Interior
Spatiul interior este punctul forte al lui Renault Espace, asa cum, de altfel, o spune si numele sau. Modelul testat avea optiunea celor doua locuri suplimentare amplasate in spatele celui de-al doilea rand de scaune. Desi scaunele din randul al treilea sunt confortabile, pasagerii inalti vor fi sta incomod din cauza spatiului mic pentru genunchi. Cele trei locuri din al doilea rand de scaune ofera insa un spatiu potrivit pentru segmentul in care se afla Espace.
Materialele folosite la interior sunt de calitate dat fiind pretul modelului, dar anumite comenzi au o amplasare cel putin neobisnuita.
Comanda principala a sistemului de climatizare se afla pe portiera soferului, pe cand pasagerul din dreapta are posibilitatea sa isi regleze si el temperatura dorita. Pasagerii din cel de-al doilea rand de scaune au posibilitatea de a regla intensitatea cu care aeroterma sufla aer in zona lor, fara a putea regla temperatura.
Frana de parcare este actionata si decuplata automat in momentul in care motorul este oprit sau soferul deschide portiera sa. Aceasta poate fi comandata si cu ajutorul unei manete amplasate intre portiera si genunchiul stang al soferului.
La nivelul pedalierului, pe partea stanga apare o umflatura mare in podeaua lui Espace, care ii incomodeaza pe soferii care poarta un numar mai mare la pantof. Si podeaua din spate este destul de inalta, ceea ce face urcarea si coborarea din Espace dificila in unele momente.
Bordul are cinci compartimente de depozitare – incluzand torpedoul. Pe langa acestea, mai este disponibil inca un compartiment la nivelul consolei centrale, in care este amplasata scrumiera – care poate fi inlocuita cu doua sticle de suc, spre exemplu. Portierele au si ele cate un buzunar de depozitare, iar alaturi de maneta schimbatorului de viteze gasim inca un compartiment mic de depozitare, potrivit pentru un telefon sau chei.
Antifonarea este eficienta la rulare, dar motorul este relativ zgomotos la rece.
40 mii de euro pentru Espace? :))