Motor / Transmisie
Una dintre cele mai mari schimbări pentru noul Clio RS este propulsorul. Pentru a satisface tendinţa de micşorare a capacităţilor cilindrice, Renault a decis să renunţe la unitatea atmosferică de 2.0 litri în favoarea unui propulsor turbo de 1.6 litri. Este vorba de un motor din banca de organe a alianţei Renault-Nissan, care este deja folosit de Nissan pentru modelul Juke. Noul motor cu patru cilindri are o cilindree de 1.618 cmc, distribuţie pe lanţ şi injecţie directă de benzină. În varianta folosită de Nissan, propulsorul dezvoltă 190 CP, dar specialiştii de la Renault Sport l-au împins la 200 CP, atinşi la 6.000 rpm, o putere identică cu cea a modelului înlocuit. Spre deosebire de vechiul motor de 2.0 litri, propulsorul turbo oferă acum un cuplu mai mare, disponibil la turaţii mai joase. Astfel, cei 240 Nm sunt se simt de la 1.750 Nm, ceea ce face acest motor mult mai agreabil şi mai elastic la turaţii mici.
Aşa cum spuneam mai sus, Renault a decis să renunţe la cutia de viteze manuală pentru acest model. O decizie controversată pentru fanii CLio RS. Renault Sport oferă o singură variantă de transmisie: o cutie automată cu dublu ambreiaj cu şase trepte. Acest tip de cutie numit EDC foloseşte clapete amplasate pe volan pentru a schimba treptele. Acestea pot fi schimbate şi prin intermediul levierului, de care trebuie să tragi pentru a urca o treaptă. Din păcate, levierul are o lungime considerabilă, iar acţionarea lui este foarte amplă, lucru enervant atunci când vrei să conduci sportiv. Aşa că rămân doar clapetele pentru a schimba manual treptele.
Cutia în sine se achită bine de sarcina care i-a fost încredinţată, dar nu are rapiditatea unei cutii DSG, iar feeling-ul total este cumva artificial. O cutie manuală l-ar fi implicat mai mult pe cel de la volan. Din păcate nu există nici în viitor planuri pentru a introduce o astfel de transmisie, decizie de care am fost asiguraţi la conferinţa de presă.
Masina visurilor mele ! Suspensii inteligente, motor nou mai elastic, padele pe volan ca la F1 , design de concept-car ... hmmm il ador !