Tehnologie
La acest capitol, am apreciat faptul că toate comenzile audio pe care sistemul audio MP3 şi pachetul bluetooth le primesc pot fi concentrate într-o singură manetă, fără a fi nevoie să le înşiri pe volan. E adevarat, ai nevoie de antrenament până să deprinzi metoda comenzii pe sub coroana volanului, însă ulterior devine o artă să apeşi "orbeşte" sub volan pentru a controla întreg pachetul audio. I-am simţit lipsa sistemului cruise control, dar am apreciat prezenta sistemului care indica treapta pe care trebuia să o cuplăm pentru a obţine cel mai bun consum posibil.
În rest, cei de la Renault nu oferă nimic revoluţionar la acest capitol, dar trebuie să remarcăm preţurile reduse ale opţionalelor. Practic, e păcat să-ţi iei un Clio "chel", la cât de ieftine sunt unele dotări opţionale.
-
LauCalin, luni, 03.10.2011 17:14
Off topic: cred ca pentru oglnizile electrice VW si Renault au acelasi furnizor pentru unele modele. De exemplu comutatorul ala arata exact ca la masina mea. :) On: o masina corecta pentru cat costa. Nici prea, prea, nici foarte, foarte". isi face treaba onest la un consum foarte mic. Eleromul ala... arata unic;)) Da, stiu. Probabil e vroba de aerodinamica si consum. Insa parerea mea e ca strica din designl general al masinii.
-
titi, luni, 03.10.2011 18:26
nu inteleg de ce nu ati pomenit de punto cu motorul de 1,3 mjet? a fost motorul anului ,la clasa lui in 2004 si e clar peste cei mentionati de voi in articol; de aia il pune si opel pe corsa si il gasim si la suzuki...
-
LUCCI, luni, 03.10.2011 22:23Renault,Rosal,Rebut,R....gunoaie!!
Pai cum mai ,,titi'' sa faca ei asta ,daca mananca si gura lor de la Renault! MultiJetul Fiatului e cu 300 de ani peste dci-ul francezilor ,ca deaia l-au cumparat si Opel,Suzuki etc. Spuneti-le mai clientilor si de ce dupa 2 ani un Renault costa 40% din pretul de nou! Auzi oferta! Sa am 12.800 de euro si sa-i dau pe un gunoi de Clio.... asta e gluma anului!!!
-
Vasi, marţi, 04.10.2011 09:48@LUCCI
Copilu' nu te mai arunca cu capul inainte ca berbecul si calmeaza-te ca mai ai de invatat... Clio e o masina corecta din punctul de vedere al multora. Motorul 1.3 mjet de pe Fiat, Opel mai mult de 75 CP nu ofera, pe cand Renault Clio vine si cu varianta de 90 CP. Iar ca pret de pornire, atat Fiat Punto, cat si Opel Corsa sunt cu cel putin 300 euro mai scumpe. Pe langa asta preturile optiunilor sunt mai mici la Clio, capacitatea rezervorului e superioara (55l vs.45l), de unde si autonomie mai buna, iar volumul porbagajului este deasemenea superior. Clio vine si cu garantie de 4 ani care costa in plus la Corsa si Punto.
-
razvanis, marţi, 04.10.2011 09:50Eleron
Eleronul ala lipsea, in rest le are pe toate, nota 10 designerilor sau celor care au decis echiparea cu eleron, cea mai tare gluma pe ziua de azi ...
-
io, marţi, 04.10.2011 10:14eleron
Indiferent ce zic unii papagali pe aici, Renault s-a gandit bine. Pentru cine vrea imbunatarirea aerodinamicii si implicit a consumului eu zic ca 87 de euro e o cheltuiala foarte utila.
-
LauCalin, marţi, 04.10.2011 10:54@Vasi
"Motorul 1.3 mjet de pe Fiat, Opel mai mult de 75 CP nu ofera, pe cand Renault Clio vine si cu varianta de 90 CP" Serios? Si Lucci cam are dreptate. PSA are HDI-uri la Ford (ca grup) si BMW si Fiat are la GM si Suzuki. Renault a dat motoare DCI lui Nissan, insa acolo e vorba de alianta, nicidecum Nissan nu a cumparat motoarele. Repet masina e una cinstita din multe puncte de vedere, nu se impune concret la un capitol anume. Poate la consum cu o diferenta de 0.2, 0.3 l/100 de km in favoarea francezilor. Dar sa te lauzi cu asa diferente mi se pare amuzant.
-
Bogdan, marţi, 04.10.2011 11:04@automarket
Domnu' Sebastian Toma, de ce uitam sa trecem in comparativ ford fiesta, care este lider in materie de consum, avand si un motor mai puternic. Nu doresc sa citez chiar din articolele publicate de voi, asa ca va sugerez sa cautati si sa includeti masinile din aceeasi gama
-
Sebastian Toma, marţi, 04.10.2011 11:45@Bogdan
Nu văd unde baţi. Din datele noastre, atât Fiesta 1.4 Tdci ( http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/fiesta-5-usi-14-tdci-m5-68cp-trend-6890/specificatii.html ) cât şi Fiesta 1.6 Tdci ( http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/fiesta-5-usi-16-tdci-dpf-m5-95cp-trend-6896/specificatii.html ) consumă mai mult decât Clio-ul testat de Automarket. Doar motorul de 1.6 litri este mai puternic, dar Clio-ul are o cilindree de 1.461 cmc, în timp ce unitatea lui Fiesta 1.6 Tdci are 1.560 cmc, de unde şi diferenţa de putere dintre cele două. În comparaţia noastră ne-am uitat la ambele versiuni ale lui Fiesta, desigur. Deşi nu l-am menţionat, acesta a fost trecut la categoria ”ceilalţi rivali”. Citez ”Ceilalţi rivali consumă ceva mai mult, dar niciunul nu trece de 4.3 litri la sută”. Mai e nevoie să vorbesc de diferenţa de preţ dintre cele două modele? Toţi rivalii lui Clio au fost incluşi în comparaţia noastră, cu toate că nu i-am menţionat. Doar cei care sunt extrem de apropiaţi de Clio au fost menţionaţi în text.
-
Vasi, marţi, 04.10.2011 11:46@LauCalin
Da, da ii cunosc pe astia ca tine care au darul contrazicerii cu orice pret. Indiferent ce zici tu sunt chestiuni care conteaza la clasa mica si la categoria asta de pret. Nu mi se pare nimic amuzant in a da 300-400 euro suplimentar ca sa ai aceeasi garantie cu Renault Clio. La fel cum nu mi se pare amuzant sa alimentez mai des decat as face-o la Clio. Si Renault a avut motoare diesel date la Suzuki, insa cine, ce a cumparat prea putin ma intereseaza pe mine calitate de client. Interesant e ca 1.5 dci are consum mai mic decat motoare inferioare ca cilindree precum 1.3 mjet si 1.4 tdci 70cp. Asa ca nu-mi spuneti mie ca dci-ul nu e inca competitiv ca mancati bors. @Bogdan Fiesta 1.4 tdci 70cp - 4.2 mixt Clio 1.5 dci 75 cp - 4.0 mixt
-
LauCalin, marţi, 04.10.2011 12:28@Vasi
Amice, tu ai zis un lucru fals, ca 1.3 multijet este oferit doar cu 75 CP. Dar este oferit si cu 95 CP. Nu mi se pare amuzant sa iti cumperi o masina cheltuind fiecare ban intr-u mod cat mai chibzuit. Mi se pare amuzant sa spui ca un criteriu care poate fi decisiv in alegerea unei masini ar fi un consum cu 0.2 l/100 km mai mic, consum declarat de producator. La care tu, ca utilizator, greu poti sa ajungi. Pentru ca acel consum declarat este unul stabilit in anumite conditii stricte tinandu-se cont de foarte multi factori. Dar asta e o alta poveste.
-
@LauCalin, marţi, 04.10.2011 13:22conteaza
http://www.fiat.com.ro/documente/fise-preturi/grande%20punto.pdf/grande%20punto.pdf Vezi tu vreun 1.3 mjet mai puternic de 75 cp in oferta fiatului asta? Iar pentru un 1.4 tdci cu 5.2% urban si 45l rezervor, rezulta autonomie ~865km. Clio are 1.5 dci cu 4.9% urban si 55l rezervor, rezulta autonomie ~1122km.
-
LauCalin, marţi, 04.10.2011 13:46
In comentariul meu nu am zis nimic de Fiat. M-am referit la Multijet care pe Corsa poate fi si in versiunea de 95 CP. Mai uita-te o data la citatul din al doilea comentariu al meu. PS. repet: sunt cifre date de producator.
-
esder, marţi, 04.10.2011 14:06consum
nu stiu la rivali cum sunt cifrele la consum, dar clio 1.5 mie imi arata un mediu de 4.3, mers zilnic prin oras la lucru/cumparaturi/altele minim 10 km si de 1-2 ori pe luna ~400km in afara. climatronicul pornit la nevoie. si va rog sa nu ziceti ca nu arata bine computerul de bord, ca mai am ~2 liniute (~20l) si zice ca mai merge 487 km pana sa alimentez. cat scrie in carte, atata mananca, si nu trebuie sa fii calm in trafic, ca daca esti mai calm mananca mai putin
-
John, marţi, 04.10.2011 14:06vezi rar pompele cu Clio
Cifrele date de producator sunt un punct de plecare foarte bun. Faptul ca Renault Clio are cea mai buna autonomie din segment e de laudat
-
unckle, marţi, 04.10.2011 15:06
Esder ... in ce oras ?
-
Bogdan, marţi, 04.10.2011 15:10@automarket
Eu am facut referire la http://www.automarket.ro/stiri/premiera-ford-fiesta-econetic-37-litri100-km-13550.html care consuma 3.7 insa in conditiile unui motor de 95cp si cilindree de 1560cmc (fara a beneficia de sistem start/stop). Se afla in oferta ford romania, deci cred ca poate fi luata in considerare din moment ce se afla la vanzare. 1.6 TDCi 95 CP DPF -- Transmisie manuala 3 usi € 12,016.13 € 14,900.00 Pretul este net mai mare, din motive mai mult sau mai putin obiective, insa nu am avut nici o obiectie la acest capitol. Decizia de a include aceasta versiune a fiestei in comparativ va apartine, eu doar mi-am exprimat o parere.
-
1.6 dci 130, marţi, 04.10.2011 16:12@Bogdan
De ce sa compari cu 1.6 tdci?! pai stai nene ca vine Renault cu 1.6 dCi Energy care are cu 30% mai multa putere si iar le da clasa... crezi ca numai tu poti sa dai link-uri din astea? ia uite aici: http://www.automarket.ro/stiri/nissan-qashqai-pure-drive-16-dci-49-litri-la-suta-si-129-grame-co2km-40214.html Scenic 1.6 dCi, care-i ditamai MPV-ul are 4% extraurban -5.1% urban. Pe Clio 4 va lua cu siguranta sub 3.7 de pe Fiesta (mult laudatul tau motor care apropo are 90cp, nu 95)
-
@Bogdan, marţi, 04.10.2011 16:31
Nu are cum 1.6 tdci sa fie inclus in comparativ, din moment ce exista 1.4tdci care-i mai apropiat ca pret, cilindree, putere. Nu amesteca lucrurile
-
Vasi, marţi, 04.10.2011 17:05@LauCalin
Tu n-ai inteles ca nu e vba numai de 0.3% in plus la consum, ci si capacitatea rezervorului, deci o combinatie de factori ce confera autonomie extinsa. Asta poate fi un argument in cumpararea unei masini, indiferent cat de amuzant ti se pare tie. Iar la fraza asta te agati de un fir de ata: "Motorul 1.3 mjet de pe Fiat, Opel mai mult de 75 CP nu ofera, pe cand Renault Clio vine si cu varianta de 90 CP" http://www.fiat.com.ro/documente/fise-preturi/grande%20punto.pdf/grande%20punto.pdf Faceam referire la Fiat ! Am scris Opel in graba pt ca urma sa-i mentionez mai jos.
-
unckle, marţi, 04.10.2011 21:55
Vasi, daca am locui in desert probabil autonomia ar fi o treaba destul de importanta, dar in oras, cu 1000km pe luna parcursi ,economisesti mareata suma de 15 lei ... un six-pack .. not bad :). Problema este ca aceste masini nu consuma nici pe departe ca in carte si, asa cum spunea un domna mai sus, daca te nervozezi putin din cauza celor 18 semafoare incasate in ultimele 45 de minute .. fiecare urmate de cate 8m de deplasare ... s-ar putea sa nu prea iti priasca la consum. @All - pe cat punem un pariu ca in zona 2020 o sa apara o directiva europeana care sa oblige ca toate masinile vandute in UE sa aiba Start-stop ? (asta in cazul in care mai raman masini fara pana atunci ... mai nou producatorii premium nu prea mai au masini fara.. iar astia de masa cam prind la public mai bine cu un asemenea sistem )
-
Vasi, miercuri, 05.10.2011 08:47@unckle
Autonomia conteaza la drum, iar la concurenta dai bani in plus, nu-i primesti. Tu n-ai nicio treaba. N-ai fost tu proprietar de Renault, deci nu vad de ce faci pe interesantul aici. Toti care au stiu ca DCI-ul e cel mai apropiat de consumul din carte dintre toate dieselurile de categoria lui.
-
io, miercuri, 05.10.2011 10:26@unckle
Nu ti s-a intamplat niciodata sa circuli in tara prin satuce uitate de lume si sa nu vrei sa la alimentezi de la niste statii peco "no name"?
-
unckle, miercuri, 05.10.2011 11:42
nu stiu daca ati observat ... dar romania este destul de scurta de la un capat la celalalt .. si cam toate masinile o pot "face" pe un singur plin. @Vasi - nu te prea inteleg, vrei sa ai "dreptate" si argumentezi cu chestii cretine gen " N-ai fost tu proprietar de Renault, deci nu vad de ce faci pe interesantul aici" .. da de unde stii tu asta ? ... ia spune-mi , domana mama ta ti-a cumparat spatiu pe Automarket in zona asta de ai voi sa faci pe interesantul aici ? chiar nu pricep ce legatura are faptul ca nu am eu un renault cu faptul ca dimensiunea rezervorului este importanta numai pentru tiruri ... Ok, dai bani in plus... dar poate nu iti place cum arata Clio si vrei Corsa sau altceva ... unii platesc si pentru cum arata masina ... dar de la discutia asta pana la a spune CA REZERVORUL ESTE UN FACTOR INCREDIBIL DE IMPORTANT IN ALEGEREA MASINII CA TREBUIE SA BATEM MONEDA O MIE DE ANI PE CHESTIA ASTA PANA EU SI NUMAI EU AM DREPTATE ... mai usor frate, ce draq, s-a inteles mesajul, pentru tine este important sa ai un rezervor mare .. ok, pentru LauCalin nu conteaza, pentru mine nu conteaza ... deja suntem 2 la 1 :) ... pentru tine conteaza 0,2% "in carte" .. pentru noi ceilalti este irelevant ... sau poate locuiesti in tara aia unde mersul prin oras se face exact dupa ECE-15 :) DCi-ul @io - inca nu am mers cu o masina cu motor asa gurmand cat sa nu-mi ajunga un plin intre doua orase (avand in vedere ca iesirile din bucuresti le fac ocazional .. si cu premeditare.. ma asigur ca am un plin inainte de iesirea din bucuresti) ps. scuze pentru intrarea la glezna domnului Vasi ... dar pe AM se obisnuieste asta cand vine vorba de Renault :)
-
Vasi, miercuri, 05.10.2011 12:16@unckle
uh, aflam lucruri noi de la "unckle": cu Clio n-ai voie sa iesi din tara, iar Romania e o tara ideala strabatuta de la un capat la altul de nenumatate autostrazi cu 3 benzi pe sens, fara trafic, cu orase pustii, unde nu trebuie sa-ti programezi alimentarile daca esti in vacanta... sa-mi programez?!!! de ce sa-mi programez daca sunt in vacanta?! da, vreau o autonomie cat mai mare... si nu sunt singurul... nu e vba de 2 la 1 in favoarea ta, ci mai degraba invers... voturile vbesc de la sine... acel "incredibil de important" eu nu vad sa fi scris nicaieri... am declarat sec ca "autonomia conteaza"... legat de asa-zisa "intrare la glezna" te supraapreciezi, ramai la fotbal
-
unckle, miercuri, 05.10.2011 12:34
pai daca tu dai la glezne noi de ce sa nu o facem ? ... si pana la urma DCi-ul ala este o mizerie fumegatoare ... sunt atat de multe loganuri/clio in spatele carora trebuie sa iti pui instalatia pe recirculare ca nu imi imaginez cum ar putea cineva sa cumpere asa ceva ... ai declarat sec in tot ce ai spus si tii de chestia asta de parca nu ar mai conta nimic altceva... .. nashpa sa se ia unu' de masina ta nu ? ... "Da, da ii cunosc pe astia ca tine care au darul contrazicerii cu orice pret. " ... mda ... si noi ii cunoastem pe astia care le stiu pe toate .. gen : "Copilu' nu te mai arunca cu capul inainte ca berbecul si calmeaza-te ca mai ai de invatat... " ... ca industria auto s-a inventat la voi in spatele blocului iar voi ati fost prezenti din ziua 1 ... mda ... ne cunoastem ;) ... si, apropo' .. a mea este mai mare - are motor mai mare, are portbagaj mai mare, are spatiu interior mai mare, are consum similar..dar totusi un pic mai mare :)) , este mai inalta... si tot asa ... sac!! ia sa te vad acum cum iti exprimi tu acel "Tu n-ai nicio treaba. N-ai fost tu proprietar de Renault, deci nu vad de ce faci pe interesantul aici" la nervi ...
-
io, miercuri, 05.10.2011 13:00
unckle n-o da in SF-uri... nu trebuie sa fii asa disperat
-
Clio3Yahoo, miercuri, 05.10.2011 14:05Am acel model de 3 luni
Am acest model de 3 luni. Are 6500 km. Consuma in BUCURESTI 5.0 , iar cand mergeam cu AC 5.3. In exterior la stiul meu de mers consuma 4.5( mai am o masina de 120cp si m-am obisnuit sa merg mai tare decat media ). Este cam singura masina care are consumul ca in cartea tehnica. Nu o menajez dar nici nu conduc sportiv tot timpul. Raportul calitate-pret mi se pare fair .Probleme nu au fost inca, si daca ar trebui sa aleg o masina in aceiasi bani tot asta as alege-o.
-
MihaiSt, vineri, 07.10.2011 09:42Corect? Oare?
Renault este depasita de mult timp.Am un Symbol din 2008 diesel, 1.5 85 cp, si, credeti-ma, e o prostie de masina. Siguranta in ea nu ai nici cat in Logan, are "greieri" de la 5000 km, consumul este cu 2 litri minim mai mult decat in carte, iar service-urile sunt praf. Nu spun ce se intampla daca, Doamne fereste!, trebuie sa ajungi in service cu ea, cat costa piesele si manopera in garantie. O revizie iti scoate din buzunar 1000 de lei aproximativ. Pret corect?Nu cred!In Salonic, in Grecia, nu vroia sa se opreasca iar minunatul ABS nu dorea deloc sa intre in functiune, desi frana era la podea si rotile mergeau taras,ca sania. Nu-mi spuneti de Renault! Am mers cu ea in service si cand le-am spus ca scartaie usile si troncane bordul, mi-au spus senini:"Dar ce vreti, domnule? E Renault!". Vreau o masina. De serviciu am un Mitsubishi Colt de 1.3 si 95 cp. Nu se compara! E cu 200 de ani mai avansat.Dar na, doar nu vreti sa va dea francezii masini bune si piese ieftine. Renault=masini proaste, piese scumpe, manopera sub orice critica. Deci, nu multumesc! Poate numai Renault Sport sa fie ceva, desi, la cat consuma Clio Sport, mai bine lasa. Exista Corsa OPC, Fabia RS sau Polo GTI. Mult mai masini decat Renault!
-
posesor symbol, vineri, 07.10.2011 10:42@MihaiSt
Hai lasa vrajeala, ca n-ai cum sa ai greieri la 5000 km la nicio masina decat daca conduci ca un ghiolban numai pe terenuri agricole. La fel cum la nicio masina diesel de cilindreea asta nu ai cum sa scoti 2 litri in plus la consum. Lasa gogonatele! Si pana la urma Symbol e un model entry-level in gama Renault destinat strict pietelor emergente. Figurile nu merg. Iar o prima revizie e ~400 RON, nu cat ne aburesti tu. La Mitsubishi n-o ai mai ieftina. Ai tu symbol cum am eu "ore suplimentare" cand sunt la amanta..
-
mda, vineri, 14.10.2011 14:00un mincinos
MihaiSt minti cu nerusinare
-
iulianiulianb, marţi, 25.10.2011 10:14
Mai baieti..., symbol e un carucior, cu motor...
-
jti, joi, 27.10.2011 16:25@iulianiulianb
esti o gluma proasta pe forumul asta...
-
iulianiulianb, vineri, 28.10.2011 00:10jti
Baaa!, o tii lant cu pocnitoarea ta de symbol de c***t, loganist inbrobodit, te contrazici peste tot cu coaja ta masina, cu junghiul tau esti o gluma pe strada...
-
David, duminică, 08.01.2012 23:57Clio
Pot spune ca motorul imi place la renault 1.5 dci singurul lucru care-mi place:) nu-mi placee borduu fff urat eleronul strica tot desingul frumos desingul motorul cam lenes 0-100 15 sec si Fabia 1.2 HTP face 0-100 in sec mai putine In restt mia placut masina
-
boos, vineri, 12.07.2013 19:08
fiat are motoare de 1.3 multijet si de 95cp...https://login.yahoo.com/config/login_verify2?&.src=ym
Buna masina! E 11.550 la promotie si are destul de multe dotari pe ea