Renault Clio

0.9 TCe 90CP Man Intense Energy

Motor / Transmisie

4.0

Inima noului Clio este românească. Pentru că sub capota celei de-a patra generaţii găsim în premieră noul motor turbo cu trei cilindri fabricat la Mioveni. Motorul TCe 90 este acelaşi pe care îl vom regăsi în curând şi pe noile modele Dacia Logan şi Dacia Sandero. Pâna atunci, l-am descoperit pe noul Clio. Noul propulsor turbo cu trei cilindri produs de Renault are o cilindree de 898 cmc şi oferă 90 CP la 5.250 rpm. Cuplul motor este însă destul de mic: 135 Nm la 2.500 rpm, dar Renault spune că 90% din cuplu este disponibil de 1.650 rpm. La capitolul transmisie, noul motor TCe 90 este asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. 

Motorul se dovedeşte a fi suficient de silenţios, dar vibrează la relanti. Renault nu a reuşit să echilibreze perfect acest motor, spre deosebire de cei de la Ford. În mers, însă motorul devine omogen şi suficient de puternic chiar şi pentru un stil de condus mai sportiv. Pentru a da totul micul motor trebuie ţinut sus în ture şi aici mai intervine un neajuns, alimentarea este tăiată mult prea repede, zona roșie turometrului începând de la 6.000 rpm.

La utilizarea citadină, lipsa cuplului la turaţii joase este puţin enervantă, dar per total micul motor se achită onorabil de sarcina care i-a fost încredinţată indiferent dacă trebuie să propulseze noul Clio în oraş, pe autostradă, sau drumuri de munte. Maşina nu se simte ca fiind submotorizată, acest motor fiind echivalentul unui propulsor de 1.4 litri din vechea generaţie. 

  • so, vineri, 12.10.2012 19:29

    Cum sa-ti consume 8% un motoras de 0.9cmc??? Nu-i o porcarie? Nu consuma atat nici un 1.8TSI!!! Praf in ochi acest motor!!! Sunt sigur ca pe logan vor scoate consum de peste 10%, adica mai mare decat 1.6 actual. Eu nu mi-as lua in veci un asemenea prichindel, pentru mine motor inseamna capacitate de la 1.6 in sus. Cam asta e opinia mea, sunt sigur ca veti ascunde sau sterge comentul meu. O seara faina!

  • cineva, vineri, 12.10.2012 19:35

    ma bucur ca ati testat atatea masini

  • 82, vineri, 12.10.2012 19:50

    Dupa cum bine spunea cineva: masina e un adevarat "fashion statement".

  • TCE, vineri, 12.10.2012 20:01

    Trebuie sa luati in calcul ca momentan discutam de versiunea Dynamique ca -top of the line- insa odata cu noul 1.2 TCe 120 CP de anul viitor, vom discuta de echuipamente si finisari chiar mai bune (posibil pe Privilege). Oricum trebuie admirat gradul de personalizare la care se ajunge. Personal imi place la nebunie bordul rosu la interior cu exterior rouge flamme.

  • LauCalin, vineri, 12.10.2012 21:12

    Automarket, incep prin a va critica: "Are parte de concurenţi serioşi ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Opel Corsa. " Scuzati-ma, dar eu nu cred ca in acest moment Corsa este un concurent serios. Este o masina care, fata de concurenta este in urma cu o generatie si asta se vede. Apoi, "Cuplul motor este însă destul de mic: 135 Nm la 2.500 rpm, dar Renault spune că 90% din cuplu este disponibil de 1.650 rpm." Dar "Maşina nu se simte ca fiind submotorizată, acest motor fiind echivalentul unui propulsor de 1.4 litri din vechea generaţie. " Daca spuneti ca se comporta ca un motor vechi de 1.4 nu cred ca se poate pune problema de lipsa de putere si cuplu. Nici vorba de asa ceva pentru o masina care poate ajunge la 100 km/h in putin peste 12 secunde si depaseste 180 km/h. Si nici nu trebuie adus in discutie cuvantul "submotorizata"... o masina submotorizata e cu totul altceva. "Motorul se dovedeşte a fi suficient de silenţios, dar vibrează la relanti. Renault nu a reuşit să echilibreze perfect acest motor, spre deosebire de cei de la Ford." Se poate si mai rau, vezi 1.2 de la VAG. E bine ca ati spus, insa nu poate fi neaparat o critica. E foarte greu sa echilibrezi un motor in 3 cilindri. In rest, mi se pare o masina interesanta, o evolutie clara fata de generatia precedenta. M-ati facut curios referitor la materialele din interior. La Clio 3 mi se pareau unul din avantaje, acum spuneti ca sunt clar mai slabe fata de concurenta. Nu prea inteleg asta. Viitorul drive test poate ma va lamuri. Iar in privinta designului, arata clar diferit, are personalitate, insa recunosc ca nu e chiar unul pe gustul meu. Peugeot 208 personal imi place mai mult. Ah, si sa nu uitam de pret care mereu a fost unul din punctele forte ale lui Renault. ps: sper sa nu ma injurati pentru critici... nu spun din rautate. :)

  • razvan magureanu, vineri, 12.10.2012 22:18

    felicitari Dragos ca sunteti corecti. aceiasi lipsa de cuplu la turatii mici si faptul ca se taie alimentarea la 6000 rpm desi zona rosie incepe la 6500 rpm le-am scris si eu dupa ce am mers sapt trecuta cu acest clio la finala de la volanul de aur

  • Ghitisor, vineri, 12.10.2012 22:41

    Interesant modelul,atat si aceasta motorizare care v-a fi foarte economica.Chiar imi place din toate punctele de vedere.

  • antonny, vineri, 12.10.2012 22:43

    si atunci de ce sa dai 13000 euro pe un clio cand poti cumpara noul logan full .....????acum cateva zile am pus o intrebare ce alegem intre cele doua motoare 0.9 tce sau 1.6 8 v ???astept o parere de ce nu pun o cutie cu 6 rapoarte ???

  • Raluca, vineri, 12.10.2012 22:47

    Frumoasa masina atat la exterior cat si la interior,si foarte moderna.

  • @so, vineri, 12.10.2012 23:02

    pentru tine motor inseamna de la 1.6 in sus ? ai o mentalitate tipica de meltean , de motorul 1.4 TSI 180 cp de la Polo GTI ai auzit ? sau de cel TFSi 185 CP echipat pe Audi A1 ? oricum puterea nu este tot ce conteaza la o masina , dar multi sunt limitati ca tine din pacate ... daca as avea nevoie de o masina pentru oras as lua motor 1.6 ??? as prefera un motor cat mai economic si nu ar mai conta puterea ...

  • Ducu, vineri, 12.10.2012 23:04

    Sunt complet de acord cu @LauCalin , + la partea: "Are parte de concurenţi serioşi ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Opel Corsa. " nu ati mentionat cel mai important concurent pentru Clio care este Peugeot 208 , locul 1 la vanzari in septembrie in Franta, > cea mai importanta piata pentru Renault.

  • andrey_1293, sâmbătă, 13.10.2012 01:38

    @so - in review se zice de consumul de 8% datorita faptului ca stilul de condus este unul foarte agresiv. Aceste motoare mici turbo sunt excelente. Eu detin ecoboostul de la Ford si sunt mai mult de incantat de el. In oras imi consuma 6 si un pic. Daca ma infig in ea bineinteles ca sare mult consumul. Poate ajunge si la 9.5 dar cu sprinturi 0-140 consecutive. In rest, la un stil de condus normal, cu trafic, sunt niste motoare foarte bune, consuma putin si se aud excelent. Sa nu mai punem la socoteala taxele si impozitele care sunt o gluma

  • darkdac, sâmbătă, 13.10.2012 09:16

    andrey_1293, ce putere ai pe ecoboost si ce timpi scoti de la 0-140? multumesc

  • 963852fgoti, sâmbătă, 13.10.2012 11:10

    what this????

  • C-G-C, sâmbătă, 13.10.2012 12:25

    Desi inca nu l-am condus si ma raportez in continuare la Clio 3 in comparatia pe care o fac cu noul Polo, Fiesta, Yaris, Fabia (cu care am intrat in contact) cred ca acest Clio este una dintre cele mai bune masini din clasa. Drive-testul mi se pare prost facut, ca 90% din testele de pe AM. Se prezinta iarasi consumuri exagerate, de neatins in viata reala la un condus normal. Se fac trimiteri la modele concurente fara a se marca clar plusuri/minusuri etc. Sunt multe de discuta dar deja m-am plictisit sa scriu. P.S.: @Mafia este cretin ca de obicei, nu-l luati in seama. Noul Yaris, in orice alta varianta inafara de cea hibrid, este o mizerie care nu se poate compara nici macar cu vechea generatie de Clio. Kia Rio nu am condus, dar haideti sa fim seriosi si sa mai cumparam si masini serioase. Corsa este la nivelul vechii generatii, nici o sansa in a concura cu aceasta. Singurii concurenti reali sunt Polo, Fiesta si Peugeot 208, insa nu am toate datele ca sa pot enunta o parere general valabila in ceea ce priveste castigatorul dintre aceste 4 masini. Un singur lucru este clar, Clio este cea mai frumoasa dintre ele.

  • un oarecare, sâmbătă, 13.10.2012 12:43

    @SO ,Pentru cultura ta generala 1,8 Tsi consuma 11-12 real in oras nu mai putin de 8 cum zici tu!Mai schimba si tu cateva masini inainte sa-ti dai cu parerea din reviste!

  • andrey_1293, sâmbătă, 13.10.2012 13:32

    @darkdac - detin modelul Focus 1.0 Ecoboost 100 cp. Sincer sprintul 0-140 nu l-am calculat. Am calculat decat 0-100. Datele tehnice zic ca poate scoate 12.5. Eu am scos 12.6. Daca pun si benzina de 100 si am si cauciucurile calde, cred ca pe acolo pe undeva ajung. Desi cifra pare mare, nu o simti, deoarece treptele sunt foarte lungi. In primele 3 trepte scoti un sprint bun, cred ca poti atinge 100 chiar cu treapta a doua. Cuplul este de 170 Nm si se simte ok. Mai ok insa va fi acest motor pe Fiesta Facelift. Va scoate timpi mai buni si un consum sensibil mai mic. Va fi combinatia perfecta. Numai bine

  • unckle, sâmbătă, 13.10.2012 13:44

    Usurel lumea o sa inteleaga ca aceste motorase nu sunt "viitorul" ci doar un "inlocuitor de ceva mai bun" pana in momentul in care electricele vor deveni viabile si ca pret. In ceea ce priveste consumul, sincer sunt de acord cu faptul ca este exagerat de mic in datele producatorului. Modul de testare face ca cifrele sa se indeparteze major de realitate. Detaliez ultima afirmatie: cu totii stim ca testele producatorilor se fac cu ciclul aprobat la nivel UE, standardizat pentru toate turismele vandute. Acest ciclu spune foarte clar ce si cum trebuie sa se intample in timpul testului, vitezele, distantele parcurse cu aceste viteze, etc. Ceea ce nu spune standardul este ca atat vitezele cat si distantele pot fi parcurse pe plaje de turatie ale motorului special alese de producator, acolo unde ECU-ul motorului ofera cel mai mic consum. Nu spune nicaieri in standardul UE ca un motor pe benzina trebuie sa accelereze de la 30km/h la 80km/h folosind motorul la 4500prm. Din acest motiv, un stil de condus altfel decat "batranesc" te va duce fix in afara plajei de turatii optimizate de producator pentru consum minim... si, surpriza... o sa iti ia 3-4% in plus. O alta problema este faptul ca in zona de turatii optimizata pentru consum nu ai nici putere nici cuplu (acest 0.9tce spune ca are90% la 1650rpm, ceea ce ma bucura, dar nu foarte mult). Daca vrei ca masina sa se mista mai repede decat un pensionar cu sacosele pline trebuie sa o calci, nu ai de ales. Daca o calci ca sa ai ceva putere ... ajungi iar acolo unde consumul este fix afara din orice test si in loc de 6 iti ia 10... etc. As vedea ca cea mai buna solutie motorul de la VAG cu dezactivarea cilindrilor - acesta ofera consum bun daca mergi usurel si putere cu un consum rezonabil cand vrei sa mergi mai tare.

  • antonny, sâmbătă, 13.10.2012 15:43

    @darkdac.......focus 1.0 125cp .la 130 km treapta 3 -5600 rpm e incredibil cum se aude motorul .....pacat ca automarket nu vine cu date puternice .....dar focus la viteza de 130 km/k treapta a6a 2700 rpm cu AC consumul instantaneu varia intre 7.0-7.2 l/ 100km

  • so, sâmbătă, 13.10.2012 16:53

    fratilor luati-va motoare de matiz de 800 cmc daca nu va convine. am pus la intamplare 1.8TSI!!! la sevici am o skoda fabia 1.4 16v si consuma cam 12% in oras. Eu sunt fan diesel oricum! vezi de ex: 525 2.0d 218cp.

  • @unckle, sâmbătă, 13.10.2012 17:10

    E total gresit ceea ce spui tu,e total total aiurea copile.De unde ai copiat toate aceste fraze de pe google +? Mai copile Hybrizii sunt un inlocuitor nu aceste motoare,aceste motoare sunt doar niste petice,ce ar acoperii emisiile inalte de CO2 in atmosfera sau in aerul pe care il respiram.Dar de fapt mi se pare aiurea sa dau sfaturi unui copil care i-a cumparat tacsu' Mercedes A-Klasse la mana a 16-a,pentru el e lux.

  • @so, sâmbătă, 13.10.2012 19:29

    care e faza cu 525 2.0d ? :| esti total pe langa subiect

  • Semtex, sâmbătă, 13.10.2012 20:23

    1. Asta nu-i masina de impresionat audienta. E Expression. De obicei la lansarea unui produs nou, constructorii sau importatorii dau la drivetest versiuni full-option tocmai pt a da pe spate presa de specialitate. Renault insa a strecurat intre masinile de test si un Expression. Pentru ca evident in locatia respectiva au fost mai multe masini / versiuni. Este si cea pe care a ales-o redactia Automarket pt prezentare. 2. Acolo au fost si alti zeci de jurnalisti, nu numai Dragos Baltateanu (Automarket) si imaginati-va cum au fost conduse... fiti siguri ca n-au avut mila de ele... deci un consum mediu afisat ar fi fost irelevant... iar un consum instantaneu... pe dealurile Toscanei? sa fim seriosi... un test al consumului real se va face in Romania. 3. Motorul nu-i silentios? Si ce daca? Mie imi place un motor putin mai nervos. Bine, asta in mintea lui Baltateanu contravine cu ideea de cilindree mica (0.9 cmc). Chestiune de gust, chestiune psihologica.

  • antonny, sâmbătă, 13.10.2012 21:55

    @C-G-C....ma mir cum nu a sters comentariu tau ....cum poti a ataci pe cei de la automarket ca fac teste proaste???? ....

  • MRC, sâmbătă, 13.10.2012 21:58

    Offf...ce de calcule....ce de pareri.... Ba consuma, ba nu consuma; in cat timp atinge suta; are cuplu, nu are cuplu, e doar pe hartie, ba se simte, ba nu; ba cineva se pricepe, altcineva nu.... Mergeti in showroom, cereti sa faceti un drive test si vedeti cum va simtiti in masina. Si apoi judecati! Daca aveti nevoie de o masina si daca va veti simti bine in noul Renault Clio, probabil ca il veti cumpara. Dar va veti da seama de acest lucru la drive test. In acel moment o sa uitati si cat cuplu are la 5 rpm si cat era consumul urban si ce motoare are concurenta. In timpul testului conteaza sa va placa masina, sa va simtiti bine in ea si sa va transmita acel sentiment de bunastare (de ce nu, chiar si materiala). Am fost surprins ca la testele pe care le-am facut cu diverse turisme sa fiu incantat de cele care aveau recenzii nu foarte favorabile si sa fiu dezamagit de masini care primeau laude din toate partile. Cu alte cuvinte, incercati sa intelegeti punctul de vedere al autorului articolului (care tot timpul a trasat paralele cu modelul care iese din fabricatie)!

  • Vasilica, sâmbătă, 13.10.2012 22:17

    De la concurenta Fiesta inca mi se pare mai frumoasa decat Clio.Deja a aparut de 1 luna si nu mai trezeste acel wow de masina nou aparuta a intrat imediat in banal asa cum fac cu toatele modelele plictisitoare si banale imediat dupa lansare.Mi se pare bataie de joc iar puntea spate semi-rigida la o masina model 2012. Cat despre comentatori multi cretini cu un retard din ce in ce mai accentuat.

  • 4cv, sâmbătă, 13.10.2012 23:04

    Novicii in domeniul auto ar trebui sa afle ca Renault este un bun motorist cand vorba de benzina cu sau fara turbo, motoarele lor sunt f placute la turatii inalte si cu un sound minunat, nu duc lipsa de putere si nici nu sunt stricacioase daca sunt exploatate cum scrie la carte.

  • LauCalin, duminică, 14.10.2012 00:53

    @Mafia, stai linistit, poti sa razi cat vrei... e treaba ta. Revenim la vechea poveste japoneze vs restul unde niciunul nu cedeaza. Vezi tu, in general cand iti permiti o masina ar trebui sa-ti permiti sa o si intretii. Si nu uita ca pana la urma orice in lumea asta inseamna un compromis, pentru ca nimic nu e perfect (mda, m-am obisnuit, singurii care nu fac compromisuri sunt japonezii si coreenii cand fac masini). Cumpara-ti tu masina din tabele si statistici de fiabilitate, ca eu oricum sunt multumit de masina mea nemteasca. Adica din neamul alora care mai nou sunt mai mereu injurati ca fac niste glume de masini, fie ca e vorba de VW sau de BMW. Si apropo, in privinta fiabilitatii, nu cred ca ai remarcat ca si francezii au crescut mult. Nu uita ca Renault are motoare care sunt si pe Mercedes (evident, cu adaptarile de rigoare) sau Peugeot motoare care sunt pe BMW, Jaguar, Volvo sau Ford. Sa mai spun ca e posibil sa fie si pe Opel? Wow, nemtii sunt fraieri ca nu au apelat la Toyota. Asta cu fiabilitatea japoneza din clasamente e ca mitul masinii nemtesti. Numai ca unui e pe hartie si pe internet si celalalt se transmite verbal... "din gura in gura" (mai razi o data ca si eu am ras:))... intelegi tu ce zic :) Daca ar fi sa-mi schimb Beetle-ul cu o masina, m-ar cam deranja sa o schimb cu una care are duzele de spalare a parbrizului pe capota sau stergatoare deasupra capotei motorului sau incuietoarea portbagajului la vedere, ca la Logan sau la 140 km/h sa am impresia ca in curand vor sari pistoanele din motor. Vorbesc de Corolla 2006, chestii pe care Renault nu le mai are de vreo 15 ani (asta ca sa fiu totusi on topic). E drept ca acea Corolla e a naibii de fiabila, dar parca sunt alte lucruri (multe) care te deranjeaza. Tu chiar nu vrei sa intelegi ca fiabilitatea unei masini nu inseamna totul.

  • C-G-C, duminică, 14.10.2012 07:29

    @Mafia: Renault a fost si este un motorist excelent, indiferent daca vorbim de motorsport sau de masini de serie. Asadar povestea ta cu fiabilitatea aceastui motor nu sta in picioare. Mergi si canta la alta masa te rog ca sa nu devii si mai penibil decat esti deja! @unkle, inainte iti documentai mai bine postarile. Si pe viitor ar fi bine sa nu mai iei de bun tot ce se scrie in drive-testele AM, mai ales daca nu sunt scrise de Mircea. Spre deosebire de tine eu am avut curiozitatea sa caut curba de cuplu ca sa pot sa-mi dau singur raspunsurile. Si din cate vad eu pe grafic motorul este excelent. Atinge intradevar 90% din cuplu [122 Nm] la 1650 rpm, dar mai interesant este ca scade sub 90% deabia la 5150 rpm. Ceea ce este magnific! Ca sa nu mai spun ca atinge cuplul maxim la 2200 rpm si sta linear la 100% cuplu pana la 3450 rpm, plaja de cuplu unde are deja peste 50% din putere disponibila, putere care se plafoneaza deabia la 4800 rpm. Din punctul meu de vedere motorul este excelent pentru oras si absolut decent pentru exterior. Asta evident daca nu te consideri pilot de F1 pe un motor de 0.9 cmc. Pt astfel de valeitati exista BMW pisicutza! P.S.: Pe aceasta cale ii propun lui Dragos Baltateanu un PARIU. Eu nu am condus masina, nici macar nu am vazut-o, dar dupa curba de cuplu eu cred ca in Bucuresti [la ce ora vrea el] nu-i scot mai mult de 6.5% [in conditiile in care constructorul da 5.8 urban], iar pe autostrada la o viteza de croaziera intre 120 - 140 km/h nu imi ia mai mult de 5%. Adica nu poti sa-i dai in gura pana iti taie alimentarea si dupaia sa spui ca masina consuma 9% Asta o faci tu 'off the records' si o poti adauga la curiozitati, dar ca si jurnalist [om care informeaza] nu poti sa vi si sa o dai ca valoare absoluta. @Dragos, daca te tine ai mailul meu in profil. Pariem pe un "6x" de bere buna ca sa nu te supun la riscuri prea mari :)

  • io, duminică, 14.10.2012 11:10

    Sa-l citam pe Dragoş Băltăţeanu: "alimentarea este tăiat destul de rapid, dacă exagerăm cu turele" (...) "consumul este mai mare" Pai da, Renault a uitat sa-l testeze in zona rosie si sa ne spuna consumul, ca doar asa sunt trecute toate masinile cu motoare mari in fisa tehnica, nu? In zona rosie, pana le taie alimentarea, nu-i asa Dragos?

  • LauCalin, duminică, 14.10.2012 11:23

    Am uitat sa spun in comentariul anterior ca sunt de acord cu Semtex.

  • @Automarket, duminică, 14.10.2012 13:02

    Explicati-ne si noua... de ce ati aprins faza scurta si proiectoarele ziua in amiaza mare, cand masina are DRL (lumini de zi) ?

  • @Mafia, duminică, 14.10.2012 14:03

    Prietene, eu sint un japonez pur singe. Imi plac masinile japoneze si tocmai de-aia mi-am luat un honda accord in 2009, 2.2 diesel. Insa tu ai reusit perfromanta sa incep sa urasc cam tot ce-i japonez, daca ma intelegi. Esti atat de prost crescut, jignesti fara limite si ai intors tot site-ul impotriva culturii japoneze. Intelege odata si pentru totdeauna, ca nu toata lumea trebuie sa fie de acord cu tine. Esti de departe cel mai cenzurat utilizator si nu-ti mai tolereaza nimeni iesirile. Chiar ai impresia ca toata lumea e proasta si tu le stii pe toate? Ar trebui sa te gandesti serios la asta inainte sa te apuci sa scrii!

  • opinii divergente, duminică, 14.10.2012 14:07

    Eu cred ca Dragos a interpretat gresit comportamentul masinii. Contrar opiniei lui Dragos Baltaeanu ca motorul n-ar fi bine echilibrat, Caradvice scrie in felul urmator: "Still, keep the Clio in second on twisty roads with few long straights and it’s an opportunity to enjoy revving an engine that is refined for a three-cyinder – exhibiting none of the vibrations through the throttle pedal that can be common with the breed. There’s still a noticeable off-beat note, though, that’s also one of the likeable traits of three-cylinders." Sursa: caradvice.com

  • Calingura, duminică, 14.10.2012 14:16

    1. au aprins proiectoarele pentru ca asa face romanul. 2. Corolla 2006 vrei sa spui vechea generatie? Pentru ca actuala nu sufera de problemele de care vorbesti tu. - am fost iar intr-o sesiune de teste chiar la mare expozitie din Pantelimon. Jale. Ca sa nu intru in detalii nu cred ca in realitate Clio ar trebui sa aiba multi concurenti. Tot fara sa il vad pun pariu ca este mai bine finisat decat Polo si ca are plastice in general mai ok. Spunea C-G-C ca testele se fac aiurea si mare dreptate avea. Este practic imposibil sa iasa diferente atat de mici la nota finala. Ponderea diverselor criterii sigur este aiurita iar notele la fiecare in parte se dau din alergare la plezneala. Cum te poti plange de consum cand singur recunosti ca ai forjat motorul ca si cand trebuia dusa masina la casat dupa. Bataie de joc.

  • nedumeritu', duminică, 14.10.2012 17:41

    Clio e foarte frumos. Nu inteleg de ce Peugeot 208 a fost punctat mai bine, deoarece chiar NU arata mai bine.

  • Dream Car, duminică, 14.10.2012 17:51

    Astept 2013 sa-mi iau un Clio PRIVILEGE / EXCEPTION 1.2 Tce 120 cp , cutie automata in 6 trepte cu dublu ambreiaj EDC. Galbena cu autocolante Sport. Super!

  • Pana, duminică, 14.10.2012 23:04

    Oare de ce e circ doar la stirile despre Renault, Toyota si VW? Pentru ca trebuie sa se amuze si cei care detin site-ul asta.

  • unckle, luni, 15.10.2012 09:21

    @C-G-C Nu inteleg foarte bine de ce spui ca nu mi-am documentat afirmatia. Am spus doar ca un motor are ECU programat sa dea combustibil motorului diferit in functie de turatie si ca, in functie de plaja de turatii folosite, obtii consumuri diferite (cu mult diferite, asta-i parere personala, dar nu tocmai nefondata) in functie de stilul de condus. Performantele motorului ma bucura, asa cum am spus, dar nu foarte mult pentru ca este totusi un motor foarte mic. Din fericire pentru mine nu prea am nici o sansa sa ma intalnesc cu acest motor (decat poate pe masina vre-unui prieten) asa ca ma abtin de la comentarii suplimentare pentru ca nu am o parere foarte buna despre motoarele mici si se irita publicul :) @Domnul fara nume care mi se adreseaza cu "copile" - in afara de corectarea greselilor gramaticale majore, lipsei coerentei etc. as vrea sa-ti urez sa ai un MB la mana a 16-a ca al meu :). Apropo de MB la mana a 16-a, observ ca a reaparut domnul Semtex ... si observ o mare schimbare de atitudine. Dl Semtex (sau cel care se semna cu Semtex acum ceva vreme) este motivul pentru care am scris la profilul de utilizator ca masina mea este la mana a 16-a, stiind ca ii face o placere deosebita sa jigneasca pe toti cei ce nu aveau un renault-nissan-dacia luate de noi. Avand in vedere ca anul viitor se implinesc 16 ani de la lansarea pe piata a W168, o sa imi modific profilul si voi scrie " la mana a 16-a", ca sa se bucure vizitatorii paginii dedicate mie pe acest site :), cu placere. (nu vreau sa-ti dărâm visele, dar trebuie totusi sa iti marturisesc faptul ca nu am un W168, si nici nu este la mana a 15-a asa cum scrie la profil .. sry)

  • mAX, luni, 15.10.2012 21:22

    motor de rahat turcesc; consuma cit un 1,6 16 valve iar ca performante ....rahat turcesc; capret insa sare-n fata ca proasta.pacat de directia buna;Aceste motorase liliputane distrug orice e frumos la condusJAFFFFF

  • @Calingura, luni, 15.10.2012 21:46

    Cam la toate comentariile tale te faci de ras. Masina asta e o turceasca pura (pozele spun totul) iar calitatea materialelor si finisajele sunt la nivel de Renault- adica slabe.

  • xss, luni, 15.10.2012 22:18

    "circ doar la stirile despre Renault, Toyota si VW" ? Hai sa fim seriosi... Urmaresc de multi ani Automarket, iar circul e generalizat. De altfel tu Pana esti unul din protagonistii acestui circ. Tu, mafia,samba,so, mAX sau depinde cum se trezesc de dimineata sa-si treaca numele...niste clovni! Automarket e un site de succes, dar din pacate pe langa acei comentatori seriosi, instruiti, cu opinii pertinente, mai sunt si multi copii teribilisti, ce vin cu o subcultura auto de mahala... Un alt aspect? Ar trebui sa se discute mai mult idei, decat personaje. Haideti sa facem schimb de idei si sa lasam atacurile la persoana. Nu sunteti de acord cu o idee? Folositi argumente SOLIDE pt a o demonta!

  • flavius, marţi, 16.10.2012 01:11

    Pacat de designul superb.3 cilindri sunt o manea de prost gust ,incepand cu BMW si terminind catastrofal cu Ford.Vibratii ,consum urias,lipsa motricitate si culmea scump !Personal am 1,4 16v de 98 CP de care ma declar multumit.Pacat ca nu au pus pe superbul Clio 1.4TCE.Dar ce sa-i faci Renault sunt fraieri la marketingul motorizarilor.Si asta cu toate ca au fost cei mai buni (Clio RS 200 CP aspirat).

  • C-G-C, marţi, 16.10.2012 11:19

    Desi timpul nu-mi prea permite, saptamana asta ma duc la drive-test, impins mai mult de review-ul lui @Dragos. Vreau sa vad cu ochii mei finisajele, motorul, design, daca are sau nu vibratii, consum etc etc. Dupa care o sa va impartasesc si voua parerile mele. Tinem legatura ... :) P.S.: Sper sa aiba chiar motorul asta...

  • Pana, marţi, 16.10.2012 17:08

    @xss, zici ca intri de mult timp pe AM si spui ca circul este facut de cativa. Domnu' xss (asta e oare numele tau? te intreb pentru ca imi spui ca nu imi scriu numele... si s-a gasit cine sa ma judece pentru asta, cineva care se numeste xss :)) ), inseamna ca nu ai tinere de minte. Ca sa va faceti o idee despre cei care jignesc, mai ales cand vine vorba de Renault, sunt cei care nu accepta sa fie contrazisi, ei stiu totul, restul sunt "niste clovni", ca sa te citez. Curios? Verifica arhiva. Deci tu vii si imi vorbesti mie de moralitate si bun simt. Mai citeste o data ce ai scris. Ti se pare un mesaj civilizat si la locul lui? Mie nu. Spui ca tu nu jignesti, dar imi spui ca sunt clovn. Si acum poti sa ma mai jignesti o data. Sunt obisnuit cu cei ca tine care la anumite stiri fac parte din rutina acestui site. PS :-*

  • Pana, marţi, 16.10.2012 17:14

    Ah, pentru tine cultura auto inseamna sa vorbesti ca televizorul doar despre Renault? Ca pe la alte stiri nu prea am vazut sa scrii (asta ca sa vezi ca totusi nu sunt de ieri, de azi pe site-ul asta... si fii sigur ca daca era un site slab nu mai intram de mult, asta ca tot ai zis de profesionalismul celor de la AM). Bine macar ca nu mai apar citate din brosurile celor de la Renault.

  • xss, marţi, 16.10.2012 21:18

    Pana, chiar nu ma deranjeaza atacurile la persoana. Imi confirmi ce scriam mai devreme. Si da, mi se pare ca am fost civilizat. Faptul ca te doare realitatea, asta-i altceva.

  • Pana, miercuri, 17.10.2012 09:37

    Ma doare atat de tare realitatea pe care o spui tu despre mine incat te mai pup o data. :)) Mr. X (ca tot un necunoscut ca si mine esti)daca tu asta ai inteles din ce am spus... las-o asa. Esti mare destept pe principiul "hotul striga hotii".

  • Liviu, miercuri, 17.10.2012 21:17

    Masinuta asta mi se pare combinatia ideala pentru oras. Dimensiuni minimaliste, motor suplu, modern, putere suficienta, consum mic, linii de efect ce intorc capul pe strada. Vis !

  • PT G-C-G, joi, 18.10.2012 15:22

    de croaziera intre 120 - 140 km/h nu imi ia mai mult de 5%. ....eu cred ca glumesti motorasul asta la viteza aia e exploatat teribil.. la 140 km/h. daca tu zici ca nu ia mai mult de 5 la suta eu zic ca sare de 7

  • George, marţi, 23.10.2012 19:51

    Am condus masina, exact cu aceasta motorizare duminica trecuta. Testul nu a fost prea lung (vreo 30 de km) insa mi-am putut face o parere generala despre masina. Motorul nu e zgomotos absolut deloc si mi se pare bine echilibrat (mult mai bine decat 1.2 HTP al grupului VAG care suna aproape la fel de tare ca un diesel vechi). De asemenea motorul trage mult mai bine decat cel pe care il posed in acest moment, respectiv 1,2 ECOTEC, 16 v, 84 de cai si consuma mai putin cu aproape un litru de benzina. Atat finisajele interioare cat si cele exterioare mi se par demne de fruntasii clasei din care face parte, alaturi de Peugeot 208 si Volkswagen Polo. Mi-a placut foarte mult sistemul multimedia cu touchscreen, sistem asemanator cu cel de la Peugeot 208. Pozitia la volan nu mi s-a parut deloc inalta, asa cum se prezinta aici (tinand cont ca e o masina de clasa subcompacta si nu una sport), insa ofera un copromis destul de bun intre confort la drumuri lungi si vizibilitate decenta in oras. Per ansamblu, daca ar fi sa imi schimb masina cu una noua de clasa subcompacta, as include-o cu siguranta pe lista scurta, alaturi de Peugeot 208 si Volkswagen Polo. Comparatia cu Opel Corsa nu mi se pare potrivita, deoarece acesta isi arata din plin varsta (mai ales la interior), iar Ford Fiesta mi se pare extrem de inghesuit pt. ocupantii locurilor din spate. Toyota Yaris are materiale mult mai rigide la interior iar exteriorul nu e cine stie ce. Mentionez ca nu am condus Kia Rio sau Hyundai i30, desi acesta din urma e la fel de depasit de generatiile actuale ca si Opel Corsa.

  • George, miercuri, 24.10.2012 08:55

    @Automarket De ce mi-ati sters comentariul? Rezultatele testului meu nu prea corespundeau cu rezultatele testului vostru? Sincer sa fiu, nu credeam ca veti ajuge chiar atat de jos... P.S. Daca o sa-l stergeti si pe asta, nu-i nimic, va este adresat doar voua!

  • Doru, miercuri, 24.10.2012 10:29

    Am testat masina si e splendida !! M-am indragostit ! Sper sa pot pot lua ceva pe masina ce o conduc acum si in cateva luni sa-mi cumpar un Clio rosu , poate cu discount

  • C-G-C, vineri, 02.11.2012 08:55

    Din pacate scriu cu intarziere pentru ca am fost foarte ocupat in ultima perioada. Asa cum am promis, am testat masina, insa pe o distanta scurta si cu motorizarea 1.5 dci (care sincer sa fiu nu m-a impresionat deloc). Datorita faptului ca motorizarea pe care am testat-o nu este relevanta raportat la testul de mai sus o sa fac referire doar la punctele care suporta comparatie. 1. Interior Intradevar finisajele sunt mai bune ca in cazul vechii generatii, iar calitatea perceputa a crescut, desi comparativ cu vechea generatie sunt elemente care din plastic moale s-au transformat in plastic tare. Aspectul interiorului este unul modern, unul dintre cele mai reusite din clasa as spune, cu un mare PLUS pentru designul consolei centrale si in special al ceasurilor de bord care sunt superbe. Spatiul pentru locurile din spate nu mi s-a parut schimbat comparativ cu vechea generatie, deci decente. + aspectul interiorului + finisaje bune si impresia generala asupra calitatii buna - comparativ cu vechea generatie s-a renuntat la plasticul moale de pe usi si s-a optat pt un plastic tare care stiebeste un pic din impresia generala buna asupra aclitatii. - Nu mi-a placut torpedoul care este mai mic ca la vechea generatie si "buzunarul" de deasupra sa care nu mi se pare deloc potrivit cu designul plansei de bord. Nici prea practic nu il vad. 2. Tinuta de drum Aici nu este mare lucru de spus. Masina se comporta execelent in viraje si desi mi s-a parut mai rigida comparativ cu vechea generatie, mi-a lasat impresia ca ar fi si o idee mai confortabila. 3. Vizibilitate Nu stiu daca se sta mai bine in masina comparativ cu vechea generatie (se statea bine si in aia, se sta bine si in asta), asa cum spune @Dragos, insa pozitia la volan mi s-a parut o idee mai inalta (poate fi doar o impresie, nu am avut timp suficient sa "disec" problema) si asta nu mi-a placut :). In rest nici o problema de vizibilitate, atat in mers, cat si la parcari. 4. Tehnologie Consola face toti banii. Deci un mare plus la capitolul asta. P.S.: Sistemul multimedia este realizat de LG, in cazul in care intereseaza pe cineva. 5. Design Fabulos! Singurul capitol unde nu ai ce sa-i reprosezi. Masina arata impecabil si mult mai echilibrata in realitate. As spune ca, desi gusturile nu se discuta, este cea mai frumoasa masina din clasa. 6. Concluzii (un capitol care lipseste in review-urile AM si care nu ar trebui sa lipseasca) Masina este clar in top 3 in clasa mica si cred ca Renault ar putea da lovitura cu acest nou model de Clio. Nu are minusuri semnificative raportat la concurenta, are in schimb plusuri interesante, a primit un feedback bun la lansare si este un model deosebit de frumos. Acum totul tine de departamentul de marketing Renault. P.S.: Din pacate pt francezi, desi este poate cel mai bun Clio de pana acum raportat la concurenta, masina vine intr-un context economic dificil, context defavorabil transformarii acestei masinute si intr-un "hit" din punct de vedere al vanzarilor. Cu siguranta insa are MARI sanse sa devina "Car of the Year", asa cum si Clio 3 a fost in 2006!

  • Adrian, duminică, 04.11.2012 10:46

    Salut, Am testat ieri noul Clio cu motor 0.9 Tce. Subscriu la cele spuse in articol, modelul este absolut fenomenal, cu exceptia plasticelor de pe fetele usilor (desi se poate trece relativ usor peste acest aspect, pentru ca are foarte multe calitati care pot compensa acest mic "defect"). In ceea ce priveste motorul, este ok pentru un benzinar de 90 cp dar sub 2000 rpm cuplul este cam anemic. In ture motorul se simte bine si suna foarte frumos, iar de tras trage acceptabil pentru cei 90 cp pe care ii dezvolta. Interesant sistemul Start-Stop si foarte util pentru un oras ca Bucurestiul. In rest, ii urez mult succes modelului (are toate atuurile ca sa si fie).

  • anonim, miercuri, 19.12.2012 15:38

    Eu sunt un posesor de acest motor si cu man ape inima va spun cand am luat -o din showroom am alimentat de 150 ron aproximativ 25 de litri plus ce mai avea in rezervor 2 3 litri si am facut cu ea pana s a aprins becu 476 km , nu am putut sa o forjez ca nu mi am luat masina sa imi bat joc de ea ceea ce pot spune de acest motor e intradevar ca de la 1650 1700 de ture incepe sa traga frumos m ai mult de 110 nu m am dus cu ea in general merg pana in suta pana ii fac rodajul . Per total sunt f multumit de masina

  • @AUTOMARKET, duminică, 05.10.2014 15:17

    Uite o stire pentru voi: http://www.youtube.com/watch?v=DRq1R0L9EN0 Clio 4 cu feeling premium. Are elemente de design exclusive, rame cromate, oglinzi ext. distincte, jante premium de 17", bi-xenon, volan,scaune sport din piele Nappa, incalzite si electrice. stitching contrastant pe bord, materiale superioare, pedalier aluminiu etc.