Renault Clio RS

1.6 T 200CP Aut

Tehnologie

4.5

Noul Renault Clio RS este acum mai tehnologizat ca niciodată. În primul rând avem butonul RS Drive amplasat pe consola centrală în apropierea levierului cutiei de viteze. Prin intermediul lui putem alege între cele trei moduri de rulare: Normal, Sport sau Race. Fiecare opţiune modifică direcţia asistată electric, timpul de schimbare a treptelor de viteză şi răspunsul pedalei de acceleraţie. Modul Race poate fi obţinut prin apăsarea lungă a acestui buton. În acest mod, asistarea electronică a controlului stabilităţii este oprită, iar treptele pot fi schimbate doar manual. Tot în modul Race avem acum un sistem de launch control, pentru plecări perfecte de pe loc. Pentru a-l folosi este nevoie ca maşina să fie în modul Race, iar cutia de viteze în modul manual. Apăsăm pedala de frână cu piciorul stâng apoi ambele clapete simultan. Călcăm acceleraţia la podea, iar limitatorul intermediar va ţine motorul turat undeva în zona 2.500 rpm. Eliberăm pedala de frână şi vom pleca ca din puşcă: un start perfect de pe loc. 

Apoi avem sistemul R-Link. Este disponibil ca opţiune şi transformă display-ul central într-un fel de tabletă inteligentă. Putem instala aplicaţii, avem un sistem de navigaţie interesant, putem citi mailul, sau intra pe retele sociale, sau putem modifica sunetul maşinii prin intermediul boxelor. Mai mult, Renault a integrat şi RS Monitor 2.0 în sistemul R-Link. RS Monitor ne oferă toate informaţiile posibile şi imposibile despre maşină şi uzul ei pe circuit: acceleraţii G, temperatura diverselor componente, puterea folosită, harta circuitului pe care rulăm, ba chiar poate colecta toate datele şi le poate scrie pe un stick USB pentru a le compara ulterior cu ale altora. O jucărie perfectă pentru cei care vor petrece mult timp pe circuit cu noul lor Clio RS. 

  • yammy, marţi, 12.03.2013 11:12

    Masina visurilor mele ! Suspensii inteligente, motor nou mai elastic, padele pe volan ca la F1 , design de concept-car ... hmmm il ador !

  • La misto:)), marţi, 12.03.2013 11:13

    Platiti diferenta de bani pt un Vw Golf 7 GTI,merita diferenta de bani!

  • eee, marţi, 12.03.2013 11:29

    vai ce ma omoara masina asta ... desi as vrea-o manuala, sigur m-as obisnui si cu automata asta ... si o vreau galbena si eu :D

  • @eee, marţi, 12.03.2013 11:33

    5 usi , cutie EDC , eu zic ca-i mai practica si mai confortabila "for everyday use".

  • Alex Radoi, marţi, 12.03.2013 12:21

    Motor aspirat, cutie manuala, 3 usi - reteta perfecta pentru gusturile mele. Concluzie: cel vechi imi placea MULT mai mult, chiar daca interiorul arata mai "cheap".

  • Autotehnic, marţi, 12.03.2013 13:29

    Am găsit în text exprimarea ”etrierii” . Corect se spune etriere.

  • Andy, marţi, 12.03.2013 14:42

    @la misto: Cand facea Renault masini sport care si castigau in raliuri/F1 VW faceau broscute de 40cp. Nu mai laudati atat de mult nemtalariile.

  • andrey_1293, marţi, 12.03.2013 15:12

    Stiu ca pe piata inca nu a aparut Fiesta ST, dar cred ca si ea trebuia mentionata la capitolul concurenta. Si ea tot 1.6 turbo are dar 182 de cai. Referitor la Clio RS, o masina frumoasa si reusita zic eu, sper sa se ridice la inaltimea precedentei.

  • raz, marţi, 12.03.2013 15:22

    Au dat-o in bara de data asta. Fara motorul aspirat nu inteleg cu ce se mai deosebesc de concurenta (desigur ca va avea frane si sasiu un pic mai bun, dar atat). Si sa nu-mi dea manuala? Eu am varian anterioara de rs si o ador, dar daca nu o aveam sa vroiam un hot hatch, nici nu as mai considera generatia actuala.

  • pesso, marţi, 12.03.2013 19:08

    E superb,pacat ca nu au pus si manuala.Oricum se presupune ca tinuta de drum va fi mai buna decat la Clio III deci o sa rupa tot in testele pe circuit :D

  • mda, marţi, 12.03.2013 21:48

    Era de asteptat ca daca se face o schimbare in bine, vor aparea 10 alti indivizi cu RS-uri "inchipuite" in garaj, care sa sustina ca generatia anterioara era mai buna... chiar si in noile conditii economice, de mediu, tendinte tehnologice etc. Asa-i romanul !

  • Mafia, marţi, 12.03.2013 22:50

    Mda....mai bine imi cumpar Scion pt incepatori decat Terchea Berchea asta.

  • Ce ti-e si cu jurnalistii asti, marţi, 12.03.2013 23:40

    In modul Race, cutia schimba treptele in 150 milisecunde... ma intreb cum un jurnalist, care sa fim sinceri, nu e pilot profesionist, si-a dat seama ca transimia EDC nu schimba la fel de rapid ca DSG ? Hai sa fim cinstiti si sa recunoastem ca aici e vba de subiectivism filogerman... eu nu cred ca in sesiunea de test a avut timp sa treaca prea bine prin cele 3 setari ca sa-si dea ce naiba conduce...

  • flavius, vineri, 15.03.2013 21:11

    Daca ar pune pe ea vechiul 200 CP aspirat cu cutia EDC ,pun pariu ca nici un pushti teribil nu ar mai cumpara "downsizing turbo".Nu o spun eu,ci pilotii WRC.