Renault Fluence

Interior

4.0
Interiorul lui Fluence nu surprinde cu niciun element, acesta fiind o adaptare a bordului lui Megane 3. Spre deosebire de versiunile coupe şi hatchback ale lui Megane, testate anterior de Automarket, habitaclul exemplarului Fluence nu prezintă eternul bej al celor de la Renault, ci este de culoare neagră. Bordul este accentuat cu un set de ornamente care imită aluminiul, iar tendinţa este continuată pe consola centrală şi pe feţele de uşi. Scaunele faţă sunt reglabile electric, ceea ce îi conferă lui Fluence un plus de eleganţă. De remarcat spaţiul oferit pasagerilor din spate şi portbagajul extrem de mare(Fluence ocupă locul 2 la volum portbagaj în segment, Octavia fiind campion cu 560 litri). Tocmai fiindcă portbagajul este atât de mare, vă recomandăm să alegeţi o conversie GPL după achiziţie pentru a reduce costurile aferente carburantului. Dat fiind faptul că Fluence oferă un nivel ridicat de spaţiu la interior, modelul ar fi pretabil fără probleme pentru o flotă de taxi sau pentru flota unei companii care doreşte ceva cu o imagine business. Scaunele faţă sunt relativ confortabile, deşi nu oferă un suport lateral foarte bun, iar spaţiul de depozitare din consola centrală(cel de lângă maneta schimbătorului de viteze) este perfect pentru o sticlă PET de 0.5 litri. Lângă acel spaţiu de depozitare se află butonul de comandă al limitatorului de viteză(foarte util în mediul urban şi nu numai) şi al sistemului cruise control. Tapiţeria din piele neagră este plăcută la atingere şi este cusută cu fir alb, amănunt care îi conferă un aspect deosebit. Volanul nu este îmbrăcat cu acelaşi tip de piele şi nu este la fel de moale la atingere precum scaunele. Bordul integrează şi o unitate GPS, dar modalitatea de comandă a acesteia este cel puţin ciudată. Şoferul nu are nicio soluţie de comandă de pe volan sau coloana de direcţie, singura soluţie fiind utilizarea telecomenzii montate ingenios într-un element de plastic care încape într-un suport pahar. La prima vedere, am fost îngrijoraţi că LCD-ul din bord ar putea fi tentant pentru hoţi, dar faptul că nu poate fi scos din bord fără tăierea acestuia ne-a ajutat să părăsim Fluence-ul în parcare liniştiţi. Renault a revenit la maneta convenţională pentru acţionarea frânei de parcare, lucru care a suparat mulţi posesori de Megane 2 Sedan care au făcut trecerea la Fluence. Schimbarea a dus la tăierea unui potenţial spaţiu de depozitare, dar maneta cea nouă este mai uşor de utilizat decât elementul precedent. Ca de obicei, partea superioară a bordului prezintă plastice moi, în timp ce consola centrală şi feţele de uşi prezintă mase plastice de calitate inferioară, cu un aspect care denotă un preţ redus. Portbagajul are un volum de 530 de litri şi o gură de acces extrem de mare, perfectă pentru bagaje voluminoase şi multe pungi de cumpărături.
  • Thor, joi, 21.10.2010 20:04
    blocati in timp

    "Cuplul motor maxim este cel mai mare din întreg segmentul în comparaţia motorizărilor apropiate - 195 Nm - şi vine la 3.750 rpm." Pai da! Cine, care se respecta, mai tine un motor de 2.0 aspirat in clasa asta. in anul 2010 ? Dintrun 1.4 turbo se scot mai mult de 195 Nm lejerissimo :)

  • ADAQ, joi, 21.10.2010 20:52
    SUPER!!

    CEA MAI TARE MASINA DIN CLASA EI!!SI DUPA EA CRUZUL!!RESTUL MASINILOR ...JUNGHIURI!!SKODA=PORCARIE!!

  • demin2609, joi, 21.10.2010 22:57
    io am o mare nedumerire...

    de ce nu scoate reno mai multe motoare turbo...? ca doar tehnologie au....

  • Thot, vineri, 22.10.2010 00:08
    ce tehnologie frate

    Chiar si ala de 1.4 e varza , nici macar nu are distributia variabila a supapelor pe admisie si evacuare, ce sa mai zic de altceva. 190 Nm la 2250 rpm - zzzlab

  • demonel, vineri, 22.10.2010 00:36
    @denim2609

    tehnologia costa sau e o strategie a lor, sau ambele.

  • Bogdan, vineri, 22.10.2010 01:14

    honda civic - 10.9 secunde?? wtf? cam care model face chestia asta? ala care are 8.9 secunde pana la suta sau ala cu 8.6? stupizilor!

  • relu, vineri, 22.10.2010 07:45

    Este urata rau. Megane este de 100 de ori mai frumos. Asta parca francezi au luat datla si ciocanu si au inceput sa realizeze masina. Cat despre Skoda 2 fara farurile alea alungite, este de 500 de oari mai frumoasa ca asta. Toti care au Renault se plang ca dupa un timp scurt au probleme cu suspensiile. Cunosc pe cineva care a avut Skoda 2 si acum are un Passat, regreta Skoda.

  • vxf, vineri, 22.10.2010 09:49
    Cel mai mare portbagaj din clasa 530 litri

    Daca vorbim de clasa compacta superioara , unde mai sunt si Skoda Octavia si VW Jetta , tin sa va anunt ca portbagajul nu e nici pe departe cel mai mare , dimpotriva , Octavia model aparut in 2004 are 560litri iar Jetta pe aproape . Tip of the day : de ce nu va documentati mai bine inainte sa scrieti ceva ?

  • razvanis, vineri, 22.10.2010 09:51
    Tare de tot

    "Celelalte sedan-uri compacte produse de constructori de volum nu au fost luate în seamă la această comparaţie(vezi VW Jetta, Skoda Octavia şi altele) deoarece sunt echipate fie cu motoare supraalimentate de cilindree mică, fie cu transmisii cu dublu ambreiaj" Adica au tehnologie mult mai avansata decat cei de la Renault , care da performante superioare si consum mult inferior. Aplauze !!!!

  • vxf, vineri, 22.10.2010 09:54
    Preturi concurenta

    1.8 TSI - 118 kW (160 CP) / 7 trepte, DSG automată 18.953 TVA inclus. Prieteni dragi de la Automarket , incercati sa fiti mai obiectivi cand scrieti un articol , e pacat sa dezinformati cititorii . Numai bine.

  • sebaa, vineri, 22.10.2010 10:13
    Fluence

    @vxf Înainte să ne acuzi de dezinformare, poate ar trebui să ne dai link-ul unde ai găsit preţul respectiv. Din ce văd eu, vorbeşti de Skoda Octavia, care are preţuri diferite la noi. Cât despre portbagaj, doar cele patru modele menţionate la primele trei capitole au fost incluse în comparaţie. Excluderea celorlaltor modele a fost explicată la capitolul "preţ de achiziţie". http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/octavia-694/

  • I.O.N, vineri, 22.10.2010 10:22
    Hmmm

    Ca si tehnologie este muuuult da foarte mult sub grupul VAG chiar si comparatia cu Skoda Octavia nu isi are rostu.Nici nu vreau sa ma gandesc cat de infecta e cutia aia de viteze.

  • vxf, vineri, 22.10.2010 10:23
    @Sebi

    Cu mare placere , suna la orice dealer Skoda si vei primi confirmare si pentru volum portbagaj , pret si toate celalte detalii. 0232-211.855 de exemplu Excluderea a fost explicata la pret achizite ? Pai atunci de ce spuneti "din clasa" , care clasa , cele 4 modele pe care le alegeti voi ? Principalul model concurent pentru Fluence este in ciuda varstei tot Skoda Octavia care pleaca de la 12.500EURO tva inclus , baza . Iar motorul 1.8TSI DSG in7 nu depaseste niciodata 20.000EURO .

  • sebaa, vineri, 22.10.2010 10:39
    Preţuri octavia

    Preţurile respective au fost valabile doar o lună şi au făcut subiectul unei oferte speciale. http://www.skoda.ro/files/docs/price/multi_pricelists/78.pdf (după cum vedeţi din link, scrie foarte clar OFERTĂ SPECIALĂ) Preţurile postate la noi pe site sunt de listă şi sunt valabile până când le schimbă importatorul. Am sunat la dealerul Skoda respectiv (din Iaşi observ) şi am cerut oferta pentru Skoda Octavia. Noi nu comparăm niciodată preţurile de la oferte speciale cu preţurile de listă. Mulţumim pentru sesizare. Apreciem că ne urmăriţi cu atât de multă atenţie.

  • vxf, vineri, 22.10.2010 10:49
    @sebi

    Pai e pretul la care astazi imi pot cumpara acel model . Nu e nici o oferta speciala , ala e pretul de achizitie astazi 22-10-2010 pentru masina respectiva , pret impus chiar de importator Porsche Romania +4021.203.29.32 .

  • ironR, vineri, 22.10.2010 10:55
    tot ce e prost tre' sa dispara

    Nu cred ca renault au mizat pe acel cuplu la fel cum l-ati scos voi in drive test. Fluence e o masina pe care o iei ca iti place si in nestiina de cauza, eventual datorita promotiilor, dar un cunoscator nu cred ca o va cumpara. Cuplul acela pe mine unu nu ma inpresioneaza, daca vreau cuplu mare imi iau un diesel, sau un turbo benzinar. Din pacate aceasta masina are multe hibe dupa cum ati constatat: directie moale, suspensie moale si galagioasa pe deasupra. Poate ca daca avea ceva deosebit nu deranja lipsa cutiei sport, o dai pe manual si ai scapat de frustrare, dar eu unu m-am saturat de motoare de 2L si 140cp, chiar si dieselurile au trecut de faza cu 2L si 140cp. Deja puterea a crescut fie ea si la motoare otto aspirate cum ar fi 1.6 si 120-130 de cai pe care ii vedem din ce in ce mai des pe masini. Altceva: in ciuda laudelor la capitolul Transmisie/Motor ati dat 3 stele, de ce? Din cauza pedalei prost "etajate"? In cazul asta pedala de frana cum era, tot prost etajata? Dezamagitor, ma asteptam la mai mult de la fluence, mult mai mult.

  • tzenu_bmw, vineri, 22.10.2010 10:59
    ce discuti mai frate.......

    inainte pe acest site ne 'certam' pt cai-putere si 0-100............. acum vad ca unii colegi se cearta pt marimea portbagajului si preturi....... @automarket......tare as vrea sa relansati site-ul si sa incepeti cu subiectele de altadata cum ar fi: 20 de lucruri pe care nu le stiai

  • Stanila, vineri, 22.10.2010 11:11

    Renault Fluence este o masina foarte slaba din toate punctele de vedere.Masina sarantocului care nu isi permite un BMW dar el tot spera pana la pensie.Rusine Renault

  • vxf, vineri, 22.10.2010 11:13
    Fals

    "Preţurile respective au fost valabile doar o lună şi au făcut subiectul unei oferte speciale." Am sunat si eu si preturile sunt valabile incepand cu 1.07.2010 , nu a fost nici o oferta de o luna , sunt valabile .

  • xyz, vineri, 22.10.2010 16:18
    cutie de viteze

    Eu nu inteleg ce fel de cutie are pana la urma ? CVT sau automata/automatizata, ca nu e deloc acelasi lucru...

  • Faurelianu, vineri, 22.10.2010 16:25

    urata masina. Renaukt se straduie sa fac masini din ce in in ce mai urate si proaste

  • Gabi, vineri, 22.10.2010 21:50
    @la

    @la "Masina sarantocului care nu isi permite un BMW dar el tot spera pana la pensie.Rusine Renault" eu cred ca tu tocmai ai venit la oras si iti curge balutza cand vezi cladiri si tramvaie - asta e concluzia cand spui ca BMW e masina la care aspira toti bogatanii, restul sunt sarantoci. ia-ti un junghi de bmw de 500 000 km la mana a 15-a, inmatriculeaz-o in BG (ca nu-ti permiti sa platesti taxa in Ro, ca e mai mare decat valoarea cazanului), intra in randul cocalarilor manelisti si lasa internetul, ca te depaseste

  • luca, duminică, 24.10.2010 00:05
    vxf si alti vw fani

    alo gara unde dracu ati vazut tsi de 1.8 la 18 mii si ceva...povesti cu zane trase in padure....mai draga 24540 costa cu tva, culoare gri metalizat interior negru, asta si-a cumparat tata....in august a ridicat-o...ii motor euro 5 nu a platit taxa dar casco ii cam scumpica...asa ca nu mai dati cu presupusa...mie in noiembrie imi vine meganul tot gri si am platit 15200 de euro modelul privilege.. nu zic ca vw nu face masini dar ma limitez doar la golf 6 si la LT restul e cancan....cat despre logan, fluence si megan ciocu mic ca nu stiti ce poate un francez cand canta marseieza....hai pa si ciocu mic........francezii au ramas si vor ramane asi in meserie ....daca trecem mai departe ajungem si la citroen C3 C4 etc/.///hai ciocu mic si joc de glezene

  • vs, duminică, 24.10.2010 12:29
    @automarket

    explicati-mi si mie: de ce mergeti cu AC-ul pornit in octombrie? aerul conditionat consuma cam 1 % in plus fata de 10.5% cat a dat constructorul in carte... deci ~11.5-11,7% consumul scos de voi in oras cu AC-ul pornit e absolut normal. Pt. voi "eforturi însemnate" inseamna sa nu apasati ca disperatii pe acceleratie. Nu mai faceti atata caz. Consumul la Fluence e normal pt cilindreea asta. "Chevrolet" Cruze 1.8 AT are de ex. 11.3% trecut in carte. Cu AC trece de 12%

  • razvanis, duminică, 24.10.2010 19:21
    @luca

    Preturile sunt afisate pe site-ul oficial si la orice dealer , nu e nici o poveste , documentati-va si apoi deschideti gura. Arata factura lui taicatu , ori a luat o mare tzeapa ori si-a pus optionale de 6000. euro pe masina .

  • vxf, duminică, 24.10.2010 19:28
    @luca

    Din pacate pentru tine nu sunt fan VW , dimpotriva . Era vorba despre niste afirmatii false facute de automarket in acest articol , informatii care pot fi verificate foarte usor , dar se pare ca si pentru tine e mai greu sa verifici asta inainte de a posta . Felicitari pentru ignoranta si multa fericire in continuare in lumea ta , te invidiez.

  • cristina, duminică, 24.10.2010 19:31
    Fluence

    Motor si cutie de pe NissanPrimera , performante si comportament la nivelul anilor 2000 , o mare gogoasa care nu va fi cumparata nici macar de fanii marcii . Rusinica , cuplul si puterea aia se scot din motoare care consuma si polueaza la jumatate .

  • k_a_t_a, luni, 25.10.2010 09:40
    petrosin

    "creşterea preţului benzinei face alimentarea cu GPL o variantă de luat în seamă în cazul acestei versiuni de motorizare" nu cred ca merge alimentat cu GPL ca doar nu e flexifuel.

  • sebaa, luni, 25.10.2010 10:16
    @ Catalin

    Eu vorbeam de o eventuală conversie GPL ulterioară achiziţiei. Conversia ar fi uşurată de volumul mare al portbagajului şi nu s-ar simţi nici la o călătorie mai lungă cu bagaje rezonabile.

  • ha ha ha, luni, 25.10.2010 10:43
    ha ha ha

    Parerea mea e ca este o tentativa de masina.Iar la ce performante are si ce pret, nu se merita...sunt masini mult mai reusite la banii astia.Si majoritatea celor care au avut Renault, Dacia Logan si alte frantuzerii au avut numai probleme cu ele...de bune ce sunt...

  • v, luni, 25.10.2010 10:45
    @Automarket - capitolul "Design" e lipsit de orice logica, e confuz

    Ce sa-ti povestesc! cica masina "aminteste de samsung sm3" .. daca nu spunea Renault ca are design-ul altei masini, nici dracu nu stia asta! Dar voi o depunctati ca nu arata ca alte modele Renault? O prostie! Renault are alta politica decat vw. Si face bine. Gusturile nu se discuta intr-adevar, dar privind obiectiv, masina arata foarte bine. E chiar eleganta, are prestanta. Nu vad de ce i-ati dat 3 stele... intr-un final chiar voi recunoasteti ca "este de apreciat faptul că s-a încercat ceva diferit decât simpla transformare a unei compacte hatchback în sedan" Deci...?? unde ramaneti?

  • Koss, marţi, 26.10.2010 21:54

    Mie personal nu imi place aceasta masina. O masina la fel de urata ca ultima laguna.. Daca la motorizari hai mai treaca-mearga... al design... parca ar fi facuta de niste chinezi beti.

  • @Koss, vineri, 29.10.2010 10:25

    vbeste unu care are un vw la mana a 7-a in familie.. ne lasi!

  • mda, joi, 18.11.2010 10:27
    sunteti pilaf

    copiii astia teribilisti nu inteleg ca asta aici discutam de fapt de o masina de familie decenta adresata exclusiv pietelor emergente (documentati-va daca nu stiti ce inseamna).

  • George, sâmbătă, 04.12.2010 22:17
    oameni fara capatai

    mdea, multi fani VAG o cam dau cu oistea-n gard pe aici...