Motor / Transmisie
Motorul 1.6 dCi de 130 CP înlocuieşte vechea unitate 1.9 dCi. Acesta este cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte şi beneficiază de un sistem Start-Stop. La fel ca în cazul fratelui Megane, sistemul Start-Stop funcţionează foarte bine, fiind prompt la pornirea şi oprirea motorului, iar repornirea este realizată fără vibraţii neplăcute.
Unitatea 1.6 dCi ne-a făcut o impresie plăcută încă de la prima întâlnire, iar senzaţia s-a păstrat şi la bordul lui Grand Scenic. Cuplul de 320 Nm, atins încă de la 1.750 rpm, îl face pe dCi Energy să se simtă mai puternic decât este cu adevărat. Reprizele oferite sunt adecvate pentru un monovolum compact, iar unitatea se dovedeşte a fi silenţioasă şi când trecem de jumătatea plajei de turaţii disponibile.
Ca dovadă a reuşitei strategiei de downsizing a francezilor, motoarele rivalilor sunt de 2.0 litri, în timp ce Grand Scenic are doar 1.6 litri, cu toate că oferă un nivel de putere apropiat şi un nivel al cuplului motor comparabil sau mai bun. Din păcate pentru Grand Scenic, unitatea de 1.6 litri nu este oferită în mai multe declinări, gama neavând nicio motorizare mai puternică de 130 CP, în timp ce rivalii oferă 150 CP sau mai mult în ofertă, tot cu un 2.0 diesel.
Cu ce e mai buna aratarea asta decat Chevy Orlando?