Renault Laguna Coupe

Tinuta de drum

4.0

Ideea de direcţie pe toate cele patru roţile nu este nouă, fiind oferită în serie şi pe o versiune a celei de-a doua generaţii a lui Honda Prelude. La vremea aceea, sistemul era hidraulic, dar francezii oferă un sistem 100% electric pe Laguna Coupe 4Control. Acest lucru le permite să bracheze roţile din spate astfel încât să direcţioneze vehiculul în direcţia în care vrea şoferul să meargă, cât mai rapid şi mai precis.

Exemplarul testat era echipat cu anvelope de iarnă, ceea ce ne-a împiedicat să ne bucurăm la maximum de sistemul de direcţie integrală al lui Laguna 4Control. Chiar şi aşa, am remarcat un amestec foarte interesant între comfort si manevrabilitate, reţetă rară în acest segment. În timp ce alţii au apelat la suspensii adaptive, fel şi fel de amortizoare inteligente şi diverse setări ale suspensiei, cei de la Renault au decis că este momentul să vireze şi roţile din spate. Sistemul este foarte interesant, dar vă prevenim că provoacă dependenţă. Veţi avea nevoie de o perioadă de acomodare, deoarece trebuie să vă învăţaţi cu răspunsul sistemului în diferite situaţii. La viteze mici, acesta virează invers faţă de roţile din faţă, în timp ce la viteze mari, bracarea urmăreşte roţile din faţă. Bietele anvelope de iarnă au început rapid să "ţipe" pentru ajutor la abordarea virajelor cu viteză, unde am remarcat un comportament care a început cu o uşoară subvirare - corectată extrem de rapid şi precis, ca şi cum n-ar fi existat niciodată. Dacă abordaţi virajele cu o viteză şi mai mare, atât aderenţa oferită de anvelope, cât şi sistemul în sine îşi va atinge limitele, iar ESP-ul va interveni pentru a corecta situaţia. Pe scurt, roţile din spate virează, dar modelul se supune în continuare legilor fizicii. Suspensia confortabilă este numai bună pentru drumurile româneşti, fiind optimă pentru o călătorie mai lungă, când o suspensie sport extrem de rigidă e ultima ta dorinţă. Oricum, este un început promiţător şi sperăm să vedem 4Control şi pe alte modele din gama Renault, măcar ca dotare opţională.

  • lol, vineri, 20.05.2011 13:54

    Superba masina din punct de vedere al design-ului dar daca ar fi sa cumpar renault as lua numai ceva din gama renault sport.

  • daniel, vineri, 20.05.2011 14:06
    @automarket

    De ce testati aceeasi masina de doua ori? Anul trecut ati avut Laguna coupe 2.0 benzina.. As intelege daca macar ar fi fost un model din care se cumpara mai mult de cateva bucati pe an. Drive testul se adreseaza in primul rand (desigur nu numai) celor care cumpara, sa aiba o opinie obiectiva.. Mai bine testati Logan, Fabia sau Clio cu ficare motorizare (ca astea se vand cel mai bine la noi).

  • einstein, vineri, 20.05.2011 14:12
    Audi

    Si la banii astia de ce nu ti-ai lua un A5 ?

  • sebaa, vineri, 20.05.2011 14:21
    @Daniel

    Salut Daniel, Nu e aceeaşi maşină, e doar acelaşi model. În plus, vorbim acum de o motorizare diferită şi de un sistem de direcţie care brachează şi roţile din spate. Era şi normal să o testăm. Am testat deja Logan, Fabia şi Clio:) În ceea ce priveşte toate motorizările, flota de maşini de test a dealerilor nu este atât de generoasă încât să includă toate motorizările dintr-o gamă.

  • nietsnie, vineri, 20.05.2011 14:25
    Intrebare?

    180 cp si 400 Nm. Motorul este bi-turbo ?

  • sebaa, vineri, 20.05.2011 14:31
    @nietsnie

    Nu.

  • william, vineri, 20.05.2011 14:42
    @einstein

    pt k un A5 cu un motor similar (2 litri TDI 170 cp) este 37,398

  • Serd, vineri, 20.05.2011 14:48
    interesant

    E un model interesant,e o pata de culoare acest coupe,si aceasta combinatie e ideala pt.Romania,dat fiind faptul ca 3.0 dci e inclinat mai mult spre GT,combinat fiind si cu transmisia automata. Acest 2.0 dci M6 e o combinatie ideala plaiurile noastre,chiar are ceva care te atrage masina asta,o simt ca o inlocuitoare a unui alt "francez" celebru ,Peugeot 406,dat fiind ca urmasul sau 407 Coupe nu s-a ridicat la inaltimea sa.

  • testata, vineri, 20.05.2011 15:13

    buna masina

  • Mirela_, vineri, 20.05.2011 16:13

    Imi plac pozele

  • mog, vineri, 20.05.2011 16:44
    spatele...

    nu stiu cum de v`a placut voua spatele...insa eu am vazut`o pe strada si din spate arata total aiurea.. mna..o fi si chestie de gust ...

  • dman, vineri, 20.05.2011 17:32
    performante

    masina e sublima, dar la performante mai trebuie umblat. 0-100 in 8.5 secunde ptr un coupe de 180 CP nu e chiar f bine.. daca au pus volanta cat o roata de tractor imi dau seama si de ce...

  • ss, vineri, 20.05.2011 19:45
    coupe

    Conduc aceasta masina, varianta testata de Automarket, de 3 luni... e absolut superba!!!!!

  • Eu, vineri, 20.05.2011 20:52
    Da

    Eleganta franceza lafel cum este lacoste sau cartier, lux nu ca modele brute germane fara nici o imagine, ci doar muschi si forta, la acest model se simte rafinamentul superioritatea si finetea

  • Bebe, vineri, 20.05.2011 23:04
    Laguna Coupe

    Eu as indrazni sa spun ca e cel mai frumos Renault. E trist faptul ca nu se pune motorizarea pe benzina Tce de 204 cai care ar avea performante mult mai bune si ar fi mai bine profilat. Concurenta- nu prea o putem compara cu Nemtoaice...singurul model ar fi 407 Coupe. Culoare:Negru Interior:piele bej manusa Motor:2.0 Tce 204 cai Sonorizare: Bose Echipare: GT cu 4control

  • Razvan, vineri, 20.05.2011 23:45

    O masina superba, personal ma mir ca Renault a scos asa o frumusete, uitandu-ma cat s-au stricat masinile francezilor la design in ultima vreme (cu Laguna, Symbol, Koleos, chiar si Megane in 5 usi). Motorul diesel cu o cutie manuala e alegerea perfecta dupa parerea mea. Daca as avea masina asta, as spala-o personal in fiecare zi

  • Dragos, sâmbătă, 21.05.2011 00:58
    pacat....

    Pacat ca in Romania ajung destul de tarziu aceste modele care in Franta se vand din 2008. Detin o Laguna 3 (berlina) GT 4Control 2.0T benzina din 03.2008 si sunt destul de multumit per ansamblu. Din poze ca o prima schimbare fata de modelul francez sunt jantele pe 17" Tenerife .... Coupeul francez venind standard in versiunea GT cu Mille Milles sau Celsium. Banuiesc ca s-a umblat si la suspensie ... vad ca nu s-a renuntat inca la vestitul "PDG" Renault pentru variantele vandute in est. Hmmm ... daca stau si ma uit bine nici nu cred ca este o versiune GT "autentica" ci doar o adaptare est europeana poate pentru a "testa" sistemul 4Control si in alte conditii :D. Si intradevar pacat ca nu se aduce si F4P 800 (2.0 Turbo) care este de fapt acelasi motor de pe Megane RS "usurat" de cativa cai .

  • Dragos, sâmbătă, 21.05.2011 01:07
    pacat ... part 2

    si e si mai pacat ca nu se aduce si 3.5 V6 ... benzina sau motorina. Cine are da + 45.000 euro pe un Renault ... nu ?

  • io, sâmbătă, 21.05.2011 08:50
    @Dragos

    Nu exista motor V6 de 3.5 litri pe motorina. Cel de 3.5 e benzina. Asta pe pietele vestice. Cel mai mare diesel e un V6 de 3.0 litri. Si ar fi clienti care sa dea 45.000 euro pe un Renault, stai tu linistit...

  • Bebe, sâmbătă, 21.05.2011 09:55
    Raspuns Pentru Dragos

    Felicitari pentru masina pe care o conduci! Este superba. Laguna Coupe vine intr-o singura echipare, Dynamique in Romania, NU ESTE GT SAU GT-LINE. Diferentele ar fi inscriptionarile, pedale si maner schimbator aluminiu, volan cusut cu ata alba(are si alte dimensiuni, piele, grip) etc.

  • Dragos, sâmbătă, 21.05.2011 11:27

    intradevar ...V6-le diesel este de 3 litri si nu 3.5. Banuiesc ca totul este orientat pe taxe si consum. Si in Franta pe varianta GT berlina au renuntat la motorizarea 2.0 Turbo pe motivul taxelor si a consumului (+800 euro la inmatriculare malus ecologic). Totusi au compensat prin lansarea unor variante pe benzina flex-fuel (benzina+E85-bioetanol). E85-ul este undeva la jumatatea pretului benzinei ... dar ce e drept un motor care ruleaza pe bioetanol consuma cu cca 20% mai mult. Se gasesc si kituri aftermarket care se instaleaza destul de usor si permit rularea cu E85 atat in proportie 100% cat si amestec cu benzina.Sunt foarte raspandite in special la motoarele cu cilindree mare care consuma destul de mult. Ca un alt minus pentru piata romaneasca sunt preturile in service-urile autorizate Renault. Din auzite marcile germane ar fi mai ieftin de intretinut decat cele franceze .... ceea ce in Franta este invers. Pretul la manopera pe ora ajungand de multe ori mai mult decat dublu la VW, Mercedes, Audi fata de marcile autohtone.

  • vw, sâmbătă, 21.05.2011 12:03
    @Dragos

    Daca te informezi "din auzite" de la cunoscuti cu masini germane, atunci nu vei afla niciodata adevarul. Costurile de intretinere la Renault sunt in general mai mici decat la VW de exemplu. Vbesc de ultimele modele de la Renault: Megane 3, Laguna 3, Symbol etc. Asta bineinteles daca vei compara preturile intre reprezentante la fata locului. Mai sunt cei care compara preturile de reprezentanta la Renault cu preturile unei dughene de cartier pe post de service la vw, caz in care e iarasi gresit.

  • rs, sâmbătă, 21.05.2011 14:31

    chiar daca o fi iesit in productie peugeot 407 coupe e mult mai frumos din punctul meu de vedere. dar nici laguna nu e de aruncat