Tehnologie
Noul Renault Clio RS este acum mai tehnologizat ca niciodată. În primul rând avem butonul RS Drive amplasat pe consola centrală în apropierea levierului cutiei de viteze. Prin intermediul lui putem alege între cele trei moduri de rulare: Normal, Sport sau Race. Fiecare opţiune modifică direcţia asistată electric, timpul de schimbare a treptelor de viteză şi răspunsul pedalei de acceleraţie. Modul Race poate fi obţinut prin apăsarea lungă a acestui buton. În acest mod, asistarea electronică a controlului stabilităţii este oprită, iar treptele pot fi schimbate doar manual. Tot în modul Race avem acum un sistem de launch control, pentru plecări perfecte de pe loc. Pentru a-l folosi este nevoie ca maşina să fie în modul Race, iar cutia de viteze în modul manual. Apăsăm pedala de frână cu piciorul stâng apoi ambele clapete simultan. Călcăm acceleraţia la podea, iar limitatorul intermediar va ţine motorul turat undeva în zona 2.500 rpm. Eliberăm pedala de frână şi vom pleca ca din puşcă: un start perfect de pe loc.
Apoi avem sistemul R-Link. Este disponibil ca opţiune şi transformă display-ul central într-un fel de tabletă inteligentă. Putem instala aplicaţii, avem un sistem de navigaţie interesant, putem citi mailul, sau intra pe retele sociale, sau putem modifica sunetul maşinii prin intermediul boxelor. Mai mult, Renault a integrat şi RS Monitor 2.0 în sistemul R-Link. RS Monitor ne oferă toate informaţiile posibile şi imposibile despre maşină şi uzul ei pe circuit: acceleraţii G, temperatura diverselor componente, puterea folosită, harta circuitului pe care rulăm, ba chiar poate colecta toate datele şi le poate scrie pe un stick USB pentru a le compara ulterior cu ale altora. O jucărie perfectă pentru cei care vor petrece mult timp pe circuit cu noul lor Clio RS.
Masina visurilor mele ! Suspensii inteligente, motor nou mai elastic, padele pe volan ca la F1 , design de concept-car ... hmmm il ador !