Renault Fluence

Consum

4.0

Consumul unui diesel cu transmisie automată nu este tocmai unul pe placul celor zgârciţi. Confortul vine cu un preţ, iar acesta se va resimţi la indicatorul de consum. Nu vă speriaţi însă: Fluence rămâne în continuare o pipetă, dar una care picură ceva mai des.

Cifrele oficiale indică un consum urban de 5.2 litri şi unul extraurban de 4.0 litri la 100 de kilometri. Judecând după cei 60 de litri pe care îi poate înghiţi rezervorul, autonomia devine foarte atrăgătoare.

Francezii au fost cam optimişti pentru că noi, în mediul urban, cu climatizarea în funcţiune, am ajuns undeva la 9 litri la 100 de kilometri. În afara oraşului, o rulare pe autostradă în limitele legale şi cu climatizarea în funcţiune ne-a adus un 5.7 litri/100 km.

Chiar şi aşa, la finalul testului, cu un sfert de combustibil încă în rezervor, am tras linie şi am calculat 750 de kilometri parcurşi. Raportat la concurenţă, Fluence stă mai bine decât versiuni similare ale rivalilor Skoda Octavia, VW Jetta sau Toyota Corolla.

  • LoL, vineri, 07.10.2011 15:24

    Deci consumul ala de 9% in oras este o aberatie! Cati km are masina testata? Este iesita din rodaj? Apoi, mai conteaza si cum apesi pedala de acceleratie, mai ales la automate. Daca ai piciorul din caramida si apesi ca taranul, cutia schimba mai sus decat este necesar, cu un consum mai mare. Daca apesi normal, elegant si cat se poate de firesc, schimba unde trebuie. Am mers cu Fluence, ce avea acest motor si aceeasi cutie, in Bucuresti, vreo 300 de km, si mai mult de 6,5-7%, la final de drum, n-a indicat niciodata, chiar mai putin. Probabil ati testat consumul atunci cand verificati si zgomotul motorului aproape de zona rosie, asa cum spuneti in articol :)).

  • MMA, vineri, 07.10.2011 16:07
    Excelent!

    Imi place mult masina. Spatiul interior e mai mare ca la octavia si bordul e mult mai interesant.

  • hmmm, vineri, 07.10.2011 16:20
    @Bogdan Mirica

    mie edc si dsg mi se par la fel... nu stiu ce ti se pare tie diferit din moment ce furnizorul e acelasi... edc-ul a fost dezvoltat tot de specialistii de la Getrag care au facut dsg-ul

  • iuli, vineri, 07.10.2011 16:24
    O INTREBARE

    pentru ce este folosit butonul din poza 26?

  • lol, vineri, 07.10.2011 16:40

    A iuli cruise control si/sau limitarea vitezei

  • @lol, vineri, 07.10.2011 16:45

    de acolo se face pornirea tempomatului, comenzile sunt pe volan

  • rzn.ozn, vineri, 07.10.2011 16:48
    @iuli

    e cruise control sau pilot automat mai pe romaneste

  • Anonim, vineri, 07.10.2011 19:02

    La test- drive v-au dat masina cu greierasi de la 12.000 km sau au schimbat-o?

  • tzaranu' ion, vineri, 07.10.2011 20:16
    nu stiu

    la ce se refera "dublu ambreiaj"? e nevoie sa apesi de 2 ori pe ambreiaj (la o cutie automata?!?!?)? asta era metoda de schimbare a vitezelor pe vremea cand nu erau "sincroanele" in cutia de viteze, dar acum ce inseamna? multumesc pt lamuriri

  • unckle, vineri, 07.10.2011 20:51

    iar au inceput baietii sa conteste consumul ... oofof... mai vorbim cand o sa va iasa fum negru din cauza ca mergeti sub-turat, "la consum" .. interesant ce au facut Renault ... nu ma asteptam sa vad o cutie cu dublu ambreiaj pe megane/fluence prea curand :)

  • io, vineri, 07.10.2011 22:06
    @Automarket

    Cate persoane sunt in masina cand faceti testul? Cu ce viteza circulati in extraurban? Consumul optim se obtine la 90 km/h intr-a sasea in conditii normale (fara vant). Aerul conditionat mai ia si el 1 litru.

  • LoL, sâmbătă, 08.10.2011 01:03
    unckle

    Hai, nu mai spune! Vorbesti din auzite, pesemne! Voi nu stiti, in primul rand, ce inseamna subturare. Darmite sa-l asociatiati cu diverse probleme tehnice. Auziti si voi pe tot felul de forumuri, toate prostiile sau de pe la toti mecanicii care au reparat numai Dacii si s-au trezit peste noapte,mesteri, iar apoi aveti impresia ca stiti de probleme. Sezi ma cuminte si nu mai vorbi din auzite. In primul rand, la mers normal, motorul nu este in VECI subturat. Exact cum am spus, habar n-aveti ce inseamna subturat. Daca motorul nu "rage" si nu mai are un pic si-si scoate pistoanele, este subturat la voi :))). Am amic taximetrist, cu E-Class de 500 000 km, cutie automata...si merge numai la consum. N-a schimbat turbina niciodata. La polul opus. Logan 1,5 dci, 200 000 km, asta merge chiar mosnegeste si la fel n-a schimbat-o. V-au bagat in cap toti ruptii de mecanici niste legende si numai atata debitati. DA, sunt probleme dupa mii si ZECI de mii de km de subturare, dar asta e chestia...ca voi NU STITI ce inseamna subturare. Cand un motor merge perfect normal si "rotund", voi ziceti ca e subturat, doar pt. ca nu vedeti nu stiu cate turatii in bord. Of, cunoscatorii astia, cu experienta de pe forumuri si cu experienta de pe....calculator.

  • @Anonim, sâmbătă, 08.10.2011 08:17

    ce e vw ?!

  • unckle, sâmbătă, 08.10.2011 18:43

    interesant sa aduci in discutie un E automat :) ... este un pic peste DCi nu crezi ? .. si cum faci sa mergi la consum cu o cutie automata (evident folosind-o pe automat, nu schimband manual vitezele)

  • dumy78, sâmbătă, 08.10.2011 19:24
    portbagaj

    adica dau 19.700 euro si vad sarmele alea din poza 29 in portbagaj??? Merci, nu!

  • LauCalin, sâmbătă, 08.10.2011 20:05

    Da, asta cu mersul la consum cu o cutie automata care de multe ori schimba cum vrea ea mi se pare amuzanta. Pentru mine mersul la consum este si nu prea unul bun, poate duce in timp la depunerea calaminei sau la uzarea prematura a turbinei. Dar asta e alta discutie. Revenind la Fluence, principalul argument al masinii, cel putin dpmdv este raportul calitate/pret/dotari. Si se pare ca ce am spus si in alta parte a cam fost adevarat. Fie ca vorbim de o masina de 10000 sau de 20000 de euro, la Renault este mai ieftina cu vreo 2000 de euro chiar, fata de cel mai apropiat concurent. Iar pe piata cu o putere financiara medie este din start un (mare) avantaj. De laudat faptul ca au adus o cutie cu dublu ambreiaj. Sper sa ajunga una din referintele clasei in privinta fiabilitatii.

  • LoL, sâmbătă, 08.10.2011 21:00
    unckle

    "si cum faci sa mergi la consum cu o cutie automata" Apesi cu finete pedala de acceleratie. Cutia schimba in functie de cum apesi tu pedala. Iti anticipeaza stilul de condus, tocmai ca sa nu subtureze motorul. Daca este unu' care-i mai nervos si apasa mai tare, schimba mai sus, ca daca ar schimba la fel, n-ar fi ok. Daca apesi finut, normal, schimba jos, exact unde trebuie si NICIODATA subturat. @LauCalin "Pentru mine mersul la consum este si nu prea unul bun, poate duce in timp la depunerea calaminei sau la uzarea prematura a turbinei. Dar asta e alta discutie." Unde se depune ma calamina? Ce treaba are calamina cu turatia motorului? Asta de pe ce forum ai mai cules-o? Singurul lucru afectat este turbina. Celelalte...EGR, filtru de particule, se strica din cauza combustibilului extrem de prost de la noi. Multi au impresia ca daca-si pun cea mai scumpa motorina, chiar e buna de ceva. O laie, tot combustibilul e prost, la noi in tara. Iar ca sa se defecteze turbina, tre' s-o subturezi in ultimul hal, vreme de multe mii de km. Voi faceti o grava confuzie intre subturat si mers economic. N-are absolut nicio legatura una cu alta, pt. ca la mers economic, motorul se simte perfect si nu este subturat deloc.

  • LoL, sâmbătă, 08.10.2011 21:12

    Si, intr-adevar, o data la ceva timp(2-3 saptamani), e bine sa-i dai "talpa" cativa km, la turatii mai mari,daca mergi doar in oras, sa mai sara depunerile de pe palele turbinei. Doar cativa km sunt de ajuns, nu tre' sa mergi tot timpul asa cum fac multi incompetenti, care ajung la polul opus si le crapa axul turbinei de la atata "forja". Ii recunoasteti usor pe aia. Au o coada de fum alb in spatele masinii :)). Sau le suna motoarele ca niste tractoare, la nici 150k km.

  • unckle, sâmbătă, 08.10.2011 22:34

    "Apesi cu finete pedala de acceleratie. Cutia schimba in functie de cum apesi tu pedala. Iti anticipeaza stilul de condus, tocmai ca sa nu subtureze motorul." spune-le asta posesorilor de diesele manuale care schimba vitezele la inceputul plajei de turatii cu cuplu ;) .. pentru ca despre ei era vorba, ca lor le iese fum negru dupa 40-50k km ... taranu' de romania isi ia DCi (pe golan evident) schimband batrana dacie pe benzina... la aia era obisnuit sa ii "dea" pana cand incepea sa se auda "mai tare"... la Loganu' DCI ii da pana cand incepe sa sune mai tare... problema este ca saracu incepe sa sune mai tare la 1500rpm ... taranu' aude .. si schimba ... masina se chinuie, trage cat de cat (mai tare decat batrana dacie, iar taranul este, evident, multumit) dar in timp, acele zeci de mii de kilometri, motorul se duce draq integral, nu numai clamina si filtre infundate. Cand taranul de romania ii da blana intr-a treia la 1100rpm inseamna ca merge subturat si ca strica motorul ... la asta se refera "subturat" nu la cum mergi cu o cutie automata... ca aia nici d'a draq nu schimba in treapta superioara inainte de a ajunge intr-o turatie care sa-i permita sa nu omoare motorul in treapta superioara... deh, inginerii astia... Citeam povesti despre "specialisti" pe forumul mercedes-club... se cautau oamenii de consum si se intrebau de ce le mananca mult cand ei nu schimba niciodata peste 2000rpm .. sa speram ca in viitor vor fi mai dese masinile cu cutii automate decat astelalte ... sunt ceva mai confortabile si mai scot din "factorul uman" cand vine vorba de defectiuni.

  • @@Anonim, duminică, 09.10.2011 09:54

    Pai tocmai ca nu e Peugeot sau Vw sau Citroen, ci un jaf de Renault la care incep greierasii sa "cante" de la nici 10000 km. Am avut Megane anterior de la firma, si se pricepe de minune la cantat!

  • LoL, duminică, 09.10.2011 10:32
    unckle

    Depinde de motor si de specificatiile lui. Cu cat ai cuplul maxim, obtinut mai jos, cu atat mai jos poti schimba. Apoi, sa dai "blana" de la 1100 rpm, tre' sa fii retardat. Sa schimbi la 1500 rpm, ca vorbim de ACEST motor, iar nu e bine, dar la 2000 daca schimbi, se simte perfect, in regim normal, fara sa-i dai "blana". Asa schimba si automata si asa se obtine consumul cel mai mic. Daca ai mai merge si cu una care are indicator de schimbare a treptelor, ai sa vezi. Un exemplu, Clio, tot cu acest dci, dar de 75 cai. Cand e motrul rece, iti spune sa schimbi undeva la 2300 rpm. Dupa ce s-a incazit, iti spune sa schimbi urmatoarea treapta pe la 1800-1900 rpm. Si nu aveti impresia ca toti inginerii de la mai toate marcile, stiu mult mai bine decat forumistii si mecancii tractoristi de pe la noi? EVIDENT ca da. In schimb, la motoarele performante, care au cuplul foarte jos, chiar de pe la 1200 rpm, cele bi-turbo de la BMW, Merc, Audi, cutiile schimba chiar si pe la 1500, in mers normal, fara ca motorul sa se simte subturat. Nu se infunda niciun filtru si nici nu se depuna calamina pe nu stiu unde. N-au treaba aceste lucruri cu subturarea.

  • antonny, duminică, 09.10.2011 18:06
    ****

    Spuneti asa "Cruze ceva mai ieftin, însă doar pentru că oferă ca motorizare de bază unităţi mult mai mici şi mai slabe decât ale Fluence-ului de 1.6 şi 110 cai putere." Cruze e peste fluence la ce vreti voi ......vine cu un motor mai performant 1.8 141 cp si cu o cutie AT mlt mai inchegata si la pret de 14970 .

  • unckle, duminică, 09.10.2011 21:12

    @AM - reparati si voi "utrometrul" din zona motor-transmisie :) Poat ar fi interesant sa aveti uncomparativ intre cutiile automate... am asa oimpresie cum ca vor deveni foarte populare in anii urmatori iar o nota separata ar putea fi utila

  • @@@Anonim, duminică, 09.10.2011 21:26
    vw are greierasi

    eu am la VW Bora greierasi in portiera cauzati de niste insertii din polistiren din interiorul usii si unul sub parbriz, cred ca la gura de ventilatie pentru dezaburire, inauntru undeva... dar asta e la bora, nu ma apuc sa comentez prosteste de modelele noi vw pt ca nu stiu cum sunt... ma limitez la ce am , nu fac pe atotstiutorul ca tine

  • LoL, luni, 10.10.2011 09:46

    Ah, ca mi-am adus aminte! Nici consumul extraurban nu e in regula in acest test Asa, ca fapt divers, cu acul "inghetat" la 90 km/h, computerul indica un fenomenal 3,5 litri %. Evident ca nu poti merge constant numai cu viteza asta, dar pana la 5,7% inregistrat de ei e CALE LUNGA. De aceea sunt niste necunoscute. Ori masina nu era iesita din rodaj ori stilul de condus a fost total haotic. Sau au fost amandoua situatii!!!

  • Mihai, luni, 10.10.2011 10:50

    Pt. cel care spune ca are Vw Bora cu greierashi. Masina e aparuta de 10 ani, normal ca apare uzura fizica si morala. Dar mai cred ca tu esti doar un bagator in seamana cu Renault, pt. ca nu stiu nici un om intreg la minte care sa fi avut Peugeot, Citroen, Opel, Vw si care sa fi schimbat masina cu un Renault.

  • newsflash!, luni, 10.10.2011 11:13
    @Mihai

    Sunt destui oameni care si-au schimbat volkswagenul cu un renault, doar ca ai stat tu prea mult inchis in casa... ps: si megane 2 (apropo de acel "megane anterior" de firma) tot acum 10 ani a aparut

  • Laurentiu, luni, 10.10.2011 14:36
    Meserie, te halesc!

    @unkle: Vad ca esti bun la 'shtouri cu mersul la consum pe masini cu cutii automate. Daca esti asa profesor, poate ne spui cum faci sa mergi subturat cu o masina cu cutie automata.

  • unckle, luni, 10.10.2011 17:04

    daca tot sunt asa profesor .. sa facem o comparatie intre cele trei masini cu 1.5DCi si cutie automata si cele 3milioane de masini diesel cu cutie manuala ce circula prin romania ... dap, cred ca atunci cand vorbeam de mersul cu 1100rpm+blana ma refeream la cele 3 DCI-uri... @LoL - consumul de 5,7% este la rularea pe autostrada la 120-130km/h + clima + faruri + oameni + bagaje(probabil), si este mai mult decat "onorabil" in conditiile in care saracul motor trage de o masina maricica. Probabil ar consuma in jur de 4% la mersul cu ~65km/h printre localitati si portiuni de drum mai libere. Nu stiu daca putem sa comparam motoarele audi/bmw/mb care se simt binisor la turatii mai joase cu motoarele diesel de la producatorii de volum, motoare care au zona de cuplu maxim ceva mai sus (cum ar fi acest DCi la 1750rpm). De asemenea nu poti compara cei 240-280Nm ai unui motor de 1,5-1,7l cu cei peste 400Nm ai motoarelor "premium" ... alea chiar daca nu sunt pe zona de cuplu maxim au mai mult decat pot motoarele astea mici.

  • LoL, luni, 10.10.2011 17:11
    unckle

    Pai le-am comparat, dar am spus foarte clar ca sunt diferite si am si specificat diferentele. Nu stiu ce ai inteles tu. Sau a compara inseamna a pune egal intre ele, dupa tine? In niciun caz. Mai citeste o data ultimul meu comentariu. Specific foarte exact diferentele.

  • LoL, luni, 10.10.2011 17:14

    *penultimul

  • andrei, luni, 10.10.2011 21:48
    @ unkle

    Dar și alții. Cred că un pic de informare nu v-ar strica. Așa ați afla, printre altele, cam la ce viteză se învârte o turbină Chiar și când „stă” se cam rotește mai rapid decât motorul deci nu prea are greutăți în a se curăța de depuneri. Ba, zic unii care se vor specialiști, că dacă vrei să strici o turbină o strici mai repede și mai temeinici dacă turezi motorul mult decât dacă îl menții la turații scăzute. Iar un motor care nu ajunge la turația de cuplu maxim sau de putere maximă nu înseamnă că e subturat.

  • iulianiulianb, sâmbătă, 22.10.2011 17:42

    Auzi ba!...., renault fluenece 1.5 dci, o coaja de motor care iti toaca toti banii, multa prostime e pe aici.

  • iulianiulianb, joi, 03.11.2011 23:22
    Ia fii atent...

    Atentie!, daca ai cazan d-asta si te vad pe autostrada pe banda a2a te voi da la o parte, ca sa-ti para rau ca ti-ai luat carucior...

  • iulianiulianb, duminică, 06.11.2011 00:10

    De ce nu intelegeti ca un vw polo va da RUSINI?, va trimite pe banda unu!,mintea voastra e capiata de cazane...

  • iulianiulianb, duminică, 06.11.2011 12:32

    Atatia bani..., atata peste....

  • StM, vineri, 20.04.2012 16:43
    @iulianiulianb&altii

    Ceea ce nu se intelege e ca masina asta a fost gandita pentru confort,nu pentru sportivitate.Vrei ceva mai sportiv,tot diesel,si mai deosebit, treci la VW. Nu te multumeste, desi dsg-ul e fenomenal, mergi catre japoneze. Nu iti plac nici alea, mergi catre premium. Insa trebuie sa ai bani sau sa renunti a le lua de noi. La Renault si la producatorii de volum conteaza intai pretul. Asta e pe primul plan. Nu as compara Fluence cu Octavia, cehoaica are alt "pedigree". Nici cu Lancer nu as compara-o, pentru ca japonezul o cam mananca la performante si tinuta de drum. Cu Elantra nu e iar o comparatie, ca aia nu are diesel in gama. Deci...E o masina de familie reusita, desi 1.5-ul mi se pare cam slabut pentru masa masinii. Se achita decent de sarcini cata vreme nu te crezi pe circuit. Pentru cei trecuti de 50 de ani sau pentru familiile cu 1-2 copii e ok. Daca vrei mai mult insa...si pretul e pe masura. Nota: nici asta nu are esp in standard. Tipic Renault. Probabil ca voi ati luat modelul full options si avea, altfel...In fine, sunt decizii ale producatorului deci nu le mai comentam, am comentat destul in cazul Dacia Lodgy.

  • Vasi82, vineri, 04.05.2012 14:46
    @StM

    Aberezi ca de obicei. Se vede ca n-ai condus in viata ta un Megane sau Fluence cu 1.5 dci. Masa masinii?! Ai tu habar care-i masa masinii? Iti spune tie ceva masa masinii?! Esti pe dinafara, ce sa-ti spuna? Industria auto e o mare nebuloasa pentru tine. 1.5 dci e motor de cuplu. Trage foarte bine in sarcina. Fluence 1.5 dci 110 CP EDC - 1314 kg Jetta 1.6 tdi 105 CP DSG - 1392 kg Si bunica-miu se pricepe la masini mai bine ca tine...

  • StM, joi, 01.11.2012 13:36

    @Vasi:Vasile,stai calm si nu te agita,ca nu stii ce vorbesti.Ai condus Fluence in echiparea testata?Nu cred.Eu am facut-o.Pune tu 5 adulti si bagaje si o sa vezi ca timpii aia dati se cam maresc.Apoi...urca tu Dealul Negru cu ea si sa vezi ca la un moment dat incepi sa te intrebi daca mai urca sau trebuie sa te intorci. Unii habarnisti,asa ce tine, cred ca din 5 informatii citite din pliantele Renault au facut o cultura auto satisfacatoare.Nu,baieti,doar reusiti sa va dovediti incapacitatea. Eu nu vorbesc despre ce nu stiu, poate altii o fac. Tot respectul pentru bunicul tau, dar daca el se pricepea la masini, apai tu esti total paralel cu domeniul. Si app, asta asa, ca fapt divers, lucrez in domeniul auto. Deci, daca nu esti un mecanic, proiectant sau inginer care sa aiba ceva cunostinte pe domeniul auto, poti sa te retragi acum, cat esti in materie pana la gat, nu sa continui sa te scufunzi.