Consum
Pasiunile se întreţin indiferent de costuri. Altfel nu s-ar mai chema pasiuni. În cazul lui Clio RS Gordini, tributul plătit nu este extrem de mare. Puteţi să vă mulţumiţi cu un 13 în oraş şi cu un 9 în afara lui, cu condiţia de a merge decent, fără nici cel mai mic exces. Dacă forţaţi pedala de acceleraţie ajungeţi şi la 18 litri/100 de km. Noi am făcut cu un plin aproape 600 de kilometri, mai mult decât suficient în cazul unei astfel de maşini.
Trebuie notat faptul că avem o cutie manuală cu şase trepte etajată foarte scurt. Bună la accelerare, dar nepotrivită pentru consum. Atunci când rulaţi în regim de autostradă, liniştit, cu limita maximă, aţi avea nevoie măcar de o a şasea treaptă ceva mai lungă.
În fişa tehnică Renault promite un consum de 11.2 litri în oraş şi un 6.5 în afra lui. Media de 8.2 litri la 100 km este destul de mare, comparativ cu ce oferă rivalii din segment: Polo GTI, Corsa OPC şi DS3 Racing.
-
constantin, joi, 07.06.2012 16:48
As merge pe un opel corsa opc 211 cp oricum nice car
-
constantin, joi, 07.06.2012 16:53
Tot corsa opc (211cp ) e taticul
-
MVA, joi, 07.06.2012 16:58
Ei pentru asta si inca alte 100 de motive sunt eu fan Renault !! Toata stima si admiratia!
-
Bujia din palma vrăjitorului, joi, 07.06.2012 17:02
Una mica observațiunea care este!!! - nu înțeleg cele 4 stele la tehnologie. Faptul că are cel mai reușit șasiu din clasă nu spune nimic de efortul celor de la Renault Sport depus? Iar la un hot hatch nu cred că are nevoie clientul de discoteca/ sorcova la interior. Aici e vorba de eficiență... cine vrea display, touchscreen și alte gadget-uri... poate nu e cu adevărat client de o bestie ca asta. Apoi să penalizezi consumul... hmmm!!! Încă o dată, nu mai recitați din fișele constructorilor. Cât consumă în mod real un DS3R sau o Corsa OPC? Aș menționa consumul și atât - cel din test, că restul sunt povești, când ai 200+ cîluți sub talpă...să îl văd pe ala de merge la consum cu un Clio RS
-
dci power, joi, 07.06.2012 17:15
Frumoasa rau dar e pentru fitze. 1.5 ul meu are mai mult cuplu ( dci ) deci in viata reala fac jet pe gordini. Benzina e pe duca fratilor.
-
ScorpyonVAG, joi, 07.06.2012 18:24
Si Gordini face jet pe tine, daca tu faci jet pe masina. Super masinuta.
-
Sharks, joi, 07.06.2012 19:49
Remarcabila aparitie, aduce un suflu proaspat asupra Renault-ului, marca care pastreaza un loc special in inima romanilor... Hot-hatch european, nu vad la volanul unui Gordini decat tineri, desi tare mult mi-ar place sa ma dau si eu cu o bijuterie din asta! PS: Automarket, scoateti comparatia de la Motor/Transmisie paragraful 3 ultima fraza, nu e potrivita deloc si poate fi pasibila de sanctiuni. Transpuneti-va energia creatoare in gasirea altor comparatii, aceea pur si simplu este curata gafa jurnalistica.
-
Sharks, joi, 07.06.2012 19:55
A, si era sa uit: felicitari Automarket si Bogdane pentru review, ati demonstrat ca nu numai grupul VAG va excita :P ! @dci power: cuplul tau de la dizelache se termina acolo unde incepe distractia la motorul Gordini. Tu realizezi ce penibil te vei simti la o eventuala liniuta, cand tu ajungi la 3k rpm. si cealalta se va dezlantui in continuare?
-
GTS, joi, 07.06.2012 20:11
desi renault pentru mine exista doar ca taxiu ... versiunile rs sunt intotdeauna binevenite ... cei de la renault chiar fac treaba buna cu aceste versiuni ,dar personal as alege tot hot htachul anului 2011 desemnat de top gear : opel corsa opc .
-
antonny, joi, 07.06.2012 21:26
nu as da banii pe clio rs ....as cumpara Abarth Punto SuperSport 1.4 180 cp
-
LUCCI, joi, 07.06.2012 22:27
Design si Tehnologie-4 stele; Pret ,Motor, Performante si Interior 4,5 stele; Consum 3,5 stele(dar merita 2, auzi! 18 litri la oras,dar ce dracu ,e Raba?) si voi i-ati dat un istoric 4,5 (nota f. rara in testele dvs.!!!) Pt. ce? .....pt. ca e Renault!
-
LauCalin, joi, 07.06.2012 23:15
Jos palaria in fata acestei masini! Este o categorie unde nu conteaza comparatia cu Opel Corsa OPC sau Citroen DC3R. Este ca si cum ai intreba pe cineva care e mai tare, BMW, Mercedes sau Audi.
-
C-G-C, joi, 07.06.2012 23:19
Pentru toti trepadusii care acuza Clio 3, fie el RS sau Gordini eu le spun sincer sa faca ciocu mic si joc de glezne. Clio 3 este poate cea mai buna realizare Renault, cu mult peste multe hatch mai populare din clasa sa. Eu zic sa conduceti masinile inainte sa vorbiti despre ele. Vreau sa aud un papagalul de @fan vw care ar fi minusurile acestei masini, in fata noului Polo de exemplu, o masina mai noua cu o generatie? Poate ca la interior nu are plasticul de rahat din Polo?
-
@C-G-C, vineri, 08.06.2012 00:35
Unde ai crescut copile de folosesti limbajul asta demn de o persoana cu iq subunitar? Tu nu poti sa dezbati un subiect civilizat? Ai crescut in copaci sau te-a plimbat taicatu numai in cotete pana la varsta asta de 15 ani? Invata sa scrii, sa vorbesti si mai ales sa gandesti, porma daca vrei si vorbim.
-
so, vineri, 08.06.2012 07:56
e proasta comparatia cu vw polo, polo gti are 180 si motor de 1.4, cel mai mic din clasa sa si totusi cel mai puternic. ma asteptam sa aiba undeva 230cp la un motor de 2000 si consum de 18%. slab rau!
-
C-G-C, vineri, 08.06.2012 08:33
@so, prietene, ai carnet de conducere? Stii sa faci diferenta dintre un motor turbo si unul aspirat? Cat despre consum, numai un neprofesionist putea sa spuna "daca fortati pedala ajungeti si la 18%". Pai scuza-ma, si la o masina de 100 cp, dai ii dai in "gura" pe instant iti sare lejer de 15% si poate ajunge si pe mediu la valoarea asta daca o tii numai in suturi. Iar ca sa-ti cumperi un hot-hatch pentru consum trebuie sa fi dobitoc.
-
unckle, vineri, 08.06.2012 09:33
probabil face diferenta dintre un motor turbo si unul aspirat la fel cum face ălălalt mai sus liniute cu DCi-ul personal care are "mai mult cuplu" :)) interesanta discutia :)) ... niste posesori de masini cu 60-85cp (parca atat au dci-urile renault de pe logan si clio/symbol) se dau rotunjori pe tema unei masini cu care nu ar sti sa plece de pe loc
-
mowgli, vineri, 08.06.2012 11:41
N-am fost atras de modelele Renault Sport multi ani, pana nu am condus si eu cateva eram la fel de reticent.Mi-am schimbat parerea complet nu doar datorita motoarelor foarte fiabile si performante, dar mai ales din cauza tinutei de drum foarte bune, feedback-ului care-l primesti de la masina si din ce in ce mai rar intalnit in zilele noastre dar si din cauza sasiului care este rigid.Cei de la Renault ofera o masina incredibila la un pret accesibil cu care oricand poti sa dai o tura pe un circuit si sa te simti bine (nu e cazul in Romania desigur). Iarasi m-a surprins senzatia de siguranta si control care ti-o ofera, chiar daca abordezi serii de viraje la viteze mari, periculoase chiar, tu nu te simti in pericol ci in deplin control al masinii si stapan pe situatie.Nu e deloc inselatoare, nu subvireaza cand nu te astepti, nu ramane fara cuplu cand ti-e lumea mai draga si nici nu te invarte fara sa vrei, e foarte previzibila. Din pacate n-am condus CLIO III RS, insa am condus I Williams si II RS si sunt ferm convins ca CLIO III este o evolutie iar pretul mi se pare bun pentru ceea ce primesti in schimb. Din pacate multi subestimeaza masinuta asta, mie sincer imi pare rau pentru ei, trebuie incercata inainte, comparatii de genul DCI, TDI sau "are prea putini cai" sunt povesti de NFS.Unde vrei mai multi cai cand un RS de 180 de cai iti smulge volanul din mana la o acceleratie pe linie dreapta?TRebuie avut in vedere ca aceste modele nu sunt pentru oricine, nu-s pentru cei care merg cu 50 prin cartier cu muzica la maxim sau pentru cei care vor sa-si impresioneze colegii la birou, daca vrei insa amintiri placute si senzatii interesante la volan, CLIO RS e una dintre cele mai bune propuneri.
-
TIKA, vineri, 08.06.2012 11:54
Si eu sustin ca C-G-C in tinerete avea un limbaj mai adecvat si destul de civilizat.Se comporta de parca a cumparat un sandero plin de frustrari nu stiu daca cineva a contestat masina asta destul de performanta dar nu miezu nu ma impresioneaza!
-
sandman, vineri, 08.06.2012 11:58
iar un test faca nici un sens. masina banala, slaba din multe puncte de vedere. cum sa dai 22.000euro pe un renault? chiar daca ii pune motor de avion, tot masina frantuzeasca ramane, si dupa 3 ani tre sa o vinzi ca te costa prea mult intretinerea ei. cum zicea cineva, e o masina de fitze si de necunoscatori in ale auto. gen: imi place cum arata, o iau. n-am gasit pana acum persoana care sa fie multumita de renault.
-
mowgli, vineri, 08.06.2012 14:10
@sandman Salut, incantat de cunostinta.Sunt multumit de Renault.
-
JP, vineri, 08.06.2012 15:26
" ...dar suficientă pentru a împinge de pe a doua bandă a autostrăzilor româneşti limuzinele germane ... " Gandire tipic romanesca!
-
Octav72, vineri, 08.06.2012 22:14
Clio RS a castigat chiar teste in care a avut competitori seriosi. Parerile celor care au testat masina sunt unanime: este foarte distractiv de condus. Sasiul excelent, franele Brembo si sportivitatea modelului sunt foarte bine dozate, fiind la inaltime, pentru ceea ce inseamna Renault Sport. Imi aduc aminte ca dupa un test la care au participat masini mult mai scumpe, cel care a avut bucuria si privilegiul sa testeze Clio RS a incheiat cu o gluma. Spunea sa i se anuleze comanda de Lamborghini, pentru ca vrea sa cumpere mai multe Clio RS. Aceasta este lumea auto, unele modele pot sa fie foarte bine realizate si sa-i incante pe cei care le conduc. Chiar daca nu costa foarte mult, pentru ceea ce ofera. Nu exista automobil perfect si fiecare este liber sa faca o alegere emotionala, prin modul in care intelege si simte un hatchback sportiv. Am vazut un filmulet in care Clio RS reuseste sa se tina pe viraje dupa Focus RS, chiar daca modelul celor de la Ford este din alta clasa. Si in acel test, omul de la volan, era uimit si bucuros de ceea ce transmite Clio RS. Chiar daca pe liniile drepte Focus RS lasa Clio RS in urma, chiar daca acelasi lucru poate sa fie realizat si de Corsa OPC, divizia Renault Sport isi aduce din plin contributia pe modelele pe care le transforma cu maiestrie. Si au demonstrat constant ca stiu ce fac. Pacat ca la noi, Renault nu pune la dispozitie pentru test modelul Clio RS. Poate si pentru ca nu sunt suficiente conditii pentru astfel de modele, sau in parte si din cauza adrenalinei pe care acest model reuseste sa o induca.
-
rc, sâmbătă, 09.06.2012 08:39
o fi performanta, dar design-ul e mult sub concurenta, bara fata e execrabila...
-
confuzie?, sâmbătă, 09.06.2012 14:51
si cand te gandesti ca unii n-au vazut in viata lor un Clio RS live...
-
S.R.I, duminică, 10.06.2012 10:47
@constantin>Opel Corsa opc dezvolta 192 cp>mai citeste inca odata sau intra pe www.opel.ro
-
Mafia, duminică, 10.06.2012 10:53
Mai mult imi place noul Suzuki Swift Sport,si este si mai fiabil chiar daca la putere este cv mai slabut decar RS,dar va face si un consum mai mik,sa nu uitam.
-
unckle, duminică, 10.06.2012 15:37
Iti iei masina "sport" pentru a avea "consum mic" ? Ia zi domnu' Mafia ;)
-
sonky, duminică, 10.06.2012 20:50
Pe langa partea tehnica foarte performanta designu-ul e super reusit, cu branhiile aerodinamice pearipile fata, cu difuzorul de aer din spate si aripile evazate Pentru nebunie curata se ia calculatorul de clio RS, versiunea de rally si la fiecare schimbare de viteza sus in ture vei auzi un bubuit si scantei pe esapament. RS de la Rono e istorie: Clio Wiliams, o legenda, apoi modelul cu numele lui Ragnotti. Sunt multi ani de experienta in spate si ma bucur ca numele Gordini a revenit (si sper ca nu e doar marketing la mijloc)
-
Florin79, duminică, 10.06.2012 21:53
Clio RS e in alta liga. Swift Sport il pui altaturi de un Twingo RS cel mult. Oricum e binecunoscut ca Renault e unul dintre cei mai buni motoristi din lume, iar motoarele pe benzina au fiabilitate exemplara. Am avut, am , cunosc.
-
VLAD, duminică, 17.06.2012 13:16
Ne exista termen de comparatie intre Renault Sport (adica divizia RS) si modelele normale din gama! Totusi Renault ul suprem ar fi Laguna Coupe RS/ Gordini! Dar nu e rau nici cu bombitele actuale (Clio si Megane! - RS, bineinteles!)
-
@ S.R.I., marţi, 19.06.2012 23:39
Mai cauta tu putin pe net si o sa observi ca opel corsa opc nurburgring edtion dezvolta fix 210 cai ...
-
@S.R.I., marţi, 19.06.2012 23:49
un cuplu de 280 , o acceleratie de 6.8 secunde si o viteza maxima de 230 km/h, de asemenea aceasta versiune este limitata la doar 500 de exemplare , acest lucru oferind exclusivitate sporita si nu in ultimul rand tin sa mentionez ca acest opc a fost desemnat de top gear - hot-hatchul anului 2011. Insa bineinteles ca orice ai alege vei fi pe deplin satisfacut fiindca aceste doua buburuze sunt greu de refuzat :D.
desemnata de top gear unul dintre cele mai slabe hot-hatchuri din clasa sa... e misto pentru sunet si mersul pe drumuri virajate, dar avand in vedere ca 70% din posesorii de hot-hatchuri nu au cunostintele necesare sa mearga cu ele la limita, cateva secunde in minus pe nu stiu ce circuite nici numai conteaza, pentru ca in final ajunge sa faca ce face si o corsa opc sau alte masini din clasa ei. plus ca la baza ramane un cotet de reno, cred ca si cainii chiar daca ar trebui sa se simta ca acasa in reno au unele dubii in privinta materialelor execrabile de la interior si a greierasilor omniprezenti... atata dai atata face, stiti vorba aia.