Renault Clio RS

1.6 T 200CP Aut

Motor / Transmisie

4.5

Una dintre cele mai mari schimbări pentru noul Clio RS este propulsorul. Pentru a satisface tendinţa de micşorare a capacităţilor cilindrice, Renault a decis să renunţe la unitatea atmosferică de 2.0 litri în favoarea unui propulsor turbo de 1.6 litri. Este vorba de un motor din banca de organe a alianţei Renault-Nissan, care este deja folosit de Nissan pentru modelul Juke. Noul motor cu patru cilindri are o cilindree de 1.618 cmc, distribuţie pe lanţ şi injecţie directă de benzină. În varianta folosită de Nissan, propulsorul dezvoltă 190 CP, dar specialiştii de la Renault Sport l-au împins la 200 CP, atinşi la 6.000 rpm, o putere identică cu cea a modelului înlocuit. Spre deosebire de vechiul motor de 2.0 litri, propulsorul turbo oferă acum un cuplu mai mare, disponibil la turaţii mai joase. Astfel, cei 240 Nm sunt se simt de la 1.750 Nm, ceea ce face acest motor mult mai agreabil şi mai elastic la turaţii mici. 

Aşa cum spuneam mai sus, Renault a decis să renunţe la cutia de viteze manuală pentru acest model. O decizie controversată pentru fanii CLio RS. Renault Sport oferă o singură variantă de transmisie: o cutie automată cu dublu ambreiaj cu şase trepte. Acest tip de cutie numit EDC foloseşte clapete amplasate pe volan pentru a schimba treptele. Acestea pot fi schimbate şi prin intermediul levierului, de care trebuie să tragi pentru a urca o treaptă. Din păcate, levierul are o lungime considerabilă, iar acţionarea lui este foarte amplă, lucru enervant atunci când vrei să conduci sportiv. Aşa că rămân doar clapetele pentru a schimba manual treptele.

Cutia în sine se achită bine de sarcina care i-a fost încredinţată, dar nu are rapiditatea unei cutii DSG, iar feeling-ul total este cumva artificial. O cutie manuală l-ar fi implicat mai mult pe cel de la volan. Din păcate nu există nici în viitor planuri pentru a introduce o astfel de transmisie, decizie de care am fost asiguraţi la conferinţa de presă.

  • yammy, marţi, 12.03.2013 11:12

    Masina visurilor mele ! Suspensii inteligente, motor nou mai elastic, padele pe volan ca la F1 , design de concept-car ... hmmm il ador !

  • La misto:)), marţi, 12.03.2013 11:13

    Platiti diferenta de bani pt un Vw Golf 7 GTI,merita diferenta de bani!

  • eee, marţi, 12.03.2013 11:29

    vai ce ma omoara masina asta ... desi as vrea-o manuala, sigur m-as obisnui si cu automata asta ... si o vreau galbena si eu :D

  • @eee, marţi, 12.03.2013 11:33

    5 usi , cutie EDC , eu zic ca-i mai practica si mai confortabila "for everyday use".

  • Alex Radoi, marţi, 12.03.2013 12:21

    Motor aspirat, cutie manuala, 3 usi - reteta perfecta pentru gusturile mele. Concluzie: cel vechi imi placea MULT mai mult, chiar daca interiorul arata mai "cheap".

  • Autotehnic, marţi, 12.03.2013 13:29

    Am găsit în text exprimarea ”etrierii” . Corect se spune etriere.

  • Andy, marţi, 12.03.2013 14:42

    @la misto: Cand facea Renault masini sport care si castigau in raliuri/F1 VW faceau broscute de 40cp. Nu mai laudati atat de mult nemtalariile.

  • andrey_1293, marţi, 12.03.2013 15:12

    Stiu ca pe piata inca nu a aparut Fiesta ST, dar cred ca si ea trebuia mentionata la capitolul concurenta. Si ea tot 1.6 turbo are dar 182 de cai. Referitor la Clio RS, o masina frumoasa si reusita zic eu, sper sa se ridice la inaltimea precedentei.

  • raz, marţi, 12.03.2013 15:22

    Au dat-o in bara de data asta. Fara motorul aspirat nu inteleg cu ce se mai deosebesc de concurenta (desigur ca va avea frane si sasiu un pic mai bun, dar atat). Si sa nu-mi dea manuala? Eu am varian anterioara de rs si o ador, dar daca nu o aveam sa vroiam un hot hatch, nici nu as mai considera generatia actuala.

  • pesso, marţi, 12.03.2013 19:08

    E superb,pacat ca nu au pus si manuala.Oricum se presupune ca tinuta de drum va fi mai buna decat la Clio III deci o sa rupa tot in testele pe circuit :D

  • mda, marţi, 12.03.2013 21:48

    Era de asteptat ca daca se face o schimbare in bine, vor aparea 10 alti indivizi cu RS-uri "inchipuite" in garaj, care sa sustina ca generatia anterioara era mai buna... chiar si in noile conditii economice, de mediu, tendinte tehnologice etc. Asa-i romanul !

  • Mafia, marţi, 12.03.2013 22:50

    Mda....mai bine imi cumpar Scion pt incepatori decat Terchea Berchea asta.

  • Ce ti-e si cu jurnalistii asti, marţi, 12.03.2013 23:40

    In modul Race, cutia schimba treptele in 150 milisecunde... ma intreb cum un jurnalist, care sa fim sinceri, nu e pilot profesionist, si-a dat seama ca transimia EDC nu schimba la fel de rapid ca DSG ? Hai sa fim cinstiti si sa recunoastem ca aici e vba de subiectivism filogerman... eu nu cred ca in sesiunea de test a avut timp sa treaca prea bine prin cele 3 setari ca sa-si dea ce naiba conduce...

  • flavius, vineri, 15.03.2013 21:11

    Daca ar pune pe ea vechiul 200 CP aspirat cu cutia EDC ,pun pariu ca nici un pushti teribil nu ar mai cumpara "downsizing turbo".Nu o spun eu,ci pilotii WRC.