Renault Clio

Tinuta de drum

3.5
Daca aveti de gand sa cumparati noul Clio pentru a-l arunca pe sosele, nu cereti prea multe de la el. Suspensiile sale nu sunt facute pentru a va acorda sprijin in viraje la viteze ridicate, ci mai degraba pentru a face fata unor eventuale challenge-uri puse in fata de sinele de tramvai si de gropile din orase. In cele trei zile de test prin Bucuresti, Clio s-a descurcat onorabil la acest capitol, desi este din ce in ce mai clar ca inginerii marilor contructori proiecteaza masini care sa reziste la soselele perfecte ale oraselor vest-europene si mai putin la schimonoseala ieftina denumita retea de strazi si bulevarde din Bucurestiul anilor 2009. Trecem deci gropile in contul administratiei, nu a constructorilor de masini.
  • Raul, miercuri, 02.09.2009 19:44

    Ce mai buna masina de clasa mica ! Bravo Renault !

  • george & roland_st, miercuri, 02.09.2009 19:53
    Ce bun sunt........dar voi?

    Super frectie! Le doresc faliment celor de la Renault! De ce? In afara de niste masini de carton, nu fac nimic altceva. Da faliment............

  • Etienne, miercuri, 02.09.2009 21:57
    Consum real?

    Cat de ridicat a fost consumul in test? Nu ati amintit decat cifrele oficiale de la Renault si stim cu totii ca nivelul consumului real depaseste aproape intotdeauna ceea ce scrie in cartea tehnica. Deci, niste cifre adevarate (oras si extraurban) ?

  • mircea, miercuri, 02.09.2009 22:12
    @Etienne

    Nu e foarte relevant consumul real in testul nostru, pentru ca nota se acorda in comparatie cu celelalte modele concurente direct. Cum nu le-am avut in testat pe astea, nu putea sa testam consum real cu unul teoretic optim :) Avem in vedere insa faptul ca toate comparatiile de acest tip sunt viabile in conditiile in care testele de producator se fac in absolut aceleasi conditii pentru toti. Rezultatele reale la rularea in oras (95% din timp am rulat doar in Bucuresti) a consumat intre 10.5 si 9.5, in functie de stilul de condus. Urca si spre 11 daca o fortezi si mergi doar turat, cautand cei 100 de cai :)

  • Claudiu, joi, 03.09.2009 00:10
    Renault

    felicitari Renault....fac masini bune francezii

  • shyck, joi, 03.09.2009 08:45
    mda

    vive la France

  • dan, joi, 03.09.2009 09:56

    bun - consumul este notat in functie de concurentii din clasa? ... aici nu se leaga ceva - inseamna ca si siguranta este comparata fata de clasa nu? inseamna ca si tehnologia ar trebui sa se noteze in comparatie cu clasa... nu? deci, ca sa continui un pic "rafuiala" cu un posesor de megane din comentariile de ladrive-test-ul cu Citroen C4 -- Renault Clio facelift ia 9/10 la siguranta pe cand Citroen C4 ia 8/10 ... fratilor, ma baieti... ce dracu - pana si EuroNCAP zice ca C4 este mai bun .... tehnologia - C4 ia 8/10 avand o gramada de chestii p'acolo .. iar clio ia 9/10 avand un card si un "key-less go" ... i se lauda comensile de pe nush ce satelit de comanda din spatele volanului..etc ... nu comentez faptul ca pentru a avea acea tehnologie in masina Clio sare de pretul clasei sale destul de mult - configuratorul Renault.ro spune ca aceasta masina ar costa 12960E, la care se adauga un discount ...etc . Cred ca suntem cu totii de acord asupra faptului ca Hyundai I20 face parte din segmentul "Clio" : Consum : I20, 1.4 crdi - ia not 6/10 pentru ca papa 8,4 in oras ... mai trebuie sa mentionez ca aceiasi nota o ia si clio ca sa pape 10-11% ? Siguranta - lipsa ESP pe I20 ii da not 8/10 fata de 9/10 a lui Clio - sunt de acord... dar de ce i se da 8/10 si lui C4 care-i mai sigur ca astea doua..? Tehnologie : I20 ia 8/10 avand o sonorizare mediocra si o mufa pentru ipod ... C4 ia 8/10 avand o cantitate mult mai mare de tehnologie ... iar clio ia 9/10 pentru ca-i mai bun in clasa sa... OK.. .. poate asa merge notarea ... Cred ca am fost destul de obiectiv , desi se poate detecta un pic de nemultumure la adresa notarilor din partea mea - dar, daca notele se dau in functie de "clasa" s-ar putea sa fiu de acord .. Sa luam un test fictiv - mercedes E 320 CDI , cu toate alea pe el, si un pret de vre-o 90000E -- p'asta cum o sa il notati ? ar trebui sa fie cam peste 90/100 nu? .... dar in cazul asta... o sa ii dam 80/100 unui BMW 550 ? pentru ca mananca 25% in oras fata de 10% la mercedes .... Greu ma tata ma.. greu ... cum va asteptati voi, cei de la Automarket, ca publicul larg sa fie de acord cu voi ? cand se dau note mari unor masini s inote mici altor masini care sunt clar desupra din toate punctele de vedere ( chiar si la pret... ) Ar fi , poate, frumos sa organizati pagina de drive test pe categorii ... omu' sa dea click pe o categorie si apoi sa vada notele masinilor din acea categorie -- pentru ca , in acest moment, omul "neavizat" care cauta sa isi cumpere o masina si nu este cititor frecvent al Automarket va veni si va vedea : Clio , 12000E -- 76/100 C4 , 18000E -- 78/100 omul ala o sa zica..." wwwwoooooooooowwwwww - clio este aproape la fel de tare ca C4 , si este cu 5-6000E mai ieftin wwwwwwwoooooooowwwww ".... ceea ce stim cu totii ca nu este nici pe departe adevarat urat ma baieti, urat ...

  • mircea, joi, 03.09.2009 10:08
    @dan

    Multumesc pentru comentariul consistent. Eu o sa-ti raspund insa ceva mai succint: C4 nu se compara cu Renault Clio, fiind din cu totul alt segment. La niciun fel de categorie. Clio - subcompact (mic/segment B). C4 - compact (segment C). Atentie. NU comparam categoriile de notare. Este o idiotenie sa compari nota la siguranta a lui Clio (model notat in functie de caracteristicile generale ale segmentului sau) si nota la siguranta a unei compacte. Veti vedea in scurt timp, cand vom rearanja paginile de test drive, cine cu cine se compara. Daca vrei sa faci comparatii intre note, ia toti membrii unui segment si compara-i. Ai putea avea surpriza ca in segmentul mic sa apara un model cu nota - sa zicem - 95. pentru ca noi vom considera, in functie de criterii, ca e cea mai tare optiune in respectivul segment. Asta nu inseamna ca e cel mai tare model de pe piata. Greets.

  • dan, joi, 03.09.2009 10:47

    multumesc pentru promptitudine :) stiu ca nu trebuie comparate masini din clase diferite ... stiu si ca multa lume habar nu are de treburile astea - si de aceea am tinut sa scot in evidenta aceste discrepante , care mi se par majore , de pe pagina de test-drive o reorganizare se cere - trebuia facuta in momentul in care v-ati hotarat sa dati note masinilor - dar " mai bine mai tarziu decat niciodata " . Nu cred ca-i foarte greu sa puneti pe pegina ceva de genul : Clasa "mica" : ultimele 3 modele testate Clasa "medie" : ultimele 3 modele testate ... premium mdiu, mare , SUV .etc - fiecare cu cate 3 masini pe prima pagina ... Apoi omul poate sa intre cuminte si sa vada ce are de vazut ;) Din moment ce vad ca v-am atras atentia mai am o rugaminte: La inceputul review-lui ar trebui sa ne prezentati masina testata si pretul ei , baza+optionale. Nu odata ati testat masini care erau pline de optionale - iar pretul final al modelului testat sarea binisor de pretul concurentelor " mai chele" din segmentul respectiv. inca odata multumesc pentru raspunsul prompt, sper ca nu v-am suparat prea tare ;)

  • andrei, joi, 03.09.2009 12:50
    comparatii

    ford fiesta, honda jazz, lancia ypsilon, mazda 2, peugeot 207, opel corsa, volkswagen polo,seat ibiza. astea in ce clasa sunt daca nu in aceeasi clasa cu renault clio?

  • mircea, joi, 03.09.2009 12:51
    @Andrei

    Ba da. Citeste testul inainte sa postezi comentarii :)

  • paperboyro, joi, 03.09.2009 15:51
    error

    Card "Maini libere" 549,00 €, nu este inclus in versiunea Exception 1.4 100 CP 11.550,00 €.

  • mircea, joi, 03.09.2009 15:53
    @paperboyro

    Pai nu scrie nicaieri ca e inclus. Era o optiune aditionala de care dispunea exemplarul testat.

  • paperboyro, joi, 03.09.2009 17:27
    ok

    "Singurele lipsuri sunt un airbag pentru genunchi si eventuale artificii de siguranta cum ar fi un cruise control adaptiv sau sisteme aditionale de asistenta in mers", asadar are cateva optiuni care mareste pretul. Am vrut doar sa fac o precizare ca masinuta pe care o laudati cu 9/10 la "tehnologie" nu are pretul de 11.550,00 €. fix. Cititorii se vor bucura de card "maini libere", de "satelitul de comanda" si cruise control dar si de sistemul de lumini adaptive dar la un pret cat un Megane "simplu".

  • Jakota, joi, 03.09.2009 18:52

    Renaul Clio Facelift nu are ESP in nici o configuratie in Romania - un mare minus la capitolul SIGURANTA

  • dan, vineri, 04.09.2009 08:47

    Cam asta ziceam si eu - ar trebui sa apara in primele randuri o prezentare continand pretul masinii si a optionalelor la fiecare test. Pentru ca nu se poate sa fim obiectivi daca testam o masina "full" si o masina "cheala" din acelasi segment - este clar ca aia "full" va lua nota mai mare - dar publicul ar sti ca trebuie sa scoata din buzunar 2000E in plus ca sa cumpere ce s-a testat aici.

  • andrei, vineri, 04.09.2009 10:53
    am citit

    si am mai citit si asta: "Nu e foarte relevant consumul real in testul nostru, pentru ca nota se acorda in comparatie cu celelalte modele concurente direct. Cum nu le-am avut in testat pe astea, nu putea sa testam consum real cu unul teoretic optim :)". e drept ca nu am fost destul de explicit, dar comentariul meu se referea la explicatia pentru care nu e dat consumul real in text

  • Robert, sâmbătă, 05.09.2009 10:48
    @ dan >>>1.4 16v 100 cp e BENZINA

    Mare prost e dan asta cand compara consumul la un i20 1.4 diesel cu 1.4 16v benzina de pe clio ... pai ba baiatule, vrei sa faci comparatie uita-te la consumul unui 1.5 dCI si pe urma mai vbim... eu am un Clio 1.4 16v la 100cp (versiune fara facelift) si sunt foarte multumit de ea... daca n-ai talente de "Schumacher", consumul este de 8.6% in oras ( Constanta in plin sezon estival)

  • Andrei.P, luni, 07.09.2009 15:51

    @andrei Lancia Ypsilon e premium, e mai mult cu mini cooper, ai fi uimit sa vezi la ce nivel de dotare poate ajunge(piele, navi mare si altele)

  • unckle, marţi, 08.09.2009 17:18

    Salut robert, Ti se pare ca spunand despre mine ca sunt prost devii automat mai destept ca mine ? Parerea mea este ca nu -- mai ales din pricina faptului ca ai putut sa iti imaginezi ca eu nu am observat ca masina testata aici este pe benzina .... prietene, daca citesti un pic mai atent toata discutia o sa observi ca nu ma refeream la cifra exacta - ci la calificativul dat pentru consum. As vrea sa te vad pe tine la Bucuresti, cu al tau Clio 1.4i 16V merganda de la piata 1Mai pana la Mitropolie intr-o zi de marti, la ora 8 dimineata -- dupa asta mai vorbim despre consumul tau de 8,6% . Din cate vad ai destul de multe de invatat la capitolul trafic aglomerat - pentru ca nu cred ca in constanta, in plin trafic estival ( care trafic este de obicei directionat departe de centru ) o sa ai parte de ce se intampla zilnic in Bucuresti. Si NU, nimic din ce spui sau ai avea de spus pe acest site nu iti da dreptul sa spui despre altcineva " mare prost este XXXXX ", ok? Dan

  • Robert, miercuri, 09.09.2009 13:44
    @ dan

    bai nataraule nu-mi vbi mie de chestii care le cunosc foarte bine: traficul urban infernal pe timpul sezonului si propria mea masina care o conduc ZI DE ZI ! Oricum, tu nu ai habar in general in domeniul auto sa-ti exprimi parerea in domeniul auto, din moment ce incurci motorizari, incurci clase si asa mai departe... poti sa perorezi tu toata ziua, ca tot o non-valoare esti.

  • Radu, joi, 10.09.2009 12:20
    VW Polo 1.6 tdi

    Ne mai pacaliti mult cu testul ala de la Polo 1.6 tdi? ca-l asteptam de vreo 2 sapt.

  • mircea, joi, 10.09.2009 12:21
    @Radu

    Vine, vine. Va fi o surpriza placuta :)

  • ..., joi, 10.09.2009 16:29

    eh.. daca mai trebuia vreo dovada ca cei de la automarket sunt germanofili si subiectivi... iata dovada cea mai concludenta

  • aha, vineri, 11.09.2009 11:10

    dap ! sunt foarte subiectivi si nu ar trebui ca jurnalisti auto

  • mircea, vineri, 11.09.2009 11:14
    @aha

    Prin definitie, un test reprezinta, din punctul de vedere al genurilor jurnalistice, un reportaj ex-aequo. Nu cred ca vrei sa intram in detalii, insa reportajul este, prin definitie, un material scris de un jurnalist in functie de opiniile personale intalnite la locul faptei. Deci subiectiv. Daca vrei obictivitate, esti invitatul nostru in sectiunea de stiri, unde ai impartialitate la cote maxime. Inca ceva: nu am spus inca despre ce surpriza placuta va fi vorba. Poate m-am referit la fotografii. Ce-ar fi sa asteptam si sa analizam ulterior totul? Sau vreti sa va dau exemplul testului cu Polo 1.4 pe benzina, care are un punctaj foarte redus? Hai, cheer up eevrybody :)

  • flavius1963, marţi, 15.09.2009 23:44
    design

    Sunt posesor de clio 1.4 100 CP,de exact un an.Mi-a placut designul,ceea ce la facelift nu;am facut 10mkm Romania-Franta mai mult Germania.Este supermasina,credeti-ma.

  • Connaisseur, miercuri, 16.09.2009 21:37
    Ati cam dat-o in bara !

    Ansamblul Motor / Transmisie merita cel putin nota 8.

  • Verdict, luni, 21.09.2009 15:43
    mai trebuie sa spun verdictul Top Gear? :))

    "A treia generatie de Renault Clio a insemnat un pas imens in fata la capitolul calitate si materiale folosite. Asta se traduce printr-un mare sut in fund lui Peugeot 207." (Sursa:www.topgear.ro)

  • mircea, luni, 21.09.2009 15:51
    @Verdict

    Cu tot respectul, Romania nu este o piata unde Clio sa se bata cu 207 :) Este un duel pur teoretic, impus de segment. Incearca in schimb, (si tu, si baietii de la Top Gear) Fiesta si Polo. Sporuri.

  • gabrispiri, sâmbătă, 23.07.2011 13:53
    reportaj

    Genul asta de materiale pe care-l publicaţi voi e orice, dar numai reportaj nu. Apreciez cantitatea mare de informaţii pe care o furnzaţi şi mă declar dispus să trec peste greşelile de conţinut explcabile în acest context. Citesc destul de des "teste" pe Auto Market şi nu pot să nu observ, totuşi, că aţi crescut şi v-aţi maturizat. Cred că orice aprciere legată de maşini e subiectivă atâta timp cât treci de datele tehnice, iar comparaţiile dintre maşini sunt un "teren alunecos". Ce-i veţi sune, de exemplu, cuiva care vrea să aleagă între un Citroen C4 entry level şi un Renault Clio cu opţionale mai multe? Ce-i recomandaţi? Şi comparaţia între maşinile din aceeaşi clasă poate fi lipsită de temei logic în contextul în care una dintre priorităţile oricărui producător este de a se diferenţia de celelalte produse de acelaşi fel. Aşadar, soluţia Top Gear de a lua în considerare în mai mare măsură acel "ne place" pare o soluţie mai inspirată. Scrii ce simţi. Ce-ţi place, ce nu-ţi place şi... atât. Apoi laşi concluziile şi verdictele să vină de la sine. Amestecul frecvent între subiectiv şi obicetiv, între spiritul analitic şi spontanietate pe care-l găsec în materialele Automarket îmi crează senzaţia unui fals, a unei încercări de manipulere eşuate şi lipsită de sens prin lipsa finalităţii acesteia. Neasumarea subiectivităţii unui reportaj duce la pierderea valorii acestuia prin lipsa de autenticitate. E doar o părere...