Renault Clio

1.5 dCi 90CP Aut Zen

Tinuta de drum

4.5

Clio nu îşi propune să fie cel mai sportiv model din segment, iar pachetul GT Line nu schimbă nimic din punct de vedere mecanic care ar putea să aducă ceva în plus sau în minus la acest capitol. Indiferent de motorizare, dacă eşti obişnuit cu modul în care stă pe şosea şi se conduce vechiul Clio, nu vei simţi diferenţe mari pe noul model. Asta e bine şi rău în acelaşi timp. Pentru că avem aceeaşi punte semirigidă spate şi acelaşi comportament dinamic asociat acestui tip de suspensie.

Vechiul Clio era un model rezonabil la acest capitol, aşa că era păcat ca lucrurile să se schimbe în rău, aşa cum se mai obişnuieşte prin industria auto, a se citi prin direcţie şi suspensie "înmuiate" pentru confort.

Clio a crescut puţin la acest capitol, fiind una dintre maşinile care echilibrează bine atât comportamentul dinamic atunci când e nevoie de el (nu vorbim, totuşi, de un RS), cât şi comportamentul aşteptat de la un model confortabil. Echilibrul ăsta e greu de nimerit de o maşină care nu vine cu suspensii adaptive personalizabile şi se adresează celor cu un buget redus la achiziţie.

Direcţia este ceva mai precisă decât la generaţia precedentă şi îţi oferă un răspuns mai rapid şi mai exact la comenzi. Inginerii francezi au pus accent pe acest capitol în dezvoltarea noului Clio, iar rezultatul este perceptibil, deşi nu-i cea mai bună din segment.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 10:52

    Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 10:56

    Si inca ceva... Dotarea cu transmisie automata, exclude presul de la sofer?

  • Andy, vineri, 05.12.2014 10:59

    Actuala generatie pare cea mai reusita de pana acum, cel putin ca design. Nu inteleg insa directia pe care au luat-o multi producatori pentru folosirea materialelor lucioase la interior...mai ales in zone unde sansele de a se zgaria ireparabil sunt mai mari. Singurul minus mai mare pe care-l percep din test e acceleratia care se apropie de 13sec...limita a ceea ce azi se considera submotorizare (conform multor publicatii). Asta in conditiile in care o masina de 18.000 de euro cam e masina principala sau singura a familiei in cazul tarii noastre si a vremurilor in care traim deci nu se pune problema utilizarii numai in oras. Sper ca urmatoare generatie sa nu schimbe iar designul in proportie de 100% pentru ca nu ar avea nicio continuitate.

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:04

    Ai dreptate ... Si ma intreb de ce Renault nu comercializeaza (cel putin in Romania) Clio cu motorul diesel de 1.6. Probabil costurile s-ar duce binisor spre limita de sus a gamei...

  • vianu, vineri, 05.12.2014 11:15

    mie mi se pare mai importanta acceleratia pe celelalte segmente de viteza decat 0-100km/h. Masinuta asta chiar daca arata mai musculos nu e destinata linutelor sau castigarii unui premiu "de semafor". laitmotivul..."la noi in trafic in Bucuresti" nu sta in picioare. Numai la noi in Bucuresti (si la rusi) se pleaca de la semafor in tromba. Restu' lumii, asa, mai spalata merge mai catinel...

  • Sebastian, vineri, 05.12.2014 11:30

    @mishazaitev Nu, preşul este inclus în dotarea maşinii. Dacă insişti să afli motivul absenţei sale în cazul de faţă, situaţia e simplă: l-am scos noi din maşină la şedinţa foto pentru că nu era suficient de curat. Face parte din probelemele cauzate de şedinţele foto în natură:)

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:32

    @vianu Nu-i doar la noi si la rusi... Nici cu grecii nu mi-e rusine...

  • mishazaitev, vineri, 05.12.2014 11:38

    @sebastian Era o gluma, desi e vina mea ca n-am pus nici un semn din care sa rezulte asta. Dar ca sa continuam in aceiasi nota serioasa,iata unul dintre dezavantajele realizarii sedintei foto in padure! Chiar sa va dea dealerul masina cu presul murdar? Chiar sa nu va opriti si voi la spalatorie? Mi-e greu sa cred.

  • zexe, vineri, 05.12.2014 14:07

    francezii au imbatranit cu motorul asta de 1 ,5 dci ... e o rasnita infecta !!!

  • vangheliosu, vineri, 05.12.2014 17:02

    E bine ca amintiti in text, la dotari, de trapa panoramica. Din poze nu mi-as fi dat seama ca e prezenta pe model, ea neaparand in niciuna...

  • SS, vineri, 05.12.2014 18:52

    Imi place masina. Ati scris cateva aberatii, cum ar fi faptul ca pozitia de condus e mai ridicata la clio 4 decat la clio 3, cand e de fapt invers, dar in mare e ok testul.

  • tyd, sâmbătă, 06.12.2014 23:26

    par seriosi reno dar in america au cam distrus mitul nisan, pe noi aici ne pacalesc si pe mert, dar in america e mai greu.....ar trebui sa-si revizuiasca atitudinea fiindca ce vor europenii in america e gunoi si invers

  • ioan, duminică, 07.12.2014 11:43

    acceleratia este 11.9 la suta au gresit cei de la automarket.

  • vianu, duminică, 07.12.2014 16:21

    @ioan eu zic sa-i spanzuram...sau sa ne ofere o tura cu V40-ele

  • george, luni, 27.07.2015 10:54

    buna de tinut gaini in ea ;)