeasi generatie

    Sunt cateva masini din aceasta generatie, 2009 / 2010 care au aparut dupa Megane 3, pe care daca le pui una langa alta, vazute din spate, foarte greu le deosebesti. Ieri chiar am vazut un Opel Astra("noul") si de la distanta am crezut ca este Megane...nu sunt eu chiar artist in masini dar prea seamana intre ele la exterior. Ori poate fabrica in acelasi loc aripile spate si hayonul?

  • Dan, sâmbătă, 10.04.2010 10:04
    Fiat Bravo

    Cred ca ati iutat sa luati in calcul Fiat Bravo 1,4 Tjet 150cp/6 trepte/206NM .0-100 in 8,5 sec. Varianta de echipare Dynamic pleaca de la 14 300 DDP.Echiparea contine standard inclusiv sistemul Blu&Me pentru telefoane(gen handfree si nu numai)clima dubla,proiect adaptive,etc..... intrati pe www.fiat.com.ro ... Mai vorbim :)

  • unckle, sâmbătă, 10.04.2010 11:16

    deja exagerau cu "viata" acelui 1.6 16v... ca nu a trait saracutzu decat vre-o 15 ani :)

  • serd, sâmbătă, 10.04.2010 16:44
    vai!Se poate?

    As ruga echipa care a executat testul sa inapoieze bricheta maisnii,va multumesc anticipat.:))))

  • cs, sâmbătă, 10.04.2010 17:06

    lasa ca sunt altii care exagereaza cu mai mult decat niste simple motoare... sa va reamintesc de skoda octavia tour, peugeot 206, astra clasic 2 aflate inca in productie?

  • cs, sâmbătă, 10.04.2010 21:08

    dupa matematica unora din 1997 (anul de introducere in masa a motorului 1.6 16v) pana acum sunt 50 de ani... eu daca sunt nascut in 82 inseamna ca am vreo 100 de ani, nu?

  • Ciudatul, sâmbătă, 10.04.2010 21:40

    nu dau 2 bani pe Renault!

  • sage, sâmbătă, 10.04.2010 21:45
    imaginile

    Foarte misto imaginile. Felicitari!

  • George, duminică, 11.04.2010 10:40
    Megane 1.4 TCE

    Consumul ceva mai mare l-ati obtinut probabil din cauza faptului ca motorul nu avea nici 10000 km facuti. E normal sa fie asa. Asta se intampla la toate masinile noi. De altfel dupa 10000-12000 km pt. bezinare si 15000-20000 km pt. cele diesel, motoarele incep sa "traga" sesizabil mai bine.

  • razvan, duminică, 11.04.2010 22:01
    Megane

    @bogdan mirica "Ca element de noutate notam functia de aprindere a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta, tot mai des intalnita la modelele de generatie noua." functia asta se gaseste si pe megane 2, deci nu are cum sa fie o noutate !!!

  • Ovi, duminică, 11.04.2010 22:53
    Megane

    Sincer, Megane 3 imi place, am facut drive cu 1,5 dci 100 cp(sau 105, asa ceva) si mi-a placut. In schimb, dupa experienta nefericita cu Megane 2 1,6 Privilege(mediu scotea 8,5 l) care a pierdut 50% din valoare in 2,5 ani + se strica la 2 luni si costa o gramada de bani mi-ar fi frica sa mai cumpar altul.....poate ca nu e asa. Oricum, frumos. Daca faceau si directia sa fie normala chiar nu mai aveam ce comenta la masina, interior peste Focus 2 1,6 pe care il conduc acum, dar putin mai barca si mai moale dacat Focus. Deci directie mai "directa" si suspensie o idee mai tare si era chiar super ok!

  • Ovi, duminică, 11.04.2010 22:54
    Megane

    aaa...pierdereea de valoare a fost acu cativa ani, inainte sa scada preturile la second ca acum...piata era ok si stabila atunci.

  • ............., luni, 12.04.2010 13:17
    ..............

    extraordinara masina

  • oli, vineri, 23.04.2010 20:57
    consum

    eu cred ca voi mintiti in legatura cu consumul in afara de 7,5 la 120 km/h.....al meu consuma 6,4....7,5 consuma cam la 140-150 ;)

  • And, sâmbătă, 24.04.2010 18:44
    Megane

    Faza cu aprinderea luminilor de avarie la o franare de urgenta nu este o noutate, aceasta "dotare" fiind disponibila inca de pe megane-ul II fara facelift(adica generatia 2003) => o "noutate" invechita. ;) Mi se pare ciudat sa primim informatii gresite chiar de pe un site cu si despre automobile

  • Andrada, miercuri, 28.04.2010 15:06
    De ce nu comparati si cu Bravo 1.4 T-Jet 120 cai?

    E bine ca incep sa descopere si altii eficienta turbinei pe motoarele alimentate cu benzina. Felicitari Renault. De ce nu ati amintit si de Fiat Bravo la comparatii? Motorul 1.4 T-Jet de 120 cai are tot 9.6 secunde pentru 0-100km/h asa ca mi se pare un contracandidat bun avand in vedere ca scoate acelasi timp avand 10 cai mai putin, o cilindree mai mica, o masa de 1260kg si un pret mai mic cu vreo 2500E . Daca vrei sa fiti corecti si sa informati si ce modele fac concurenta modelului prezentat, e bine sa oferiti toate variantele posibile. Transparenta e cheia progresului :)

  • Andrada, miercuri, 28.04.2010 15:10
    Rectificare

    Imi cer scuze, ma gandeam la motorul 1.6 T de la Citroen, Renault Megane are tot motor 1.4 ca si Fiat Bravo asa ca punctul anterior referitor la cilindreea mai mica a lui Bravo, nu este valabil. Va multumesc.

  • Codrea, vineri, 14.05.2010 10:54

    in nici un caz nu as indrasni sa fac o comparatie intre fiat si reno referitor la Aandrada ,am condus foarte multe masini si sint un fan al w golt siAudi si mi am dorit o masina noua de la audi sau w respectiv siroco dar intimplator am ajuns sa fac un drive test cu un megane coupe tce 130 ,dupa care am ramas foarte impresionat de el pe care l am si cumparat si testindul din Germania pina in romania si respectiv inapoi. Chiar isi merita bani

  • Codrea, vineri, 14.05.2010 11:30

    si sa aveti o idee despre el pentru cei interesati are o stabilitate foarte bn, demaraj surprinzator ,izolarea fonica este foarrte bn facuta ,sistemul audio 3 D e beton dar ceva wati in plus nu iar fi stricat.consumul la respectiv 130 de cp eu zic ca nu ar merita sa te gindesti la o masina varianta disel avind in vedere si cei 190 nM La capitolul vizibilitate mai putina in partea din spate din cauza aerodinamici si a formei, asa facindo sa cistige o forma mai agresiva si mai placuta decit respectiv siroco la partea din spate daca tot se concureaza

  • Codrea, vineri, 14.05.2010 12:27

    si la cite dotari are nu ai gasi nici o masina sa o compari cu pretul acesteia si pe linga asta cel mai important lucru e pe primul loc din istoria automobilelor in ce consta siguranta pasagerilor,adica sa ne gindim ca viata noastra e mai imporrtanta decit o masina cu mai multi bani doar pentru ca are stema rotunda.In concluzie o critica doar cine nu o cunoaste sau e invidios pe cine are un megan.

  • anonim, vineri, 14.05.2010 12:50

    ce prosti sint aia care cred ca doar masinile cu stema rotunda sint masini bune,sinteti ca aia care cred ca toate femeile sint doamne si in schimb majoritatea sint curve si alearga dupa pula,bani si bautura

  • Cristi S, luni, 25.07.2011 11:49
    consum

    Consumul este adevaratat. Posed varianta de megan 1.4 Tce 130 cp. Stau in N Italiei si fac Milano-Zurich cam la 2 sapt. Distanta de 300 km o parcurg numai pe autostrada. Cu pilot automat la viteza de 130 imi consuma cam 7,2 iar fara pilot imi consuma 7,5. Mers singur in masina fara bagaje si fara Ac pornit