Motor / Transmisie
Grand Scenic urmează să primească un 1.6 dCi în gamă, pentru a înlocui vechiul 1.9 dCi. Între timp, "tradiţionalul" 1.5 dCi se ocupă de partea entry-level în gama de motorizări diesel. Clienţii pot opta şi pentru un motor pe benzină, de 1.6 litri şi 110 CP. Până la debutul unităţii dCi de 1.6 litri, motorul de 1.5 litri rămâne recomandarea noastră.
Propulsorul dezvoltă 110 CP şi 240 Nm, suficient cât să mişte întreaga familie, bagajele şi Grand Scenic-ul aferent. Unul dintre cei care ies în faţă este Ford Grand C-Max, cu al său 1.6 TDCI, care dezvoltă 115 CP şi 285 Nm. Nici francezii de la Peugeot nu se lasă mai prejos, având un HDI de 112 CP şi 270 Nm în ofertă pentru 5008. În timp ce TDCI-ul lui Grand C-Max oferă performanţe bune şi rafinament, dCi-ul lui Grand Scenic se încadrează în normele unui motor diesel convenţional. Volkswagen Touran 1.6 TDI prezintă valori comparabile ale puterii şi cuplului: 105 CP şi 250 Nm.
Sub 1.700 rotaţii pe minut, răspunsul la acceleraţie nu este impresionant, după care motorul începe să se mişte bine. Ne-am înţeles bine cu etajarea cutiei de viteze şi cu indicatorul de schimbare a treptelor. În ceea ce priveşte reprizele, modelul se descurcă agreabil până la o viteză demnă de autostradă, după care nivelul de putere îşi spune cuvântul. Propulsorul se face auzit în habitaclu la ralanti, cu sistemul audio oprit şi la turaţii ceva mai mari.
... cu o alta nota? sau visez? acelasi vehicul dar listat cu numele gresit (Scenic in loc de Grand Scenic)? iar nota nu era mai degraba 4.0? iar unul dintre minusuri nu era ca masina asta nu este C-Max??? Cind vedem versiunea definitiva a articolului??