Renault Koleos

2.0 dCi 175HP Privilege 4WD CVA

Motor / Transmisie

4.0

Koleos facelift are o ofertă simplificată la capitolul motorizări. Renault oferă o singură motorizare, un dCi de 2.0 litri şi 175 CP, disponibil atât cu transmisie manuală, cât şi cu transmisie automată. Unitatea atinge puterea maximă la 3.750 rpm şi oferă 360 Nm la 2.000 rpm. În timp ce ultimul Koleos testat de noi era echipat cu un dCi de 150 CP şi o transmisie automată, subiectul acestui test are o manuală cu şase trepte.

Transmisia manuală a lui Koleos este etajată bine, iar timoneria sa este surprinzător de precisă şi cu o cursă relativ scurtă, foarte apropiată de un turism. Reprizele furnizate de această unitate sunt corecte pentru segmentul de care aparţine, Koleos având suficientă forţă în toate treptele de viteză, chiar şi la turaţii ceva mai mici de 2.000 rpm. Propulsorul este destul de silenţios până la 3.000 rpm, când începe să se facă auzit în habitaclu, cu toate că sunetul său este perceptibil şi la ralanti. Vibraţiile caracteristice unui diesel sunt absorbite destul de bine, Koleos accelerând fără trepidaţii şi la turaţii mai joase, cu condiţia ca acceleraţia să nu fie apăsată brusc.

  • Vasilica, vineri, 30.03.2012 13:39

    Un bun exemplu al unu cazan urat si sters.Faceliftul il arata si ma invechit chiar te zgarie pe retina.Deja Yeti a inceput sa mi se para frumoasa!!

  • Koleos, vineri, 30.03.2012 13:58
    Este o masina care poate mai mult decat se spune

    Dupa 120.000 de km parcursi cu un Koleos, pe asfalt, noroi, zapada, prin padure si pe munte, pot spune ca este o masina completa, super fiabila si foarte confortabila. Nu are niciun concurent pentru aceleasi dotari si caracteristici.

  • Dan, vineri, 30.03.2012 14:05
    Competitie

    Volkswagen Tiguan 170 CP 4Motion,la care se face referire atunci cind se vorbeste de consum,are un demaraj de 8,9 secunde si nu "peste 10" asa cum se precizeaza la capitolul "Performante",iar Hyundai Santa Fe,despre care se spune ca este mai rapid,are un demaraj de 9,8 si o viteza maxima de 190 de km/h.Viteza maxima este mica decit a Renault-ului chiar daca cu putin.In nici un caz nu poate fi considerat un "Competitor mai rapid"

  • BBR91, vineri, 30.03.2012 14:11

    Au reusit sa-l faca mai urat ca primul, asta da realizare.Motorul este excelent, foarte sprinten, cunosc pe cineva care are un Koleos pre-facelift cu acest motor si fuge bine masina, dar sub 9L/100 km nu consuma. Daca se merge subturat, la consum, se aprinde imediat martorul de regenerare al filtrului de particule. Sunt cazuri in tara de Koleos cu acest motor la care s-a rupt arborele cotit, oricat de SF ar suna, este un motor tras de par. Renault au facut un update de soft cu care au redus puterea motorului pentru a preveni asta, dar nu recunoaste oficial nimeni. Intrebati daca aveti cunoscuti pe la Renault... Oricum e ok motorul, atat timp cat merge.

  • un vizitator, vineri, 30.03.2012 14:12

    E capabil Koleos in offroad mediu, are motor bun, e confortabila, iar acum vine cu un design mult mai atragator. Ar fi meritat ceva mai mult respect din partea redactiei Automarket. Pacat ! In viitor, ma orientez spre alte surse de informare. Sebastian Toma e prea subiectiv si face treaba de mantuiala.

  • LSM, vineri, 30.03.2012 14:16

    Nu contest calitatile masinii, dar cine a desenat facelift trebuie impuscat este mai urata decat inainte mai ales din fata

  • szx, vineri, 30.03.2012 14:24
    Performanţe

    Tipic romanesc, Performante e doar viteza max si timp de la 0 la 100 km/h. Nu tu reprize 60-100, 80-120, nu tu franare de la 100km/h la 0, atat la rece cat si la cald, raza de bracaj etc.

  • mai testati si, vineri, 30.03.2012 14:27
    masini

    iar cazane ma.......

  • Vasi, vineri, 30.03.2012 15:12
    Koleos Facelift

    Koleos e masina buna. Imi place mult si culoarea. Oricum, destul de subiectiv testul. Nu v-am vazut sa scrieti "Lipsa opţiunii de şapte locuri" la minusurile Tiguanului.

  • antonny, vineri, 30.03.2012 15:24
    ****

    Toţi producătorii sa aibă un SUV in gama, măcar de impresie daca nu de altceva. Aşa s-au născut si Renault Koleos,....laudam dar masina cu sau fara facelift nu se vinde .....eu zic ca pretul e devina si ar trebui marit tot vroiau cei de la Renault preturi mai mari......sa cumpere tot poporul roman ,anul trecut decat 21 de posesori sunt fericiti in Romania

  • Dima, vineri, 30.03.2012 15:30
    Super!

    Fata de generatia anterioara are multe chestii de finete la interior. Eu am condus Koleos si chiar mi-a placut :In plus hayonul cu dubla deschidere e f practic... ceva ce n-am vazut la concurenta lui.

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 16:05
    @antonny

    Condu masina ba baiatule, ca de teoreticieni ca tine ne-am saturat ! In Europa 2009, Renault Koleos s-a vandut in 20.800 unitati, in 2010 datorita pietei auto in cadere, s-au vandut 13,526 unitati, dar tot e mai mult decat Hyundai Santa Fe sau Peugeot 4007. Totusi 70% din vanzarile totale facute de Koleos sunt IN AFARA EUROPEI.

  • Pishky, vineri, 30.03.2012 16:07
    @BBR91

    Am laguna cu motorul respectiv si in 155.000 km inca nu s-a rupt nimic in e, si nici nu cred ca se va rupe curand, si trage binisor.

  • Anonimus, vineri, 30.03.2012 16:39

    @Carlos: Iar vii ma aici cu teoria ca "daca se vinde e buna"? Acuma daca IX 35 se vinde mai bine, inseamna ca e mai buna? Stai in banca ta si asuma-ti conditia de persoana mediocra si nu mai veni aici cu aberatii de-ale tale. @Koleos: ai dreptate, masina asta nu are concurent. Nu exista o alta masina mai slaba din clasa din care face parte. Iar o alternativa muuult mai buna ar fi Honda C-RV sau Toyota Rav4, foarte bine echipate standard si infinit mai fiabile. Dar deja asta se intelege de la sine.

  • Dorin, vineri, 30.03.2012 16:46
    @Vasi

    Atata timp cat redactorii AM sint acuzati de fanii VAG ca sint filo-Renault si invers, inseamna ca tocmai asta ii disculpa, nu crezi? Cand au testat Latitude, sau Scenic, nu mai erau fani VAG?

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 16:57

    Un drive-test poate fi interpretat diferit in functie de cine conduce masina, aspectele concrete insa nu pot fi contestate. Legat de confortul acustic se pot verifica urmatoarele: -Materiale izolatoare pentru partea fata, pe podea si pe prag lateral -Amortizor de zgomot spate sub protectia de aripa -Izolarea fonica a scutului motor cu garnituri de cauciuc -Suspensi motor mai rigide si sistem de amortizarea vibratiilor -Optimizarea structurilor de izolare a deschiderilor si a chederelor de usi Koleos e masina bine inchegata :)

  • dan_grc, vineri, 30.03.2012 17:31

    Ceea ce ai enumerat tu acolo sunt lucruri obisnuite de multi ani la alti constructori. Oricum suna tare si unde anume, la chederele de la usi:) . Limbajul de lemn este des intalnit, sau hai sa spun defect profesional

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 20:38
    "la alti constructori"

    Ha! cine nu poate vorbi in termeni atat de generali? Mare branza! @Automarket Ar trebui sa introduceti in teste si o sectiune cu costuri de intretinere, impozit / asigurari. Trebuie luata ceata din mintea unora...

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 21:30

    Carlos, si cu toate astea "amortizarea unor denivelări este perceptibilă fonic la interior. În zonele de macadam sau de piatră cubică, Koleos îşi pierde din silenţiozitatea interioară."

  • antonny, vineri, 30.03.2012 22:26
    *****

    @carlos ....ba baiatule nu trebuie sa conduc o masina pentru a spune ca ,vanzarile sunt proaste pentru acest model ........ai vazut tu ca m-am legat de ceva ???dar ia spune tu daca ai condus ....la ce trepta se ating cei 100 km/h ??? ia spune ce turatie ai la 130km/h in treapta a6a sau a5a sau a4a ???Ce consum are masina la 130km/h???

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 22:50

    ideea e ca-i masina buna, nu-i prezenta doar de dragul de a avea un suv in gama, dupa cum a copt mintea ta rudimentara... chestiunea vanzarilor e separata: eu sunt realist si admit ca vanzarile sunt mediocre, proaste in niciun caz!

  • dan_grc, vineri, 30.03.2012 23:14

    Acum ca se tot vorbeste de trepte de viteza si 130 la ora, am un prieten care lucreaza la Renault Franta, a inceput la Dacia la Pitesti, a stat si 2 ani in India tot pt Renault. Acum cateva saptamani mi-a spus ca avea un Scenic nou-nout ca masina de servici. Inainte s-o primeasca i s-a spus sa nu depaseasca 130 la ora pt ca este in rodaj, buuun. Omul pe autostrada a uitat si a "omorat-o" pana pe la 145-150 la ora ,ce s-a intamplat??Pai s-au aprins beculete si i-a dat o eroare la motor, a mers cu 50 la ora si-a dus-o la service. Acum ma intreb si eu, inteleg sa fie contraindicat sa mergi cu viteza maxima cand este in rodaj( depinde de masina) dar sa nu depasesti 130 la ora? Eu n-am mai auzit la alta marca asta, poate o fi, nu ca nu se intampla cu masini nou-noute tot felul de defectiuni la orice marca, dar contraindicatia cu pricina este oficiala, data de constructor . Asadar daca mai exista astazi aceste limitari la alta marca, chiar vreau sa-mi spuneti, poate o fi o chestie raspandita si nu stiu eu

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 23:22
    @dan_grc

    Da, exista recomandari la alte marci. Citeste cartile tehnice.

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 23:49

    Dane, eu stiu asa. In timpul rodajului este RECOMANDAT sa mergi cu motorul pana la o anumita turatie si implicit si viteza. Interzis nu este. In manualul masinii mele e specificat ca in timpul rodajului NU ESTE RECOMANDAT sa se tureze motorul la mai mult de 3000rpm. Deci cel putin teoretic nu ar fi ceva grav daca ai face-o, insa o faci pe riscul tau. Acum este foarte posibil sa fie cat se poate de normal ce a patit prietenul tau... depinde acum si de motor. Daca e motor mai mic, viteza maxima e undeva pe la 170 km/h (adica turatia a fost mult peste cea recomandata de producator) evident ca soliciti mai mult motorul, aproape de maxim. Iar asta in rodaj e posibil sa insemne crima pentru el, pentru ca e "strans" si e supus la niste forte mult mai puternice decat in mod normal. Deci e foarte posibil sa fi fost normal sa se aprinda bordul ca pomul de craciun.

  • MADALIN, sâmbătă, 31.03.2012 01:35

    numai reno reuseste masini atat de oribile .... cel putin butonul de incalzire bricheta e criminal.... ma gandesc serios ca e luat dupa dacia 1310 sau in cel mai bun caz dacia liberta :) poza 23 ...epic si totodata tipic cele mai slabe marci europene reno...

  • xss, sâmbătă, 31.03.2012 09:33
    prognoza meteo

    Penibilitatea unor critici ca madalin/a e posibil sa creasca. In acelasi ton al cautarii nodului in papura, nici mie nu-mi place desenul ala cu cifre de pe schimbatorul de viteze... imi aminteste de matrici matematice... si cat detestam eu matematica :))

  • sandman, sâmbătă, 31.03.2012 10:44
    koleos

    naspa masina. un fel de fiat multipla al renaultului. nu se va vinde in romania, mai ales la pretul asta

  • mda.., sâmbătă, 31.03.2012 11:10
    sandman

    ce sa spuna si unul care-i pupa concernul VAG...?

  • LauCalin, sâmbătă, 31.03.2012 12:36

    Nu este vorba de niciun pupat. Omiteti un lucru esential cand vorbiti de design. Masina asta e facuta sa se vanda pe doua piete foarte diferite, inclusiv in privinta designului, cea europeana si cea asiatica. Ori ce europeanului i se pare a fi un design placut, coreeanului i se pare foarte prost. Si vicerversa. Este exact cazul lui Latitude. Designul asta e facut sa imbie cat de cat doua piete cu abordari foarte diferite ale designului. Iar atata timp cat se vinde cat de cat bine pe ambele piete eu zic ca e un design reusit.

  • unckle, sâmbătă, 31.03.2012 19:19

    in mod normal nu ar trebui sa ai decat restrictii morale de viteza si turatii .. ca iti cumperi masina ca sa o ai nu sa o faci praf in 5000km ... dar sa ti se f**a motorul daca mergi cu 150 in prima mie de km este cam mult. @Carlos - daca tot cunosti asa bine masina ..sau pliantele... ca asa vad ca-ti faci cultura auto... si cum nu ai acces decat la cele de la un dealer dacia-renault vad ca numa despre astea vorbesti . . . . ia spune-ne si noua daac noua generatie pune frana la fel de dezastruos ca precedenta. Foarte bun consumul, 8.5% in conditiile in care a cam venit primavara ,iar voi aveati inca pneuri de iarna, este excelent pentru aceasta masina (care nu-i tocmai mica). La regim de autostrada insa se vede ca nu ajuta nici pneurile nici aerodinamica masinii .. personal as atribui macar un 1% din cei 8% prezentei pneurilor de iarna .. si inca 1% aerodinamicii tipice unei caramizi pe care o au masinile din aceasta clasa.

  • flo, duminică, 01.04.2012 12:36
    @unckle ben

    Lasa proprietarii de Koleos sa vorbeasca de frane. Eu n-am auzit sa fie nemultumiti de masina. Koleos e o masina foarte desteapta pentru banii ei.

  • unckle, luni, 02.04.2012 08:43

    http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-printre-cele-mai-dezamagitoare-frane-din-segment-32511.html in aceste test .. facut chiar in franta, chiar de francezi... koleos este chiar mai slab decat Duster (atat de greu de imaginat ... dar totusi o realitate). As dori sa vad 10 comentarii care sa contrazica acest articol ... ca atatea "manute rosii" au aparut pana in acest moment, pe comentariul de mai sus, si nici o explicatie "logica".

  • mircea, vineri, 06.04.2012 12:02
    Discuţie

    Dragii noştri, O să vă să alegeţi între două variante: fie să continuaţi discuţia constructiv, fără jigniri şi fără cuvinte grele, fie continuaţi discuţia aşa cum aţi construit-o, dar în altă parte. Vă mulţumesc pentru înţelegere.

  • StM, vineri, 06.04.2012 12:31
    @Dan_grc

    Dane, la Mitsubishi New Colt cel putin, ca asta am eu, nu spune de perioada de exploatare (rodaj) in care sa nu treci de anumita turatie sau viteza maxim admise. Ca mi-a fost mie mila si nu am trecut de 3500 rpm si 130 km/h in primii 1500 km asta e altceva. La Renault din ce stiu spune ca e recomandat sa nu depasesti parca 120 km/h si 2500 de rotatii, (nu am acum cartea la mine, dar revin cu detalii) in primii 1000 km daca nu ma insel. Stiu ca am plecat cu ea din Bucuresti la Constanta dupa ce am luat-o de la dealer si pe autostrada, destul de libera in dimineata aia, ma manca talpa sa merg mai repede insa...am zis ca stiu ei ceva si nu imi pare rau ca i-am ascultat.

  • realitatea zilei, luni, 09.04.2012 11:13

    Cine-i abonat la second-hand, normal ca n-are de unde sa stie. TOATE masinile noi vin cu recomandari. Mai invatati.

  • simion, luni, 09.04.2012 22:02

    Renault a facut treaba buna cu noul Koleos, insa dupa cum s-a spus competitia din acest segment este acerba.Totusi cred ca a fost depunctat nejustificat la siguranta din moment ce la EuroNcap a fost unul dintre cele mai sigure modele testate la acea perioada, luand 5 stele cu punctaj mare. Una peste alta, Koleos e o alegere pe care as face-o oricand pe segmentul SUV-urilor compacte.

  • StM, miercuri, 25.04.2012 10:07
    @Realitatea zilei

    Japonezele in general au "rulajul" facut din fabrica. Asa ca nu mai vorbi prostii.Sau daca Renault spune asa gata, toti sunt la fel?