Renault Clio

1.5 dCi 90CP Aut Zen

Tehnologie

4.5

Renault l-a modernizat pe Clio şi la capitolul tehnologie, nu doar la design, ceea ce i-a adus modelului un bord relativ futurist şi multe dotări de confort. Exemplarul testat are o listă de echipamente care include limitator de viteză, tempomat, climatizare cu reglare automată, sistem multimedia cu ecran tactil şi navigaţie, acces şi pornire fără cheie şi senzori de parcare spate. Nimic futurist, dar tot ce îţi trebuie în acest segment, chiar suficient şi pentru segmentul superior, cel compact.

Vă recomandăm să vă comandaţi şi un set de scaune încălzite, lucru pe care-l spunem pentru fiecare segment în parte, indiferent de modelul pe care-l cumpăraţi. O să ne mulţumiţi în gând la iarnă şi veţi uita de banii daţi la achiziţie.

Sistemul de acces fără cheie te face să uiţi că maşina are o cheie efectivă, fiind suficiente butoanele dedicate pentru a încuia/descuia sau porni maşina. Nu-i dai importanţă, dar ştii că lipseşte când nu-i acolo. Mai mult decât atât, Clio se închide singur când pleci de lângă el.

Am putea să reproşăm că Renault a folosit aceeaşi cartelă pe care o are de câţiva ani încoace. Ar fi fost interesantă posibilitatea unei personalizări minime a acelei cartele, cum se întâmplă în alte game (Fiat 500, de exemplu), unde poţi comada o carcasă de altă culoare sau o primeşti direct odată ce ai comandat anumite culori interioare.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 10:52

    Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 10:56

    Si inca ceva... Dotarea cu transmisie automata, exclude presul de la sofer?

  • Andy, vineri, 05.12.2014 10:59

    Actuala generatie pare cea mai reusita de pana acum, cel putin ca design. Nu inteleg insa directia pe care au luat-o multi producatori pentru folosirea materialelor lucioase la interior...mai ales in zone unde sansele de a se zgaria ireparabil sunt mai mari. Singurul minus mai mare pe care-l percep din test e acceleratia care se apropie de 13sec...limita a ceea ce azi se considera submotorizare (conform multor publicatii). Asta in conditiile in care o masina de 18.000 de euro cam e masina principala sau singura a familiei in cazul tarii noastre si a vremurilor in care traim deci nu se pune problema utilizarii numai in oras. Sper ca urmatoare generatie sa nu schimbe iar designul in proportie de 100% pentru ca nu ar avea nicio continuitate.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:04

    Ai dreptate ... Si ma intreb de ce Renault nu comercializeaza (cel putin in Romania) Clio cu motorul diesel de 1.6. Probabil costurile s-ar duce binisor spre limita de sus a gamei...

  • vianu, vineri, 05.12.2014 11:15

    mie mi se pare mai importanta acceleratia pe celelalte segmente de viteza decat 0-100km/h. Masinuta asta chiar daca arata mai musculos nu e destinata linutelor sau castigarii unui premiu "de semafor". laitmotivul..."la noi in trafic in Bucuresti" nu sta in picioare. Numai la noi in Bucuresti (si la rusi) se pleaca de la semafor in tromba. Restu' lumii, asa, mai spalata merge mai catinel...

  • Sebastian, vineri, 05.12.2014 11:30

    @mishazaitev Nu, preşul este inclus în dotarea maşinii. Dacă insişti să afli motivul absenţei sale în cazul de faţă, situaţia e simplă: l-am scos noi din maşină la şedinţa foto pentru că nu era suficient de curat. Face parte din probelemele cauzate de şedinţele foto în natură:)

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:32

    @vianu Nu-i doar la noi si la rusi... Nici cu grecii nu mi-e rusine...

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:38

    @sebastian Era o gluma, desi e vina mea ca n-am pus nici un semn din care sa rezulte asta. Dar ca sa continuam in aceiasi nota serioasa,iata unul dintre dezavantajele realizarii sedintei foto in padure! Chiar sa va dea dealerul masina cu presul murdar? Chiar sa nu va opriti si voi la spalatorie? Mi-e greu sa cred.

  • zexe, vineri, 05.12.2014 14:07

    francezii au imbatranit cu motorul asta de 1 ,5 dci ... e o rasnita infecta !!!

  • vangheliosu, vineri, 05.12.2014 17:02

    E bine ca amintiti in text, la dotari, de trapa panoramica. Din poze nu mi-as fi dat seama ca e prezenta pe model, ea neaparand in niciuna...

  • SS, vineri, 05.12.2014 18:52

    Imi place masina. Ati scris cateva aberatii, cum ar fi faptul ca pozitia de condus e mai ridicata la clio 4 decat la clio 3, cand e de fapt invers, dar in mare e ok testul.

  • tyd, sâmbătă, 06.12.2014 23:26

    par seriosi reno dar in america au cam distrus mitul nisan, pe noi aici ne pacalesc si pe mert, dar in america e mai greu.....ar trebui sa-si revizuiasca atitudinea fiindca ce vor europenii in america e gunoi si invers

  • ioan, duminică, 07.12.2014 11:43

    acceleratia este 11.9 la suta au gresit cei de la automarket.

  • vianu, duminică, 07.12.2014 16:21

    @ioan eu zic sa-i spanzuram...sau sa ne ofere o tura cu V40-ele

  • george, luni, 27.07.2015 10:54

    buna de tinut gaini in ea ;)